De E-Bike thread

Ik denk dat je dat kan instellen bij Settings -> Extra -> Assist, maar ik heb daar nooit zelf mee geprutst dus ik weet het niet zeker. Er staat een heel klein beetje info in deze handleiding (pagina 13/14).
Thanks, dat lijkt em inderdaad te zijn. Dus standaard waarschijnlijk N1 (20%), N2 (60%), N3 (80%).

Weet je of het mogelijk is om firmware updates ook zelf te doen? En waar Klever deze communiceert / verdeelt?
 
Ik kan op mijn werk ook een fiets leasen maar heb het niet gedaan.
Bij ons kan je er maar 1 leasen dus de 2 kinderen en vrouw met een gewone en ik een E zou maar een raar zicht zijn.

Ook al heb ik momenteel 2 autos dus het zou zot zijn een maandelijks bedrag te betalen als je 2 autos hebt,kan ik er evengoed voor tanken.

Heb me persoonlijk wel een e-step gekocht om naar het werk te gaan.
Toen ik fietsvergoeding wou vragen ... nee want dit is een gemotoriseerd voertuig ?? Wtf en een electrische fiets dan niet???
 
Thanks, dat lijkt em inderdaad te zijn. Dus standaard waarschijnlijk N1 (20%), N2 (60%), N3 (80%).

Weet je of het mogelijk is om firmware updates ook zelf te doen? En waar Klever deze communiceert / verdeelt?
Nee sorry, geen idee, mijn fietsmaker regelt alles.

Er was vroeger wel een forum waar zulke dingen besproken werden, maar dat is nu blijkbaar gestopt zie ik. Er is ook nog dit forum, misschien vind je daar wel iets terug: https://www.speedpedelecreview.com/forum/viewforum.php?f=50
 
Ik kan op mijn werk ook een fiets leasen maar heb het niet gedaan.
Bij ons kan je er maar 1 leasen dus de 2 kinderen en vrouw met een gewone en ik een E zou maar een raar zicht zijn.

Ook al heb ik momenteel 2 autos dus het zou zot zijn een maandelijks bedrag te betalen als je 2 autos hebt,kan ik er evengoed voor tanken.

Heb me persoonlijk wel een e-step gekocht om naar het werk te gaan.
Toen ik fietsvergoeding wou vragen ... nee want dit is een gemotoriseerd voertuig ?? Wtf en een electrische fiets dan niet???
1 auto weg doen en een speedpedelec in de plaats?
Auto's kosten massa's geld ook al staan ze stil.
En je krijgt uw fietsvergoeding ;)
 
Ik kan op mijn werk ook een fiets leasen maar heb het niet gedaan.
Bij ons kan je er maar 1 leasen dus de 2 kinderen en vrouw met een gewone en ik een E zou maar een raar zicht zijn.

Ook al heb ik momenteel 2 autos dus het zou zot zijn een maandelijks bedrag te betalen als je 2 autos hebt,kan ik er evengoed voor tanken.

Heb me persoonlijk wel een e-step gekocht om naar het werk te gaan.
Toen ik fietsvergoeding wou vragen ... nee want dit is een gemotoriseerd voertuig ?? Wtf en een electrische fiets dan niet???
Het is dan ook een fietsvergoeding en geen stepvergoeding :unsure:
 
Nog iemand tips qua ART2 slot?
Op één van de offertes staat een Abus Bordo plooislot van €150, wat ik redelijk duur vind en precies ook redelijk onhandig?
In principe zou fiets gewoon thuis in de veranda en in een afgesloten fietsparking op het werk, en sporadisch eens bij de bakker of aan een terras.
Zou ook altijd fietstas moeten meenemen dus daar kan ook wel iets in.
Is een simpel kettingslot dan niet voldoende?
 
Simpel kettingslot is voldoende maar ik heb al veel genoegen gehad van dat bordo plooislot.
Heel handig in gebruik en zit ook netjes vast op je frame. 150€ is idd duur maar voor mij was het het waard.
Neem zeker de lange variant. Met de korte ga je soms miserie hebben om je fiets ergens vast te maken
 
Nog iemand tips qua ART2 slot?
Op één van de offertes staat een Abus Bordo plooislot van €150, wat ik redelijk duur vind en precies ook redelijk onhandig?
In principe zou fiets gewoon thuis in de veranda en in een afgesloten fietsparking op het werk, en sporadisch eens bij de bakker of aan een terras.
Zou ook altijd fietstas moeten meenemen dus daar kan ook wel iets in.
Is een simpel kettingslot dan niet voldoende?

Ik heb deze

Bekijk Axa Foldable 600 Vouwslot + houder - 95cm - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/axa-foldab...0049792627?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Die kan je tenminste rond een paal hangen. Die vouwsloten zijn naar mijn ervaring niet altijd even bruikbaar.
 
Is dat in't algemeen iets voor R&M of is dat alleen voor die Supercharger het geval?

Wij zijn hier naar een longtail aan't kijken. Shortlisted zijn de Tern GSD S00, Flyer Gotour3 en R&M Multicharger, vandaar de vraag...
(Andere suggesties zijn welkom trouwens)
Bedankt voor die lijst. Ben ook wat op zoek naar een degelijke alleskunner (Speedpedelec met wat cargoruimte). Heb al zitten lekkeren op die R&M Multicharger. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ik vermoed dat fietsen met motor in de achternaaf (Stromer) inherent wat 'vinniger' kunnen zijn omdat al de immense versnellingskracht niet via de riem/ketting hoeft te gaan, terwijl dat wel zo is bij de middenmotorfietsen (R&M). Als je dan heel snel zou kunnen optrekken kan dat wel eens slecht aflopen voor je ketting en potentieel ook je rechterbeen.

Mijn ultieme heilige graal is zowat het pedelec-equivalent van een lichte dual-sport motorfiets.
-grote banden
-goeie vering
-Kan redelijk wat bagage meepakken
-tot 45 km/u
-Goed rijbereik
 
Laatst bewerkt:
de enige fietsen die echt tot 45km/u gaan zijn fietsen met een stromer motor in het achterwiel waaronder stromer en qwic vb. toch?
Ik heb al meerder RM fanboys gehoord die zeiden voor hun bestelling dat die even rap was als een stromer maar na een half jaar te gebruiken moesten ze toch toegeven dat stromers hun voorbij knallen en dat ze ni verder geraken dan 43 als ze zelf heel veel bijtrappen.
Klever en Ellio niet vergeten als het over snelheid gaat. Die halen ook met gemak 45. Ellio eerder de 50.
R&M zal eerder stompen zijn om 36 te halen.
 
Heb je al een beslissing genomen omtrent een nieuwe speedpedelec? Wat is jouw mening over Klever?
Mijn fietsenhandelaar heeft de samenwerking met Klever stopgezet, omdat hij onvoldoende ondersteuning had van Klever bij garantieclaims. Ik dacht dat het er op neerkomt dat zowel Stromer als Klever niet altijd even betrouwbaar zijn, maar dat Stromer correcter is in de afhandeling (loon).

Aska start nu met produceren, maar ik denk dat nu bestellen ook pas volgend jaar fiets ontvangen is. Er is nog een nieuwe speler op de markt trouwens, opiumbikes, maar die gaat nog meer in de richting van een bromfiets. (accu kan er niet uit, weegt 37 kg of zo).
Ellio komt nu ook met een nieuw concept, Marty 45. Onafhankelijk geveerd en met extra cargo capaciteit. Ziet er opnieuw niet uit, maar dat is voor mij niet zo ongelooflijk belangrijk.
Ik dacht ook Cowboy een speedpedelec wilt vermarkten


Ik rij nog steeds met mijn ST2 - 2018, ik heb eigenlijk twee keuzes: een nieuwe accu kopen (de huidige is nu echt op aan 't achteruitgaan) en nog even met deze fiets doorrijden of een nieuwe speedbike kopen. Ik kijk nog even de kat uit de boom...
 
Bedankt voor die lijst. Ben ook wat op zoek naar een degelijke alleskunner (Speedpedelec met wat cargoruimte). Heb al zitten lekkeren op die R&M Multicharger. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ik vermoed dat fietsen met motor in de achternaaf (Stromer) inherent wat 'vinniger' kunnen zijn omdat al de immense versnellingskracht niet via de riem/ketting hoeft te gaan, terwijl dat wel zo is bij de middenmotorfietsen (R&M). Als je dan heel snel zou kunnen optrekken kan dat wel eens slecht aflopen voor je ketting en potentieel ook je rechterbeen.

Mijn ultieme heilige graal is zowat het pedelec-equivalent van een lichte dual-sport motorfiets.
-grote banden
-goeie vering
-Kan redelijk wat bagage meepakken
-tot 45 km/u
-Goed rijbereik

We zijn met die R&M Multicharger gaan rijden, daarvoor ook al met de Tern... 't Zal die R&M worden denk ik... Rijdt echt heel goed. Er bestaan 25 en 45kmph versies van, maar vermoedelijk zal je dat met een Enviolo niet halen... Ik denk dat we voor de 25kmph versie gaan...
 
Dan kom je toch automatisch uit bij deze Superdelite van R&m?
Ziet er tof uit. Alleen het bagage-aspect ontbreekt hier. Ik zou nooit veel bagage durven vervoeren op een rekje dat er zo uitziet, laat staan ooit een kind in een stoel daarop zetten. Dan lijkt die multicharger toch meer wat ik momenteel zoek.
 
Nog iemand tips qua ART2 slot?
Op één van de offertes staat een Abus Bordo plooislot van €150, wat ik redelijk duur vind en precies ook redelijk onhandig?
In principe zou fiets gewoon thuis in de veranda en in een afgesloten fietsparking op het werk, en sporadisch eens bij de bakker of aan een terras.
Zou ook altijd fietstas moeten meenemen dus daar kan ook wel iets in.
Is een simpel kettingslot dan niet voldoende?
Als dat effectief de enige zaken zijn waar hij 'onbewaakt' zal staan, is een gewoon slot wel voldoende. Maar hier spreek je over een tijdspanne van maximaal 2 minuten (binnen bij de bakker, bestelling binnen op cafe), maar wat doe je als je even de supermarkt binnen moet? Of het is toch wat fris op het terras dus je besluit binnen te gaan? Die extra zekerheid dat een deftig slot biedt vind ik alleszins de surplus van een 100 EUR wel waard.

Hou er rekening mee dat voor een fietsverzekering dergelijk slot ook verplicht is voor het afsluiten van het contract (nummer van de sleutel moet doorgegeven worden).
 
Klever en Ellio niet vergeten als het over snelheid gaat. Die halen ook met gemak 45. Ellio eerder de 50.
R&M zal eerder stompen zijn om 36 te halen.
Op hun snelheidsmeter. Maar via GPS zit je toch eerder tussen 45 en 47 hoor.

Ik rijd met mijn oude ST2 een heel stuk met beperkte ondersteuning, ik rijd dan maar 40, en ik word dan alleen ingehaald door Klever/Stromer/Ellio. Ik haal ook bij die snelheden nog wel eens een andere speedpedelec in.
 
Als dat effectief de enige zaken zijn waar hij 'onbewaakt' zal staan, is een gewoon slot wel voldoende. Maar hier spreek je over een tijdspanne van maximaal 2 minuten (binnen bij de bakker, bestelling binnen op cafe), maar wat doe je als je even de supermarkt binnen moet? Of het is toch wat fris op het terras dus je besluit binnen te gaan? Die extra zekerheid dat een deftig slot biedt vind ik alleszins de surplus van een 100 EUR wel waard.

Hou er rekening mee dat voor een fietsverzekering dergelijk slot ook verplicht is voor het afsluiten van het contract (nummer van de sleutel moet doorgegeven worden).
Ik zou wel nooit zo'n Abus Bordo kopen. Is niet direct een erg veilig slot in de basisuitvoering (scharnieren zijn een weak link). Maar absoluut wel een deftig slot, geeft gewoon gemoedsrust.
 
Terug
Bovenaan