De E-Bike thread

Als dat effectief de enige zaken zijn waar hij 'onbewaakt' zal staan, is een gewoon slot wel voldoende. Maar hier spreek je over een tijdspanne van maximaal 2 minuten (binnen bij de bakker, bestelling binnen op cafe), maar wat doe je als je even de supermarkt binnen moet? Of het is toch wat fris op het terras dus je besluit binnen te gaan? Die extra zekerheid dat een deftig slot biedt vind ik alleszins de surplus van een 100 EUR wel waard.

Hou er rekening mee dat voor een fietsverzekering dergelijk slot ook verplicht is voor het afsluiten van het contract (nummer van de sleutel moet doorgegeven worden).

Ik zou wel nooit zo'n Abus Bordo kopen. Is niet direct een erg veilig slot in de basisuitvoering (scharnieren zijn een weak link). Maar absoluut wel een deftig slot, geeft gewoon gemoedsrust.

Thelockpickinglawyer is wel een goeie om te checken op Yt.

Honderden filmpjes met miljoenen views over sloten kraken

Heb ik net zo’n Bordo in mijn lease laten zetten 😶. Ik had wel de indruk dat er niet veel alternatieven waren bij de FM.
Voordeel van die Bordo was dat die gemakkelijk op het frame past.
 
Heb ik net zo’n Bordo in mijn lease laten zetten 😶. Ik had wel de indruk dat er niet veel alternatieven waren bij de FM.
Voordeel van die Bordo was dat die gemakkelijk op het frame past.
Fietsslot koop je nu ook niet bij de fietsenmaker (want meestal erg basic qua bescherming). Ik heb mijn sloten online gekocht.
 
Heb een 2 tal jaar zo een Minerva fietske via Hubo. middenmotor Max 25km/u ma onderdelen vrij cheap. Nu was mijn magneet van spaak weggevallen en nu gaat deze (volgens mijn gps Garmin) makkelijk 30/35 en meer! Kan Da kwaad voor die motor?
 
Ik kan geen thread vinden ivm e-steps.

Wat is zowat de beste e-step die je momenteel kan kopen voor een reasonable budget?
+/- 500 euro excl btw laat ons zeggen, of is dat onvoldoende budget
 
Daarmee nog nooit problemen gehad met putten-bulten -borduren.
Alleen de wesp die achter mijn brilglas gevlogen was deze week was er teveel aan😊
Paniekreactie
Al bij al nog geluk enkel een verstuikte pols
En toch spring ik hierna er terug op,de kans dat ik dit nog eens voorheb .... 🤣
 
Erg om zoiets te moeten leren maar...
Ik weet nu dus wat een scraphoid fractuur is😊
Vandaag achter doktersbriefje want kon echt nog niet gaan werken.
Na de blauwe en gele vlek op mn pols die na 2 dagen verscheen wist de dokter genoeg en stuurde me ze om een rx

Jawel 😓 lig in de plaaster
Kan een week of 6 duren

Klein breukje in de scraphoid
 
Wij zullen onze 2de wagen verkopen en een e bakfiets kopen wetten jullie welke er goed zijn ?

Heb gehoord dat urban arrow, gazelle makki en de carqon cruise goed zijn iemand die 1 van deze heeft ?

 
Wij zullen onze 2de wagen verkopen en een e bakfiets kopen wetten jullie welke er goed zijn ?

Heb gehoord dat urban arrow, gazelle makki en de carqon cruise goed zijn iemand die 1 van deze heeft ?

Wij hebben er toevallig vorige week een besteld, na een hele reeks testritten en opzoekingswerk.
Voor ons bleven de gazelle makki en de lovens als laatste 2 over. (urban arrow rijdt veel stroever ivm die 2, en is dan nog eens duurder ook)

Uiteindelijk voor de lovens gekozen omdat die wel met 85Nm motor te krijgen was, en nog net iets aangenamer reed. Moest het niet voor de motor zijn zouden we wel voor de makki hebben gekozen, want die is toch nog een stuk goedkoper en echt wel heel aangenaam ook.
 
Mijn vrouw denkt erover met met een elektrische fiets naar het werk te pendelen, fietsvergoeding is ook mooi meegenomen en we besparen er ons een auto mee. Afstand is 18km enkel en ze kan daar makkelijk opladen. Maar eerlijk gezegd zie ik door het bomen het bos niet meer. Waar beginnen met zoiets? Alle best buy gidsen raden wel iets anders aan. In fietswinkels praten ze je ook maar aan wat ze zelf aanbieden uiteraard.

Gisteren hadden we bezoek en die waren maar bezig over bepaalde fietsen en modellen, maar dat zijn fietsen van meer dan 3500 euro. Wat ik belachelijk veel geld vind. Gaat puur over een fiets voor woon-werk verkeer, wij zijn geen fietsers die lange tochten doen in onze vrije tijd.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren hadden we bezoek en die waren maar bezig over bepaalde fietsen en modellen, maar dat zijn fietsen van meer dan 3500 euro. Wat ik belachelijk veel geld vind. [b[Gaat puur over een fiets voor woon-werk verkeer, wij zijn geen fietsers die lange tochten doen in onze vrije tijd.[/b]
Zeer vreemde gedachtegang. Waarom zou iemand die bij goed weer kilometers maakt een betere fiets moeten hebben als iemand die dagelijks door weer en wind naar het werk rijdt? Het is net omgekeerd. Als je 36km x pakweg 200 dagen doet kom je aan een karrenvracht kilometers per jaar.
 
Zeer vreemde gedachtegang. Waarom zou iemand die bij goed weer kilometers maakt een betere fiets moeten hebben als iemand die dagelijks door weer en wind naar het werk rijdt? Het is net omgekeerd. Als je 36km x pakweg 200 dagen doet kom je aan een karrenvracht kilometers per jaar.
Ik zie maar weinig verschil in die fietsen, ik zie vooral verschil in actieradius en acceleratie. Die lijken mij wat van minder belang. Ze heeft ook mooie wegen om te fietsen en zelfs een stuk fietsostrade. Hier liggen ook geen heuvels 😅. En is het zo vreemd dat er een beetje naar budget wordt gekeken..
 
Gisteren hadden we bezoek en die waren maar bezig over bepaalde fietsen en modellen, maar dat zijn fietsen van meer dan 3500 euro. Wat ik belachelijk veel geld vind. Gaat puur over een fiets voor woon-werk verkeer, wij zijn geen fietsers die lange tochten doen in onze vrije tijd.

Als je een fiets ga gebruiken voor woon-werk verkeer en ik neem nu even aan dat ze elke dag gaat werken en dus elke dag 18 * 2 km moet doen kan je toch best iets degelijks kopen wat meestal prijziger uitkomt als een fiets van 1000 euro (zeg maar wat é). Ze moet er ook nog eens door win en weer dus alle beetje comfortabel fiets.

Er is niks mis mee met op je budget te letten, als je een fiets voor 2000 euro kan kopen ipv 3500 euro moet je dat zeker doen maar je zou toch iets moeten kopen wat op maat van het gebruik is. Als je een auto moet kopen ben je duurder uit + misschien krijgt je vrouw een fietsvergoeding. Ik las onlangs dat die verhoogd is naar 0.20euro per km (voor pc200) wat ook niet slecht is. Ik zou er niet te veel mee inzitten, maar miss bestaan er iets goedkoper fietsen die ook voldoen. Ken je niemand die ook fiets naar zijn werk?
 
Terug
Bovenaan