De E-Bike thread

Iemand ervaring met KBC fietslease en overname bij einde lease?
Mijn vrouw krijgt presentatie vanuit werkgever en deze is niet helemaal rechtlijnig. In één slide wordt er gesproken van overname aan 20% catalogusprijs, is dat dan niet wat veel?
En in andere slide spreken ze van overname “aan marktwaarde”. Dat lijkt me dan weer te vaag.
 
Iemand ervaring met KBC fietslease en overname bij einde lease?
Mijn vrouw krijgt presentatie vanuit werkgever en deze is niet helemaal rechtlijnig. In één slide wordt er gesproken van overname aan 20% catalogusprijs, is dat dan niet wat veel?
En in andere slide spreken ze van overname “aan marktwaarde”. Dat lijkt me dan weer te vaag.
staat dat nergens in het contract? Ik dacht al vaak 16% gezien te hebben, maar 20% is toch ook prima?

Als je na 4-5 jaar die fiets voor 1/5 kan overnemen en je weet dat je hem altijd als goede huismoeder hebt behandeld, dat hij altijd onderhoud heeft gehad,… is dat toch echt wel onder de marktwaarde.

Welke fiets het ook is, ik neem ‘m aan 20% van de nieuwprijs wel over
 
staat dat nergens in het contract? Ik dacht al vaak 16% gezien te hebben, maar 20% is toch ook prima?

Als je na 4-5 jaar die fiets voor 1/5 kan overnemen en je weet dat je hem altijd als goede huismoeder hebt behandeld, dat hij altijd onderhoud heeft gehad,… is dat toch echt wel onder de marktwaarde.

Welke fiets het ook is, ik neem ‘m aan 20% van de nieuwprijs wel over
De presentatie die ze vanuit werkgever gekregen hebben is niet helemaal gelijk aan de voorwaarden van kbc fietslease en daardoor nogal verwarrend.
Als het goed is weet ze alle details als ze offerte krijgt in winkel.
 
Hoe staan jullie tegenover jonge (<3jaar) kinderen vervoeren op een speed-pedelec? Op zich mag het niet.
Mijn mening: idiote betutteling van de overheid. Alsof burgers niet het inzicht hebben trager te rijden met een baby aan boord. Ik ben ook van plan het wel te doen voor de rit van 1 km naar de onthaalmoeder. Anders moet ik eerst die rit doen met een andere fiets, dan terug naar huis, om dan de speedpedelec richting werk te nemen. Te zot voor woorden.
 
Hoe staan jullie tegenover jonge (<3jaar) kinderen vervoeren op een speed-pedelec? Op zich mag het niet.
Mijn mening: idiote betutteling van de overheid. Alsof burgers niet het inzicht hebben trager te rijden met een baby aan boord. Ik ben ook van plan het wel te doen voor de rit van 1 km naar de onthaalmoeder. Anders moet ik eerst die rit doen met een andere fiets, dan terug naar huis, om dan de speedpedelec richting werk te nemen. Te zot voor woorden.
Wie gaat zich bezighouden met dat te controleren? Ze komen nu al manschappen te kort 🤷‍♂️
 
Iemand ervaring met KBC fietslease en overname bij einde lease?
Mijn vrouw krijgt presentatie vanuit werkgever en deze is niet helemaal rechtlijnig. In één slide wordt er gesproken van overname aan 20% catalogusprijs, is dat dan niet wat veel?
En in andere slide spreken ze van overname “aan marktwaarde”. Dat lijkt me dan weer te vaag.
De overnameprijs staat normaal op de offerte die je krijgt van KBC. In mijn geval was dat gewoon 20% van de aankooprijs (fiets - 10% korting + accessoires)
 
Hoe staan jullie tegenover jonge (<3jaar) kinderen vervoeren op een speed-pedelec? Op zich mag het niet.
Mijn mening: idiote betutteling van de overheid. Alsof burgers niet het inzicht hebben trager te rijden met een baby aan boord. Ik ben ook van plan het wel te doen voor de rit van 1 km naar de onthaalmoeder. Anders moet ik eerst die rit doen met een andere fiets, dan terug naar huis, om dan de speedpedelec richting werk te nemen. Te zot voor woorden.

Ik heb me dezelfde bedenking gemaakt om exact dezelfde reden en helemaal eens dat we er trager mee zouden rijden, maar waarom ik het toch nog niet heb geriskeerd is omwille van verzekeringen. Stel dat er toch een of andere lompe chauffeur jou en je kind aanrijdt op die km naar de onthaalmoeder, dan heb ik toch wat schrik dat de verzekering handjes terug trekt - en daar zit je toch niet op te wachten als het serieus is...
 
Dikke range anxiety gehad vanmorgen :laugh:

Er is een Cube center en je kon voor een dag een Reaction Pro 625 huren om te testen.
Range in eco modus: 220km volgens die teller, 140 in tour, 105 in e-mtb en 80 in turbo.

De vallei hier is redelijk vlak dus besloot in eco modus aan te vangen op weg naar een klim die ik es wou gedaan hebben. Ik was nog geen 3km ver in de vallei en de range stond al op 160km van de geafficheerde 220. Wtf? :laugh: en ik moest nog 40km doen inclusief de klim. Paniek :laugh:

Uiteindelijk stabiliseert zich dat gelukkig wel. Ben boven toegekomen met 40km range nog op Tour. En da de afdaling stond ie weer op 140 :laugh:

Jojo yo!

Wel ferme bike.
 
Moet je op een pedelec eigenlijk aparte verzekering nemen?

Ik heb de indruk van niet. En dat verzekeringen daar gewoon handig munt uit slaan? Familiale is genoeg.

Ben zelf ook aangesloten bij CyclingVlaanderen waar ook al staat dat er verzekering voor pedelec in zit.
 
Familiale is idd voldoende. Ik heb wel een omnium bijgenomen. 108 euro per jaar.
Ben er blij mee: gevallen met mijn speed pedelec over een ijsplek. 800 euro kosten. 0 euro door mijn omnium.
 
Wat dragen jullie eigenlijk met de speed pedelec naar het werk? Weet niet goed of ik gewoon mijn jeans ga aan doen of mijn koersbroek…
 
Wat dragen jullie eigenlijk met de speed pedelec naar het werk? Weet niet goed of ik gewoon mijn jeans ga aan doen of mijn koersbroek…
Zo'n spandex op een speed pedelec ziet er toch altijd wat vreemd uit. Alsof je super hard je best moet doen op een fiets die je bij wijze van spreke vooruit duwt.
 
Zo'n spandex op een speed pedelec ziet er toch altijd wat vreemd uit. Alsof je super hard je best moet doen op een fiets die je bij wijze van spreke vooruit duwt.
Klopt, zeker met gewone sneakers onder en een trainingsvest 😁. Is de eerste keer, dus kan nog moeilijk inschatten hoe intensief/zweetend het gaat zijn 😉
 
Iemand ervaring met slimme helmen (helmen met led's in en andere functies)

Zijn er nog alternatieven buiten Lumos?
 
Goefe vraag, dat is dit jaar geleden van januari. Denk dat ik het nog per post gedaan heb. Mss is digitaal nu wel mogelijk. Maar wacht sowieso tot januari best want ze werken per kalenderjaar
En die tussenkomst wordt door CM uitbetaald?
Vreemd dat daar online niks van terug te vinden is...
 
Terug
Bovenaan