De E-Bike thread

Zo'n spandex op een speed pedelec ziet er toch altijd wat vreemd uit. Alsof je super hard je best moet doen op een fiets die je bij wijze van spreke vooruit duwt.
Maak eens een lange rit met zo'n speed-pedelec, en vertel me dan nog eens dat je jezelf niet moet inspannen als je echt snel ter plekke wilt zijn. Ik had vanavond een gemiddelde hartslag van 143 bpm gedurende anderhalf uur. Op volle ondersteuning geraak ik geen 40 km ver.
En een fietsbroek doe je ook aan omdat die comfortabeler zit op een zadel.
Wat dragen jullie eigenlijk met de speed pedelec naar het werk? Weet niet goed of ik gewoon mijn jeans ga aan doen of mijn koersbroek…
Hangt af van de afstand en de intensiteit. Naar 't werk: altijd fietskledij, maar dat is voor mij altijd 'training', en gevolgd door een douche
Wanneer ik met de speedpedelec ga winkelen of zo gewoon een jeans of een short.
 
En die tussenkomst wordt door CM uitbetaald?
Vreemd dat daar online niks van terug te vinden is...
Ahja verkeerd gelezen. Maar met verzekering bedoel ik lidgeld van de bwb of de Vlaamse bond. Wat je een verzekering biedt, maar best ff de voorwaarden lezen.
Als je dan bij cm zoekt op sportvereniging, vind je dat ze vr 15 euro tussenkomen.
 
Ahja verkeerd gelezen. Maar met verzekering bedoel ik lidgeld van de bwb of de Vlaamse bond. Wat je een verzekering biedt, maar best ff de voorwaarden lezen.
Als je dan bij cm zoekt op sportvereniging, vind je dat ze vr 15 euro tussenkomen.
Op die manier...
Zou op zich misschien vreemd zijn dat ze rechtstreeks een voordeel toekennen voor een fietsverzekering, daar er andere manieren zijn om sporten (fietsen in dit geval) te stimuleren... Maar je weet nooit natuurlijk...

Bedankt voor de toelichting!
 
Hangt af van de afstand en de intensiteit. Naar 't werk: altijd fietskledij, maar dat is voor mij altijd 'training', en gevolgd door een douche
Wanneer ik met de speedpedelec ga winkelen of zo gewoon een jeans of een short.
Ben nog maar twee keer met de fiets geweest en steeds gewoon mijn jeans aan gehad. Laatste rit had ik gemiddelde hartslag van 124 (24km). Ik zweet dan ook vooral op mijn bovenlichaam. Douchen doe ik ook wel altijd.
Binnenkort als het nog wat kouder is, misschien toch maar overschakelen op mijn lange koersbroek. Al zou ik liever een sportbroek hebben met enkele zakken…
 
Ben nog maar twee keer met de fiets geweest en steeds gewoon mijn jeans aan gehad. Laatste rit had ik gemiddelde hartslag van 124 (24km). Ik zweet dan ook vooral op mijn bovenlichaam. Douchen doe ik ook wel altijd.
Binnenkort als het nog wat kouder is, misschien toch maar overschakelen op mijn lange koersbroek. Al zou ik liever een sportbroek hebben met enkele zakken…
Ik vind een jeans ook niet echt comfortabel op de fiets, zeker niet wanneer je met hoge cadans zit te fietsen.
 
Wat zijn zo goeie lange fietsbroeken bij AS Adventure of Decathlon bijvoorbeeld? Heb zelf niet zo heel snel last van de kou. Woensdag nog met korte broek gereden maar was toch op het randje 's ochtends.
 
Twijfel tussen riem (enviolo) of ketting. De enviolo is wel niet zo interessant als ik bepaalde reviews zie.
Riem en Rohloff, klaar. Enviolo heeft zeker zijn beperkingen. Ik zou er zeker niet meer voor kiezen met na anderhalf jaar en 7000 km en dat is niet eens op een pedelec.
 
Riem en Rohloff, klaar. Enviolo heeft zeker zijn beperkingen. Ik zou er zeker niet meer voor kiezen met na anderhalf jaar en 7000 km en dat is niet eens op een pedelec.
Wat zijn jouw irritaties?

Ik heb nu een riem die zo af en toe wat wrijving heeft of toch dat gevoel en soms schakelt het niet goed door waardoor je na een tijdje opeens in de juiste versnelling trapt.

Voor bovenstaande issues ga ik natuurlijk volgende week al even naar de FM. Ben wel benieuwd wat jij ervaart
 
Wat zijn jouw irritaties?
1) Handgreep is zonder meer een zwakke plek. Enorm snelle slijtage aan/in de handgreep (vervaardigd uit vrij lichte plastic) en zonder functionerende greep mag je fietsen eigenlijk vergeten.
2) Bij hoger laadgewicht een gebrek aan finesse tussen de verzetten waardoor je constant moet bijregelen, wat 1) dan weer niet ten goede komt.
3) Als je echt hard doortrapt voel je dat er redelijk wat kracht verloren gaat. Of dat nu aan Enviolo of de riem ligt kan ik niet echt uitmaken. Waarschijnlijk beide.
 
Familiale is idd voldoende. Ik heb wel een omnium bijgenomen. 108 euro per jaar.
Ben er blij mee: gevallen met mijn speed pedelec over een ijsplek. 800 euro kosten. 0 euro door mijn omnium.
Bij welke maatschappij heb je deze omnium afgesloten ? Als ik bij KBC kijk, komt het op 23 euro per maand.
 
Weer goede reclame voor de SP 🙁
De reacties onder het artikel zijn ook maar van bedenkelijk niveau. Het merendeel van de ‘haat’ reacties komen van mensen die al te oud zijn om te fietsen.

 
Terug
Bovenaan