ÉÉN De Droomfabriek

ilgonwe

Well-known member
Het legendarische programma is terug op VRT1. Dromen groot en klein worden vervuld en uiteraard is het fameuze beertje terug! Benieuwd naar de reacties van het BG publiek hier!
 
Ook gekeken. Precies de indruk dat er veel via vrt max gaat ook?

Uit nostalgie gekeken, maar vooral veel blabla.
 
Ik heb de indruk dat het budget veel minder is dan dertig jaar geleden. Zowel het programma als de dromen waren toen een pak spectaculairder.
 
Eens de dromen echt in beeld kwamen was het doenbaar, maar deel 1 was echt mijn ding niet. Die live shows worden tegenwoordig altijd op een adhd-manier gebracht.
 
Ik vond het aangename feelgood tv.

De telefoonwedstrijd vond ik wel maar zwakjes. Ik herinner me dat dat destijds toch spannender was, als ik me goed herinner gaven ze toen telkens letters vrij die de beginletters van voornaam-naam-woonplaats waren en wie daaraan voldeed kon dus deelnemen en winnen.

De combinatie Bart-Gloria werkte imo ook wel goed. Maaike Cafmeyer vond ik dan weer minder aangenaam in het programma, alhoewel ik die anders heus wel kan verdragen op tv.
 
Ik vond online enkele oude afleveringen van De Droomfabriek en daar zaten geen spectaculaire dromen bij, de highlights zijn dus niet elke keer te zien. Het had ook een hoog Levenslijn gehalte met een telefoonpanel (weer in het leven geroepen door Maaike Cafmeyer) en minstens 2 liedjes per aflevering.
 
Feel good TV, een verademing.
De formule (live, humor, beetje chaotisch) werkt nog steeds.

Alleen kreeg ik last van claustrofobie. Daar zat hoop en al 20 man bijna op elkaars schoot in die studio. Dat was vroeger toch even anders:
 
Terug
Bovenaan