Een zure appel om doorheen te bijten voor Sneeuwwitje: Karen Damen en Ruth Beeckmans worden koningin

Wie binnenkort een appel aangereikt krijgt van Ruth Beeckmans of Karen Damen let maar beter extra goed op. Beide actrices zijn namelijk gecast als de heksen ... ik bedoel koninginnen in Studio 100 hun nieuwste sprookjesmusical Sneeuwwitje. De twee zullen deze rol afwisselend op zich nemen. Met Karen Damen zet Studio 100 in op een vaste waarde binnen de musicalscene, voor Ruth Beeckmans betekent Sneeuwwitje haar musicaldoop ... en wat voor een. Eerder werd al bekendgemaakt dat de titelrol gespeeld zal worden door Ianthe Tavernier met Michiel De Meyer aan haar zijde als prins.

Karen Damen: “Het is natuurlijk super speciaal dat de allereerste musical van Studio 100 terugkomt. Ik ben benieuwd hoe die er nu, 25 jaar later, zal uitzien. Het is een iconische voorstelling en ik ben dankbaar dat ik mag bijdragen aan de magie die deze klassieker tot leven brengt.”

Ruth Beeckmans: “Ik ben heel blij dat ik deze kans heb gekregen. Het zal een uitdaging worden, maar ik kijk ernaar uit om de ‘boze’ koningin te spelen en het publiek te betoveren in deze sprookjesmusical. Bovendien wordt het de eerste keer dat ik op de planken zal staan als musicalactrice, heel spannend dus!”

De musical Sneeuwwitje houdt een bijzondere plek vast bij Studio 100 gezien het hun eerste sprookjesmusical was in 1998, op de planken van de Koningin Elisabethzaal. Sindsdien bracht Studio 100 onder andere Assepoester, Pinokkio, Doornroosje, De Kleine Zeemeermin, Robin Hood en de onlangs hernomen De 3 Biggetjes.

Sneeuwwitje is vanaf 2 juli 2024 gedurende de hele zomer exclusief te zien in het Plopsa Theater in De Panne.
Tickets en info zijn terug te vinden op de website.

 
Terug
Bovenaan