De Coverthread: Van A(bsoluut fantastisch) tot Z(aaddodend slecht)


Heb ff snel door het topic gescrolld en vind het vreemd dat ik (als ik niet te snel ben geweest) deze niet ben tegengekomen,toch een van de meest populaire hedendaags.

 
Ryan Adams die het volledige "1989" album van Taylor Swift covert. Blijft voor mij nog steeds een van de meeste briljante dingen ooit. Ik was al fan van het Taylor Swift album, maar Adams slaagt er in om er iets compleet anders van te maken, met net dezelfde songstructuren, akkoordenschema's en teksten. In zijn cover van "Wildest Dreams" neemt hij een middelmatig nummer en maakt er echt een emotionele, doorleefde trip van (die outro!!!). Dit is een persoonlijk hoogtepunt voor mij, maar er staan nog veel parels op dat album.

 
Heb ff snel door het topic gescrolld en vind het vreemd dat ik (als ik niet te snel ben geweest) deze niet ben tegengekomen,toch een van de meest populaire hedendaags.

Deze heb ik nooit gesnapt. Ik meen mij te herinneren dat die tegenwoordig ook opduikt in De Tijdloze op StuBru.
Kan iemand mij uitleggen wat je zo goed vindt aan deze cover?
Ik heb het nooit kunnen smaken. Het voegt voor mij niets toe aan het origineel, het neemt zelfs heel veel weg (de samenzang, de pakkende melodieën, de duistere sfeer die hierbij in contrast staat, maar tegelijk perfect samen past.)

Ofwel heeft het met het nummer te maken en vind ik (onbewust) gewoon dat je er moet afblijven. Nevermore heeft ook een cover van dit nummer en die vind ik bijna even walgelijk (terwijl ik Nevermore een zeer goede band vind).

 
Deze heb ik nooit gesnapt. Ik meen mij te herinneren dat die tegenwoordig ook opduikt in De Tijdloze op StuBru.
Kan iemand mij uitleggen wat je zo goed vindt aan deze cover?
Ik heb het nooit kunnen smaken. Het voegt voor mij niets toe aan het origineel, het neemt zelfs heel veel weg (de samenzang, de pakkende melodieën, de duistere sfeer die hierbij in contrast staat, maar tegelijk perfect samen past.)

Ik vind hem ook niet super hoor,deel eigenlijk beetje uw mening.
Prefereer ook nog altijd het originele.
Ik vind de cover niet slecht,maar snap de populariteit ook niet.
 
Bij Stubru mag je tegenwoordig al blij zijn als er eens een gitaar de revue passeert.

Verbazingwekkende cover: Rocket Man van Elton John, in keiharde bluegrass.

 
Een beetje chauvinisme op zijn tijd mag zekerst. ;)

2x Bowie en twee maal een cover van onze eigenste Jacques Brel.
Bowie leerde deze songs kennen door Scott Walker, die op zijn debuutalbum 3 nummers van Brel coverde, de twee nummers die Bowie op zijn beurt coverde en Mathilde.

Amsterdam is de b kant van het nummer Sorrow, dat uitgebracht werd als single van het album Pin Ups in 1973, op dat album staan alleen maar covers, en om eerlijk te zijn, al die covers zijn minder goed dan de originele versies.

My death, staat op de videofilm van het laatste concert van zijn Ziggy Stardust periode: Ziggy Stardust and the Spiders from Mars ook uit 1973, enkele jaren later kwam de soundtrack ook uit op plaat: Ziggy Stardust: The Motion Picture. De eerste kant van het album eindigt met My Death, en de tweede kant eindigt met Rock 'n' Roll Suicide.
Juist voor deze laatste song kondigt hij het einde van het personage Ziggy Stardust aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Cover van The Prodigy - Omen

Live door de Japanse metalband Crossfaith op het download Festival in 2014



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan