De Coverthread: Van A(bsoluut fantastisch) tot Z(aaddodend slecht)

Hierjuist op Willy, La muerte met wild thing, origineel van the troggs, het is ook de song waarop hendrix zijn gitaar in brand steekt.
Ik was deze versie helemaal vergeten, bedankt Luc, jou made my day!
 
Tiny Tim (ja, die van "Tiptoe through the tulips") zet hier Earth Angel van The Penguins naar zijn hand. Een 19-jarige Karen Carpenter (van The Carpenters) op drums.

 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Tiny Tim (ja, die van "Tiptoe through the tulips") zet hier Earth Angel van The Penguins naar zijn hand. Een 19-jarige Karen Carpenter (van The Carpenters) op drums.

Tiny Tim is zooooooooooooooo zalig eh :love:.
Eigenlijk was dat een zeer welbespraakte man, met een encyclopedische kennis van muziek. Ge moet zijn interviews maar eens bekijken, zeker als hij ouder is.




 
Vermits het over Screamin' Jay Hawkins ging in de Oldies thread, deed het mij denken aan de keren dat hij Tom Waits coverde. Jay is toch de enige die de "crazy drunk genious" feel van Waits kan benaderen :ROFLMAO:, bvb:



En laten we dan in ene keer doorstoten naar Tom Waits covers ... Die gast is ZOveel gecovered geweest, en door heel wat grote artiesten, om maar enkelen te noemen: Ramones, Rod Stewart, Springsteen, Norah Jones, Tori Amos, Robert Plant & Allison Krauss, Bette Midler, Meat Loaf, en en EN ... JOHAN VERMINNEN !!! :love:
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk treurig dat er wel wat "klassiekers" zijn waarvan het grote publiek niet beseft dat het Tom Waits covers zijn :(. Het bewijst enkel maar wat een ongelooflijke songwriter Waits is.

Enkele voorbeelden:
The Ramones (awesome cover)

Rod Stewart (not my style)
&

Springsteen (meh)

Norah Jones (heel mooi, maar voegt uiteindelijk niks toe)
 
Laatst bewerkt:
(opgesplitst want maar 5 media links / post)

Cash (equally awesome, maar technisch gezien is cheating omdat Waits dit specifiek voor Cash heeft geschreven en het achteraf pas zelf heeft opgenomen)

The Eagles (geef mij maar de rauwe sound van Waits vs het gepolijste van deze versie)

Tori Amos (OK-isch)

Queens of the Stone Age (wat gewoon niks toevoegt aan het origineel) https://www.youtube.com/wat

Tim Buckley (sucks imo)
 
Laatst bewerkt:
En laten we dan eindigen met de absolute shit ...
... de 17 (ofzo) versies van Way Down In The Hole die als intro voor The Wire gebruikt werden

... de absolute drek op het Tom Waits cover album van Scarlett Johansson:


Om nog te eindigen, Waits zelf heeft maar echt respect voor 1 cover, die van de Ramones. Bijgevolg heeft hij ook 1 van hun nummers terug gecoverd, wat imo geweldig is:
 
The Flaming Lips "7 Nation Army"
't Is eigenlijk een dubbele cover, want de lyrics zijn hier van een nummer van The Butthole surfers


Ik hou eigenlijk niet zoveel van covers, ze voegen vaak erg weinig toe aan een nummer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan