De Coverthread: Van A(bsoluut fantastisch) tot Z(aaddodend slecht)

Ja, een Hammondorganist die zijn linkervoet weet te gebruiken: de grootste vijand van de basgitarist!

Wilson Pickett zet hier "Hey Jude" van The Beatles naar zijn hand. De leadgitaar is door Duane Allman, van The Allman Brothers.

 
Instrumentale jazzcover van What's Going On van Marvin Gaye, heerlijk. De rest van het album is zeker ook de moeite waard trouwens!


Een heel ingetogen liveversie van mijn favoriete Sinatra-track: In The Wee Small Hours Of The Morning van Bill Fresel & Thomas Morgan. Een gitaar en een bas, meer moet dat niet zijn.

 
The Rolling Stones die I Wanna Be Your Man van The Beatles coveren. Een zeldzame cover die ik beter vind dan het origineel.

Alsook Money (That's What I Want) van Barrett Strong wordt aan flarden gespeeld door de Stones.

Allebei luid zetten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Van deze hippy-hit (die eigenlijk ook niet de originele versie is):

Naar de meer duistere versie van Bobby Womack (zie ook de film "Fish tank"):

En nu ik erover nadenk, All along the watchtower van Bob Dylan is denk ik ook bekender in de (verbeterde?) versie van Jimi Hendrix.
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik hier nog niet zien staan (er bestaan hier een paar 100 covers van, maar dit is de bekendste denk ik):

En dan eerder een 'versie' dan een cover:
 
Het origineel van Aynsley Dunbar Retaliation

... en dan de magistrale cover van Black Sabbath die het helemaal op een hoger niveau zet:
 
De beste cover is al genoemd met All Along The Watchtower.

Twee waar ik nog spontaan aan denk vanuit mijn jonge(re) jaren.

Of hij goed is, laat ik in het midden, maar is (mede door American Pie) wel blijven hangen.

Ook blijven hangen uit de filmwereld en een gekende cover. Wel beu gehoord ondertussen
 
Niemand kan zo goed 'slecht' zingen als kim Gordon van Sonic Youth.
Moist Vagina, origineel van Nirvana:

 
Some velvet morning, origineel gezongen door Nancy Sinatra en Lee Hazlewood, hier in de versie van Lydia Lunch en Rowland Stuart Howard.

 
Laibach! meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen ;)

Live is Live, origineel van Opus
One vision, origineel van Queen


 
30 jaar geleden al, maakte Arno samen met Roland Van Kampenhout een bluesplaat onder de naam Charles et les Lulus, en daarop staat ook dit pareltje.
Little Red Rooster is een classic van Howlin' Wolf.
 
'Eleanor Rigby' van The Beatles gecoverd door thrashband Realm:


'Night Of The Vampire' door Entombed, origineel van Roky Erickson:

 
Voor sommigen is het waarschijnlijk heiligschennis, maar deze cover van "All along the watchtower" van Bear McCreary is ook fenomenaal, zeker als ge ooit Battlestar Galactica gezien hebt:

(Maar Hendrix' versie staat nog net dat trapje hoger, zeker gekoppeld aan bv de manier waarop het in watchmen gebruikt wordt).
 
Terug
Bovenaan