De Container Cup 2021

Play4 De Container Cup 2021

Amai straffe prestatie van de korfballer. Lol @ de 91 bij de monkey bars.

De uitslagen eens bekeken van die Container Cup voor studenten vorig jaar. Toch straf dat daar 8 man onder de 10 minuten blijft. De 2e haalde 159 monkey bars...
 
Sjiek gedaan van de Jarni. Heb hem regelmatig zien spelen. Boom van ne gast, verdedigt als een blok graniet en springt als een basketballer. Topper.

Maar die rieten manden, da's nu toch al dik 20 jaar verleden tijd hoor :')

Trouwens, de reden dat België altijd 2des is en de Nederlanders eerste in het korfbal, is ten eerste omdat zij met 10x zoveel mensen de sport beoefenen en ten tweede dat ze gewoon een hele klasse met profs hebben. Die kunnen zich voor een EK/WK voorbereiden tot en met terwijl de Belgen verlof moeten nemen om te gaan spelen, laat staat dat ze zich gelijk kunnen voorbereiden.
 
Vraag me ook af als dat van die hartslag klopt. Mijn is rust is 46, maar ik ben echt geen topsporter. Eerder recreant. En obsoluut geen topper.
 
Hartslag is toch puur persoonlijk? Je hebt duursporters die een rustpols van 50 hebben en een maat van mij had dan weer met een BMI van 32 (niet door de spieren :unsure:) een rustpols van +/-36 terwijl die geen 5 minuten kon lopen.

Een gemiddelde wielerprof zal inderdaad rond de 40 zitten, maar dat kan best variëren. Het is niet omdat je een rustpols van 55 hebt dat je per se slechter bent dan iemand die 40 als rustpols heeft.
 
Hartslag is toch puur persoonlijk? Je hebt duursporters die een rustpols van 50 hebben en een maat van mij had dan weer met een BMI van 32 (niet door de spieren :unsure:) een rustpols van +/-36 terwijl die geen 5 minuten kon lopen.

Een gemiddelde wielerprof zal inderdaad rond de 40 zitten, maar dat kan best variëren. Het is niet omdat je een rustpols van 55 hebt dat je per se slechter bent dan iemand die 40 als rustpols heeft.
Inderdaad. Het verschil tussen je minimum en je maximum, het percentage van je maximum waarop je een bepaalde inspanning kunt aanhouden, en het herstel van max naar normaal, dat zijn dingen die je traint en die van tel zijn voor conditie. En hoelang je in verzuring kunt gaan, hoeveel van die pijn je kunt verbijten. De absolute cijfers niet zo.

Allemand had misschien een hogere rusthartslag, maar 200 aan de monkey bars heb ik ook gezien.
 
Sjiek gedaan van de Jarni. Heb hem regelmatig zien spelen. Boom van ne gast, verdedigt als een blok graniet en springt als een basketballer. Topper.

Maar die rieten manden, da's nu toch al dik 20 jaar verleden tijd hoor :')

Trouwens, de reden dat België altijd 2des is en de Nederlanders eerste in het korfbal, is ten eerste omdat zij met 10x zoveel mensen de sport beoefenen en ten tweede dat ze gewoon een hele klasse met profs hebben. Die kunnen zich voor een EK/WK voorbereiden tot en met terwijl de Belgen verlof moeten nemen om te gaan spelen, laat staat dat ze zich gelijk kunnen voorbereiden.
Ik vind het eigenlijk bizarrer dat het altijd dezelfde 2 landen in de top 2 zijn.
 
Ik vind het eigenlijk bizarrer dat het altijd dezelfde 2 landen in de top 2 zijn.
Die sport wordt wereldwijd maar op enkele plekken (serieus) beoefend. Catalonië is bijvoorbeeld één van de deelnemers op het WK, dat zegt ook al wel iets. In de rest van Spanje zullen ze dat zo goed als niet beoefenen.

Papoea-Nieuw-Guinea heeft zelfs ooit deelgenomen. 😅
 
Ik vind het eigenlijk bizarrer dat het altijd dezelfde 2 landen in de top 2 zijn.
En de laatste 3 WK's was Taiwan telkens 3e.

Er zijn wel meer sporten die steeds gedomineerd worden door dezelfde landen, maar bij korfbal is het wel héél opvallend hoe de waardeverhoudingen in elkaar zitten. Als Nederland dan waarschijnlijk ook nog eens het enige land is met profs...

Ik moet wel zeggen dat hier in het Antwerpse de korfbalvelden precies wel uit de grond schieten de laatste jaren.
 
En de laatste 3 WK's was Taiwan telkens 3e.

Er zijn wel meer sporten die steeds gedomineerd worden door dezelfde landen, maar bij korfbal is het wel héél opvallend hoe de waardeverhoudingen in elkaar zitten. Als Nederland dan waarschijnlijk ook nog eens het enige land is met profs...

Ik moet wel zeggen dat hier in het Antwerpse de korfbalvelden precies wel uit de grond schieten de laatste jaren.
Dat is echt niet zo uitzonderlijk he
Veldrijden is BE en NL
Basketbal en baseball is USA
Langeafstandlopen is Kenia en Ethiopië
Korteafstandlopen is Jamaica
Ping Pong is China
...

Er zijn echt héél veel sporten waar 1 of 2 landen er boven uit steken.
 
Dat is echt niet zo uitzonderlijk he
Veldrijden is BE en NL
Basketbal en baseball is USA
Langeafstandlopen is Kenia en Ethiopië
Korteafstandlopen is Jamaica
Ping Pong is China
...

Er zijn echt héél veel sporten waar 1 of 2 landen er boven uit steken.
Nee, zoals ik zei, er zijn wel meerdere sporten die gedomineerd worden door bepaalde landen. Hier is het gewoon opvallend hoe lang de nummers 1 en 2 al vastliggen (en steeds ook in dezelfde volgorde).

In de sporten die jij opnoemt is de winnaar vaak ook al gekend, al heb je op de individuele nummers tenminste nog wat onderlinge concurrentie binnen eennzelfde land. Bij veldrijden bijvoorbeeld heb je ook steeds dezelfde landen die naar boven komen, maar België en Nederland wissel elkaar daar wel eens af (en soms eens een Tsjech ertussen)
 
Pedro Elias blijft een verschrikkelijk irritant figuur. Hij is eigenlijk dé reden waarom ik niet naar dit programma kijk. Het is een interessant format, alleen jammer dat ze de commentaar door zo’n irritant ventje laten doen.
 
Pedro Elias blijft een verschrikkelijk irritant figuur. Hij is eigenlijk dé reden waarom ik niet naar dit programma kijk. Het is een interessant format, alleen jammer dat ze de commentaar door zo’n irritant ventje laten doen.
Vind ik ook, de opmerkingen die hij aan Wesley geeft, zijn wss grappig bedoeld, maar ge ziet dat Wesley zelf er soms ongemakkelijk bij voelt
 
Vindt diene Pedro best wel goe. Zit er mss soms es naast (die introducties van Wesley aant begin vant programma) maar zit er ook vaak wel op qua humor. Laat de container cup door gelijk wie anders presenteren en het wordt een borefest hoor.

En die twee passen wel goe bij elkaar. Den één wat serieuzer en den anderen met een beetje een hoek af om het leutig te maken.
 
Ik moest er in het begin ook niet van weten maar samen met Wesley vind ik het wel nog een grappig duo. Alleen vind ik het maar een dwaas.
 
Topduo is dat juist. Natuurlijk is niet iedere grap geslaagd en is Pedro een steukerke. Af en toe is het dan weer geniaal. Carl Dircksens doet dat interviewen trouwens ook top. Vullen elkaar goed aan.
 
Terug
Bovenaan