De Container Cup 2021

Play4 De Container Cup 2021

Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Is er geweten hoe hij vorige keer gescoord heeft op de verschillende onderdelen? Want natuurlijk schieten en golven, dat kan de ene dag ook heel goed zijn en de andere dag wat tegenzitten.

En mja, triathleten... ze zullen er dan geen te pakken hebben gekregen, zeker? De deelnemers komen nochtans dit jaar uit veel verschillende sporttakken en zijn ook niet altijd even bekend bij het grote publiek (zoals korfballer Jarni Amorgaste bijvoorbeeld vandaag).
Marten Van Riel doet toch mee?
 
Hoop dat ze voor volgend seizoen nog meer paralympiers/g sporters uitnodigen, wekelijkse aflevering zoals bv's.
Laat het uit, g-sporters krijgen al veel te veel aandacht en BV's ook
Hij weegt 60kg. Dat is 3,3 watt/kg. Wees maar zeker dat de mindere wielertoerist dat zeker niet gaat trappen.

Ik heb een ftp van 3,5 watt/kg en vorige week een rondje van 60km aan 32km/h gemiddeld gereden. De mindere wielertoerist zit daar 4km/h gemiddeld onder imo.
65 ;) Maar 200w is toch weinig als je veel fietst (zeker voor 5min)
Zal dus vooral basistraining doen, merkte je ook dat hij niet tegen verzuring kan :p
 
Voor vandaag had ik nog nooit van de term gehoord. Er is ook nooit iets van over te horen op tv of radio, met uitzondering van de occasionele feelgood tv. Dus zo erg zal het wel niet zijn zeker?
 
Voor vandaag had ik nog nooit van de term gehoord. Er is ook nooit iets van over te horen op tv of radio, met uitzondering van de occasionele feelgood tv. Dus zo erg zal het wel niet zijn zeker?
G-sport is de laatste 10 jaar zo hard uitgemolken op tv/sportcentra, hoe kunde daar nog nooit van gehoord hebben?
 
Hij weegt 60kg. Dat is 3,3 watt/kg. Wees maar zeker dat de mindere wielertoerist dat zeker niet gaat trappen.

Ik heb een ftp van 3,5 watt/kg en vorige week een rondje van 60km aan 32km/h gemiddeld gereden. De mindere wielertoerist zit daar 4km/h gemiddeld onder imo.
3,3W/Kg trappen 5 minuten lang kan 80% vd wielertoeristen. Mijn FTP is 3,6W/kg maar 32km/h rijden voor 60km lijkt me snel, was dat een vlakke rit ?

anyway, de gemiddelde wielertoerist zit ergens tussen de 2,5 en 4 w/kg vermoed ik en kan die afstand van de containercup wel onder de 5 minuten afleggen. Maar hiervoor zouden er eens een paar moeten meedoen :)
 
G-sport is de laatste 10 jaar zo hard uitgemolken op tv/sportcentra, hoe kunde daar nog nooit van gehoord hebben?
Meestal als het daar over gaat, heeft het te maken met de Paralympische Spelen of de Special Olympics. Denk dat dat meer belletjes doet rinkelen bij de mensen, dan de term G-sport.

De aandacht daarvoor valt toch echt nog mee? Je hebt natuurlijk een figuur als Marieke Vervoort die tot de verbeelding sprak en veel in de media kwam. Florian Van Acker was een paar jaar geleden ook wel een hit natuurlijk. De aandacht voor een Genyn en Gérard lijkt mij zeker niet overdreven bijvoorbeeld.
 
Ik vind dat wat dubbel, verdienen die mensen alle respect? Zonder enige twijfel maar hoef ik die massaal aan de container cup zien meedoen op tv? Ook niet, laat dan maar de beste tegen mekaar strijden (nu als daar g sporters zouden tussenzitten die daartoe in staat zijn met veel plezier dan maar dan niet genre loop, fiets, roei maar de helft minder en van de vier andere proeven laat je er 1 doen door Wesley Sonck).
 
Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Is er geweten hoe hij vorige keer gescoord heeft op de verschillende onderdelen? Want natuurlijk schieten en golven, dat kan de ene dag ook heel goed zijn en de andere dag wat tegenzitten.

En mja, triathleten... ze zullen er dan geen te pakken hebben gekregen, zeker? De deelnemers komen nochtans dit jaar uit veel verschillende sporttakken en zijn ook niet altijd even bekend bij het grote publiek (zoals korfballer Jarni Amorgaste bijvoorbeeld vandaag).

Resultaten per onderdeel staan op https://newsmonkey.be/container-cup-studenten-winnaar-ward-lemmelijn/
Het komt dus weinig van het schieten en golfen maar vooral omdat hij op de uithoudingsnummers en benchpress in de top zat: ten opzichte van de profs 1ste in lopen (2s sneller dan Praet), 1ste in roeien (ex-aequo met Brys), 2de in fietsen (5s na Van Aert maar wel voor VDP), 2de in benchpress (10kg onder Casse). Monkeybars, golf en schieten waren maar gemiddeld. Totaaltijd was 42s sneller dan VDP dus tenzij hij compleet uit form is of zijn doorgedreven roeitraining andere zaken heeft afgebot, zou ik verwachten dat hij die tijd van VDP toch terug klopt.
 
Meestal als het daar over gaat, heeft het te maken met de Paralympische Spelen of de Special Olympics. Denk dat dat meer belletjes doet rinkelen bij de mensen, dan de term G-sport.

De aandacht daarvoor valt toch echt nog mee? Je hebt natuurlijk een figuur als Marieke Vervoort die tot de verbeelding sprak en veel in de media kwam. Florian Van Acker was een paar jaar geleden ook wel een hit natuurlijk. De aandacht voor een Genyn en Gérard lijkt mij zeker niet overdreven bijvoorbeeld.
En die verneukte het voor al de rest imo
Op den duur was er in het hoofdprogramma van een atletiekwedstrijd van 2u, 30min voor Marieke (en haar 1 of 2 concurrenten). Omdat madam zo lang de piste inpalmde (met haren hond)

Maar in verhouding zijn er (uiteraard) veel minder. Dus 1 aflevering (of is het elke zondag?) lijkt me voldoende
Moest je er evenveel afleveringen van maken als de gewone sporters, ge kunt ze bij wijze van spreken dan allemaal al aan bod laten komen :p
 
3,3W/Kg trappen 5 minuten lang kan 80% vd wielertoeristen. Mijn FTP is 3,6W/kg maar 32km/h rijden voor 60km lijkt me snel, was dat een vlakke rit ?

anyway, de gemiddelde wielertoerist zit ergens tussen de 2,5 en 4 w/kg vermoed ik en kan die afstand van de containercup wel onder de 5 minuten afleggen. Maar hiervoor zouden er eens een paar moeten meedoen :)
Ja vrij vlak. Ik had hem gepost in het topic van fietsen. Bwa vrij vlug.. Ik ben nog naar een jaar of 3 bezig maar wel altijd gesport en doe toch wel een 300km per week.

Vorig jaar heb ik diezelfde nog aan 33,5 gemiddeld gereden.

En het ligt mss ook aan mijn vriendengroep maar ik heb een stuk of 4 vrienden die zulke gemiddeldes ook rijden op ritten van 100km en 500hm.
 
Super voor die G-sporters dat ze eens mochten meedoen aan de CC, en dat ze naar de Spelen mogen enzo, maar het is geen topsport he. Leuk voor een keertje maar meer niet. Of zoals Gerard die recent de Australian Open won in rolstoeltennis. Een topprestatie, maar geen haar op mij hoofd dat eraan denkt om die match op tv te volgen. 't is zoals Belgisch vrouwenvoetbal. Klinkt misschien cru maar ernaar kijken boeit geen reet.
 
3,3W/Kg trappen 5 minuten lang kan 80% vd wielertoeristen. Mijn FTP is 3,6W/kg maar 32km/h rijden voor 60km lijkt me snel, was dat een vlakke rit ?

anyway, de gemiddelde wielertoerist zit ergens tussen de 2,5 en 4 w/kg vermoed ik en kan die afstand van de containercup wel onder de 5 minuten afleggen. Maar hiervoor zouden er eens een paar moeten meedoen :)
Doe zeker mee aan de BG container cup dan 🙂
 
Ook grappig hoe in de 'special' zondag Sonck op een gegeven moment een vergelijking maakte met Hans Vanaken. Iets in de trend van 'dat is bijna dubbel zoveel als Hans Vanaken'.

Sorry, vond ik toch extra grappig :D :unsure:
 
Terug
Bovenaan