De Container Cup 2021

Play4 De Container Cup 2021

Ik dacht eerst dat het Junior of Eddy Planckaert was, nadien Freddy De Kerpel. Kheb met de wedstrijd meegedaan en Freddy aangeduid als schoonmaker :p
 
Ik vermoed niet dat er een derde seizoen zal komen(?)
Een tijd van 7.59, hoeveel kunnen er daar nog onder? Tegen volgend jaar zullen de meeste topsporters nog wat drukker bezet zijn probably
Tenzij men de disciplines onderling wat aanpast. Mss een nieuwe discipline, wat kortere/langere proeven,..
Een jaar lang als prof, niets anders doen dan trainen voor specifieke die onderdelen die je moet doen tijdens de containercup? Dan kan daar nog een flinke hap uit die tijd sé. Maar zo niet? Dan is dat toch al een scherpe tijd.
 
Wat me wel opvalt: hoe slecht gebeurt de scouting in België. Hoe kunt ge nu iemand met de lichaamsbouw van Lemmelijn laten voetballen?
Ik denk dat roeien zelfs niet zijn beste sport is maar eerder rugby of american football...

Idem voor Evenepoel en Van Avermaet, al is dat verschil daar minder duidelijk...
 
Wat me wel opvalt: hoe slecht gebeurt de scouting in België. Hoe kunt ge nu iemand met de lichaamsbouw van Lemmelijn laten voetballen?
Ik denk dat roeien zelfs niet zijn beste sport is maar eerder rugby of american football...

Idem voor Evenepoel en Van Avermaet, al is dat verschil daar minder duidelijk...
Wat is dat voor zever? Die kerel speelde in Nederland he ;)

En daarbij op 12 jaar was die mss totaal nog niet zo qua bouw.
Evenepoel waarom zou die geen goeie voetballer kunnen zijn, Messi is ook lilliputter bv en die heeft ook voor PSV gespeeld dus ook in Nederland
 
Scouting in België op die manier is toch onbestaande gewoon? Die lichaamsbouw van Lemmelijn is grotendeels door zijn sport. Als voetballer was die nooit zo gespierd natuurlijk.
 
Wat is dat voor zever? Die kerel speelde in Nederland he ;)

En daarbij op 12 jaar was die mss totaal nog niet zo qua bouw.
Evenepoel waarom zou die geen goeie voetballer kunnen zijn, Messi is ook lilliputter bv en die heeft ook voor PSV gespeeld dus ook in Nederland
Hij is waarschijnlijk pas in Nederland gaan voetballen nadat hij in België begon door te groeien he. Zoals de meesten.

En op 12 jaar was dat inderdaad misschien niet duidelijk, maar hij heeft gevoetbald tot 2017 he, dan zal er al wel iets duidelijk geweest zijn? Nuja, Lukaku zal ook wel door die competities gewalst zijn, deels door de lichaamsbouw...

En ik zeg niet dat Evenepoel geen goede voetballer zou kunnen zijn, maar het valt wel op dat er best veel talenten in andere sporten eerst door een "voetbalcarrière" gaan, wat imo aantoont dat er véél te hard gefocust wordt op het zoeken naar voetbaltalenten.
 
Ik denk dat het programma nu ook wel wat 'op' is. Met minder bekende sporters die er steeds beter en beter op voorbereid zijn, is het verrassende er wel wat af. Maar hopelijk heeft dit wel een zender warm gemaakt om misschien iets ala American Warrior ofzo te maken, met een uitgebreider parcours en concept ofzo.
 
Laatst bewerkt:
maar het valt wel op dat er best veel talenten in andere sporten eerst door een "voetbalcarrière" gaan, wat imo aantoont dat er véél te hard gefocust wordt op het zoeken naar voetbaltalenten.
Waarschijnlijk om voetbal de sport is met het grote geld. Mensen die sportief zijn en in carrière in sport willen proberen het dus daar eerst. Als hun sportieve kwaliteiten dan niet matchen met een voetbalcarrière gaan ze ergens anders proberen dat beter bij hun past, maar waar een pak minder geld in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Of misschien is het simpelweg een gevolg van dat voetbal superpopulair is waardoor velen daarin beginnen? Als je dan atletisch bent, balgevoel hebt en over tactisch inzit beschikt, blink je vanzelf uit. En je gaat als roeicoach niet naar een voetbalwedstrijd om te scouten he...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vooral dat: elk dorp heeft wel een voetbalclub dus ook gewoon veel eenvoudiger en toegankelijker voor meeste ouders.
 
Vooral dat: elk dorp heeft wel een voetbalclub dus ook gewoon veel eenvoudiger en toegankelijker voor meeste ouders.
Had*

Je merkt meer en meer dat kinderen verschillende sporten beoefenen, terwijl dat vroeger vooral voetbal was.
 
Wat me wel opvalt: hoe slecht gebeurt de scouting in België. Hoe kunt ge nu iemand met de lichaamsbouw van Lemmelijn laten voetballen?
Ik denk dat roeien zelfs niet zijn beste sport is maar eerder rugby of american football...

Idem voor Evenepoel en Van Avermaet, al is dat verschil daar minder duidelijk...
Sorry maar dit slaat nergens op.
Iedereen kan eruit zien als Lemmelijn. Het indrukwekkende bij hem (en topsporter in het algemeen) is hoe de spieren blijven functioneren en melkzuur afdrijven en de hoeveelheid zuurstof die ze kunnen opnemen.
 
Even ertussen gooien dat De Kerpel een knappe prestatie heeft neergezet.
Acht minuten voor 1500m. De helft van de veertigplussers in België haalt dat niet.
Eventjes 85kg benchen :oink: op die leeftijd en een straffe fietstijd.
In zijn hoogdagen stond die zeker in de top vijf.
 
Even van hln geplukt:

"Die man is gek om het als roeier te willen maken. Wat verdient de winnaar in zo'n race? Een boterham met choco?"
:laugh:

Heb het ook al gedacht eigenlijk als hij echt zo'n fenomeen is
 
Even van hln geplukt:

"Die man is gek om het als roeier te willen maken. Wat verdient de winnaar in zo'n race? Een boterham met choco?"
:laugh:

Heb het ook al gedacht eigenlijk als hij echt zo'n fenomeen is

Idd :p Als we even vergeten dat mensen soms ook dingen doen omdat ze het graag doen ipv voor de knikkers, welke sport zou hij dan nog uitermate goed in presteren waar wel veel geld meer te verdienen is? In Europa spreken we volgens mij enkel over voetbal en wielrennen, in de US denk ik nog aan basketbal en american football. Zie niet direct in waar hij zijn kwaliteiten goed in kwijt zou kunnen eerlijkgezegd
 
Terug
Bovenaan