De buren van BeyondGaming

Die is echt geschift.
Ik vlieg in de vrije tijd met wat zelfbouw drones en daarvoor heeft ze de politie al gebeld. Toen de wijkagent langskwam was die ook al aan het zagen over dat mens. Ze pakken effectief de telefoon niet meer op.
Redenen waarvoor ze de politie gebeld heeft.
-De vuilniszakken staan buiten bij de buren om 19u45 terwijl dit maar om 20.00 mag zijn.
-Een kauwgum op haar terras terwijl ze niet kauwt. Hier dient de CSI onderzoek komen plegen want het waren inbrekers...
Wijkagent is wel de creme van een kerel. Vroeg me om volgend weekend de zaterdag weer te vliegen want dan had hij meer tijd en hij wou die drones echt wel eens zien vliegen. :D Ik heb het maar niet gedaan om de goede vrede te bewaren...

Maar @Tomski Ze komt super overeen met haar nieuwe Tunesische gebuur (welke mijn collega buur op het werk is) Blijkbaar is hondjes haar zwak punt want daar is ze altijd vol lof over.
Ja, wij zijn de duivel omdat we katten hebben hé

Tegen Geert is ze ook altijd vriendelijk want die heeft ook een hond.

Die is echt geschift.
Ik vlieg in de vrije tijd met wat zelfbouw drones en daarvoor heeft ze de politie al gebeld. Toen de wijkagent langskwam was die ook al aan het zagen over dat mens. Ze pakken effectief de telefoon niet meer op.
Redenen waarvoor ze de politie gebeld heeft.
-De vuilniszakken staan buiten bij de buren om 19u45 terwijl dit maar om 20.00 mag zijn.
-Een kauwgum op haar terras terwijl ze niet kauwt. Hier dient de CSI onderzoek komen plegen want het waren inbrekers...
Wijkagent is wel de creme van een kerel. Vroeg me om volgend weekend de zaterdag weer te vliegen want dan had hij meer tijd en hij wou die drones echt wel eens zien vliegen. :D Ik heb het maar niet gedaan om de goede vrede te bewaren...

Maar @Tomski Ze komt super overeen met haar nieuwe Tunesische gebuur (welke mijn collega buur op het werk is) Blijkbaar is hondjes haar zwak punt want daar is ze altijd vol lof over.
.... ik voel een quote in het uit de context getrokken quotes topic aankomen.....

Ons voorlaatste huis was naast eentje dat omgevormd was naar studentenkoten. Die maakten in het eerste jaar wel alle clichés waar máár toen onze eerste kleine geboren was, hebben ze zich ook heel spontaan veel rustiger beginnen gedragen (kinderkamer grensde aan hun muur) en dan had ik toch zo iets van ‘aw, lief!’

OMG: mijn madam staat vanachter in de tuin gewoon tegen haar kippen te babbelen terwijl ze ze eten geeft.
Vanuit de tuin van de zuurvrouw: "Wilde zwijgen? der proberen hier mensen te werken"

:eek::laugh:

Ufgh, mijn buren zijn zo een fucking irritant koppel met 2 kleine koters type "buitenkind" oftewel godganse dagen in de tuin op ne bal sjotten en brullen ja!

Zo wat een halve hippie als vader met ne belachelijke baard. Werkt van thuis uit dus irriteert me mateloos en als hij dat niet doet, waant hij zich een echte bob de bouwer met allerlei belachelijke klusprojecten! Wil verdomme zelfs een zwembad aanleggen nu zodat zijn koters voor NOG meer overlast kunnen zorgen! 😡
Zijn wijf is dan weer 1 of andere zottin die tegen de dieren moet spreken... Aangezien ze katten én kiekens hebben, loopt die dus OOK nog eens godganse dagen in dieje hof met zo een belachelijk hoog kinderstemmeke tegen zichzelf te kwekken. Denken ook dat ze alles mogen, geen greintje respect voor een ander!
En dan is het nog de rest van de familie die gelijk onkruid gans de wijk aan het overnemen is! Kutvolk!

Mijn buurvrouw is zo'n pretentieus geval: die ziet ge soms tot 3 verschillende outfits dragen per dag, soms zelf binnen een paar uur. Zelf een keer gemerkt dat ze zelfs in haar koffer van de auto een extra outfit heeft liggen.

Laatst bewerkt:
En nu écht:
Links van mij altijd allochtonen gewoond, is nu de 3de familie op 15j tijd maar altijd vriendelijk en beleefd contact mee gehad. Af en toe wel eens een echtelijke ruzie of muziek die je hoort, maar doorgaans geen miserie mee. Toen ik zwanger was, zijn ze beginnen "verbouwen"... Genre "mijne nonkel heeft ne maat die..." dus alles 3x moeten doen omdat het prutswerk is. Op een bepaald moment vraagt hij of ik eens wil komen, omdat ik isolatie moet plaatsen. Wtf, ik heb alles gerenoveerd, waar zou ik isolatie moeten plaatsen?!? Bleek hij de gemeenschappelijke muur op het eerste verdiep te beginnen afbreken zijn 🙈🙈🙈 nja, ik heb idd geen isolatie of afwerking geplaatst tussen mijn eigen muur en de gemeenschappelijke muur :unsure:
Ook beginnen boren in de deelmuur om 20u als je een boreling hebt etc. Gelukkig was dat op enkele maanden gedaan!

Andere buur was ik voor gewaarschuwd... Is een Waal die geen Nederlands spreekt maar wel naar Vlaamse radio luistert :unsure: en me wel perfect verstaat als ik een woordje niet ken in het Frans... Nuja, doorgaans weinig conflict met hemzelf, in tegenstelling tot andere buren.
MAAR hij is het type dat 6 maand werk, 6 maand dopt en 12 maand in het zwart bijklust. Meer specifiek oud ijzer verzamelen 🙈 dus meermaals per week staan die hier 1-2u te kloppen op ijzer, wasmachines uit elkaar te halen,...
Daarnaast is hij al 8j aan het "klussen aan zijn garage". Lees: muren afkappen, met compresseur bezig zijn, timmeren en zagen,... Hoe je dat kan al die jaren lang ik een fucking garage van 100j oud, geen idee! Dan hebben ze ook nog eens 3 kinderen waarvan de jongste in mijn professionele opinie een jengelend verwend nest is dat ze bewust buiten zwieren om de decibels binnen minder te moeten horen.. Joepie 😳

Bij de volgende woning toch aangeklopt bij de bejaarde buurvrouw en die beweerde dat zij het luidruchtigste element van de buurt is, de buren aan de andere kant "ziet ze nooit, die zijn precies altijd aan het werken" en ze beweert de mensen van wie ik het huis koop, met 4(!!!) kinderen onder de 7j, totaal niet te horen. Ik leef in hoop! 👐

Situatie: een appartement aan de binnenring van Roeselare, op een kruispunt.

Heb sinds kort nieuwe onderburen en die hoor/zie ik quasi nooit. Eigenlijk zeer stereotype oude mensen...komen nooit buiten maar zien wel alles wat er gebeurd, bang van alles en iedereen, en zijn tegelijk tegen alles en nog wat. Heb er nog maar 2 keer mee gebabbeld en dan houden ze u wel telkens een uur bezig, vertellen heel hun levensverhaal (ik weet al op wie ze gestemd hebben, waar hun kapper & dokter is, wth?) om dan een week later u niet meer te herkennen. :biglaugh: Nu, liever dit dan een bende marginalen. Met de vorige onderburen kwam ik wel goed overeen, hielpen mekaar vaak bij de kleine dingen en altijd ne "oe ist?" als we mekaar zagen.

Aan de ene zijkant zijn er enkel garages, de gebuur daarnaast is een kerel van mijn leeftijd die altijd hetzelfde hemd draagt, -10 of +30° maakt niet uit. Wreed asociaal geval wel, in 5 jaar tijd dat ik hier woon nog nooit een woord gezegd. Aan de andere kant woont dan een oude mevrouw die zeer vriendelijk is, al bij al met niemand last, das al ne grote!

De enige waar ik hier ooit last mee heb gehad was een vrouw 3 huizen verder, dat was zo een geval waar ge niet voor haar deur mocht parkeren (openbare parkings langs de kant v/h straat), terwijl ze een oprit + (bouwvallige) garage had...Zo een dingen snap ik perfect als er werken zijn maar het toppunt hier was dat madam daar zelf niet eens meer woonde, die was al 2 jaar verhuisd maar ze vond geen huurder voor dat huis...Ze kwam daar af en toe wat kuisen, meer niet. Die heeft al ruzie lopen maken met iedereen in het straat over die parkings en na 5 dagen dat ik hier woonde was het mijn beurt. Eerste keer kwam ze zeggen dat ik "een half uurtje mag parkeren daar". Heb toen vriendelijk gezegd dat ik daar wel ga blijven parkeren als die plaatsen toevallig leeg zijn. De 2de keer kwam ze zagen toen ik 's morgens naar men werk vertrok...Om 7.30 moet ge met zo een zever echt nog niet afkomen bij mij...Iets minder vriendelijk (ahum) gereageerd en sindsdien stuurde ze haar vent, die heel wat sympathieker bleek te zijn. :p

Ahja, en de occasionele marginalen die de vrijdagavond pinten liggen te drinken aan het tankstation hier schuin tegenover. Covid heeft daar gelukkig wel wat kuis in gehouden maar toch niet genoeg.:sop:

Amai, en die mensen niet aangesproken over de diefstal?
Had geen zin (letterlijk en figuurlijk). De politie had er al met bezig geweest en naar de TV proberen zoeken via dat bendeke. Politie gaf ook geen namen en er kwam daar zoveel volk soms ... twas haar zelf niet, maar iemand op bezoek ... TV was al snel foetsie die dag en ze gaan ook geen huiszoeking doen bij 5 mensen voor zo iets. Verdoe geen tijd aan marginalen als het niks meer opbrengt.

Hier kan ik mezelf eens laten gaan :biglaugh:
Buren... ik woon in landelijke omgeving, mooi huis alles gelijkvloers met een mooie onderhouden gazon en beukenhaag, wat niet wil zeggen dat ik slaaf van mijn tuin ben eerder van mijn mountain bike of racefiets, ik zit meer op mijn fiets dan op mijn ..... laat maar.
Alleszins ik heb buren die aan hun tuin NIETS doen, brandnetels, bramen, onkruid staan even hoog als de draad(anderhalve meter). Wat kan je daar van zeggen? Niets, is voor iedereen verschillend en niemand is verplicht om zijn eigendom/tuin te onderhouden.
Alles wat door de draad komt trim ik 1 x per maand bij en dat is het, we maken er ons niet druk in, gebuur links heeft 3 kids en rechts zijn dat er 4, allemaal in de range van 4 tot 12 jaar, spelen allemaal graag in de tuin...boek lezen in de tuin zonder wattekes/oordopjes in de oren is moeilijk/onmogelijk, buurman links maant zijn kids al eens aan om wat stiller te zijn (rechts nooit) maar wordt dan gecorrigeerd door zijn echtgenote die vindt dat kinderen geen lawaai kunnen maken en dus alles mogen, men voetbalt in de kleine tuin dus ballen rapen de ganse namiddag is, zeker nu, dagelijkse kost. Ondanks alle ellende sinds ze hier zijn komen wonen en de lawaaioverlast ...
Kinderen hebben het recht om te spelen en zich uit te leven dat hebben de mijne ook gedaan...
Het komt neer op verdraagzaamheid en ik heb liever een goeie buur dan een verre vriend :) :coolbrows::clap:

Laatst bewerkt:
Als ik dit allemaal lees ben ik blij niet langer op een appartement te wonen. Afgelopen jaar ben ik verhuisd van een herenhuis in een stedelijke kern naar een appartement (herenhuis met op gelijkvloers een architectenbureau en op de twee verdiepingen telkens een appartement) naar een huis op den buiten (in het glooiende pajottenland).

Buren herenhuis: een goede straat met normale tot lichtjes blasé bewoners. Iedereen was respectvol en rustig, dus qua nabuurschap geen enkel probleem. Wel was het enkel die straat, de rest van dat centrum is er aan een sneltempo aan het marginaliseren: hangjongeren, straatraces, sluikstorten, luide muziek en - het toppunt - een kapperszaak die er niet beter op had gevonden om een aftandse zetel voor de zaak te plaatsen, waar de klanten kunnen wachten onder het genot van een joint.

Appartement in dezelfde kleine stad. De enige andere bewoner in de blok was, net als ik, een recent gescheiden man die er woonde tijdens de afwikkeling van de scheiding en doorstart van zijn leven. Was goed contact en fijne buur. Verder in de blok zaten interieurarchitecten waar ik ook geen enkel probleem mee had. Grootste probleem op het appartement was het gebouw ernaast: een chinees restaurant met een zeer luide airco en luchtafvoer die uitkwam ter hoogte van mijn terras. De geurhinder stak me tegen vanaf de eerste dag en had ik tijdens Corona-bezoek niet opgemerkt (resto was toen gesloten). De buren verder in de straat waren een mix van gepensioneerden, normale werkende mensen en overwegend asociale marginalen. Ik werd er echt ongelukkig en wou ruimte rondom mij. We (ik) zijn niet gemaakt om met velen te dicht op mekaar te leven.

Na een intensieve huizenjacht woon ik nu op een heuvel in het groen, op een 15 kilometer van Brussel en aan de rand van een natuurgebied. Best of both worlds... een rustige, landelijke ligging met een killer view en een stad die heel bereikbaar is. Op de heuvel (het woord 'berg' staat in de straatnaam maar dat vind ik teveel eer voor die molshoop :)) heb ik 5 buren die grenzen aan mijn perceel waarvan 1 woning naast mijn huis ligt. Bij de andere buren zijn het de tuinen die grenzen. Mijn buren bestaan uit een bonte verzameling van éénvoudige rustige mensen, boomers, archetypes van architecten (zo blokkendoos woning, rolkraag trui, Volvo en een elektrische bakfiets, ...). Op wat geluid van tuinwerken en spelende kinderen (de kleinkinderen van de boomers) na zijn die heel rustig.

De geluidsoverlast is, volgens mijn dochtertje, echter wel manifest aanwezig op de groene heuvel:

- Hanen, wat mij niet stoort maar er beginnen er hier rond 5.30 u een paar te serieus te kraaien
- Tractoren, er rijdt elke dag wel een tractor of twee, drie voorbij het huis. Weten dat mijn dochtertje haar vorige kamer aan een straat lag met veel busverkeer vind ik het bizar dat ze dit als storend ervaart.
- Kikkers: ik weet niet of er iemand in de buurt woont van kikkers maar op enkele honderden meters van de tuin ligt er soort bekken van een watermolen waar kikkers elke nacht een orgie houden. En die beesten maken lawaai. Niet normaal... Nu, volgens de buren doen die dat alleen in juni?

Voor de rest valt het me op dat de hele buurt hier respectvol is en zorgt voor weinig overlast. Volgens mij heeft dat te maken met de persoonlijke ruimte die iedereen hier heeft. Als je dicht op mekaar woont zal de irritatiedrempel systematisch dalen... Met voldoende ruimte tussen woningen heeft iedereen eigenlijk de vrijheid om zich te kunnen uiten zonder de buren te storen.

Laatst bewerkt:
Als ik dit allemaal lees ben ik blij niet langer op een appartement te wonen. Afgelopen jaar ben ik verhuisd van een herenhuis in een stedelijke kern naar een appartement (herenhuis met op gelijkvloers een architectenbureau en op de twee verdiepingen telkens een appartement) naar een huis op den buiten (in het glooiende pajottenland).

Buren herenhuis: een goede straat met normale tot lichtjes blasé bewoners. Iedereen was respectvol en rustig, dus qua nabuurschap geen enkel probleem. Wel was het enkel die straat, de rest van dat centrum is er aan een sneltempo aan het marginaliseren: hangjongeren, straatraces, sluikstorten, luide muziek en - het toppunt - een kapperszaak die er niet beter op had gevonden om een aftandse zetel voor de zaak te plaatsen, waar de klanten kunnen wachten onder het genot van een joint.

Appartement in dezelfde kleine stad. De enige andere bewoner in de blok was, net als ik, een recent gescheiden man die er woonde tijdens de afwikkeling van de scheiding en doorstart van zijn leven. Was goed contact en fijne buur. Verder in de blok zaten interieurarchitecten waar ik ook geen enkel probleem mee had. Grootste probleem op het appartement was het gebouw ernaast: een chinees restaurant met een zeer luide airco en luchtafvoer die uitkwam ter hoogte van mijn terras. De geurhinder stak me tegen vanaf de eerste dag en had ik tijdens Corona-bezoek niet opgemerkt (resto was toen gesloten). De buren verder in de straat waren een mix van gepensioneerden, normale werkende mensen en overwegend asociale marginalen. Ik werd er echt ongelukkig en wou ruimte rondom mij. We (ik) zijn niet gemaakt om met velen te dicht op mekaar te leven.

Na een intensieve huizenjacht woon ik nu op een heuvel in het groen, op een 15 kilometer van Brussel en aan de rand van een natuurgebied. Best of both worlds... een rustige, landelijke ligging met een killer view en een stad die heel bereikbaar is. Op de heuvel (het woord 'berg' staat in de straatnaam maar dat vind ik teveel eer voor die molshoop :) heb ik 5 buren die grenzen aan mijn perceel waarvan 1 woning naast mijn huis ligt. Bij de andere buren zijn het de tuinen die grenzen. Mijn buren bestaan uit een bonte verzameling van éénvoudige rustige mensen, boomers, archetypes van architecten (zo blokkendoos woning, rolkraag trui, Volvo en een elektrische bakfiets, ...). Op wat geluid van tuinwerken en spelende kinderen (de kleinkinderen van de boomers) na zijn die heel rustig.

De geluidsoverlast is, volgens mijn dochtertje, echter wel manifest aanwezig op de groene heuvel:

- Hanen, wat mij niet stoort maar er beginnen er hier rond 5.30 u een paar te serieus te kraaien
- Tractoren, er rijdt elke dag wel een tractor of twee, drie voorbij het huis. Weten dat mijn dochtertje haar vorige kamer aan een straat lag met veel busverkeer vind ik het bizar dat ze dit als storend ervaart.
- Kikkers: ik weet niet of er iemand in de buurt woont van kikkers maar op enkele honderden meters van de tuin ligt er soort bekken van een watermolen waar kikkers elke nacht een orgie houden. En die beesten maken lawaai. Niet normaal... Nu, volgens de buren doen die dat alleen in juni?

Voor de rest valt het me op dat de hele buurt hier respectvol is en zorgt voor weinig overlast. Volgens mij heeft dat te maken met de persoonlijke ruimte die iedereen hier heeft. Als je dicht op mekaar woont zal de irritatiedrempel systematisch dalen... Met voldoende ruimte tussen woningen heeft iedereen eigenlijk de vrijheid om zich te kunnen uiten zonder de buren te storen.
Wij hebben ook een poel met (brul?)kikkers achter onze tuin, creëren idd fameus wat decibels, wel niet storend vind ik. Is idd enkel in de zomermaanden.

Terug
Bovenaan