Je mag tot 10m² aan dakramen steken zonder vergunning. Als je daarvoor de dragende structuur moet aanpassen, is het natuurlijk weer wat anders.Oh amai, wist ik niet dat dat niet moest bij dakramen. Iets bijgeleerd![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je mag tot 10m² aan dakramen steken zonder vergunning. Als je daarvoor de dragende structuur moet aanpassen, is het natuurlijk weer wat anders.Oh amai, wist ik niet dat dat niet moest bij dakramen. Iets bijgeleerd![]()
Als het dakraam aan de voorkant zit moet het wel met vergunning denk ik.Je mag tot 10m² aan dakramen steken zonder vergunning. Als je daarvoor de dragende structuur moet aanpassen, is het natuurlijk weer wat anders.
Normaal niet hoor.Als het dakraam aan de voorkant zit moet het wel met vergunning denk ik.
Neen hoor, moesten wij ook niet aangeven volgens het loket wonen en bouwen. Dakkapellen plaatsen waar er geen stonden dan weer wel.Als het dakraam aan de voorkant zit moet het wel met vergunning denk ik.
De gemeente kan dat voor bepaalde huizen of straten wel beslissen, maar dat is eerder zeldzaam.Dan ben ik mis, ik heb altijd horen vertellen dat als je aan de voorzijde iets wil veranderen dat het vergunningsplichtig was.
"Moet ge ook wat graantjes hebben"?Wilde zwijgen? der proberen hier mensen te werken
Van zo'n zaken gaat mijn bloed kokenOMG: mijn madam staat vanachter in de tuin gewoon tegen haar kippen te babbelen terwijl ze ze eten geeft.
Vanuit de tuin van de zuurvrouw: "Wilde zwijgen? der proberen hier mensen te werken"
![]()
Amai, en die mensen niet aangesproken over de diefstal?Van zo'n zaken gaat mijn bloed koken
Ook ooit gehad met marginale buren in m'n eerst appartementje in Gent.
Was gewoon wat vuil in afvalzak aan steken en de vuilzak aan het toebinden op m'n terras (was gelijkvloers achteraan en vrij kalm daar), en kreeg zo'n gemene "is dat daar bijna gedaan met die vuilzakken" Ik had zoiets van WTF? Ze hebben ook een zeer zware onweersblik blik van me terug gehad
Paar maand later hebben ze via mijn terras via openstaand raam bij mooi weer m'n tv gestolen. Politie niets terug gevonden, maar getuigen zagen iemand met iets met doek over buiten komen uit m'n blok. Dat volk stond bekend als kleine marginale criminelen bij de politie... zij was een (verlebberde) prostitué van om en bij de 40.
Ze deden zich voor als hard, maar ze durfden zich daarna bijna niet meer tonen.

Ik mag echt niet klagen van mijn buren, ik kan er me geen betere bedenken. Met mijn linkse gebuur ga ik nu altijd over ons int jeugdhuis naar de Rode Duivels kijken op een groot scherm, die mens is echt grappig, die zit er vrij goed in maar toch zal die er alles aan doen om alles gratis te krijgen. Over onze huizen zijn ze appartementsblokken aan het bouwen, had hij er niet beter op gevonden om het grondwater dat ze daar uit de grond trekken, om die dan in zijn waterputten over te pompen.![]()
Waarschijnlijk zo iemand die voor de minste "overtreding" ook ambras maakt?
Waarschijnlijk zo iemand die voor de minste "overtreding" ook ambras maakt?
"da tuinhuis sta toch 20cm te dicht bij de scheidingslijn"
"die schutting is toch 20cm te hoog"
"dien boom mag daar ni staan"
Grrrr, van zo'n mensen word ik echt kwaad. Onze buren naast ons zijn toffe mensen, die achter ons ook maar daar hebben we minder contact mee.
Langs de andere kant hiernaast is echter het huis verkocht en dat gaan ze verhuren, ik hou mijn hart al vast.
Gewoon dat ding gestart en 25 meter verder geparkeerd.Verzuring.Oja.
Toen we hier net woonden hebben we zelf onze tuin aangelegd met een huurtractor van huurland. Héél de zaterdag aan de slag geweest met dat ding, geploegd en genivelleerd. Ze kwamen die weer ophalen op maandagochtend vroeg maar moest hem klaarzetten met de sleutel op. Ik riskeer mij dat niet om die een ganse zondag daar te laten staan aan straat dus zondagavond nog rap dat ding naar straat gereden.
15 min later politie aan de deur: klacht van "iemand van de buurt" dat ik met zware machines aan het werken was op zondagGewoon dat ding gestart en 25 meter verder geparkeerd.
. Het is dan esthetisch dan nog eens 100 keer beter dan wat er eerst stond, dus hoe in godsnaam kunt ge daar een probleem mee hebben.

Die is echt geschift.Waarschijnlijk zo iemand die voor de minste "overtreding" ook ambras maakt?
"da tuinhuis sta toch 20cm te dicht bij de scheidingslijn"
"die schutting is toch 20cm te hoog"
"dien boom mag daar ni staan"
Grrrr, van zo'n mensen word ik echt kwaad. Onze buren naast ons zijn toffe mensen, die achter ons ook maar daar hebben we minder contact mee.
Langs de andere kant hiernaast is echter het huis verkocht en dat gaan ze verhuren, ik hou mijn hart al vast.
Ik heb het maar niet gedaan om de goede vrede te bewaren...3 jaar op een nieuwbouw appartement gewoond. Achter de keukenkasten zat een koker voor de afvoerbuizen en het ventilatiesysteem, maar die gaten in de welfsels waren gewoon open. Dus daarlangs hoorde je alles, bovendien trok er, als er ramen openopstonden, sigarettenrook langs die koker van de 2de verdieping naar ons appartement. En de eigenaar, een zeventiger met gehoorproblemen, begreep het maar niet...Ik merk dat vaak eigenlijk in veel nieuwbouw dat de mensen klagen over geluid van elkaars buren.
Terwijl die gebouwen toch allemaal aan al de normen voldoen die er vroeger niet waren. Maar vroeger waren dat precies zwaardere en dikkere muren ofzo waar ge een pak minder door hoorde.
Sta daar ook soms versteld van.