De buren van BeyondGaming

Je mag tot 10m² aan dakramen steken zonder vergunning. Als je daarvoor de dragende structuur moet aanpassen, is het natuurlijk weer wat anders.
Als het dakraam aan de voorkant zit moet het wel met vergunning denk ik.

Als het dakraam aan de voorkant zit moet het wel met vergunning denk ik.
Normaal niet hoor.

Er staat daar nergens een toevoeging dat het anders zou zijn aan de voorkant.

Dan ben ik mis, ik heb altijd horen vertellen dat als je aan de voorzijde iets wil veranderen dat het vergunningsplichtig was.

Dan ben ik mis, ik heb altijd horen vertellen dat als je aan de voorzijde iets wil veranderen dat het vergunningsplichtig was.
De gemeente kan dat voor bepaalde huizen of straten wel beslissen, maar dat is eerder zeldzaam.

OMG: mijn madam staat vanachter in de tuin gewoon tegen haar kippen te babbelen terwijl ze ze eten geeft.
Vanuit de tuin van de zuurvrouw: "Wilde zwijgen? der proberen hier mensen te werken"

:eek::laugh:

Als ik zou al die verhalen hier lees dan kan ik echt niet veel slecht zeggen van onze buren.
Enkel onze overburen (jong koppel met 2 kinderen) maken ruzie op of eerder gezegd voor de hele straat.
Wel herhaalt zich altijd hetzelfde fenomeen.
Slaande ruzie voor de hele straat --> man rijdt met piepende banden weg--> man keert enkele tijd later terug --> goedmaak sex waar alweer de hele straat kan meeluisteren.

OMG: mijn madam staat vanachter in de tuin gewoon tegen haar kippen te babbelen terwijl ze ze eten geeft.
Vanuit de tuin van de zuurvrouw: "Wilde zwijgen? der proberen hier mensen te werken"

:eek::laugh:
Van zo'n zaken gaat mijn bloed koken

Ook ooit gehad met marginale buren in m'n eerste appartementje in Gent. Na 4 jaar ca va buurvrouw, al wat ouder en meestal bij haar vriend... en dan begon het.
Was gewoon wat vuil in afvalzak aan steken en de vuilzak aan het toebinden op m'n terras (was gelijkvloers achteraan en vrij kalm daar), en kreeg zo'n gemene "is dat daar bijna gedaan met die vuilzakken" van bij de buren wiens raam open stond. Ik had zoiets van WTF.

Paar maand later hebben ze via mijn terras via openstaand raam bij mooi weer m'n tv gestolen. Politie niets terug gevonden, maar getuigen zagen iemand met iets met doek over buiten komen uit m'n blok. Dat volk stond bekend als kleine marginale criminelen bij de politie... zij was een (verlebberde) prostitué van om en bij de 40 en woonde er alleen, de voze bezoekers waren dus haar eh Gèntse moatjes.
Ze deden zich voor als hard, maar ze durfden zich daarna bijna niet meer tonen.

Ben niet veel later verhuisd toen een ouwe knar gans de blok bijna uitrookte met zijn houtstoof en niet open stond voor dialoog.
Twas 4 jaar toch ok, en ander buren blok waren ca va.

Laatst bewerkt:
Van zo'n zaken gaat mijn bloed koken

Ook ooit gehad met marginale buren in m'n eerst appartementje in Gent.
Was gewoon wat vuil in afvalzak aan steken en de vuilzak aan het toebinden op m'n terras (was gelijkvloers achteraan en vrij kalm daar), en kreeg zo'n gemene "is dat daar bijna gedaan met die vuilzakken" Ik had zoiets van WTF? Ze hebben ook een zeer zware onweersblik blik van me terug gehad

Paar maand later hebben ze via mijn terras via openstaand raam bij mooi weer m'n tv gestolen. Politie niets terug gevonden, maar getuigen zagen iemand met iets met doek over buiten komen uit m'n blok. Dat volk stond bekend als kleine marginale criminelen bij de politie... zij was een (verlebberde) prostitué van om en bij de 40.
Ze deden zich voor als hard, maar ze durfden zich daarna bijna niet meer tonen.
Amai, en die mensen niet aangesproken over de diefstal?

Ik mag echt niet klagen van mijn buren, ik kan er me geen betere bedenken. Met mijn linkse gebuur ga ik nu altijd over ons int jeugdhuis naar de Rode Duivels kijken op een groot scherm, die mens is echt grappig, die zit er vrij goed in maar toch zal die er alles aan doen om alles gratis te krijgen. Over onze huizen zijn ze appartementsblokken aan het bouwen, had hij er niet beter op gevonden om het grondwater dat ze daar uit de grond trekken, om die dan in zijn waterputten over te pompen.:laugh:

Ik mag echt niet klagen van mijn buren, ik kan er me geen betere bedenken. Met mijn linkse gebuur ga ik nu altijd over ons int jeugdhuis naar de Rode Duivels kijken op een groot scherm, die mens is echt grappig, die zit er vrij goed in maar toch zal die er alles aan doen om alles gratis te krijgen. Over onze huizen zijn ze appartementsblokken aan het bouwen, had hij er niet beter op gevonden om het grondwater dat ze daar uit de grond trekken, om die dan in zijn waterputten over te pompen.:laugh:

Van alle andere buren heb ik ook geen klagen, allemaal stuk voor stuk zalige mensen. Een oude madam die graag es een babbelke komt doen zonder vervelend te worden, ne gepensioneerde die veel van zijn groentenkweek afgeeft want hij krijgt het alleen toch ni op, een jong koppel met kindjes van de leeftijd van die van ons, ideale speelkameraadjes. We hebben ook een poortje tussen onze tuinen zodat ze veilig heen en weer kunnen zonder via straat te moeten. Ons naaste buren ne man alleen met een hondje, boven zijn zus met hun mama, doodbrave mensen. Dan @zwarten den andere kant (beke ne rare, maar bon, tis uw broer, wat moet je?) en daarnaast mijn zus.

1 zwart schaap in de buurt: die zuurvrouw van ons. Het enige dat ze kan is commentaar geven op jan en alleman en voor het minste de politie bellen. bv als ge uw vuilzak een paar uur te vroeg hebt buitengezet (mag pas na 19u) of als ge met een drone in uw tuin vliegt. Of als er een vogel iets laten vallen heeft op haar terras (echt gebeurd, CSI van de gemeente moest langskomen om te checken wie die hangjongeren waren die dat op haar terras hebben laten vallen.)

Politie heeft haar blijkbaar al op een zwarte lijst gezet dat ze er al geen prioriteit meer aan geven.

Ze heeft gelukkig een buitenverblijf aan zee, denk ik

Waarschijnlijk zo iemand die voor de minste "overtreding" ook ambras maakt?
"da tuinhuis sta toch 20cm te dicht bij de scheidingslijn"
"die schutting is toch 20cm te hoog"
"dien boom mag daar ni staan"

Grrrr, van zo'n mensen word ik echt kwaad. Onze buren naast ons zijn toffe mensen, die achter ons ook maar daar hebben we minder contact mee.
Langs de andere kant hiernaast is echter het huis verkocht en dat gaan ze verhuren, ik hou mijn hart al vast.

Grrrr, van zo'n mensen word ik echt kwaad. Onze buren naast ons zijn toffe mensen, die achter ons ook maar daar hebben we minder contact mee.
Langs de andere kant hiernaast is echter het huis verkocht en dat gaan ze verhuren, ik hou mijn hart al vast.

Oja.

Toen we hier net woonden hebben we zelf onze tuin aangelegd met een huurtractor van huurland. Héél de zaterdag aan de slag geweest met dat ding, geploegd en genivelleerd. Ze kwamen die weer ophalen op maandagochtend vroeg maar moest hem klaarzetten met de sleutel op. Ik riskeer mij dat niet om die een ganse zondag daar te laten staan aan straat dus zondagavond nog rap dat ding naar straat gereden.

15 min later politie aan de deur: klacht van "iemand van de buurt" dat ik met zware machines aan het werken was op zondag :wtf: Gewoon dat ding gestart en 25 meter verder geparkeerd.

Oja.

Toen we hier net woonden hebben we zelf onze tuin aangelegd met een huurtractor van huurland. Héél de zaterdag aan de slag geweest met dat ding, geploegd en genivelleerd. Ze kwamen die weer ophalen op maandagochtend vroeg maar moest hem klaarzetten met de sleutel op. Ik riskeer mij dat niet om die een ganse zondag daar te laten staan aan straat dus zondagavond nog rap dat ding naar straat gereden.

15 min later politie aan de deur: klacht van "iemand van de buurt" dat ik met zware machines aan het werken was op zondag :wtf: Gewoon dat ding gestart en 25 meter verder geparkeerd.
Verzuring.

De man van het koppel dat het huis hiernaast dus heeft gekocht zei toen ik er mee stond te babbelen ineens: "amai die schutting is wel hoog, hopelijk zeggen ze er niks van". Ik heb het daarna even opgezocht en m'n schutting mag 2 meter hoog zijn, ze is 2.05 :sarcastic:. Het is dan esthetisch dan nog eens 100 keer beter dan wat er eerst stond, dus hoe in godsnaam kunt ge daar een probleem mee hebben.
Ik heb de man er vriendelijk op gewezen dat heel onze straat dan op één of andere manier wel in overtreding is. Voor de rest lijken ze wel "OK" :unsure:

Mijn onderburen die nu en dan in't weekend de gewoonte hebben om te lachen en te roepen tot 3u als ze bezoek hebben. Ze zetten hun ramen ook altijd open dus het geluid is nog beter te horen. 't Is nieuwbouw dus normaal gezien hoort ge hier vrij weinig, dus ge kunt u al voorstellen hoe luid het is..

Ook vrij asociale mensen. Toen we de vorige keer samen in de inkom stonden en geen goeiedag zei, pakte hij de trap zodat hij bij mij niet in de lift moest staan lol :unsure:

Die is echt geschift.
Ik vlieg in de vrije tijd met wat zelfbouw drones en daarvoor heeft ze de politie al gebeld. Toen de wijkagent langskwam was die ook al aan het zagen over dat mens. Ze pakken effectief de telefoon niet meer op.
Redenen waarvoor ze de politie gebeld heeft.
-De vuilniszakken staan buiten bij de buren om 19u45 terwijl dit maar om 20.00 mag zijn.
-Een kauwgum op haar terras terwijl ze niet kauwt. Hier dient de CSI onderzoek komen plegen want het waren inbrekers...
Wijkagent is wel de creme van een kerel. Vroeg me om volgend weekend de zaterdag weer te vliegen want dan had hij meer tijd en hij wou die drones echt wel eens zien vliegen. :D Ik heb het maar niet gedaan om de goede vrede te bewaren...

Maar @Tomski Ze komt super overeen met haar nieuwe Tunesische gebuur (welke mijn collega buur op het werk is) Blijkbaar is hondjes haar zwak punt want daar is ze altijd vol lof over.

Ik merk dat vaak eigenlijk in veel nieuwbouw dat de mensen klagen over geluid van elkaars buren.
Terwijl die gebouwen toch allemaal aan al de normen voldoen die er vroeger niet waren. Maar vroeger waren dat precies zwaardere en dikkere muren ofzo waar ge een pak minder door hoorde.
Sta daar ook soms versteld van.
3 jaar op een nieuwbouw appartement gewoond. Achter de keukenkasten zat een koker voor de afvoerbuizen en het ventilatiesysteem, maar die gaten in de welfsels waren gewoon open. Dus daarlangs hoorde je alles, bovendien trok er, als er ramen openopstonden, sigarettenrook langs die koker van de 2de verdieping naar ons appartement. En de eigenaar, een zeventiger met gehoorproblemen, begreep het maar niet...

De bovenburen van 2 verdiepen boven maakten zo geregeld ruzie. Ook een keer 's nachts de politie moeten bellen omdat hij haar in elkaar had geslagen. Achteraf wist de eigenaar mij te zeggen dat er gaten in de deuren zaten van de slagen.

Terug
Bovenaan