De beurs

Er gaat geen flash crash komen die uw buy moment zal betekenen. De enige reden om te wachten is cash tekort.
Waarom niet?
Een « flash crash » of simpelweg een good ol’ beurscorrectie is altijd mogelijk. Zeker die laatste lijkt me enkel een kwestie van tijd, na 15 jaar van bijna onafgebroken stijging (2022 buiten beschouwing gelaten)

De bomen groeien niet tot in de hemel… de post-COVID beleggers generatie (geen idee of je daartoe behoort) lijkt dat nogal vaak te vergeten.
 
Waarom niet?
Een « flash crash » of simpelweg een good ol’ beurscorrectie is altijd mogelijk. Zeker die laatste lijkt me enkel een kwestie van tijd, na 15 jaar van bijna onafgebroken stijging (2022 buiten beschouwing gelaten)

De bomen groeien niet tot in de hemel… de post-COVID beleggers generatie (geen idee of je daartoe behoort) lijkt dat nogal vaak te vergeten.
de vraag is alleen of die aankomende correctie / crash of wat dan ook de koers lager zal sturen dan de koers van vandaag...
 
Waarom niet?
Een « flash crash » of simpelweg een good ol’ beurscorrectie is altijd mogelijk. Zeker die laatste lijkt me enkel een kwestie van tijd, na 15 jaar van bijna onafgebroken stijging (2022 buiten beschouwing gelaten)

De bomen groeien niet tot in de hemel… de post-COVID beleggers generatie (geen idee of je daartoe behoort) lijkt dat nogal vaak te vergeten.
Dan kan je eeuwig wachten op de flash crash… Die toch steevast herstelt in geval van juggernaughts die na de crash nog steeds bestaan in dezelfde hoedanigheid.

Je horizon met een Google/Apple/Facebook/MSFT/… is basically tot je het bedrijf zelf ziet kwakkelen. En dat, zowel als een desastreuze correctie, is niet aan de orde momenteel.

Als we een marktcrash zien, maakt het niet veel uit wat je nu koopt. Maar om daar op te wachten… Koop nu en hou cash in je buidel om bij te kopen als die crash er ooit komt. Anders moet je echt nooit wat kopen.

Bovendien was Google een van de mag7 die imo nog het meeste upside had, reden waarom die prio waren om te kopen recent nog.

Als we morgen collectief de dieperik ingaan steek ik al mijn side cash in zulke aandelen bovenop mn huidige pf.
 
Zoals voor all MAG7 aandelen : waarom wachten? Tenzij je reden hebt om een nabije daling te verwachten... Er gaat geen flash crash komen die uw buy moment zal betekenen. De enige reden om te wachten is cash tekort.
Behoudens het feit dat ze allen relatief duur zijn, of algemene correctie zie ik ook nog andere risicofactoren:

- een aantal sterk afhankelijk van advertenties- een mindere economische periode kan dit impacteren.
- een aantal zijn dermate groot dat regulering door overheden zich kan opdringen
- politieke spanningen tussen China en de VS
- ze zijn goed maar kijkend naar Meta eergisteren is de minste mindere prestatie meteen goed voor -10/20%, en dan praat ik niet over een regelrechte misser
- AI klinkt goed en heeft potentieel, maar een blunder is nooit ver weg - zie gemini.

Veel van die 7 zijn absolute topbedrijven, maar ideaal koop je die in een van bovenstaande situaties, kansen gehad maar verkeken - de prijs voor twijfel en onwetendheid in mijn geval.
 
Melexis nog altijd goedkoop.

melexis-nv-mele_2.png


melexis-nv-mele_3.png
 
Als iemand weet over welk bedrijf het gaat… 🤪:
“Hi Friend 👋

Tomorrow it’s time to announce a new buy for our Portfolio.

The stock we’ll buy returned 2,000% to shareholders since 2016 and is very attractively valued today.

This means an investment of $10,000 grew to $200,000 in just 7 years.

In my model, I estimate the company is undervalued by 80% today.

Tomorrow, Partners of Compounding Quality will get an exclusive report about the company.”
 
Als iemand weet over welk bedrijf het gaat… 🤪:
“Hi Friend 👋

Tomorrow it’s time to announce a new buy for our Portfolio.

The stock we’ll buy returned 2,000% to shareholders since 2016 and is very attractively valued today.

This means an investment of $10,000 grew to $200,000 in just 7 years.

In my model, I estimate the company is undervalued by 80% today.

Tomorrow, Partners of Compounding Quality will get an exclusive report about the company.”

Ptsb my friend 👋
 
Ik blijf underperformen, maar de fundamentals blijven goed gaan.
omdat de fundamentals goed gaan komen de dividenden wel enorm binnen nu.
2,36% net dividend yield bereken ik voor 2024. Maar als zaken goed gaan zou dat naar 2,75% kunnen gaan voor 2024, in geval aandeelprijzen in pf laag blijven.

Als iemand weet over welk bedrijf het gaat… 🤪:
“Hi Friend 👋

Tomorrow it’s time to announce a new buy for our Portfolio.

The stock we’ll buy returned 2,000% to shareholders since 2016 and is very attractively valued today.

This means an investment of $10,000 grew to $200,000 in just 7 years.

In my model, I estimate the company is undervalued by 80% today.

Tomorrow, Partners of Compounding Quality will get an exclusive report about the company.”
Wat is het nut van quality als daar enorm voor overbetaald wordt (35 p/e toestanden voor 10% groei).
 
Veel van die "quality" portfolios, en "quality "compounders"" zijn gewoon 30+ p/e bedrijven die 5-10% groeien en/of aandelen terugkopen aan zulke zotte waarderingen.

Kijk naar die portfolios en ge zit een hoop bedrijven die heel veel multiple expansion genoten hebben.
 
Lijkt eerder over een puur digitale play te gaan, zonder branches dus. Ik weet niet hoeveel marktaandeel bijvoorbeeld een Keytrade heeft voor hypotheken hier in België, maar dat zal toch niet levensbedreigend zijn voor de grootbanken. Terwijl die kredieten zelfs zeer aantrekkelijk geprijsd staan (of stonden, al een tijdje niet gecheckt).

Maar dat er vroeg of laat concurrentie ging bijkomen dat was wel duidelijk. Liefst dan in deze vorm.
Revolut probeert trouwens ook al een tijd in Ierland uit te breiden. Die zullen het gat ook (digitaal) verder willen invullen.
Kan het artikel niet lezen, maar de titel zegt al veel vrees is: https://www.irishtimes.com/business...etitive-threat-from-spanish-move-into-market/
 
Terug
Bovenaan