De beurs

Zoals gepost, PACB gekocht omdat een stuk cash later vrijkwam dan verwacht, waardoor ik dat verkoos omdat ik net de EVS boot had gemist. Momenteel niet echt een vruchtbare keuze gebleken.
Gisteren totale portfolio -3.5%, deels natuurlijk door PACB maar alles is eigenlijk gezakt. I'll survive. Zit nog steeds meer dan 50% in cash ook. Binnenkort bonusseizoen dus nieuwe lading cash die integraal naar de beurs zal gaan.
 
Organische groei is nu ook hier gestopt. Nuja, vooral in Asia (non-Japan) -6%. Blijkbaar verwachte de markt nog slechtere cijfers want LVMH gaat omhoog :thinking:
Het ziet ernaar uit dat de golden age of luxury (tijdelijk?) achter ons ligt. Na 5-10 dolle jaren, lijkt de rek er wat uit. Benieuwd wat dat doet met de waardering van bvb een Hermes, en in mindere mate een LVMH (dat meer fair gewaardeerd staat).

Zouden ze weer de overnametoer op gaan nu dat de organische groei tegenvalt? En zouden de regulatoren dat toelaten?

Momenteel long in de sector: Capri (premium/entry level “luxury”), Kering en Burberry.
 
25% verlies valt precies nog bijzonder goed mee, wetende dat het aandeel met meer dan 60% was gezakt tussen oktober/november en begin deze week (dus nog voor de pandoering van gisteren). Bijna 1 rechte lijn naar beneden sinds eind vorig jaar.

Had je heel recent (dus net voor je uitstap) dan je positie ferm uitgebreid zodanig dat het procentuele verlies over de hele positie minder groot werd, of hoe moet ik dat zien?
Ik heb tussen september en januari al wat getraded met PACB, met beperkt verlies.
Dan tusen 15 februari en 18 maart zeer snel een zeer stevige positie opgebouwd met een GAK van 4,46. En vanaf 19 maart tot en met 10 april beginnen verkopen aan koersen tussen 3,80 en 3,31, merendeel richting de ondergrens.
Relatief gezien valt het mee, maar ik zat er in absolute bedragen wel heeel zwaar in, dus heeft mij toch ferm pijn gedaan.
 
Toch bizar dat er zoveel zijn die grote bedragen steken in een zeer riskante sector/bedrijf....
Met speelgeld tot daaraan toe maar anders toch iets om van weg te blijven.
 
Nog.volk dat sinds kort enorm veel reclame krijgt om "te leren beleggen/traden" of gelijkaardig?

Bijvoorbeele zo'n gladde aal genoemd dorusview. Of businesscoach Jade, of charlotte de brabander.

Zijn er dan zoveel mensen die dat effectief doen en hun advies/cursussen kopen?
 
De videos van Charlotte op mute zijn nog goed voor andere bezigheden :censored:

Ik wist dat darts (om voor mij onverklaarbare redenen) de laatste tijd populair is, maar hoe combineer je dat met video's? :p

@:unsure: Via welk kanaal krijg je die reclames? Ik denk dat ik op Facebook en Youtube ook wel zo'n dingen zie verschijnen, al let ik daar nauwelijks op de reclames - gegarandeerd door cookies op beursgerelateerde sites. Geen idee of dat nu meer is dan vroeger, daarvoor let ik er te weinig op.
 
Ik wist dat darts (om voor mij onverklaarbare redenen) de laatste tijd populair is, maar hoe combineer je dat met video's? :p

@:unsure: Via welk kanaal krijg je die reclames? Ik denk dat ik op Facebook en Youtube ook wel zo'n dingen zie verschijnen, al let ik daar nauwelijks op de reclames - gegarandeerd door cookies op beursgerelateerde sites. Geen idee of dat nu meer is dan vroeger, daarvoor let ik er te weinig op.
Via instagram, maar echt precies alsof er geen andere reclame bestaat.
En ik volg niet eens financiele accounts op IG.. :creepy:
 
Via instagram, maar echt precies alsof er geen andere reclame bestaat.
En ik volg niet eens financiele accounts op IG.. :creepy:
Het algoritme leert ook van uw kijkgedrag dus als ge eens te lang blijft hangen omdat ge die gozers aan het uitlachen zijt dan hebt ge prijs.

Bovendien heeft Meta quasi overal trackers op het internet en slaan ze uw surfgedrag / interesses op in uw profiel.
 
Het algoritme leert ook van uw kijkgedrag dus als ge eens te lang blijft hangen omdat ge die gozers aan het uitlachen zijt dan hebt ge prijs.

Bovendien heeft Meta quasi overal trackers op het internet en slaan ze uw surfgedrag / interesses op in uw profiel.

Als ik op de VPN surf, krijg ik continue reclame voor producten van ons eigen bedrijf. Onze eigen website is notoir slecht, blijkbaar zo slecht dat iedereen alles intern gewoon googlet in die mate dat de search algos in de war zijn :laugh:
 
Het algoritme leert ook van uw kijkgedrag dus als ge eens te lang blijft hangen omdat ge die gozers aan het uitlachen zijt dan hebt ge prijs.

Bovendien heeft Meta quasi overal trackers op het internet en slaan ze uw surfgedrag / interesses op in uw profiel.
Ja tell me about it. Per ongeluk eens gelachen met een vrouwelijke bodybuilder en nu denkt Instagram dat ik daar een fetisj voor heb gvd.
 
Via instagram, maar echt precies alsof er geen andere reclame bestaat.
En ik volg niet eens financiele accounts op IG.. :creepy:

Ah, dat gebruik ik niet.
Klinkt alsof het Meta algoritme een beetje ontspoord is. Het is meestal al niet erg gebalanceerd op andere Meta platformen (1 keer iets googlen of online bestellen en 30% van je reclame gaat ineens daarover) maar zo extreem heb ik het nog niet gezien.
 
Nog.volk dat sinds kort enorm veel reclame krijgt om "te leren beleggen/traden" of gelijkaardig?

Bijvoorbeele zo'n gladde aal genoemd dorusview. Of businesscoach Jade, of charlotte de brabander.

Zijn er dan zoveel mensen die dat effectief doen en hun advies/cursussen kopen?
Best geen halve € aan uitgeven.
Moesten ze er écht iets van kennen zouden ze hun kost niet moeten verdienen met hun video's en cursussen.
 
Ja tell me about it. Per ongeluk eens gelachen met een vrouwelijke bodybuilder en nu denkt Instagram dat ik daar een fetisj voor heb gvd.
Als je uw cookies deleted, blijf je daar dan last van hebben van gepersonaliseerde reclame? (deleten cookies ingesteld en gaat automatisch bij afsluiten browser dus heb eigenlijk geen last van zo'n toestanden :thinking: maar zit niet veel op sociale media)
 
Als je uw cookies deleted, blijf je daar dan last van hebben van gepersonaliseerde reclame? (deleten cookies ingesteld en gaat automatisch bij afsluiten browser dus heb eigenlijk geen last van zo'n toestanden :thinking: maar zit niet veel op sociale media)
Ik heb ondertussen al meer dan een jaar geen enkele social media account meer.
En ik heb ook al een format van de pc gedaan ondertussen, niet speciaal voor die issues, maar ik krijg ook nog altijd gepersonaliseerde reclames.
Dus denk niet dat het enkel daarvan afhangt.
 
Als je uw cookies deleted, blijf je daar dan last van hebben van gepersonaliseerde reclame? (deleten cookies ingesteld en gaat automatisch bij afsluiten browser dus heb eigenlijk geen last van zo'n toestanden :thinking: maar zit niet veel op sociale media)
Je kan bij reclame altijd aangeven dat je dat soort reclame niet meer wenst te ontvangen.
 
2 maand later staat Alfen aan 35,8€
Goed dat je uitgestapt bent. Laadpalen is echt geen business waar de sky the limit is.
Alfen moet zowat het slechtst communicerende beursgenoteerd bedrijf van Nederland zijn... Het lijkt bijna een scam :p.
Disclaimer: /janus-comment.
Alfen was altijd al een achterlijk businessmodel, en je hebt hoerenfluit gehad met uw turbo.
/janus-comment

Proficiat met de winst anyway :)
 
Disclaimer: /janus-comment.
Alfen was altijd al een achterlijk businessmodel, en je hebt hoerenfluit gehad met uw turbo.
/janus-comment

Proficiat met de winst anyway :)
Omzet x5 in 5 jaar tijd.
Winst ook.
ROIC/ROE 18%. Wel komend van 50%+
Toch niet slecht voor achterlijk businessmodel.

OXY kan zo cijfers niet halen.
 
Terug
Bovenaan