De beurs

Nu is het alleszins +50% waard. Afhankelijk van de vooruitzichten kan dat meer worden.
Net zoals bv. BRK een continu glijdende intrinsieke waarde heeft.
Nu nog niet want nog teveel schulden.
En veel hangt af vd olieprijs, deze staat niet vast op lange termijn alhoewel 60$ olie reeds zal volstaan.
En dan is de vraag: ga je met een indextracker op x tijd hetzelfde of zelfs meer rendement halen. Dat kan je niet voorspellen.
 
Nu nog niet want nog teveel schulden.
En veel hangt af vd olieprijs, deze staat niet vast op lange termijn alhoewel 60$ olie reeds zal volstaan.
En dan is de vraag: ga je met een indextracker op x tijd hetzelfde of zelfs meer rendement halen. Dat kan je niet voorspellen.
Dan moet je indexen hé.
 
Nu nog niet want nog teveel schulden.
Jawel, anders zou je het niet gekocht hebben aan 60.
De toekomstige terugbetaling van de schulden zit al in de intrinsieke waarde van vandaag verdisconteerd.
Zo werkt waardering van aandelen.

En ik denk dat er op kortere termijn meer rendement te halen is met oxy maar zoals gezegd, geen certitude.
Zeg je nu dat je met aandelen geen zekerheid hebt qua rendement en termijn?
Broek zakt af van verbazing! ;-)
 
Nieuw record: sterkste daling in 1 dag van aandeel (micro positie) in bezit gebroken door PACB, stond op naam van AMG.

Op het werk krijg ik regelmatig telefoon van metaalboeren - in de rvs en staalmarkt in Europa is de bodem nog niet bereikt, ook slechte signalen uit bouw - mss opportuniteiten in de nabije toekomst?
 
Jawel, anders zou je het niet gekocht hebben aan 60.
De toekomstige terugbetaling van de schulden zit al in de intrinsieke waarde van vandaag verdisconteerd.
Zo werkt waardering van aandelen.
Als die toekomstige terugbetaling vd schulden (inclusied preferred van Buffett) al in de intrisieke waarde is verdisconteerd waarom staat het aandeel (oxy) dan nog steeds veel te laag? Wellicht omdat de schulden nog te hoog zijn en aldus minder divy en buybacks dan de concurrenten...dus zijn de toekomstige terugbetaling vd schulden nu nog niet verdisconteerd.
 
Als die toekomstige terugbetaling vd schulden (inclusied preferred van Buffett) al in de intrisieke waarde is verdisconteerd waarom staat het aandeel (oxy) dan nog steeds veel te laag? Wellicht omdat de schulden nog te hoog zijn en aldus minder divy en buybacks dan de concurrenten...dus zijn de toekomstige terugbetaling vd schulden nu nog niet verdisconteerd.
Waarom werd de overname van SVB door FCNCA niet in de prijs van toen ingerekend, maar pas later?

Waarom werd de korting op credit suisse niet ingecalculeerd in het aandeel UBS?

Waarom werden de winsten van oxy (33% P/FCF eind 2021) toen niet in de prijs verrekend?

Omdat de markt soms verkeerd is.

En anders moet je indexen.
 
Waarom werd de overname van SVB door FCNCA niet in de prijs van toen ingerekend, maar pas later?

Waarom werd de korting op credit suisse niet ingecalculeerd in het aandeel UBS?

Waarom werden de winsten van oxy (33% P/FCF eind 2021) toen niet in de prijs verrekend?

Omdat de markt soms verkeerd is.

En anders moet je indexen.
Wel, als oxy binnen x tijd niet meer rendement biedt dan de index omdat de markt verkeerd is kan ik tegen u binnen x jaar juist het hetzelfde zeggen:

'En anders moet je indexen.'
 
Wel, als oxy binnen x tijd niet meer rendement biedt dan de index omdat de markt verkeerd is kan ik tegen u binnen x jaar juist het hetzelfde zeggen:

'En anders moet je indexen.'
Waarschijnlijk niet, want dan zal ik over een termijn van 5 en 10 jaar nog steeds veel beter dan de index gedaan hebben.

De markt blijft doorgaans niet verkeerd als de onderliggende resultaten van het bedrijf duidelijk cash beginnen af te werpen.

Duurt het soms wat langer? Dat kan.
Duurt het soms zo lang dat de index ondertussen beter doet dan dat aandeel? Dat kan.
De markt is onvoorspelbaar en soms irrationeel, maar dat zorgt er precies voor dat je aandelen onder de prijs kan kopen.
En gemiddeld genomen doe je beter dan de index als je ondergewaardeerde aandelen koopt.
 
Er zijn hier al meerdere keren goeie Belgische bedrijven aangehaald.
Melexis, XFAB, EVS

Die groeien 15-20% en staan aan 7-14 p/e.
Wie niet weer wat te kopen moet niet eens buiten België gaan zoeken.
Melexis is al een hele tijd langs alle kanten aangeprezen en toch heb ik daar eigenlijk geen vertrouwen in. Concurrentie uit China is voor heel de autosector en toeleveranciers daarvan een reusachtige donderwolk die daarboven hangt..
Dus XFAB is hetzelfde probleem want Melexis is hun grootste klant.
EVS heb ik zelf, daar heb ik wel meer vertrouwen in.
 
Melexis is al een hele tijd langs alle kanten aangeprezen en toch heb ik daar eigenlijk geen vertrouwen in. Concurrentie uit China is voor heel de autosector en toeleveranciers daarvan een reusachtige donderwolk die daarboven hangt..
Dus XFAB is hetzelfde probleem want Melexis is hun grootste klant.
EVS heb ik zelf, daar heb ik wel meer vertrouwen in.
Melexis levert toch ook chips aan de Chinese autofabrikanten, of vergis ik me daarin?
 
Terug
Bovenaan