De beurs

Dat lullen op PACB is ook nogal cheap als de case idd hetzelfde blijft. In het slechtste geval gaat het helemaal op de fles maar er is geen enkele indicator die daar op wijst?

Dus zelfs @cege die een mooi bedrag er in heeft gestoken zal waarschijnlijk een break-even punt bereiken. Op de bank levert het nog steeds amper iets op en als we enkel winnaars uitkozen als alternatief gingen we samen met Janus naar Omaha elk jaar voor de leut.
Het is vooral omdat de thesis hier duidelijk op 2 jaar gezet is. OK spijtig als je hier dan 'te vroeg' instapt maar dat heb ik continu voor (zeker met opties). Daarom moet je blijven kopen op weg naar beneden als je overtuigd bent van de thesis.
 
Het gaat omhoog: joo bedankt, kebabs, zalig, volgende tip wanneer, geld!!!

Het gaat omlaag: nee het is een langetermijnbelegging dus je mag nu nog niet evalueren (vanaf wanneer je wel mag evalueren: als het terug positief staat!), tis een klein deeltje van de portefeuille, ik heb toch geld genoeg dus het maakt niet uit, leedvermaak, niet cool!!

???

Is het in deze thread enkel sociaal acceptabel om op de resultaten van "contra indicator" Nesjamag zijn stock picks te kakken?
 
Er is een wezenlijk verschil tussen kritisch zijn op iemand zijn picks en leedvermaak... Dat verschil moet je zelf toch ook aanvoelen.
“Leedvermaak” is veel gezegd. Iedereen weet dat Cege in het geld zwemt en dat PACB maar een klein deel van zijn PF uitmaakt. Hier mag volgens mij ook eens luchtig mee omgegaan worden. Had niet verwacht dat hieraan zo zwaar getild zou worden. Iedereen weet dat hiervoor in dit geval geen half jaar langer gewerkt moet worden, en een grapje in deze moet volgens mij dan ook kunnen. Als iemand weinig geld heeft, op veel verlies staat en er dan mee gelachen wordt, dat noem ik leedvermaak. Hoop dat dit nu closed is en back to business 😉.
 
Het gaat omhoog: joo bedankt, kebabs, zalig, volgende tip wanneer, geld!!!

Het gaat omlaag: nee het is een langetermijnbelegging dus je mag nu nog niet evalueren (vanaf wanneer je wel mag evalueren: als het terug positief staat!), tis een klein deeltje van de portefeuille, ik heb toch geld genoeg dus het maakt niet uit, leedvermaak, niet cool!!

???

Is het in deze thread enkel sociaal acceptabel om op de resultaten van "contra indicator" Nesjamag zijn stock picks te kakken?
Beetje fair blijven mag ook wel, volgens mij ben je nu verschillende users door elkaar aan het halen.

anyway, ontopic. Vandaag is geen zo'n goeie dag zo te zien. Is de rentevrees de echte oorzaak of toch maar dat dreigende taal tussen Iran en Israel? Ikzelf ben van mening dat het het laatste is.
 
Vandaag na closing LVMH earnings. Niet dat goed of slecht nieuws een trade gaat veroorzaken hier. Buy & hold. Maar wel altijd benieuwd of de groeitrend zich verder zet.

Gezien de rijken nog steeds rijker worden en er nog altijd veel nieuwe rijken bijkomen in de groeilanden verwacht ik niet opeens zotte verschillen tov vorige kwartalen.
 
In dat geval... Ga ik bijkopen tbh.
Waarom?
Dramatische preliminary update en
verschuiving van de lange termijn target (of toch van de timeline).
Gekoppeld aan de enorme schuldenlast, is de kans nu nog groter dat we hier met een Invitae scenario te maken krijgen (m.a.w., road to 0 voor common stock). Ik zou er -nu meer dan ooit- ver van wegblijven. Ben nog altijd verbaasd dat zoveel forumleden een paar maanden uit het niets meesprongen op de Pacbio trein aan koersen van $7-8, heb dat nooit begrepen (zie mijn vorige Posts).

Given the company's lowered outlook for 2024, PacBio believes it is unlikely to achieve its long-term revenue guidance of at least $500 million in 2026 and is reevaluating the timing of achieving it. The company expects to provide more details on its financial performance and outlook on its earnings call scheduled on May 9, 2024.
 
Waarom?
Dramatische preliminary update en
verschuiving van de lange termijn target (of toch van de timeline).
Gekoppeld aan de enorme schuldenlast, is de kans nu nog groter dat we hier met een Invitae scenario te maken krijgen (m.a.w., road to 0 voor common stock). Ik zou er -nu meer dan ooit- ver van wegblijven. Ben nog altijd verbaasd dat zoveel forumleden een paar maanden uit het niets meesprongen op de Pacbio trein aan koersen van $7-8, heb dat nooit begrepen (zie mijn vorige Posts).

Given the company's lowered outlook for 2024, PacBio believes it is unlikely to achieve its long-term revenue guidance of at least $500 million in 2026 and is reevaluating the timing of achieving it. The company expects to provide more details on its financial performance and outlook on its earnings call scheduled on May 9, 2024.
7-8 dollar no thanks, maar tegen deze prijzen durf ik gerust mijn kleine positie verdubbelen. Het was toen ofc ook verlies aan het draaien en guidance was al op langere termijn afgestemd. Dat traject lijkt mij maar marginaal te zijn aangepast, maar de markt reageert tegen -40%. Lijkt me een zware overreactie. En net zoals bij SPOT spring ik daar graag op. Ook al zag ik daar wel gewoon letterlijk winst aan de horizon ipv mogelijks over enkele jaren.
 
Terug
Bovenaan