De beurs

Exxon verkoopt een raffinaderij (Fos) in Frankrijk en breekt een andere deels af (Gravenchon) 🤓
Zit jij ook in de sector?
Ik werk voor een concurrent van Exxon en wij hebben er ook een aantal gesloten in Frankrijk de laatste jaren om dan enkel de performante (en geïnterconnecteerde met de chemie) open te houden en futureproof te maken.
 
De opbrengst van de arbeid van werknemers gaan afpakken met aandelen gemarchandeer.
Is dit niet het verschil tussen kapitalisme en communisme?

Voor je deze uitspraak doet, zou je met de beginselen van bedrijfsbeheer indachtig een gedachtenoefening moeten doen vertrekkende van Bill Gates die in zijn garage computers maakt tot het huidig Microsoft aandeel.

Tot slot om in oplossingen te denken: investeer uitsluitend in foreign exchange of commodities. Zelfde principe zonder werknemers iets af te nemen.
 
Toch stupide dat Iran die aanval doet. Hun economie is een ramp en dit gaat alleen maar erger worden. Militair kunnen ze het nooit halen van de VS...
Denk dat olie omhoog zal gaan 🤔. Waarom daalt crypto op basis van Iran - Israel conflict?

Israel zal wellicht niet militair reageren. Het zou mij niet verbazen moest olie omlaag gaan...
 
Crypto daalt omdat het de enige markt is die open is op dit moment en mensen in zo situaties snel de neiging hebben om naar cash te switchen.
 
Toch stupide dat Iran die aanval doet. Hun economie is een ramp en dit gaat alleen maar erger worden. Militair kunnen ze het nooit halen van de VS...


Israel zal wellicht niet militair reageren. Het zou mij niet verbazen moest olie omlaag gaan...

Hard genoeg om intern punten te scoren. Zacht genoeg om te weten dat alles uit de lucht genomen zal worden.

Iran weet goed te balanceren op de koord voorlopig.

Tot er iemand over de schreef gaat aan de israel of iran kant...
 
Idd, die aanval was aangekondigd voor een reden... Zodat Israël geen schade zou hebben maar Iran wel gezichtsverlies vermijdt. Als Israël nu niet terug aanvalt, gaat dit gewoon liggen.
 
Idd, die aanval was aangekondigd voor een reden... Zodat Israël geen schade zou hebben maar Iran wel gezichtsverlies vermijdt. Als Israël nu niet terug aanvalt, gaat dit gewoon liggen.
Euh als geen enkele van je sissy vliegertjes een target raakt is dat in mijn ogen internationaal gezien toch wel een dikke flop en een vernedering erbij voor Iran. Ik kan toch moeilijk geloven dat dat effectief hun intentie was.
 
Voor de durver: PACB zit aan huidige koers op een make or break.

Goed voor een beperkte positie gezien sector, eigen kennis, volatiliteit - zou er mij niet goed bij voelen om daar een significant % van mijn vermogen in te investeren. Voor mensen actief binnen de sector kan dat uiteraard anders zijn.
 
Terug
Bovenaan