TV De begingeneriek, skip jij ze?

Sla jij de begingeneriek over bij series?


  • Totaal aantal stemmers
    66

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
Naar aanleiding van De Wereld van Sofie van vandaag: is de begingeneriek met uitsterven bedreigd? De "skip intro"-knop van Netflix is vijf jaar oud en wordt nu dagelijks 136 miljoen keer gebruikt. Dus ben ik eens benieuwd naar hoe frequent de BG'er van die knop gebruik maakt. Bekijken jullie de begingeneriek nog? En wat is jullie favoriete intro? De meest iconische? De meest nostalgische? Welke begingeneriek heeft de beste muziek?
 
Meestal skip ik ze vanaf ik die de eerste keer heb gezien, soms bekijk ik ze wel nog eens. Maar dan is die oftewel kort oftewel écht de moeite waard of ik moet mijn glas nog inschenken en een seuzeke geven aan mijn madam.

Memorabel: Rome, Band of Brothers en The Pacific, ook omwille van de nostalgie. True Detective omdat het eerste seizoen een fenomeen was en de toon altijd wel zette voor een prachtige, gitzwarte 50 minuten. Die van The Simpsons blijft leuk omdat er variatie in zit.
 
Ik ben fan van begingenerieken, mijn vriendin wil ze meestal skippen. 😅 Ik vind het een leuke opwarming voor de aflevering en vind het altijd wat stom als afleveringen meteen beginnen of als er al een scène met nieuwe dialoog(!) voor de intro is. Een (korte) openingsscène zonder dialoog of met een dialoog die pas na 1 minuut begint, kan ik nog wel pruimen.

Ik neem graag mijn tijd voor alles en heb ook een bloedhekel aan bingen. Ik zal zelden twee of meer afleveringen van dezelfde serie op een dag kijken.

Twin Peaks heeft voor mij één van de beste intro's, dat vind ik lekker chill om in de sfeer te komen.

 
Soms. Dat hangt ten eerste van de serie af en ten tweede van de goesting. Soms heb ik bijvoorbeeld nog een onbeantwoord bericht dat ik dan even tijdens de intro bekijk/beantwoord en dan laat ik 'm ook gewoon uitspelen.
 
Die van GOT vertelde al iets over de aflevering en skipte ik nooit. Het deuntje alleen al. Ook enige serie die ik iedere week bekeek toen het uitkwam en dus niet 5 na elkaar van bekeek.
 
Ik kijk er altijd wel minstens 1x naar. Als ik meerdere afleveringen op rij bekijk skip ik. Veel hangt ook af van de lengte moet ik zeggen. Sommige begingenerieken zijn ook gewoon pareltjes.
 
Ik mis "meestal" als antwoord in de poll (vindt ik niet hetzelfde als "soms"), dus heb ik maar "andere" geantwoord. Bij de eerste aflevering zal ik hem altijd wel bekijken, daarna skip ik ze, tenzij het echt de moeite is.

Die van Game of Thrones blijft mijn favoriet, heb ik nooit geskipt (Die muziek :love::love: + het feit dat die ook steeds een beetje anders was naargelang de locaties die aan bod kwamen in de aflevering, ook gewoon echt coole visuals).

Dexter is er ook zo ééntje die ik denk ik zelden geskipt heb, enkel bij een nachtelijke binge sessie misschien.
 
Ik probeer ze altijd te skippen nadat ik ze 1x bekeken heb.
Bij Netflix werkt mijn auto skip wel precies niet meer :(
 
hangt af van de intro zelf.
sommige zijn gewoon goed, worden zelfs na de 100ste rewatch niet repetitief.
andere zijn gewoon irritant
 
Ik skip bijna nooit. Meestal uit luiheid maar vaak omdat ik de intro's wel echt goed vind. :tongue:
Favorieten hier zijn vnl. What We Do In The Shadows, True Blood, GOT.
 
Denk dat ik enkel die van Sitcoms skip. Uitzondering is die van Community, die ik geweldig vind

Favoriete intro's:
- True Blood
- Six Feet Under
- Mad Men
- Clan
 
Toevallig ook deels mee gepikt op radio 1.
Ik vond die "weerlegging" dat x-aantal mensen dat skippen wel wat magertjes.
"Ja, we hebben pagina's vol mensen die daar wel naar kijken"

Soit, dat ter zijde.
Ik kijk die meestal minstens één keer. Ik vind dat toch altijd voor een deel uitmaken van de serie.

En er zijn er inderdaad, zoals TB, waar die de sfeer goed zetten.
 
bij game of thrones danste ik de begin generiek steevast mee met mijn kat.
wat een aanstekelijk deuntje was dit wel niet.
 
Hangt van intro af maar eigenlijk skip ik zelden een intro.
Zeker niet bij Peacemaker.

Bonus points als het catchy is zoals bij Treme.

 
Ik skip eigenlijk nooit, die intros zetten mij altijd in de sfeer, zoals eerder aangehaald bij GOT maar ook bij Sons of anarchy en the office vond ik dat wel goed om de toon te zetten. Bij andere zoals Breaking bad zijn ze dan weer zo kort dat het onnozel wordt om door te spoelen
 
Terug
Bovenaan