Lobmans
Well-known member
Langs de andere kant komt dat toch ook wel uit frustratie omdat fysiek werk toch wel serieus ondergewaardeerd wordt. Imo ook wel wat de schuld van de politiek om daar nooit eens wat meer aandacht aan te besteden, al was het maar om wat meer de perceptie te wekken dat ge ook voor fysiek werk voor bescherming zorgt.
deze snap ik wel niet, dat is toch logisch denken hors categorie.
Maar het omgekeerde geldt dan ook he, mensen die klagen (om niet te zeggen neerkijken) op thuiswerkers, onderschatten ook vaak hoe zwaar een bureaujob kan zijn. Fysiek uiteraard niet, maar wel mentaal. Een arbeider kan vaak gewoon de fabrieksdeur achter zich sluiten en die denkt niet meer aan het werk, voor iemand met een bureaujob is het vaak moeilijker om buiten de uren (en dus zelfs in verlofperiodes) niet met het werk bezig te zijn. Ook al heb ik geen job met enorme verantwoordelijkheden, en ook al hebben we een bedrijfscultuur waar er absoluut niets geëist of verwacht wordt van mensen tijdens hun verlof, toch vind ik het altijd zeer moeilijk om mentaal die knop vollédig om te draaien en tijdens verlof eens even totaal niét aan het werk te denken. Onbewust spoken er toch altijd zaken door uw hoofd. Dat zijn zaken waar een arbeider, kuisvrouw, winkelbediende, ... veel minder mee te maken zal hebben.
En ja ik snap ook niet waarom mensen moeten klagen dat in een artikel over thuiswerken, het over thuiswerkers gaat en niet over mensen die niet thuis werken. Bij een artikel over bevallingsverlof kom ik toch ook niet klagen als man dat ik helemaal geen bevallingsverlof kan krijgen.

Oh wacht, ik mag niet meespelen
"