Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag ontdekt dat mijn bedrijfswagen via een leasingcontract loopt van 15.000 km/jaar terwijl ik er 75.000 km/jaar mee zal rijden.
Iemand enig idee wat er nu zal gebeuren? (Wagen is nu 9m oud en 60.000 km op de teller)
Zolang dat niet blijkt dat jij elke dag over & 't weer bolt naar Parijs om af te spreken met uw lief is dat het probleem van uw WG.Vandaag ontdekt dat mijn bedrijfswagen via een leasingcontract loopt van 15.000 km/jaar terwijl ik er 75.000 km/jaar mee zal rijden.
Iemand enig idee wat er nu zal gebeuren? (Wagen is nu 9m oud en 60.000 km op de teller)
Ook nog gehad, ging met woon-werk alleen al over de km's zitten. Dan mochten ze mij dus nog niet naar ergens anders oproepen en doen.Vandaag ontdekt dat mijn bedrijfswagen via een leasingcontract loopt van 15.000 km/jaar terwijl ik er 75.000 km/jaar mee zal rijden.
Iemand enig idee wat er nu zal gebeuren? (Wagen is nu 9m oud en 60.000 km op de teller)
Ik heb dat van een van m'n collega's ooit gehoord. Hij woonde verder van kantoor & enkel al met z'n woon/werk ging hij een groot deel van de 'standaard' 15K km opsouperen. Bij gevolg hadden ze hem op 25K gezet of zoiets, maar dit wel moeten incasseren in z'n budget.Ook nog gehad, ging met woon-werk alleen al over de km's zitten. Dan mochten ze mij dus nog niet naar ergens anders oproepen en doen.
Had het wel gezien nog voor de eerste werkdag en werkgever blijven ambeteren om op papier te zetten dat ze mij niet gingen aanrekenen ervoor gezien er in de policy toen vermeld stond dat alle extra km's worden doorgerekend aan de bestuurder.
Ondertussen andere werkgever (kleine firma) en die zijn pak soepeler in alles (soms beetje te soepel)
Van de VAA zou 'k niet te zeer wakker liggen. 't Is voornamelijk voor de WG dat het totaal niet meer aangeraden is.Is het vandaag de dag nog aangewezen om voor een plug-in hybride te gaan (genre v60t6, 330e, c300e) of eerder full electric (id7 Tourer)? Puur VAA gezien?
Gaat om bedrijfswagen aan te kopen door de werkgever en voor een periode van waarschijnlijk 6 jaar.
Rekening houdend met een uitstoot van 45 gram/km en €60.000 cataloguswaarde voor de phev en €70.000 voor de BEV kom je op volgende VAA waardes dit jaar:Is het vandaag de dag nog aangewezen om voor een plug-in hybride te gaan (genre v60t6, 330e, c300e) of eerder full electric (id7 Tourer)? Puur VAA gezien?
Gaat om bedrijfswagen aan te kopen door de werkgever en voor een periode van waarschijnlijk 6 jaar.
Van de VAA zou 'k niet te zeer wakker liggen.
Voor een PHEV met een erg lage CO2 uitstoot zoals de 17 die @langun vermeld (BMW X1 is ook 17) zou ik daar eerlijk gezegd niet echt van wakker liggen. Je spreekt, onder de huidige regels, over een verschil van ~€25 netto/maand over 5 jaar. De jaren voordien zijn wrs close to break-even.Is het vandaag de dag nog aangewezen om voor een plug-in hybride te gaan (genre v60t6, 330e, c300e) of eerder full electric (id7 Tourer)? Puur VAA gezien?
Gaat om bedrijfswagen aan te kopen door de werkgever en voor een periode van waarschijnlijk 6 jaar.
Goh, zie de post van @langun boven de jouwe. Een 330e heeft 'maar' 35g CO (tot 47 afhankelijk van opties) & begint rond de 60K.Mijn VAA zou worst case binnen 2-3 jaar rond de 8000 euro per jaar kunnen bedragen.
Dat je er niet wakker van moet liggen is heel kort door de bocht
Wel ja, bijkomend is dat er niet echt duidelijk gemaakt wordt hoeveel optiebudget er beschikbaar is per wagen. Alles dient bekeken te worden op basis van de tco2 waarde na indienen offerte. Maar even goed staat er dus een XC60 T6 op met een startprijs online van 66000euro op alsook een ID7 Tourer die in de basis een stuk goedkoper is. Ik ga ervanuit dat in de tco2 berekening een elektrische wagen toch een voordeel heeft tov een PHEV bij gelijke catalogusprijs?Goh, zie de post van @langun boven de jouwe. Een 330e heeft 'maar' 35g CO (tot 47 afhankelijk van opties) & begint rond de 60K.
Stel dat @TYPHOON-online niet te zot doet in opties waardoor de CO de lucht in schiet en/of geen 30K aan opties er op steekt ... denk ik effectief niet dat hij er van wakker moet liggen.
OK, dat er mogelijks gevallen zijn waar dit wél hoog kan oplopen, sure. Maar voor de gemiddelde uitvoering van de wagens die vermeld werden denk ik niet dat dit wereldverwoestend zal zijn voor zijn portefeuille op vandaag. Hij kan uiteraard ook gaan voor een PHEV met lagere waarden, waardoor het nog minder een issue is.
Ref uitstoot is ook niet ineens 0 tegen volgend jaar eh. Dus het slechtste geval kan mss iets zijn dat je maar 1 of 2j moet slikken ofzo.
Anyway, in 't voorbeeld van langun zie je zeker dat een worst case stijging percentueel hoog zou zijn, maar als je 't vergelijkt met wat men nu voor een ICE wagen moet geven is het kind of nog steeds peanuts.
Dus my take -> Als de WG het überhaupt nog toelaat, zou ik er niet te zeer van wakker liggen.
Bekijk gewoon wat je in je budget krijgt voor beide types aandrijving & kies wat er u 't meest aanstaat.
TCO heeft niets te zien met uwe VAA eh.Wel ja, bijkomend is dat er niet echt duidelijk gemaakt wordt hoeveel optiebudget er beschikbaar is per wagen. Alles dient bekeken te worden op basis van de tco2 waarde na indienen offerte. Maar even goed staat er dus een XC60 T6 op met een startprijs online van 66000euro op alsook een ID7 Tourer die in de basis een stuk goedkoper is. Ik ga ervanuit dat in de tco2 berekening een elektrische wagen toch een voordeel heeft tov een PHEV bij gelijke catalogusprijs?
Dan zou je inderdaad verwachten dat naar budgetten de ID7 in het voordeel is.Wel ja, bijkomend is dat er niet echt duidelijk gemaakt wordt hoeveel optiebudget er beschikbaar is per wagen. Alles dient bekeken te worden op basis van de tco2 waarde na indienen offerte. Maar even goed staat er dus een XC60 T6 op met een startprijs online van 66000euro op alsook een ID7 Tourer die in de basis een stuk goedkoper is. Ik ga ervanuit dat in de tco2 berekening een elektrische wagen toch een voordeel heeft tov een PHEV bij gelijke catalogusprijs?
Kleine update hier. Bedankt voor het advies.Beetje rare situatie op m'n nieuw werk.
Recruiter had aangegeven dat ik als bedrijfswagen Model Y in het bedrijf hun categorie 2 zou krijgen. Bij aanvang gaf HR en de MD hun excuses en zeiden ze dat ik niet in die categorie zat, maar in categorie 1, omdat het geen (middle) management functie betreft. In mijn categorie zou goed uitgeruste elektrische XC40 zitten.
Als ik het goed begrijp is de recruiter freelance, en zit ie er nog maar enkele weken. Toen mijn contract werd behandeld was er miscommunicatie terwijl het ganse managementteam offsite zat.
Als aanloopwagen had ik van de fleet een kleine Kia huurwagen gekregen maar daar hebben ze heel snel geregeld dat ik in de Octavia break van een collega kon, omdat ik kinderen heb.
Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze geen categorie-wijziging kunnen doen met oog op soortgelijke profielen die tevens in categorie 1 zitten.
Nu weet ik niet goed wat er mee aan te vangen. M'n contract spreekt niet van categorie van wagen, enkel bedrijfswagen en tank/laadkaart cfr. car policy. En car policy meldt niks van welke categorie.
Iemand al iets soortgelijks meegemaakt? Advies?
No offense he...... maar hoe groot zijn die kinderen van u dan????. M'n manager is volledig mee dat zo'n EX40 te klein is met twee kinderen.
Een maxi Cosi met isofix ga je daar niet deftig in krijgen. Tenzij je het niet erg vindt om de voorste stoelen volledig naar voor te schuiven.No offense he...... maar hoe groot zijn die kinderen van u dan????