Goh, zie de post van
@langun boven de jouwe. Een 330e heeft 'maar' 35g CO (tot 47 afhankelijk van opties) & begint rond de 60K.
Stel dat
@TYPHOON-online niet te zot doet in opties waardoor de CO de lucht in schiet en/of geen 30K aan opties er op steekt ... denk ik effectief niet dat hij er van wakker moet liggen.
OK, dat er mogelijks gevallen zijn waar dit wél hoog kan oplopen, sure. Maar voor de gemiddelde uitvoering van de wagens die vermeld werden denk ik niet dat dit wereldverwoestend zal zijn voor zijn portefeuille op vandaag. Hij kan uiteraard ook gaan voor een PHEV met lagere waarden, waardoor het nog minder een issue is.
Ref uitstoot is ook niet ineens 0 tegen volgend jaar eh. Dus het slechtste geval kan mss iets zijn dat je maar 1 of 2j moet slikken ofzo.
Anyway, in 't voorbeeld van langun zie je zeker dat een worst case stijging percentueel hoog zou zijn, maar als je 't vergelijkt met wat men nu voor een ICE wagen moet geven is het kind of nog steeds peanuts.
Dus my take -> Als de WG het überhaupt nog toelaat, zou ik er niet te zeer van wakker liggen.
Bekijk gewoon wat je in je budget krijgt voor beide types aandrijving & kies wat er u 't meest aanstaat.