Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Goh, zie de post van @langun boven de jouwe. Een 330e heeft 'maar' 35g CO (tot 47 afhankelijk van opties) & begint rond de 60K.
Stel dat @TYPHOON-online niet te zot doet in opties waardoor de CO de lucht in schiet en/of geen 30K aan opties er op steekt ... denk ik effectief niet dat hij er van wakker moet liggen.

OK, dat er mogelijks gevallen zijn waar dit wél hoog kan oplopen, sure. Maar voor de gemiddelde uitvoering van de wagens die vermeld werden denk ik niet dat dit wereldverwoestend zal zijn voor zijn portefeuille op vandaag. Hij kan uiteraard ook gaan voor een PHEV met lagere waarden, waardoor het nog minder een issue is.
Ref uitstoot is ook niet ineens 0 tegen volgend jaar eh. Dus het slechtste geval kan mss iets zijn dat je maar 1 of 2j moet slikken ofzo.

Anyway, in 't voorbeeld van langun zie je zeker dat een worst case stijging percentueel hoog zou zijn, maar als je 't vergelijkt met wat men nu voor een ICE wagen moet geven is het kind of nog steeds peanuts.

Dus my take -> Als de WG het überhaupt nog toelaat, zou ik er niet te zeer van wakker liggen. :whistle:
Bekijk gewoon wat je in je budget krijgt voor beide types aandrijving & kies wat er u 't meest aanstaat.
Wel ja, bijkomend is dat er niet echt duidelijk gemaakt wordt hoeveel optiebudget er beschikbaar is per wagen. Alles dient bekeken te worden op basis van de tco2 waarde na indienen offerte. Maar even goed staat er dus een XC60 T6 op met een startprijs online van 66000euro op alsook een ID7 Tourer die in de basis een stuk goedkoper is. Ik ga ervanuit dat in de tco2 berekening een elektrische wagen toch een voordeel heeft tov een PHEV bij gelijke catalogusprijs?
 
Wel ja, bijkomend is dat er niet echt duidelijk gemaakt wordt hoeveel optiebudget er beschikbaar is per wagen. Alles dient bekeken te worden op basis van de tco2 waarde na indienen offerte. Maar even goed staat er dus een XC60 T6 op met een startprijs online van 66000euro op alsook een ID7 Tourer die in de basis een stuk goedkoper is. Ik ga ervanuit dat in de tco2 berekening een elektrische wagen toch een voordeel heeft tov een PHEV bij gelijke catalogusprijs?
TCO heeft niets te zien met uwe VAA eh.

Als 't over TCO gaat, tush gaat het over de WG z'n kost. En zoals ik eerder aanhaalde, die zal eerder PHEV schuwen als de pest (als em naar de fiscaliteit kijkt).
 
Wel ja, bijkomend is dat er niet echt duidelijk gemaakt wordt hoeveel optiebudget er beschikbaar is per wagen. Alles dient bekeken te worden op basis van de tco2 waarde na indienen offerte. Maar even goed staat er dus een XC60 T6 op met een startprijs online van 66000euro op alsook een ID7 Tourer die in de basis een stuk goedkoper is. Ik ga ervanuit dat in de tco2 berekening een elektrische wagen toch een voordeel heeft tov een PHEV bij gelijke catalogusprijs?
Dan zou je inderdaad verwachten dat naar budgetten de ID7 in het voordeel is.
 
Beetje rare situatie op m'n nieuw werk.

Recruiter had aangegeven dat ik als bedrijfswagen Model Y in het bedrijf hun categorie 2 zou krijgen. Bij aanvang gaf HR en de MD hun excuses en zeiden ze dat ik niet in die categorie zat, maar in categorie 1, omdat het geen (middle) management functie betreft. In mijn categorie zou goed uitgeruste elektrische XC40 zitten.

Als ik het goed begrijp is de recruiter freelance, en zit ie er nog maar enkele weken. Toen mijn contract werd behandeld was er miscommunicatie terwijl het ganse managementteam offsite zat.

Als aanloopwagen had ik van de fleet een kleine Kia huurwagen gekregen maar daar hebben ze heel snel geregeld dat ik in de Octavia break van een collega kon, omdat ik kinderen heb.

Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze geen categorie-wijziging kunnen doen met oog op soortgelijke profielen die tevens in categorie 1 zitten.

Nu weet ik niet goed wat er mee aan te vangen. M'n contract spreekt niet van categorie van wagen, enkel bedrijfswagen en tank/laadkaart cfr. car policy. En car policy meldt niks van welke categorie.

Iemand al iets soortgelijks meegemaakt? Advies?
Kleine update hier. Bedankt voor het advies.

Met HR en manager verder opgenomen.

Heb aangegeven dat EX40 te klein zal zijn, en dat wagen deel van loonpakket is (ergo lagere klasse = minder loon).

Dus ze gaan op korte termijn een tweede, ruimere, elektrische wagen ernaast zetten. M'n manager is volledig mee dat zo'n EX40 te klein is met twee kinderen.

Afhankelijk van die tweede wagen kijken we verder, maar m'n manager vroeg al naar eventuele verwachtingen indien dit model ook echt klasse lager is.

En ten derde willen ze me ook vroeger een wagen laten bestellen (eerder na 2 à 3 maanden i.p.v. de reguliere 6).

Dus we zien wel wat er van komt. Ik zie i.i.g. mijn manager en ene van HR er wel echt achter staan, en bezig zijn met hoe dit deftig op te lossen.
 
Een maxi Cosi met isofix ga je daar niet deftig in krijgen. Tenzij je het niet erg vindt om de voorste stoelen volledig naar voor te schuiven.
Schromelijk overdreven weet ik uit ervaring. Zal de passagiersstoel een tikje naar voren moeten? Ja, maar verre van helemaal naar voren. Je verliest wel de middelste zit op de achterbank door Maxi Cosi + isofix te gebruiken, maar met 2 kinderen is dat geen onoverkomelijk issue.
 
Laatst bewerkt:
Een maxi Cosi met isofix ga je daar niet deftig in krijgen. Tenzij je het niet erg vindt om de voorste stoelen volledig naar voor te schuiven.
Vorige week eentje in de BMW1 van mijn vriendin geïnstalleerd. Geen probleem hoor. En ook tal van vrouwelijke collegas met XC40's en Maxi Cosi's die geen problemen hebben.

Is wel misschien te klein voor twee kinderen in de zin van : als ze alletwee nog jong zijn en je moet al hun brol meepakken én je eigen koffers als je twee weken naar Italië trekt. Maar goed, dan zit je zelfs met een X5 op zijn tandvlees.
 
't Is maar wat je er van wil/verwacht. Mijn ouders hadden 2 kinderen (+/- 1,5j uiteen) & er heeft bij ons nooit een SUV/break/bus op den hof gestaan.

M'n pa was een auto 'fan' & het waren voornamelijk berlines die op den hof stonden tijdens die periode. Soms eens een coupé ook, maar dat was dan over 't algemeen een 2e wagen, zeker in die periode.
Eens we wat ouder waren een lange tijd bv. een A5 geweest als 'primaire wagen', maar daar moesten dan wel geen maxi-cosi's meer in.

En ja, die gingen ook regelmatig op reis & ook regelmatig met de wagen toen. Zelfs met die 2 klein mannen.

-> Alhoewel, m'n broer heeft er weliswaar 'maar' eentje, maar heeft toch ook z'n plan getrokken met z'n 4 reeks (en nee, niet de GC) tijdens de maxi-cosi periode. En die ging ook al graag eens met de wagen weg (center parks, etc.)
 
Vorige week eentje in de BMW1 van mijn vriendin geïnstalleerd. Geen probleem hoor. En ook tal van vrouwelijke collegas met XC40's en Maxi Cosi's die geen problemen hebben.

Is wel misschien te klein voor twee kinderen in de zin van : als ze alletwee nog jong zijn en je moet al hun brol meepakken én je eigen koffers als je twee weken naar Italië trekt. Maar goed, dan zit je zelfs met een X5 op zijn tandvlees.
Laatste model 1 dan? Die lijkt mij meer interieurruimte te hebben dan de F20. Want in de F20 mocht je die stoel echt serieus naar voor zetten.
 
Laatste model 1 dan? Die lijkt mij meer interieurruimte te hebben dan de F20. Want in de F20 mocht je die stoel echt serieus naar voor zetten.
Yes, de laatste. Maar zou dat zo veel schelen? Na mijn recente zoektoch met die isofixen heb ik wel gemerkt dat uw isofixmodel zelf wel wat kan schelen. Maar de basic modellen zijn normaliter geen probleem.
 
Ik wilde hier niet de aloude discussie ontketenen over hoe ruim een auto is - dat is anders voor iedereen.

Ruimte op de achterbank zal wel lukken met babystoel & Maxi-Cosi. Mits ik stoel naar voor schuif. (Dat was idem met BMW 3, en dat lukte wel.)

Ik doelde vooral op de koffer. We zitten met een baby en een kleuter. Zo'n lompe buggy + zitje in de koffer voor de baby en nog een fietske van de kleuter, en dat zit praktisch vol. Vooral als dat 410l in een SUV/cross-over is waar ge niet echt boven de zetels kunt stapelen. Dat is een iets grotere hatchback à la Golf, Audi A3, hatchback Ford Focus, etc.

Wij doen regelmatig uitstapjes of weekendjes met z'n allen. Ik heb echt geen goesting om een dakkoffer te plaatsen telkens we een nacht weg gaan. (Wat betekent plooibed, buggy, speelgoed, fiets/step, zak met kleren voor kinderen, doos Nutrilon + flesjes, groentepap en kommetjes en lepels etc. etc. etc.)

Laat staan als we eens lang op vakantie gaan.
 
Wij doen regelmatig uitstapjes of weekendjes met z'n allen. Ik heb echt geen goesting om een dakkoffer te plaatsen telkens we een nacht weg gaan. (Wat betekent plooibed, buggy, speelgoed, fiets/step, zak met kleren voor kinderen, doos Nutrilon + flesjes, groentepap en kommetjes en lepels etc. etc. etc.)

Laat staan als we eens lang op vakantie gaan.
Beetje zelfde discussie hier met de werkgever over de XC40.
Dit is op zich geen kleine auto, maar met 2 kinderen en regelmatig 'op weekend' of 'op uitstap' dan is die koffer echt wel te klein...

De vraag is natuurlijk: welke hybride/elektrische wagen is een betere optie? (in ongeveer dezelfde prijsklasse - iets hoger kan wel)
 
Beetje zelfde discussie hier met de werkgever over de XC40.
Dit is op zich geen kleine auto, maar met 2 kinderen en regelmatig 'op weekend' of 'op uitstap' dan is die koffer echt wel te klein...

De vraag is natuurlijk: welke hybride/elektrische wagen is een betere optie? (in ongeveer dezelfde prijsklasse - iets hoger kan wel)
Renault Scenic e-tech of e-3008? Kosten beduidend minder per maand op Leaseplan voor even goede of betere uitrusting, grotere range & stuk ruimer te zijn. Niet "premium" maar 't is maar wat je er om geeft.
 
Beetje zelfde discussie hier met de werkgever over de XC40.
Dit is op zich geen kleine auto, maar met 2 kinderen en regelmatig 'op weekend' of 'op uitstap' dan is die koffer echt wel te klein...

De vraag is natuurlijk: welke hybride/elektrische wagen is een betere optie? (in ongeveer dezelfde prijsklasse - iets hoger kan wel)
Ik had de keuze tussen een Q3, XC40 of Passat hybride. Uiteindelijk de Passat genomen voor de ruimte met 2 jonge kinderen. Ik heb er geen spijt van. Ik heb echt een ruim koffer
 
Ik had de keuze tussen een Q3, XC40 of Passat hybride. Uiteindelijk de Passat genomen voor de ruimte met 2 jonge kinderen. Ik heb er geen spijt van. Ik heb echt een ruim koffer
Ik ben van een passat (diesel) naar XC40 BEV gegaan.
Het verschil in kofferruimte is aanzienlijk, maar de XC40 klein noemen is ook wat overdreven.

Helaas bestaat de passat niet in full electric :)
Nu qua entertainment, rijcomfort etc is de volvo toch een pak aangenamer dan de vw vind ik.
 
Terug
Bovenaan