Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Ik verschiet ervan dat de Passat gegroeid is tot 4m91.

valt nog mee als je ziet dat die ook echt veel ruimte te bieden heeft, veel andere modellen en merken zijn in dat opzicht gewoon slecht ontworpen - de BMW I4 is een "mooi" voorbeeld - een lengte van 4m78 en als iemand van +1m85 vooraan zit is het comfort achteraan gewoon weg, aangevuld met een lege middentunnel een top -ontwerp. En dat geld dan als maatstaf en premium - prutsers zijn het.
 
valt nog mee als je ziet dat die ook echt veel ruimte te bieden heeft, veel andere modellen en merken zijn in dat opzicht gewoon slecht ontworpen - de BMW I4 is een "mooi" voorbeeld - een lengte van 4m78 en als iemand van +1m85 vooraan zit is het comfort achteraan gewoon weg, aangevuld met een lege middentunnel een top -ontwerp. En dat geld dan als maatstaf en premium - prutsers zijn het.
Vooral ook omdat die i4 op een mixed platform staat, waardoor je automatisch al veel ruimte verliest (alleen die neus al is 30% te lang voor een EV).
 
Ja die middentunnel van de i4 komt omdat het platform ook dient voor de gewone 4, die dat nodig heeft?

Middentunnel kan me op zich weinig schelen, toch maar 2 kinderen. Maar ik begrijp de praktische bezwaren :)
Het blijft wel zowat de enige elektrische wagen die ik vandaag zou overwegen.
 
valt nog mee als je ziet dat die ook echt veel ruimte te bieden heeft, veel andere modellen en merken zijn in dat opzicht gewoon slecht ontworpen - de BMW I4 is een "mooi" voorbeeld - een lengte van 4m78 en als iemand van +1m85 vooraan zit is het comfort achteraan gewoon weg, aangevuld met een lege middentunnel een top -ontwerp. En dat geld dan als maatstaf en premium - prutsers zijn het.

Ja, de i4 is dramatisch op dat vlak, gelukkig neem ik zelden meer dan 1 passagier mee. Zelfs voor een ICE zou de verhouding binnenruimte vs. lengte slecht zijn, als je vergelijkt met bv. de vorige 4-reeks of de Audi A5. Nog los van die nutteloze middentunnel.

Het ging me meer om de absolute lengte, 4m91 is Audi A6 formaat.
 
valt nog mee als je ziet dat die ook echt veel ruimte te bieden heeft, veel andere modellen en merken zijn in dat opzicht gewoon slecht ontworpen - de BMW I4 is een "mooi" voorbeeld - een lengte van 4m78 en als iemand van +1m85 vooraan zit is het comfort achteraan gewoon weg, aangevuld met een lege middentunnel een top -ontwerp. En dat geld dan als maatstaf en premium - prutsers zijn het.
Zoals elke BMW dus... Jaren geleden hierdoor voor de 3GT gekozen ipv de 3 break.
Nu een Volvo ipv bmw om net dezelfde reden.
 
Je bent duidelijk niet meer mee…
Sinds 4.0 is dit gewoon een goed werkend systeem

Het is eerder de id4 die niet mee is. Geen OTA update mogelijk bij mijn model. Dus blijf steken op 3.2
Ik rijd er al drie jaar mee, het is misschien niet de snelste maar de draadloze android auto werkt goed, die gebruik je dan toch voor navigatie ..
Dan moet die wel altijd connectie maken... Daar loopt het ongeveer 1/10 fout. Kabel of bluetooth maakt niets uit.

Ongeveer 1 keer per maand gaat zelfs de radio niet aan 🥲.

Mijn vriendin haar Volvo die doet OTA upgrades en dat systeem werkte al beter en wordt gewoon beter.

Bij VW is dat precies te moeilijk. Het is normaal dat er daar dikke ontslagen zijn gevallen bij hun software department.

Mijn volgende wagen gaat niet meer van de vag groep zijn.
 
Het is eerder de id4 die niet mee is. Geen OTA update mogelijk bij mijn model. Dus blijf steken op 3.2

Dan moet die wel altijd connectie maken... Daar loopt het ongeveer 1/10 fout. Kabel of bluetooth maakt niets uit.

Ongeveer 1 keer per maand gaat zelfs de radio niet aan 🥲.

Mijn vriendin haar Volvo die doet OTA upgrades en dat systeem werkte al beter en wordt gewoon beter.

Bij VW is dat precies te moeilijk. Het is normaal dat er daar dikke ontslagen zijn gevallen bij hun software department.

Mijn volgende wagen gaat niet meer van de vag groep zijn.
heb je een id4? mogelijks is het eerder je telefoon die faalt, mijn recente android werkt altijd, de oudere android van mijn vrouw wil ook wel eens haperen. Ik gebruik NOOIT de kabel aangezien dat veel foutgevoeliger is door slechte kabels :p
 
heb je een id4? mogelijks is het eerder je telefoon die faalt, mijn recente android werkt altijd, de oudere android van mijn vrouw wil ook wel eens haperen. Ik gebruik NOOIT de kabel aangezien dat veel foutgevoeliger is door slechte kabels :p
Ja id4 first generation denk ik. Is gelukkig maar een tijdelijke wagen (normaal nog 10 maand ongeveer)

Zou me sterk verbazen dat het mijn telefoon is aangezien dat een recente pixel van Google is.

Samsung s22 van het werk die geeft evenveel kuren.

Kan wel zijn dat ze de nieuwe versie met software 4 leveren en de oudere generatie blijft steken met 3.2.
 
Ja id4 first generation denk ik. Is gelukkig maar een tijdelijke wagen (normaal nog 10 maand ongeveer)

Zou me sterk verbazen dat het mijn telefoon is aangezien dat een recente pixel van Google is.

Samsung s22 van het werk die geeft evenveel kuren.

Kan wel zijn dat ze de nieuwe versie met software 4 leveren en de oudere generatie blijft steken met 3.2.
Die van mij is geen first edition maar ook bijna 3 jaar oud.
 
Weet niet of het juiste topic is, maar hier leek me toch gepast.

Heb dus net nieuwe Tesla Model 3 besteld voor 39K. Ik ben zelfstandige dus gaat als bedrijfsauto aanzien worden omdat ik het met de zaak doe, maar welke financieringsvorm kies ik nu?

Financiële renting, financiële leasing of een investeringskrediet (met max 10 of 11k inleg dan laat ons zeggen). Cash zou ik ook kunnen betalen, maar dat verkies ik liever om niet te doen. Als ik dingen opzoek of zelfs aan mijn boekhouder vraag, heel veel informatie. Maar nergens sluitend echt antwoord op wat nu het interessantste is voor mijn situatie.

Mijn idee was om er met te rijden 4 of 5 jaar en dan te verkopen, aangezien de restwaarde van Model 3 wel in orde blijkt. Ik ga trouwens niet massa kilometers doen. De vorige na 6 jaar heeft bijvoorbeeld 85.000 kilometers.

Dus iemand enige tips wat nu fiscaal en financieel het interessantste echt is voor mij?
 
Weet niet of het juiste topic is, maar hier leek me toch gepast.

Heb dus net nieuwe Tesla Model 3 besteld voor 39K. Ik ben zelfstandige dus gaat als bedrijfsauto aanzien worden omdat ik het met de zaak doe, maar welke financieringsvorm kies ik nu?

Financiële renting, financiële leasing of een investeringskrediet (met max 10 of 11k inleg dan laat ons zeggen). Cash zou ik ook kunnen betalen, maar dat verkies ik liever om niet te doen. Als ik dingen opzoek of zelfs aan mijn boekhouder vraag, heel veel informatie. Maar nergens sluitend echt antwoord op wat nu het interessantste is voor mijn situatie.

Mijn idee was om er met te rijden 4 of 5 jaar en dan te verkopen, aangezien de restwaarde van Model 3 wel in orde blijkt. Ik ga trouwens niet massa kilometers doen. De vorige na 6 jaar heeft bijvoorbeeld 85.000 kilometers.

Dus iemand enige tips wat nu fiscaal en financieel het interessantste echt is voor mij?
Waarom verkies je om het cash niet te doen? Gebruik je dat geld voor andere dingen?
 
Waarom verkies je om het cash niet te doen? Gebruik je dat geld voor andere dingen?
Nu niet nee, en het kan goed zijn dat dat geld er gewoon blijf staan. Maar 39k voor een wagen blijft een grote som geld. Als je het dan in 1 keer cash betaald dat doet de rekening wel wat zakken.

En ik denk dan al snel, wat als de zaak binnen twee jaar minder gaat en de rekening dan op een bedrag komt waarbij het stress begint te geven. Dat zijn bijna geen realistisch rampscenario's en ik weet dus dat het misschien stom klinkt, maar die rente van 2.000 of 3.000 euro over jaren heen voor mijn gemoedsrust kan ik dan wel met leven.

Moest er hier nu 400K op de rekening staan, dan zouden we anders praten natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan