Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,6%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,8%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 102 36,7%

  • Totaal aantal stemmers
    278
Ik weet natuurlijk niet in welke sector je zit en hoezeer je grote hoeveelheden geld nodig hebt voor uw werking maar imo als dat geld er toch staat kan je het zowel gebruiken. Als je in de problemen komt moet je uw lening of renting ook terug betalen dus in feite komt het op hetzelfde neer.
Er is wel een werkingskost, niet torenhoog maar ik heb ook iemand voor mij werken. Wil maar zeggen, een heel slecht halfjaar kan plots alles veranderen, maar goed dat is voor veel kleinere bedrijfjes ga ik van uit.

Dus ja, je hebt zeker geen ongelijk dat je het uiteindelijk toch ooit moet terug betalen en dat het er nu maar 'staat'. Maar die 500 of 600 euro per maand is als het wat moeilijker gaat nu ook niet die zware slok op de borrel is mijn gedachtegang nu.
Wat zegt de boekhouder?
Er is een reden waarom ik het hier vraag.

Mijn boekhouder is iemand die alle opties geeft en wat uitlegt, maar duidelijk niet in mijn plek wil zeggen 'dat zou ik echt doen' als ik van jou was. =)
 
Er is wel een werkingskost, niet torenhoog maar ik heb ook iemand voor mij werken. Wil maar zeggen, een heel slecht halfjaar kan plots alles veranderen, maar goed dat is voor veel kleinere bedrijfjes ga ik van uit.

Dus ja, je hebt zeker geen ongelijk dat je het uiteindelijk toch ooit moet terug betalen en dat het er nu maar 'staat'. Maar die 500 of 600 euro per maand is als het wat moeilijker gaat nu ook niet die zware slok op de borrel is mijn gedachtegang nu.

Er is een reden waarom ik het hier vraag.

Mijn boekhouder is iemand die alle opties geeft en wat uitlegt, maar duidelijk niet in mijn plek wil zeggen 'dat zou ik echt doen' als ik van jou was. =)
Tijd voor een nieuwe boekhouder!
 
Er is wel een werkingskost, niet torenhoog maar ik heb ook iemand voor mij werken. Wil maar zeggen, een heel slecht halfjaar kan plots alles veranderen, maar goed dat is voor veel kleinere bedrijfjes ga ik van uit.

Dus ja, je hebt zeker geen ongelijk dat je het uiteindelijk toch ooit moet terug betalen en dat het er nu maar 'staat'. Maar die 500 of 600 euro per maand is als het wat moeilijker gaat nu ook niet die zware slok op de borrel is mijn gedachtegang nu.

Er is een reden waarom ik het hier vraag.

Mijn boekhouder is iemand die alle opties geeft en wat uitlegt, maar duidelijk niet in mijn plek wil zeggen 'dat zou ik echt doen' als ik van jou was. =)
Hoeveel kost een autolening vandaag, 4%? Leen €30.000 voor die auto en beleg dat geld in aandelen of een ETF. In het basisscenario heb je dan na 5 jaar een mooi rendement, wellicht hoger dan de 4% rente die je hebt betaald. In het geval dat je met je bedrijf in een moeilijke situatie komt, kan je de aandelen verkopen en het geld als liquiditeit gebruiken.
 
Iemand recent ervaring met het leasen van een Audi Q4 e-tron, specifiek de 45 e-tron attraction. Wat is de TCO en levertermijn waar ik me aan kan verwachten?
 
Er is wel een werkingskost, niet torenhoog maar ik heb ook iemand voor mij werken. Wil maar zeggen, een heel slecht halfjaar kan plots alles veranderen, maar goed dat is voor veel kleinere bedrijfjes ga ik van uit.

Dus ja, je hebt zeker geen ongelijk dat je het uiteindelijk toch ooit moet terug betalen en dat het er nu maar 'staat'. Maar die 500 of 600 euro per maand is als het wat moeilijker gaat nu ook niet die zware slok op de borrel is mijn gedachtegang nu.

Er is een reden waarom ik het hier vraag.

Mijn boekhouder is iemand die alle opties geeft en wat uitlegt, maar duidelijk niet in mijn plek wil zeggen 'dat zou ik echt doen' als ik van jou was. =)
Renting nemen en met 16% restwaarde privé overnemen.
 
Binnenkort een nieuwe werkgever.
Ik zit in de categorie wagens (35k km/jr 48mnd lease) van een ID4, Ioniq 5/6 of een iX1.
Als aanloopwagen krijg ik een wagen van minstens dezelfde categorie, maar met diesel/naft. Ben benieuwd wat hier dan onder zou kunnen vallen..wetende dat de HR zei "let op, uw elektrische wagen is sowieso kleiner dan de aanloopwagen die ge gaat krijgen". Ze liet precies uitschijnen dat de brandstofwagens beduidend groter waren.


Op hun parking zag ik wagens genre: t-roc, xc60, xc40
 
Allez, ik heb mijnen A3 TFSI-e dit weekend samengesteld bij D'Ieteren, en (ruim) binnen budget gebleven. Nu nog een handtekening van HR en dan afwachten tot April 2024.

eC5mGMs.png

Understated langs de buitenkant, met de "lelijke" 16" velgen. Maar ik woon in Brussel en dus kun je niets fancy hebben of er wordt eens met de sleutel langsgegaan... Plus minder kans om een borduur mee te scharen als ik parkeer. Langs binnen wel vol met opties gestoken uiteraard :fingerguns:

Allez, mijne smartcable is al thuis geleverd en er zou al een tankkaart gelinkt zijn, ik denk dat’m bij de dealer staat, of toch bijna.

Edit: 12/4 aangekomen, eerstvolgende afspraak die mogelijk was: 29/4
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je als je een tweedehandse wagen neemt als bedrijfswagen en je weet de catalogusprijs niet?
Googlen op het model. Dan zal je meestal iets van autotests ofzo tegenkomen, met wat geluk de brochure met prijzen zodat je een aanvaardbaar bedrag erop kan plakken.

Ik doe dat op het werk ook regelmatig in zo’n gevallen, als bewijs neem ik dan een afdruk van de website waar ik dat vond.
Meestal kom je daarmee al flink in de buurt van de originele catalogusprijs van de wagen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat ik me aan operationele leasekost maandelijks kan verwachten voor een wagen van 70k over 5 jaar (BMW IX M40)? Ik vind daar dus 0 calculators over.
 
Mensen hier die een BMW i4 (35 versie) hebben? Ik kan die kiezen als nieuw lease..
Hoe zit dat met de werkelijke range? Pro"s en contra's?

Dat model gaan ze nu ook faceliften (standaard sensatec, verwarmde zetels, sfeerlichten, ..) dus wel interessant want wij krijgen de wagen + metaalkleur maar de rest moeten we zelf opleggen als we opties willen (nu wel tijdelijk 1000€ budget cadeau).
Testritje is voor volgende week.

Alternatief is de Volvo EX40 (ook wel interessant), Mercedes EQB (geen fan van uiterlijk) of BMW iX1 (kale standaarduitrusting).
 
Mensen hier die een BMW i4 (35 versie) hebben? Ik kan die kiezen als nieuw lease..
Hoe zit dat met de werkelijke range? Pro"s en contra's?

Dat model gaan ze nu ook faceliften (standaard sensatec, verwarmde zetels, sfeerlichten, ..) dus wel interessant want wij krijgen de wagen + metaalkleur maar de rest moeten we zelf opleggen als we opties willen (nu wel tijdelijk 1000€ budget cadeau).
Testritje is voor volgende week.

Alternatief is de Volvo EX40 (ook wel interessant), Mercedes EQB (geen fan van uiterlijk) of BMW iX1 (kale standaarduitrusting).

Ik rijd nu een half jaar rond met een i4 eDrive 40.

Werkelijke range bij 100% batterij: 400 km bij kouder weer, 450 - 480 km bij beter weer. Wel vrij veel autosnelweg.
Met de batterijcapaciteit van de '35' en ~5% lager verbruik zou dat neerkomen op 350 km bij kouder weer, 395 - 420 bij beter weer.
In de praktijk volg ik wel wat ze aanraden en laad ik maar tot 80%, tenzij voor af en toe eens een langere rit.

Voordelen:
- Laag verbruik vergeleken met veel concurrenten; een Tesla Model 3 doet het nog beter, of de minder krachtige versies van de Ioniq 6 maar voor de rest weinig andere modellen die geen stadswagens zijn
- Qua vering voor mij een goede balans tussen niet te zacht (kan ook niet als je 2 ton op verkeersdrempels moet tegenhouden) en ook niet te hard (bij een testrit met de Polestar 2 pre-facelift vond ik die veel te hard afgeveerd, best oncomfortabel op onze Belgische wegen)
- 5-deursmodel dus grote toegang tot de koffer, al is de koffer zelf niet van de grootste, in alle richtingen toch iets kleiner dan bv. bij de meeste ICE's van die lengte. Maar waarschijnlijk nog altijd langer dan de koffer van de SUVs die je opnoemt, die dan weer een hogere koffer zullen hebben
- Rijdt vlot, volgens mij zal je het verschil tussen 286 pk van de 35 en 340 pk van de 40 in de praktijk niet merken
- Behoorlijk direct stuurgevoel, waarschijnlijk ook omdat het achterwielaandrijving is
- Zetels vooraan zitten goed; ik heb de geventileerde, die zitten qua vorm tussen de standaard en de sportzetels

Nadelen:
- Weinig fysieke knoppen, bv. airco en zetelverwarming moet allemaal via touch screen bediend worden en voor veel functies zijn meerdere klikken nodig
- Op sommige vlakken vrekkige uitrusting (zelfs naar BMW normen), bv. domme dingen zoals een opbergvakje naast de bestuurder dat ze weghalen om kosten te besparen... op een auto van >60 K€
- Beperkte ruimte op de achterbank en weinig ruimte voor je voeten (passen niet/nauwelijks onder de zetel voor je) en dan nog eens een middentunnel zonder praktisch nut
- Belachelijk grote draaicirkel
- Snelladen is zeker bij de 35 redelijk beperkt in snelheid vergeleken met wat merken zoals Tesla, Kia, Hyundai,... halen. Afhankelijk van hoe vaak je lange ritten doet, heeft dat meer of minder belang
 
Sinds een week of 2 werkt bellen via android auto nietmeer in men bmw.
Hij laat het geluid altijd uit mijn gsm komen.

Voor de rest werk AA nog perfect.
Al geprobeerd alles te vergeten en opnieuw te verbinden, maar geen succes.

Ik vermoed dat je daar niet voor naar bmw moet? Die gaan u niet helpen lijkt me?
 
Mensen hier die een BMW i4 (35 versie) hebben? Ik kan die kiezen als nieuw lease..
Hoe zit dat met de werkelijke range? Pro"s en contra's?

2 jaar met een i4 40 (met standaard nog de opbergvakjes, hebben ze daarna weggehaald).
Kan meeste punten van Noctilucus bevestigen.

De middentunnel heeft extra batterijen in de 40 en 50, ik weet niet hoe het in de 35 zit.
Ik mis een aparte zonnebrilhouder.

Opties: de adaptieve luchtvering en driving assist professional zijn het geld waard. De andere opties zijn persoonlijk.
 
Terug
Bovenaan