Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,8%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 95 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 103 36,8%

  • Totaal aantal stemmers
    280
Een maxi Cosi met isofix ga je daar niet deftig in krijgen. Tenzij je het niet erg vindt om de voorste stoelen volledig naar voor te schuiven.
Schromelijk overdreven weet ik uit ervaring. Zal de passagiersstoel een tikje naar voren moeten? Ja, maar verre van helemaal naar voren. Je verliest wel de middelste zit op de achterbank door Maxi Cosi + isofix te gebruiken, maar met 2 kinderen is dat geen onoverkomelijk issue.
 
Laatst bewerkt:
Een maxi Cosi met isofix ga je daar niet deftig in krijgen. Tenzij je het niet erg vindt om de voorste stoelen volledig naar voor te schuiven.
Vorige week eentje in de BMW1 van mijn vriendin geïnstalleerd. Geen probleem hoor. En ook tal van vrouwelijke collegas met XC40's en Maxi Cosi's die geen problemen hebben.

Is wel misschien te klein voor twee kinderen in de zin van : als ze alletwee nog jong zijn en je moet al hun brol meepakken én je eigen koffers als je twee weken naar Italië trekt. Maar goed, dan zit je zelfs met een X5 op zijn tandvlees.
 
't Is maar wat je er van wil/verwacht. Mijn ouders hadden 2 kinderen (+/- 1,5j uiteen) & er heeft bij ons nooit een SUV/break/bus op den hof gestaan.

M'n pa was een auto 'fan' & het waren voornamelijk berlines die op den hof stonden tijdens die periode. Soms eens een coupé ook, maar dat was dan over 't algemeen een 2e wagen, zeker in die periode.
Eens we wat ouder waren een lange tijd bv. een A5 geweest als 'primaire wagen', maar daar moesten dan wel geen maxi-cosi's meer in.

En ja, die gingen ook regelmatig op reis & ook regelmatig met de wagen toen. Zelfs met die 2 klein mannen.

-> Alhoewel, m'n broer heeft er weliswaar 'maar' eentje, maar heeft toch ook z'n plan getrokken met z'n 4 reeks (en nee, niet de GC) tijdens de maxi-cosi periode. En die ging ook al graag eens met de wagen weg (center parks, etc.)
 
Vorige week eentje in de BMW1 van mijn vriendin geïnstalleerd. Geen probleem hoor. En ook tal van vrouwelijke collegas met XC40's en Maxi Cosi's die geen problemen hebben.

Is wel misschien te klein voor twee kinderen in de zin van : als ze alletwee nog jong zijn en je moet al hun brol meepakken én je eigen koffers als je twee weken naar Italië trekt. Maar goed, dan zit je zelfs met een X5 op zijn tandvlees.
Laatste model 1 dan? Die lijkt mij meer interieurruimte te hebben dan de F20. Want in de F20 mocht je die stoel echt serieus naar voor zetten.
 
Laatste model 1 dan? Die lijkt mij meer interieurruimte te hebben dan de F20. Want in de F20 mocht je die stoel echt serieus naar voor zetten.
Yes, de laatste. Maar zou dat zo veel schelen? Na mijn recente zoektoch met die isofixen heb ik wel gemerkt dat uw isofixmodel zelf wel wat kan schelen. Maar de basic modellen zijn normaliter geen probleem.
 
Ik wilde hier niet de aloude discussie ontketenen over hoe ruim een auto is - dat is anders voor iedereen.

Ruimte op de achterbank zal wel lukken met babystoel & Maxi-Cosi. Mits ik stoel naar voor schuif. (Dat was idem met BMW 3, en dat lukte wel.)

Ik doelde vooral op de koffer. We zitten met een baby en een kleuter. Zo'n lompe buggy + zitje in de koffer voor de baby en nog een fietske van de kleuter, en dat zit praktisch vol. Vooral als dat 410l in een SUV/cross-over is waar ge niet echt boven de zetels kunt stapelen. Dat is een iets grotere hatchback à la Golf, Audi A3, hatchback Ford Focus, etc.

Wij doen regelmatig uitstapjes of weekendjes met z'n allen. Ik heb echt geen goesting om een dakkoffer te plaatsen telkens we een nacht weg gaan. (Wat betekent plooibed, buggy, speelgoed, fiets/step, zak met kleren voor kinderen, doos Nutrilon + flesjes, groentepap en kommetjes en lepels etc. etc. etc.)

Laat staan als we eens lang op vakantie gaan.
 
Wij doen regelmatig uitstapjes of weekendjes met z'n allen. Ik heb echt geen goesting om een dakkoffer te plaatsen telkens we een nacht weg gaan. (Wat betekent plooibed, buggy, speelgoed, fiets/step, zak met kleren voor kinderen, doos Nutrilon + flesjes, groentepap en kommetjes en lepels etc. etc. etc.)

Laat staan als we eens lang op vakantie gaan.
Beetje zelfde discussie hier met de werkgever over de XC40.
Dit is op zich geen kleine auto, maar met 2 kinderen en regelmatig 'op weekend' of 'op uitstap' dan is die koffer echt wel te klein...

De vraag is natuurlijk: welke hybride/elektrische wagen is een betere optie? (in ongeveer dezelfde prijsklasse - iets hoger kan wel)
 
Beetje zelfde discussie hier met de werkgever over de XC40.
Dit is op zich geen kleine auto, maar met 2 kinderen en regelmatig 'op weekend' of 'op uitstap' dan is die koffer echt wel te klein...

De vraag is natuurlijk: welke hybride/elektrische wagen is een betere optie? (in ongeveer dezelfde prijsklasse - iets hoger kan wel)
Renault Scenic e-tech of e-3008? Kosten beduidend minder per maand op Leaseplan voor even goede of betere uitrusting, grotere range & stuk ruimer te zijn. Niet "premium" maar 't is maar wat je er om geeft.
 
Beetje zelfde discussie hier met de werkgever over de XC40.
Dit is op zich geen kleine auto, maar met 2 kinderen en regelmatig 'op weekend' of 'op uitstap' dan is die koffer echt wel te klein...

De vraag is natuurlijk: welke hybride/elektrische wagen is een betere optie? (in ongeveer dezelfde prijsklasse - iets hoger kan wel)
Ik had de keuze tussen een Q3, XC40 of Passat hybride. Uiteindelijk de Passat genomen voor de ruimte met 2 jonge kinderen. Ik heb er geen spijt van. Ik heb echt een ruim koffer
 
Ik had de keuze tussen een Q3, XC40 of Passat hybride. Uiteindelijk de Passat genomen voor de ruimte met 2 jonge kinderen. Ik heb er geen spijt van. Ik heb echt een ruim koffer
Ik ben van een passat (diesel) naar XC40 BEV gegaan.
Het verschil in kofferruimte is aanzienlijk, maar de XC40 klein noemen is ook wat overdreven.

Helaas bestaat de passat niet in full electric :)
Nu qua entertainment, rijcomfort etc is de volvo toch een pak aangenamer dan de vw vind ik.
 
Ik verschiet ervan dat de Passat gegroeid is tot 4m91.

valt nog mee als je ziet dat die ook echt veel ruimte te bieden heeft, veel andere modellen en merken zijn in dat opzicht gewoon slecht ontworpen - de BMW I4 is een "mooi" voorbeeld - een lengte van 4m78 en als iemand van +1m85 vooraan zit is het comfort achteraan gewoon weg, aangevuld met een lege middentunnel een top -ontwerp. En dat geld dan als maatstaf en premium - prutsers zijn het.
 
valt nog mee als je ziet dat die ook echt veel ruimte te bieden heeft, veel andere modellen en merken zijn in dat opzicht gewoon slecht ontworpen - de BMW I4 is een "mooi" voorbeeld - een lengte van 4m78 en als iemand van +1m85 vooraan zit is het comfort achteraan gewoon weg, aangevuld met een lege middentunnel een top -ontwerp. En dat geld dan als maatstaf en premium - prutsers zijn het.
Vooral ook omdat die i4 op een mixed platform staat, waardoor je automatisch al veel ruimte verliest (alleen die neus al is 30% te lang voor een EV).
 
Terug
Bovenaan