De autokeuring

De autokeuring - ugh…


Prutsers. Derderangsgaragisten. Incompetente automechaniekers.
Elke onderneming zoekt nog personeel, waar wacht je nog op!
Een ander moet niet bepalen wat ik niet of wel moet doen, dat is iets waar ik van nature al stress van krijg. Op dat gebied kan ik echt den irritante eikel uithangen, ook in het echt.

Plus, alleen al het woordje autokeuring heeft een negatieve invloed op m’n humeur en dus vertrek ik met een negatieve instelling naar daar. Self fulfilling prophecy, als je genoeg denkt dat het op geen kloten trekt zal het op een geen kloten trekken.

Dus ja, ik ken mijn eigen: als ik al geïrriteerd in mijn auto stap omdat ik het dwaas vind dat maar zoiets bestaat als een autokeuring, en dan zeer kleine irritaties (die ik op andere dagen zou weglachen) tegenkom zoals iemand die niet exact doet wat ik verwacht dat hij doet, dan kan ik ongelofelijk geïrriteerd zijn.

De allerbeste oplossing zou zijn dat ik die kerel daar een oplawaai mocht verkopen dat z’n tanden eruit vliegen, maar laat ons eerlijk zijn: dat is niet echt een duurzame oplossing, want 1) er komt een dag dat er iemand weermept en mijn dwaze smoel in deuken klopt en 2) als dat niet het geval is ben je nog altijd aansprakelijk en brengt dat ongein zoals politie en rechtbank met zich mee.

Dus doen we dat gewoon maar niet.

En dan is de beste manier het maar even van je afschrijven op een forum zeker? Kost niks, een psycholoog wel …

Hier komen we tot de kern van jouw probleem: Je vooringenomen negatieve houding.

Stel je nu eens zelf in hun plaats, of reflecteer het eens naar jouw job. Stel nu dat je met de beste wil van de wereld je uiterste best wil doen in je job, maar die klant die voor je staat is al gewoon tegen jou om één of andere reden… Dat zou je toch zelf ook niet graag meemaken? Of als je in je job zo iets meemaakt is het een reden te meer om je zelf zo niet te gedragen.

En in het geval dat er toch iets misgaat, dan wordt niemand toch graag verweten?

Ik kan mij best inbeelden dat als je elke dag in heel veel wagens moet in- en uitstappen, ook al is het maar heel even, je de zetel wil verstellen om er goed in en uit te kunnen om ergonomische redenen.

Ik ben meer fan van het APK-systeem zoals in Nederland.
Voor iemand die niet graag heeft dat ze aan de knopjes komen van de verwarming: Bij APK moeten ze die manipuleren.

Er zijn voor beide systemen voor- en nadelen. Maar rechter én partij is nooit een goed idee imho, zoals deze reportage aangeeft.

Nu, je mag gerust je ongenoegen uiten op dit forum, maar je moet er ook tegen kunnen dat andere gebruikers die minder gefrustreerd zijn enige nuance brengen.

Ik heb hier het gevoel dat niet iedereen snapt hoe de keuring werkt.

De autokeuring is een regionale bevoegdheid en de Vlaamse regering heeft bij een besluit enkele privé ondernemingen een erkenning gegeven om deze uit te voeren. De reglementering is, wat had je anders gedacht, een complex kluwen van allerhande regels, waarvan de meeste door Europa vereist zijn. Niet de bedrijven zelf bepalen dus de regels.

Zolang je bepaalde taken laat uitvoeren door mensen zal je met foutjes of bepaalde interpretaties zitten. Dat is overal zo. Ook op jouw werk.

Uiteraard zal veel van je keuring afhangen van het menselijke aspect. Zoals klanten op een terras van een horecazaak sneller/beter zullen bediend worden met 3 kelners ipv één, zo gaat het ongetwijfeld ook op de keuring aan toe.

Daarmee komen we op een belangrijk punt wat ik vaak lees: De wachttijd vs afspraak.
Dat zal volgens mij niet anders werken dan op gelijk welke andere job: Als je een planning maakt voor bvb een een ploeg van 10 man maar er zijn er plots 3 ziek dan moet dat werk van die dag waarschijnlijk verdeeld worden over de anderen met een begrijpelijke vertraging tot gevolg.
Of misschien is het voorbeeld van de kapper duidelijker voor jou: Stel nu dat een kapper 30 minuten voorziet per klant omdat er zoveel werk is aan een knipbeurt, maar plots is een klant 10 minuten te laat en hij wil die alsnog helpen, dan is de kans groot dat de komende klanten niet op tijd geholpen kunnen worden. Want alles schuift op.
Misschien komen ze op de keuring zelfs een combinatie van beide tegen: ziekte en klanten die te laat komen…

Ik lees in je eerste post dat je amper 30 minuten hebt moeten wachten.
Is dat leuk? Waarschijnlijk niet. Maar als je dan zo boos reageert , hoe ga je dan om met files door een ongeval, wachttijd bij medische beroepen enz?

@Timothy Als je even je boosheid opzij zet en het geheel eens vanuit afstand bekijkt, kan je mijn nuance begrijpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog als keurder gewerkt (voor iets totaal anders dan auto's) en daar lag de verantwoordelijkheid bij ons om te weten wat elk merk specifiek nodig had voor de keuring. Niet bij de klant, de klant moest zich daar niets van aantrekken. Zo werkt het eigenlijk bij veel zaken die gekeurd moeten worden.
En in dat opzicht vind ik ook het stukken beter dat de garagist de auto zou keuren omdat zij net de expertise hebben in het product.
Kijk maar naar alle verhalen die je online kan vinden over verplichte tuning attesten voor zaken die gewoon af-fabriek komen.

Er is inderdaad een mogelijke bias omdat het over je eigen werk gaat, maar daar dienen de controle instanties voor die de keurders controleren.
En op zich is de keuring van een auto nu ook niet iets subjectief, je kan vrij objectief beoordelen of het in orde is of niet.
Maar dat is nu ook al. Een keuringsbedrijf wordt ook gecontroleerd en moet ook bewijzen dat hun testen gevalideerd zijn en correct uitgevoerd worden en dat alle meetinstrumenten gekalibreerd zijn om hun vergunning als keuringsbedrijf te behouden.

Maar ik vind het riskant om de keuring in handen te geven van de huis-garagist. De risico's zijn hier eerder al gezegd geweest. Die wil geen klanten verliezen en misschien al keuring iets minder doorgedreven uitvoeren wat voor een risico van de veiligheid van de klant en de andere weggebruikers kan zijn. Langs de andere kant kan die zijn klanten ook wijsmaken wat hij wil en hen reparaties aanpraten die misschien niet nodig zijn. En nee het zijn niet allemaal DDT's maar ik hoor toch nog altijd veel te veel verhalen over garagisten waardoor de sector toch nog altijd lijkt met een zeker probleem te zitten. Vandaar dat ik eerder de voorkeur geef aan een keuring die door een derde onafhankelijk garagist uitgevoerd wordt.
Ik zou zelfs verder gaan en dat deze bij een rode kaart ook meteen een verslag geeft van wat nodig is voor reparatie en een offerte zodat de eigenaar van de wagen ook al meteen een gedacht heeft van wat de kost ongeveer gaat zijn. Gaat de verschillen in kosten tussen garages wat uitbalanceren, gaat de kosten ook wat naar beneden halen voor de klant uiteindelijk en gaat de hele sector ook transparanter maken. Er is hier op het forum een topic over kosten bij garages en de verschillen in prijs die je daar soms ziet. :wtf:
 
Lijkt me veel omslachtiger dan het systeem dat er nu is. Ik ben voorstander van de keuring onafhankelijk te maken van de garage zoals het nu is.
Want in jouw systeem: waarom zou garage X garage Y afkeuren? Want de dag nadien kunnen de rollen omgekeerd zijn…
De keuring kan mijn inziens enkel onafhankelijk zijn als er geen financieel voordeel is om een wagen al dan niet goed of af te keuren.
 
Dus dat ‘ga maar aan de kassa wachten’ is typisch Brakel.

Laatste keer dat ze me daar gezien hebben. Vanaf nu naar Wallonië.

Hoe meer ik op m’n luie aars kan blijven zitten, hoe beter.

Ik kan niet wachten op het verslag van je bezoek.
Iets in de trend van: "Ik kwam daar binnen gereden en ze vroegen me in het Frans(!!!) om weetikveelwat te doen. Terwijl ik toch duidelijk een Nederlandstalige radiozender op had staan!"
 
Hoe beschermt het Nederlandse systeem eigenlijk tegen iemand die aan je knopjes komt?
In nederland verplichten ze gewoon om aan de knopjes te zitten, geen discussie mogelijk.
Maar dat is nu ook al. Een keuringsbedrijf wordt ook gecontroleerd en moet ook bewijzen dat hun testen gevalideerd zijn en correct uitgevoerd worden en dat alle meetinstrumenten gekalibreerd zijn om hun vergunning als keuringsbedrijf te behouden.

Maar ik vind het riskant om de keuring in handen te geven van de huis-garagist. De risico's zijn hier eerder al gezegd geweest. Die wil geen klanten verliezen en misschien al keuring iets minder doorgedreven uitvoeren wat voor een risico van de veiligheid van de klant en de andere weggebruikers kan zijn. Langs de andere kant kan die zijn klanten ook wijsmaken wat hij wil en hen reparaties aanpraten die misschien niet nodig zijn. En nee het zijn niet allemaal DDT's maar ik hoor toch nog altijd veel te veel verhalen over garagisten waardoor de sector toch nog altijd lijkt met een zeker probleem te zitten. Vandaar dat ik eerder de voorkeur geef aan een keuring die door een derde onafhankelijk garagist uitgevoerd wordt.
Ik zou zelfs verder gaan en dat deze bij een rode kaart ook meteen een verslag geeft van wat nodig is voor reparatie en een offerte zodat de eigenaar van de wagen ook al meteen een gedacht heeft van wat de kost ongeveer gaat zijn. Gaat de verschillen in kosten tussen garages wat uitbalanceren, gaat de kosten ook wat naar beneden halen voor de klant uiteindelijk en gaat de hele sector ook transparanter maken. Er is hier op het forum een topic over kosten bij garages en de verschillen in prijs die je daar soms ziet. :wtf:
Dat is gewoon weg niet mogelijk gezien je nooit kan weten welke onderdelen men moet/ zal gebruiken. Het prijsverschil tussen garage's zit in veel dingen he, verschil in werking, apparatuur, kwaliteit wisselstukken, extra services enz. het is nog altijd een vrije markt he.
 
Die ervaring heb ik jammer genoeg ook. Zelfs in de ochtend, waarvan ik echt niet snap hoe ze op 2u tijd er al in slagen om een halfuur achter te lopen op schema.


Ik heb zelf nog als keurder gewerkt (voor iets totaal anders dan auto's) en daar lag de verantwoordelijkheid bij ons om te weten wat elk merk specifiek nodig had voor de keuring. Niet bij de klant, de klant moest zich daar niets van aantrekken. Zo werkt het eigenlijk bij veel zaken die gekeurd moeten worden.
En in dat opzicht vind ik ook het stukken beter dat de garagist de auto zou keuren omdat zij net de expertise hebben in het product.
Kijk maar naar alle verhalen die je online kan vinden over verplichte tuning attesten voor zaken die gewoon af-fabriek komen.

Er is inderdaad een mogelijke bias omdat het over je eigen werk gaat, maar daar dienen de controle instanties voor die de keurders controleren.
En op zich is de keuring van een auto nu ook niet iets subjectief, je kan vrij objectief beoordelen of het in orde is of niet.
Geen idee wat je moest keuren maar dan lijkt het me toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen?
Als het keuren van een wagen bijvoorbeeld 15 minuten duurt, ik zeg maar wat. Dan moet je 4 auto’s per uur doen en je bent bvb met 10 personeelsleden dan komen er dat uur 40 auto’s. Maar twee van je collega’s zijn ziek, dus moet jij en je collega’s elk 1 auto per uur extra doen, waar je eigenlijk geen tijd voor krijgt. Als er dan ook nog wat auto’s staan die samen met degene die op tijd zijn ook nog te vroeg of te laat zijn, dan stropt het op.

Het is niet omdat het ergens online geschreven staat wat dat tuninggedoe betreft dat het ook zo effectief gebeurd is.
Zo’n reactie kan enorm subjectief en eenzijdig zijn.
 
Laatst bewerkt:
In nederland verplichten ze gewoon om aan de knopjes te zitten, geen discussie mogelijk.

Dat is gewoon weg niet mogelijk gezien je nooit kan weten welke onderdelen men moet/ zal gebruiken. Het prijsverschil tussen garage's zit in veel dingen he, verschil in werking, apparatuur, kwaliteit wisselstukken, extra services enz. het is nog altijd een vrije markt he.
Tuurlijk is er een verschil mogelijk. Ik zeg niet dat garagist X dan de reparatie moet uitvoeren met de prijs die garagist Y zegt. Maar ik wil wel zeggen dat de expertise van garagist Y gebruikt wordt om de klant een richtprijs te geven wat hem kan verwachten. Een herstelling is een herstelling. En garagist Y weet ook welke stukken nodig zijn om die uit te voeren. Die richtprijzen kan dan met een opsplitsing van herstelling in 3-4 segmenten zoals bv bij een onafhankelijke garagist die B-producten gebruikt, bij een merkgarage die enkel kwaliteitsstukken gebruikt. Komt garage X aan een veel hogere/lagere prijs dan garage Y gezegd had dan moet hij die ook kunnen verantwoorden naar de klant toe. Enkel een transparantere prijssetting binnen de sector naar de klant toe is wat ik voor ogen heb. Het is niet zo als je een garage binnen gaat dat de prijzen uit hangen zoals in een supermarkt bv.
 
Tuurlijk is er een verschil mogelijk. Ik zeg niet dat garagist X dan de reparatie moet uitvoeren met de prijs die garagist Y zegt. Maar ik wil wel zeggen dat de expertise van garagist Y gebruikt wordt om de klant een richtprijs te geven wat hem kan verwachten. Een herstelling is een herstelling. En garagist Y weet ook welke stukken nodig zijn om die uit te voeren. Die richtprijzen kan dan met een opsplitsing van herstelling in 3-4 segmenten zoals bv bij een onafhankelijke garagist die B-producten gebruikt, bij een merkgarage die enkel kwaliteitsstukken gebruikt. Komt garage X aan een veel hogere/lagere prijs dan garage Y gezegd had dan moet hij die ook kunnen verantwoorden naar de klant toe. Enkel een transparantere prijssetting binnen de sector naar de klant toe is wat ik voor ogen heb. Het is niet zo als je een garage binnen gaat dat de prijzen uit hangen zoals in een supermarkt bv.
op die manier, ik dacht dat je de keuring wou verplichten om een offerte te gaan opmaken.

Dat laatste zie ik nochtans redelijk veel staan in merkgarage's (weliswaar de tarieven van courante zaken en uurtarieven). Ook is de klant altijd vrij om eerst een offerte te vragen of te melden dat bij iedere meerkost men die eerst moet gaan verwittigen.
 
op die manier, ik dacht dat je de keuring wou verplichten om een offerte te gaan opmaken.

Dat laatste zie ik nochtans redelijk veel staan in merkgarage's (weliswaar de tarieven van courante zaken en uurtarieven). Ook is de klant altijd vrij om eerst een offerte te vragen of te melden dat bij iedere meerkost men die eerst moet gaan verwittigen.
Indien men de keuring in handen zou geven van de garagisten zou ik het zo wel willen doen. Nu bij het huidige systeem kan je dat moeilijk bewerkstelligen.

Dan kom ik in de slechte garages, want ik heb dat nog niet veel zien staan. Uurtarieven tot daar aan toe. En tijdelijke promoties van winterbanden set of airco cleaning. Maar nog nooit iets zien geafficheerd staan van iets als een onderhoud X €.
 
Bij alle keuringen (Aalst, Brakel, Nazareth, Sint-Denijs-Westrem, Zwijnaarde) dat ik al geweest ben was het altijd (ook voor Corona) binnenrijden, auto afzetten en eruit. En als ze hem van de brug gereden hadden mocht je er weer in om hem te gaan parkeren. Wel mocht je met de verschillende stations meestappen.
Ik denk dat dat de meest correcte manier van werken is, zowel voor hen als voor u. Ik zou niet willen weten hoeveel oude peetjes (om nu maar weer een cliché boven te halen) daar naast die brug gereden zijn of tegen wat anders op rijden.
Nu met Corona nog maar 2 keer geweest. In Nazareth mocht je hem zelfs niet binnen rijden, er uit en langs het gebouw stappen en aan de uitgang wachten. In Zwijnaarde mocht je wel binnenrijden, eruit en dan op een soort tribune plaatsnemen van waar je het mishandelen van uw auto en zijn lotgenoten mocht waarnemen.
Bij de keuringen waar ik al geweest ben (Tienen, Diest, Alken en Heers (meestal Heers)) was het voor corona altijd binnen rijden en blijven zitten en verder doorrijden tot aan de test van de lichten, daar ook nog zelf de lichten bedienen. Na die test neemt iemand van de keuring het dan over tot op de brug.
Na de controle van de onderzijde van de auto mag je dan zelf je auto van de brug af rijden en parkeren. Als je dat niet ziet zitten kan je dat gewoon zeggen en doen zij het wel voor jou (heb dat al meermaals gezien, wel meestal (jonge) dames ipv ouwe pekes).
Tijdens corona, enkel 2 jaar geleden in Heers geweest en daar moest je uitstappen, buiten voor de poort en nam iemand van de keuring het over.
Langs buiten om moest je dan naar de andere kant waar er een tent voor de uitgang stond om te wachten tot je auto buiten gereden werd tot onder die tent, dan kon je zelf parkeren.
Daarna moest je buiten aan het kantoortje om af te rekenen gaan wachten tot jou nummerplaat afgeroepen werd om binnen te gaan, te betalen en te zien of je een groene of rode kaart had.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap die frustraties eerlijk gezegd wel. Er werkt veel vriendelijk en capabel personeel maar soms heb je ook gewoon ongeluk.

Doorgaans redelijke ervaringen toen ik nog jaarlijks moest gaan indertijd met mijn eerste wagentjes.

Dan laatst met mijn wagen toen ik die keurde voor verkoop, na al lang niet meer te zijn geweest. Ik weet niet hoe dat zit voor andere hybrides, maar bij de 330e moet je de brandstoftank ontluchten vooraleer die opengaat. Als je gaat tanken dag in dag uit vergeet je dat je op die knop duwt terwijl je uit je wagen stapt. Dusja ik kwam er aan, eerste controle begint. Mijn controleur deze keer was een kolos van een mens met een blik op oneindig. En mijn klepje ging niet open. Ik dacht niet meteen aan die knop omdat ik dat allemaal automatisch deed. En ik was intussen al wat verder gaan staan en ik keek vanop een afstandje. En die mens krijgt het klepje natuurlijk niet open en die begint te drukken en te wrikken als ne gek, heel dat ding vervormde zichtbaar vanop afstand.

Jezus, zelfs al gaat het niet open... Doe eens normaal en/of roep de eigenaar erbij? Als ik dat geen halt toeroep trekt die dat waarschijnlijk naar de kloten en ge merkt het thuis pas op.

Soit dus een halt toegeroepen en attent gemaakt van dat knopje. Ok we kunnen weer verder.

Daarna naar de remtest. Nieuwe technicus. Die vertekt bijna volle petrol. Bijna. Na de volgende test vertrekt die met gierende banden. En daarna knalt die nog eens met gierende banden naar de brug. Echt holy shit, wat voor een onnozelaar zijt ge dan? Dan zijt ge toch ook gewoon niet goed in uw hoofd denk ik? En elke keer dat gebeurt denkt ge van "Dat zal wel per ongeluk zijn, nu zal die wel normaal den met mijn wagen.", maar dan gebeurt het opnieuw. Waanzin.

En daarna mag ge ook nog eens betalen voor uw perfect onderhouden wagen te laten aftuigen door zo een mensaap. En dat wordt ook wel erg duur tegenwoordig he, Jezus.

En ook mooi: dan maakt ge een afspraak de dag dat ge uw herinnering ontvangt, moet ge nog gaan kijken waar er nog plek is. En dan komt ge er toe met afspraak en mag ge nog even goed 20 minuten staan draaien met uw duimen.
 
In As ben ik in november nog geweest 2022. Mocht gewoon alles zelf doen hoor.
Daar bestaan die achterlijke regels nie meer dat het nog corona is. Das passė

Maar kan me wel inbeelden dat bepaalde mannen daar in de keuring wat te hevig van test naar test de auto rije.

Een keer las ik op de online krant dat ene op de keuring koppakking probleem kreeg en dat de keuring zich nie aansprakelijk wou stellen.
 
sorry maar naar de autokeuring gaan, en uw radio volle bak op harde techno muziek zetten, is gewoon not done.
(persoon die in de auto keurt, moet constant spreken met 2e persoon die onderaan de kelder ruimte zit het onderstel van uw auto controleert, 3e persoon die de lichten checkt....)

Komt ook enorm macho over (maar dat zal bij uw cultuur horen, want jassen zijn voor janetten, maar als niemand het ziet zet je wel de verwarming en zetelverwarming lekker warm voor uw poepke)


Ge gaat daar nederig naar toe, en houd u zo koest mogelijk, in de hoop dat uw auto gekeurd geraakt. zo simpel is het.

Ik trek ook elk jaar mijn trump bumper sticker er van, en hang er een nieuwe op nadien, als ik naar de keuring moet.
Ik mag er niet aan denken dat er zo'n ultra democraat mijn wagen onder handen neemt, en dan eens de strenge piet uit hangt.


Ik herinner me trouwens eens toen er een kereltje voor me stond, vrij nieuwe wagen ging laten keuren.
Op het moment ze die wielen zo checkten en link en rechts stond te schudden op die 2 wiel platen, ginig hij van zijn oren gaan maken "hela is da wel goed voor die auto" :D . Tja als ze dat standaard bij elke auto uit voeren, zal da wel geen kwaad kunnen zeker...
Wij moeten toch niet gaan zeggen hoe die mensen hun werk moeten doen.


Enfin, ik ben weer twee jaar (privé) en 4 jaar (nieuwe lease) van deze onzin gespaard. Jammer genoeg moet de auto van mijn vrouw in april gekeurd worden…
Hewel, laat uw vrouw gaan. Hopelijk is die ook graag zo schaars gekleed als u.
als dat een sexy beestje is, hebt ge 50 % meer kans dat de auto gekeurd geraakt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de keuringen waar ik al geweest ben (Tienen, Diest, Alken en Heers (meestal Heers)) was het voor corona altijd binnen rijden en blijven zitten en verder doorrijden tot aan de test van de lichten, daar ook nog zelf de lichten bedienen. Na die test neemt iemand van de keuring het dan over tot op de brug.
Na de controle van de onderzijde van de auto mag je dan zelf je auto van de brug af rijden en parkeren. Als je dat niet ziet zitten kan je dat gewoon zeggen en doen zij het wel voor jou (heb dat al meermaals gezien, wel meestal (jonge) dames ipv ouwe pekes).
Tijdens corona, enkel 2 jaar geleden in Heers geweest en daar moest je uitstappen, buiten voor de poort en nam iemand van de keuring het over.
Langs buiten om moest je dan naar de andere kant waar er een tent voor de uitgang stond om te wachten tot je auto buiten gereden werd tot onder die tent, dan kon je zelf parkeren.
Daarna moest je buiten aan het kantoortje om af te rekenen gaan wachten tot jou nummerplaat afgeroepen werd om binnen te gaan, te betalen en te zien of je een groene of rode kaart had.
Afgelopen dinsdag opnieuw naar de keuring in Heers geweest. Daar mag je nu gewoon binnen rijden, maar van bij de eerste test is het uitstappen, op het einde van de lijn aan de poorten staan er enkele stoelen waar je kan gaan zitten om te wachten tot je auto de hele controle doorlopen heeft, dan mag je zelf weer naar buiten rijden.

Wat me wel opgevallen is, is dat de capaciteit van de keuring veel lager ligt dan vroeger, vroeger stonden er 4 of 5 auto's tegelijk per lijn binnen, nu is dat maximaal 2 stuks.
 
Ik ga al jaren naar Eeklo, altijd op afpsraak VOOR de werkuren op een weekdag. (7 uur)
Op die vroege uren heb daar nog nooit langer gestaan dan wat mijn afspraak moment was. (ook niet tijdens covid periode)

Bij de keuring zelf heb ik toch ook wel soms grote vragen.
Ik had een nieuwe auto, eerste keuring en de lichten zouden niet goed afgesteld geweest zijn.
Terug naar Garage die mannen merken niets verkeerd, doen ook niets, rijden zelf terug en alles ik ok.... 2x kosten voor niets.
 
Ik ga al jaren naar Eeklo, altijd op afpsraak VOOR de werkuren op een weekdag. (7 uur)
Op die vroege uren heb daar nog nooit langer gestaan dan wat mijn afspraak moment was. (ook niet tijdens covid periode)

Bij de keuring zelf heb ik toch ook wel soms grote vragen.
Ik had een nieuwe auto, eerste keuring en de lichten zouden niet goed afgesteld geweest zijn.
Terug naar Garage die mannen merken niets verkeerd, doen ook niets, rijden zelf terug en alles ik ok.... 2x kosten voor niets.
Tis ook een fabel dat als ge zo vroeg of just voor sluiting gaat aansluiten dat ze snel snel hun werk doen en u me plezier een groen bewijs geven omdat ze snel naar huis willen vertrekken of te moe zijn om hun werk te doen.
Ik ben een keer met de bestelwagen van het bedrijf om 7u gaan keuren smorgens zodat ik om half 9 kon beginnen werken. Gewoon rooi kaart zonder pardon, schokbrekers waren nie goe. Met arval lease maatschappij geregeld zodat ik de keuring kosten niet zelf moest betalen, want das ookal een getreuzel. De lease maatschappij wilt niet altijd op hun kosten de keuring betalen.
Ookal kost die herkeuring 20 euro. Ik ga da ech nie uit men zakke betalen.
 
Laatst bewerkt:
Autokeuring , bende paljassen ja.
Mijne kreeg rode kaart vorige week omdat de nr's vd veren niet overeen kwamen met het meegeleverde attest.
Ik naar mijn garagist , die kijkt alles na en zegt dat er niks ad hand is .
Alles kwam gewoon netjes overeen.
Ik dus terug enkele dagen nadien. Gewoon groene kaart.
Gewoon de moeite niet gedaan om te checken.

En 2x dat ze de oplader van m'n dashcam gewoon uittrekken.

Edit mod: Aangepast taalgebruik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan