Zoals eerder gezegd: mijn vrouw is geweest, overdag. Zij zat in de wagen, niet iemand van de keuring.
Niet technisch en overdag in die hal zie je nu ook niet zoveel van dat licht. (het zijn geen Xenon of LED lampen)
Ik weet inderdaad niet of dat licht op dat moment werkte of niet.
Wat ik wel zeker weet is:
- dat dat licht de afgelopen 25 jaar perfect heeft gewerkt,
- bij de garagist 2 dagen voor de keuring werkte,
- de dag voor mijn vrouw naar de keuring ging werkte (want toen ben ik er mee in het donker 5km naar huis gereden van de garagist),
- de dag na de keuring werkte (toen heb het ik in onze garage bekeken),
- bij de garagist enkele dagen later werkte,
- op de herkeuring werkte (zonder dat de garagist er iets aan gedaan heeft)
Dus ja, absoluuut ja, het kan zijn dat dat licht net op de keuring niet werkte. Die kans bestaat absoluut, geen twijfel.
Is die kans echter groot? Absoluut niet.
Zeg je nu dat ik geen recht van spreken heb?
Ik zie toch wat ik zie?
Ik zie dat een licht werkt voor de keuring, en na de keuring.
Ik zie dat Autoveiligheid.be zegt dat ik 2 keuringen moet doen, onder het mom dat zij enkel doen wat de Vlaamse Overheid hen opdraagt, maar de Vlaamse Overheid zegt dat een validatieprocedure en 2dehandskeuring wel gecombineerd kunnen worden.
Ik zie dat een persoon van de keuring aan mij vraagt: "is dit een lek? Afhankelijk van uw antwoord keur ik hem goed of af."
Ik zie dat 1 keurder iets goedkeurt en daarna een andere verderop de lijn dat dan weer afkeurt.
Dat zijn allemaal dingen die ikzelf op 3 jaar tijd op de keuring heb meegemaakt.