De Atmozfeer van vroeger

Der bestaat zoiets als een vestiaire eh, pas uitgevonden wel, spijtig dat ge dat in diene tijd ni kon bezigen :unsure:
Wel, ik kan mij eerlijk gezegd de vestiaire niet herinneren in de Zillion.
Zal er misschien geweest zijn, maar om één of andere reden maakten we daar geen gebruik van.

En ik herinner mij ook wel de meisjes rond ons, buiten aan de ingang, die aan het klappertanden waren in hun half metertje stof.

Daar ben ik ook nog eens ooit binnen gesukkeld toen ik in Leefdaal woonde. Katsu nooit geweest jammer genoeg. Dik spijt van want was ook van Ben en Bart die de Montini ervoor hadden. Was meer tech-house ipv pure tech daar, iets wat me nog meer had moeten smaken als de harde tech.
Katsu was echt next level. Zo chill...Daar heb je idd wat gemist als ik zo eerlijk mag zijn.
Wij wonen nu niet zo ver af en mijn vrouw is 5j jonger en heeft nooit uitgeweest naar discotheken, als we daar heel sporadisch passeren, smile ik nog steeds. Denk soms dat ze haar afvraagt "wat źit gij hier te lachen als een debiel?"
Heb later ook nog in leefdaal gewoond, in de wijk aan de boskee. De molen was vooral om vrijdagavond iets te doen.

Katsu was echt next level. Zo chill...Daar heb je idd wat gemist als ik zo eerlijk mag zijn.
Wij wonen nu niet zo ver af en mijn vrouw is 5j jonger en heeft nooit uitgeweest naar discotheken, als we daar heel sporadisch passeren, smile ik nog steeds. Denk soms dat ze haar afvraagt "wat źit gij hier te lachen als een debiel?"
Heb later ook nog in leefdaal gewoond, in de wijk aan de boskee. De molen was vooral om vrijdagavond iets te doen.
Allez seg. Ik heb daar ook nog gewoond. Op de hofakker. Eerst in zo e klein huizeke. Daarna in een nieuw appartement op de hoek. Was rond het jaar 2000

Weet iemand nog 1 jaar outline, dat was 1 van de felste keren daar. Ne hoop DJ's, hapjes a vollente scampi's, bitterballen......
Eerste keer ne 'roze' redull gedronken 😜.
De buitenwippers kwamen om het half u hun ronde doen,en iedereen buitendragen die pertotal ging.

Hier in't verleden ook wel een aantal discotheken afgeschuimd, maar het meeste was ik te vinden in Illusion & Club X. :)

Nu ik heb altijd spijt dat ik nooit de Cherry Moon heb bezocht. Nu blijkbaar is die plaats volledig gerestaureerd en gaat dat nu verder als Radar. Af en toe zie ik dat Bonzai er nog wel old-school feestjes in organiseert. Misschien toch nog een keer bezoeken, en hopelijk de tijd van vroeger herbeleven? :)

vroeger was het elk week'end feest als ik nu kijk wat de jeugd nog heeft is het echt triestig.

OG versuz/Dockside
groovy tunes
de ritz
NOXX
reflex
Velvet Lounge
Stereo Sushi
Nanno

En in de zomer Illusion at the beach. Geen drank gewoon water en gaan tot 6 uur en begaaid de trein op terug naar huis

Hier in't verleden ook wel een aantal discotheken afgeschuimd, maar het meeste was ik te vinden in Illusion & Club X. :)

Nu ik heb altijd spijt dat ik nooit de Cherry Moon heb bezocht. Nu blijkbaar is die plaats volledig gerestaureerd en gaat dat nu verder als Radar. Af en toe zie ik dat Bonzai er nog wel old-school feestjes in organiseert. Misschien toch nog een keer bezoeken, en hopelijk de tijd van vroeger herbeleven? :)
Retro avond daar volgende week maandag. Alhoewel het NOOIT zal zijn zoals vroeger. Vergeet dat maar.

Atmoz - Outline is het pad dat ik ook het meest bewandeld heb. Eerst Atmoz tot "with or without you" gedraaid werd (voor de kenners :) ) en dan naar Diest. Bij Outline hadden ze soms wel zotte speciale feestjes zoals de Outline love boat cruises op het Albert kanaal.

Hier begonnen met de mega parties zoals de dance opera's. en die andere reeks in de Grenslandhallen, waar ik effe niet op kan komen. Dan naar discotheken beginnen gaan. Heb ook op veel plaatsen gezeten. Illusion, La rocca, Zillion, Fuse, At the Villa, H2O, Montini en een nog een hoop andere.

Ging ook wel graag naar de grote feesten dus zoals Dance opera, I love techno en 10 jaar La Rocca in sportpaleis enzo. Als de beach versies van de verschillende discotheken ook wel eens gedaan en daarna slapen in de duinen en savonds naar huis :)
:love:
Mijn clubervaring begon zo rond 2004-2005, dus eigenlijk pas na de échte grote hoogdagen van de Belgische clubscène.
Clubs waar ik het meeste kwam waren Illusion en Versuz in Hasselt. De Versuz vooral omdat dat nu eenmaal dichtbij was en de gratis donderdagen met bier aan 1 euro waren in die tijd nog wel "leuk", maar natuurlijk niet bepaald hoogstaand. Voor de rest ook wel wat zaterdagen gedaan in Versuz en paar speciale events. Tiësto in een overvolle Versuz, maar ook eens een releaseparty van Fred Baker waar mss nog geen 100 man aanwezig was, schril contrast dus. Ook wel eens feestje in de kelder van Versuz meegemaakt op nieuwjaarsochtend nadat Atmoz aan de overkant al vroeger dan verwacht sloot maar het feestje in de kelder van Versuz nog tot middag verder ging :D
Maar de club waar ik het liefst kwam was toch wel Illusion. Niet dat we daar op regelmatige basis kwamen, uiteindelijk maar paar keer per jaar, maar als we gingen was het ook altijd echt wel de moeite. Gemoedelijke sfeer, zalige tranceschijven, niet te groot en speciaal qua inrichting maar wel gezellig, ...

Alhoewel ik dus geen wekelijkse bezoeker was van Illusion, zijn we wel aanwezig geweest op de allerlaatste sluitings der sluitings, nieuwjaarsdag 2012 waarna Illusion vervolgens definitief dicht ging. We zijn toen pas 's ochtends vroeg vanuit LImburg met de trein naar Lier vertrokken in de veronderstelling nog paar uur te feesten aangezien we er van uit ging het rond de middag daar wel gedaan zou zijn, uiteindelijk was het pas 17u ofzo toen de allerlaatste plaat gespeeld werd en ja als we er dan toch waren wilden we natuurlijk niet doorgaan voor het écht gedaan was :D Ik denk dat dat ook meteen mijn laatste keer was dat ik nog eens in een club geweest ben dus samen met Illusion werd toen ook mijn "clubleven" begraven.

Behalve Illusion en Versuz op vakere basis, ook wel een deel andere clubs geweest: Cherrymoon, Fuse, Reflex, Noxx, ... Ik zou het eigenlijk al niet meer weten welke clubs ik destijds allemaal bezocht heb.
Maar op zich gingen we in die tijd vooral naar de grotere feesten in zowel België als Nederland. I Love Techno, A State of Trance, Armin Only, Tiesto in COncert, Illusion XL, ... Nu zou ik het het er echt niet meer voor over hebben (zowel fysiek als financieel niet) maar in die tijd toch wel vele mooie nachten beleefd.

Dit topic doet me er trouwens aan denken dat er +20 jaar geleden ook een redelijk druk bezocht forum was in Vlaanderen met aandacht voor clubs, parties en dancemuziek in het algemeen. Ik denk dat de naam Dance4Motion ofzoiets was, nog BG'ers daar actief geweest?

Dance4mation ja :) Was nog zo ne irritante Hollander daar. Hagenaar ofzo was zijne nick :) of bakfiets, ik weet het niet meer just. veel mee in de clinch gelegen.

Hier was het in de tijd (eind jaren 90) vooral Cherry Moon en Zillion. Dichter bij huis waren we vooral in Krypton in zottegem en Tropicana in G'bergen te vinden. Good times.
En van de drugs kunnen blijven!

De tijd van Zillion heb ik niet meegemaakt.
Ik ben wel vrij vaak naar the Oh! geweest in Gavere en was toch altijd feest :woohoo: .
Heb er eigenlijk enkel goede herinneringen aan.

Voor de rest bezocht ik amper discotheken eigenlijk, waren vooral fuiven die ik deed.
Ik ging naar de La Strada, vond den Oh maar een marginaal drugskot die ene keer dat ik geweest ben. :unsure:

Als ge tot sluiting bleef zag ge overal drugs ravage.
Voor mij het beste middel om er vanaf te blijven: die scheef getrokken knarsetandende bekken en amper besef van waar ze waren. 😵

Ik had alleen maagpijn van teveel redbull.

vroeger was het elk week'end feest als ik nu kijk wat de jeugd nog heeft is het echt triestig.

OG versuz/Dockside
groovy tunes
de ritz
NOXX
reflex
Velvet Lounge
Stereo Sushi
Nanno

En in de zomer Illusion at the beach. Geen drank gewoon water en gaan tot 6 uur en begaaid de trein op terug naar huis
Karrewiel in Hoeselt
En dan nog the factory in Bree

Carré @ the beach, dat was toen een schuimparty in Oostende.
Ik weet nog iedereen van ons in fatsoenlijke jeans en t-shirt naar daar. Komt ge ertoe staat 90% in zwemkledij.

Het schuim kwam tot aan uw middel en dan 's nachts nat en ijskoud terug buiten.

Altijd spijtig dat ik het nooit heb meegemaakt als ik die filmpjes enz. zie. Dan vooral in de jaren '90. Moet toch iets uniek geweest zijn. Maar was toen zelf nog veel te jong.

Ik ging naar de La Strada, vond den Oh maar een marginaal drugskot die ene keer dat ik geweest ben. :unsure:
La Strada in Zulte! Ook regelmatig geweest! 🙂
Beetje verder had je de Etcetera (of Biba zoals het nog vroeger heette)... dat was pas een goor en donker kot...

Terug
Bovenaan