De Atmozfeer van vroeger

Ondanks dat ik een vrij lange "dance" (om er een algemene term op te plakken) periode heb gehad, ging ik nooit vaak naar discotheken. Of toch niet wekelijks. Wel nog een paar bezocht doorheen de jaren.

België: Karrewiel, Real, Delite, Verzus, Café d'Anvers, Illusion at the beach, Noxx, Groovy Tune's, Reflex.

In Nederland een tijd naar de Bozzini geweest.

In Lloret gingen we altijd naar de Moef Gaga :unsure: .

En in Ibiza naar Space, Amnesia, Pacha, Privilege en Zoo project geweest.

Ook een paar keer Mayday (Dortmund) en ene keer Nature One geweest.

Verdorie dat waren toch wel mooie tijden. Mijn muzieksmaak is wel serieus veranderd, maar kijk er toch met veel plezier op terug.
 
Laatst bewerkt:
Nature One is het zotste wat ik ooit heb meegemaakt (20 jaar geleden)
Voor mij ook. Slapen was daar moeilijk of zeg maar onmogelijk :unsure: . En ook nog een hittegolf in die periode. Was pittig, maar wel dik de moeite voor een keer. Ik gebruik wel geen drugs, dus dat waren zeer pittige dagen.
 
Seks met twee meiden op een wc was geen arigheid.
Hey ma, hoe in de vliegende neuk is dat eigenlijk geen arigheid? Wandelt mij eens door de logistieke kant van 2 gewillige preutes en nen dwoaze lul op een ruimte van pakweg ne volle vierkante meter. Vermoedelijk dan nog eens in beschonken toestand. Is dat dan met nen beurtrol of wat Circque du Soleil toestanden? Edumacate me bro.
 
Altijd spijtig dat ik het nooit heb meegemaakt als ik die filmpjes enz. zie. Dan vooral in de jaren '90. Moet toch iets uniek geweest zijn. Maar was toen zelf nog veel te jong.
Toen besefte ik alvast niet dat dat zo speciaal was. We vonden dat toen min of meer normaal.
Het besef komt pas later als het herinneringen zijn geworden en er nauwelijk nog iets over is van heel die clubscène.
 
Weet iemand nog 1 jaar outline, dat was 1 van de felste keren daar. Ne hoop DJ's, hapjes a vollente scampi's, bitterballen......
Eerste keer ne 'roze' redull gedronken 😜.
De buitenwippers kwamen om het half u hun ronde doen,en iedereen buitendragen die pertotal ging.
Onderweg naar buiten dan ook nog 2€ gevraagd wss, anders geraakte ge daar niet weg. Gaf daar eens ene 50 cent fooi, was niet genoeg blijkbaar want smeet ze terug mijn richting uit
 
Onderweg naar buiten dan ook nog 2€ gevraagd wss, anders geraakte ge daar niet weg. Gaf daar eens ene 50 cent fooi, was niet genoeg blijkbaar want smeet ze terug mijn richting uit
Dat was daar altijd een briefje v 100 Frank in die tijd..met minder waren ze niet content ja...
In carat was dat nog erger ..
 
Dat was daar altijd een briefje v 100 Frank in die tijd..met minder waren ze niet content ja...
In carat was dat nog erger ..
Had nog 1 muntstuk van 5 Fr en gaf da aan de portier.
Ik was met een been buiten en toen pakte hij mijne kraag vast en was terug binnen.
Dat was mijn laatste geld zei ik hem waarop die mij vriendelijk verzocht binnen van ne maat te lenen.
Ik terug binnen en met muntje van 50 Fr ben ik toen buiten geraakt. Geweldig :sarcastic:
 
Aster Nzeyimana blikt terug op de opkomst van de Belgische megadiscotheken in ons land in de jaren 80 en 90.


Jammer dat ze zich focussen op die enkele discotheken en geen breder beeld even. Trouwens wel redelijk hypocriet dat ze er bij de VRT nu plots nostalgisch gaan over doen, indertijd ging het in programma's zoals Panorama enkel over het negatieve aspect zoals druggebruik en vechtpartijen.
 
Stu Bru vond vroeger alle muziek met een beat voor marginale johnies die bollen pakken. Tegenwoordig is Charlotte De Witte hun allergrootste heldin.

Ps: wat heeft die Aster daar toch allemaal aan? Man man man
 
Laatst bewerkt:
Aster Nzeyimana blikt terug op de opkomst van de Belgische megadiscotheken in ons land in de jaren 80 en 90.


Jammer dat ze zich focussen op die enkele discotheken en geen breder beeld even. Trouwens wel redelijk hypocriet dat ze er bij de VRT nu plots nostalgisch gaan over doen, indertijd ging het in programma's zoals Panorama enkel over het negatieve aspect zoals druggebruik en vechtpartijen.
Ditto voor Humo, alles afbreken als boem-klets muziek tot ze Ten Days sponserden
 
Aflevering van de Cm was maar meh, amper iets van de periode 91-95 (waarschijnlijk ook amper beeld materiaal) Buffalo's associëren met de Cm is ook onterecht want toen was de goede tijd al voorbij, na het tijdperk Yves deruyter/Franky klock was de sop er daar toch grotendeels af met als dieptepunt de Hardcore periode, Ydy en Franky hebben ook nooit meer het nieuwe behaald van de periode 92-95 ze zijn toen de commerciële toer opgegaan, met oa Ghost, Youri en Dave davis nog wel leuke avonden gehad in de Cm maar dit was niks vergelijken met de periode 91-95

Over Larocca
Marko was helemaal niet degene die de mix Plastikman/Miro bedacht heeft dit was Eric B en Marko heeft dat overgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk die focus toch ook op de platen die er gespeeld werden. Jammer dat de Montini er niet bijzit, de taferelen die ik daar gezien heb zijn pas echt legendarisch ! Rave Injection bvb met de kooi op de dansvloer waar men in hing zoals apen, iedereen jumpen, de vliegende discobar, de lasers, ... Thooooose were the days.
 
Montini blijft na de Bocca voor mij ook de club die ik het meest mis, heb nog in die kooi gehangen da was echt een zalig rave keetje.
 
Leuk die focus toch ook op de platen die er gespeeld werden. Jammer dat de Montini er niet bijzit, de taferelen die ik daar gezien heb zijn pas echt legendarisch ! Rave Injection bvb met de kooi op de dansvloer waar men in hing zoals apen, iedereen jumpen, de vliegende discobar, de lasers, ... Thooooose were the days.
Er zijn zoveel discotheek namen die jammer genoeg niet genoemd worden. LaBush, Extreme, Carat, …
 
Terug
Bovenaan