De Atmozfeer van vroeger

Was nog wel tof om te zien! Zoals gezegd, mogen er nog een aantal afleveringen toegevoegd worden over andere clubs.
Wel totaal geen meerwaarde om Aster daar neer te zetten…
 
Kijk, dat waren nog eens tijden. Als 40+ Limburger voeg ik nog graag Montini Sint Truiden, Monty in Alken(zondag namiddag!) toe.
De Montini is ook nog een tijdje Swing in geweest en daarna opnieuw Montini.
Nu is er op die plaats een Carrefour gebouwd.

De Boccaccio in Halen is terug open.
 
Kijk, dat waren nog eens tijden. Als 40+ Limburger voeg ik nog graag Montini Sint Truiden, Monty in Alken(zondag namiddag!) toe.
Montini/ real tongeren dat was onze zaterdag.
Zondag happy hour in de monty (dichtbij huis 😀) en dan doorrijden richting mac queen (opnieuw happy hour)

Af en toe karrewiel, the shaft, outline, boccaccio halen
 
Als je aftert op zondag, is dat dan doortrekken op sp of zijn dat dan gewoon mensen die om 6u hun wekker zetten om dan op de nuchtere maag te feesten? Ik herinner mij een reportage op Nederland van een koppel dat ieder weekend de wekker zette om 5u… ge moest die beelden gezien hebben 🤣

Persoonlijk kon ik zonder middeltjes doordoen tot 9u / 10u maar dan was het toch gedaan hoor.
 
Int begin was dat doorgaan (Carat/Outline), maar later bij het ouder worden, en vooral in de tijden van de creamm waar ge de ring in Antwerpen over moest werd er gewoon opgestaan en 's morgens gegaan :D
 
Als je aftert op zondag, is dat dan doortrekken op sp of zijn dat dan gewoon mensen die om 6u hun wekker zetten om dan op de nuchtere maag te feesten? Ik herinner mij een reportage op Nederland van een koppel dat ieder weekend de wekker zette om 5u… ge moest die beelden gezien hebben 🤣

Persoonlijk kon ik zonder middeltjes doordoen tot 9u / 10u maar dan was het toch gedaan hoor.
Donderdag nota bene
Vrijdag Montini
Zaterdag cherry moon
Zondag morgen Globe
Zondagavond Larocca
Maandag morgen Globe/later Carrat

Zo zag men week er ongeveer uit tussen 92-95 :), in 89-91 was het vooral Bocaccio, Balmoral (after) en Atv en Globe dat ik bezocht

Veel drugs heb ik niet genomen eerder experimenteel en al zeker geen speed, men ouders hebben zelf café gehad en heb daar toch wel wat ellende gezien vrij vroeg met drank en drugs wat maakte dat ik daar eerder een afkeer van had, champagne dronk ik wel graag, de dronk van champagne was voor mij al meer dan zweverig genoeg, in u jonge jaren recupereert ge toch ook zeer snel en er zijn ook uren bij dat ik gewoon in de club in slaap viel om vervolgens weer verder te raven :)
 
Stu Bru vond vroeger alle muziek met een beat voor marginale johnies die bollen pakken. Tegenwoordig is Charlotte De Witte hun allergrootste heldin.

Ps: wat heeft die Aster daar toch allemaal aan? Man man man
Echt hé, zo nen Aster, nu zegt die "amai, ik heb die tijd gemist, wat had ik er graag bijgeweest". Mocht die er toen zijn geweest vond hij die clubs ongetwijfeld allemaal marginale drugskoten voor dikke Johnny's en Marina's.



Over La Bush zullen ze zo wel geen reportage maken, was toch iets teveel op het randje daar en ook gewoon minder gekend in de rest van Vlaanderen. Toch vooral veel volk uit Henegouwen, het zuiden van West- en Oost-Vlaanderen en Frankrijk.
 
Echt hé, zo nen Aster, nu zegt die "amai, ik heb die tijd gemist, wat had ik er graag bijgeweest". Mocht die er toen zijn geweest vond hij die clubs ongetwijfeld allemaal marginale drugskoten voor dikke Johnny's en Marina's.
Was het ook gewoon niet zo dat andersgekleurde mensen veel meer aan de deur werden geweigerd dan nu? In dat opzicht had hij het ook een kuttijd gevonden.
 
Was het ook gewoon niet zo dat andersgekleurde mensen veel meer aan de deur werden geweigerd dan nu? In dat opzicht had hij het ook een kuttijd gevonden.
In A'pen wss wel, in pakweg La Bush heb ik dat nooit geweten eerlijk gezegd. Daar ging regelmatig zowel een Marokkaanse als Tunesische vriend mee en die mochten steeds zonder problemen binnen.

Maar het zou idd toch ook wel zijn beeld ervan gevormd hebben vermoed ik.

Ik erger mij dan wel wat aan die overdreven verromantisering door jonge mensen die er nooit zelf zijn geweest. Velen daarvan zouden gewoon in een grote boog rond die clubs gelopen zijn, want de meeste van die clubs stonden toch wel gekend als "drugskot", de ene al wat meer dan de andere.

Als ze denken dat het allemaal Culture Club-achtige hippe designerclubs waren zitten ze er toch heel ver naast.
 
In A'pen wss wel, in pakweg La Bush heb ik dat nooit geweten eerlijk gezegd. Daar ging regelmatig zowel een Marokkaanse als Tunesische vriend mee en die mochten steeds zonder problemen binnen.

Maar het zou idd toch ook wel zijn beeld ervan gevormd hebben vermoed ik.

Ik erger mij dan wel wat aan die overdreven verromantisering door jonge mensen die er nooit zelf zijn geweest. Velen daarvan zouden gewoon in een grote boog rond die clubs gelopen zijn, want de meeste van die clubs stonden toch wel gekend als "drugskot", de ene al wat meer dan de andere.

Als ze denken dat het allemaal Culture Club-achtige hippe designerclubs waren zitten ze er toch heel ver naast.

Sowieso, in de meeste van die clubs zat ook gewoon verschrikkelijk veel zwaar volk. Niet dat je direct ambras zou hebben, maar ik heb toch veel volk gezien waar ik liever niet mee in contact kwam. Bijvoorbeeld The Kings in Aalst stond gekend als drugskot, en als je daar niet ging voor de muziek in combinatie met de nodige feestartikelen had je daar eigenlijk geen bal te zoeken.
 
Ik erger mij dan wel wat aan die overdreven verromantisering door jonge mensen die er nooit zelf zijn geweest. Velen daarvan zouden gewoon in een grote boog rond die clubs gelopen zijn, want de meeste van die clubs stonden toch wel gekend als "drugskot", de ene al wat meer dan de andere.

Als ze denken dat het allemaal Culture Club-achtige hippe designerclubs waren zitten ze er toch heel ver naast.
Anderzijds vind ik het nu ook wel opmerkelijk hoe enkele van de voormalige bezoekers van die zaken als ware "gate keepers" lijken te doen alsof niemand over deze mythische plaatsen mag spreken want ze waren er zelf niet bij. Zie bijvoorbeeld die reacties over al de publiciteit rond die Zillion-film en de afterparty van de première. Het waren discotheken, niet de church of scientology hoor.
 
Sowieso, in de meeste van die clubs zat ook gewoon verschrikkelijk veel zwaar volk. Niet dat je direct ambras zou hebben, maar ik heb toch veel volk gezien waar ik liever niet mee in contact kwam. Bijvoorbeeld The Kings in Aalst stond gekend als drugskot, en als je daar niet ging voor de muziek in combinatie met de nodige feestartikelen had je daar eigenlijk geen bal te zoeken.
Ik ben dus idd een paar keer naar The Kings geweest, als 17jarige mee met wat gasten die al tegen of over de 20 zaten. Mannekes, die eerste keer zat ik daar toch niet helemaal op mijn gemak. Gelukkig was ik wel iets of wat in de....euh hogere sfeer, zonder was ik wss niet lang gebleven.

Maar ook in La Bush, in de vipruimte, zat toch af en toe volk dat je liever niet voor de voeten liep. Pas op, ik heb er op al die jaren zelden agressie meegemaakt, maar er zaten toch wat zware kalibers in dergelijke clubs.
 
Anderzijds vind ik het nu ook wel opmerkelijk hoe enkele van de voormalige bezoekers van die zaken als ware "gate keepers" lijken te doen alsof niemand over deze mythische plaatsen mag spreken want ze waren er zelf niet bij. Zie bijvoorbeeld die reacties over al de publiciteit rond die Zillion-film en de afterparty van de première. Het waren discotheken, niet de church of scientology hoor.
Nu overdrijf je ook wel een beetje in de andere richting hé.

Maar het is wel gewoon zo, velen die die tijd niet meegemaakt hebben, hebben er wss wel een verkeerd beeld van. En ik krijg het ook effectief wel van artikels als in "de afterparty van de Zillion film was bijna even legendarisch als de Zillion zelf", terwijl je daar beelden zag van BV's en hipsters, die gewoon stil staan en naar een over the top show op een podium staan te kijken. Nee jongens, zo was de 90's clubscène dus echt helemaal niet.

Maar uiteraard moeten we het ook niet groter maken dan het is. Elke tijd heeft zijn eigen kenmerken, er zijn nu zaken die toen niet bestonden of gewoon beter zijn en omgekeerd. Maar het is ook niet abnormaal dat degenen die die tijden hebben meegemaakt daar nostalgisch over doen, het gaat tenslotte over je jeugdjaren en die stel je doorgaans sowieso beter voor dan het vaak was.
 
Terug
Bovenaan