De Atmozfeer van vroeger

Hier was het in de tijd (eind jaren 90) vooral Cherry Moon en Zillion. Dichter bij huis waren we vooral in Krypton in zottegem en Tropicana in G'bergen te vinden. Good times.
En van de drugs kunnen blijven!
Ik denk dat ik de enige mens ben van giesbergen die daar nooit een voet heeft binnengezet.
 
Spijtig. Was daar echt tof en chill. Van alle dancings zat daar niet zo ‘zwaar’ volk vond ik, dus de sfeer was daar gemoedelijker
 
Beetje verder had je de Etcetera (of Biba zoals het nog vroeger heette)... dat was pas een goor en donker kot...
Ben daar ook nog eens binnen geweest, op vrijdagen was dat Etcetera idd
ben er niet langer dan een uur binnen geweest, was idd maar een raar kot, maar mijne maat toen wou daar eens naartoe gaan
 
Wij zijn ooit Kabarka binnen gestapt op één zondagnamiddag. Daar zat amper 10 man, waarvan zeker de helft zijn naam niet meer kon schrijven 😄
 
Dit topic doet me er trouwens aan denken dat er +20 jaar geleden ook een redelijk druk bezocht forum was in Vlaanderen met aandacht voor clubs, parties en dancemuziek in het algemeen. Ik denk dat de naam Dance4Motion ofzoiets was, nog BG'ers daar actief geweest?
Met Dj Elof? Zat jij trouwens ook niet op Trance Addict?

Periode 2000 was het trouwens een trend dat iedereen thuis ook begon met dj te spelen en vinyls kocht of zo een cd speler met pitch. Je had toen ook elke vrijdag op TMF dj's @ home gevolgd door the dj's vanuit de BBC.

Is iemand hier trouwens ooit in de Holy Ghost geweest?
 
Laatst bewerkt:
Periode 2000 was het trouwens een trend dat iedereen thuis ook begon met dj te spelen en vinyls kocht of zo een cd speler met pitch. Je had toen ook elke vrijdag op TMF dj's @ home gevolgd door the dj's vanuit de BBC.
Dit mis ik ook wel. Vroeger was er precies meer rond het dj-gebeuren. Herinner mij vaag ook iets over soort van dj lessen op TMF met Marco Bailey.
 
Met Dj Elof? Zat jij trouwens ook niet op Trance Addict?

Periode 2000 was het trouwens een trend dat iedereen thuis ook begon met dj te spelen en vinyls kocht of zo een cd speler met pitch. Je had toen ook elke vrijdag op TMF dj's @ home gevolgd door the dj's vanuit de BBC.

Is iemand hier trouwens ooit in de Holy Ghost geweest?

Juist ja, DJ Elof was de man achter Dance4Mation zeker?
Op Trance Addict (BETA) idd ook lange tijd actief geweest, ook nog naar feestjes geweest enz.
 
Karrewiel in Hoeselt
En dan nog the factory in Bree

Carré @ the beach, dat was toen een schuimparty in Oostende.
Ik weet nog iedereen van ons in fatsoenlijke jeans en t-shirt naar daar. Komt ge ertoe staat 90% in zwemkledij.

Het schuim kwam tot aan uw middel en dan 's nachts nat en ijskoud terug buiten.

The Factory in Bree, ook al helemaal vergeten!
Op voorhand leek dat een redelijk ambitieus project te worden maar uiteindelijk nooit een écht groot succes geworden zover ik me herinner.
Enfin, het zal met periodes wel het nodige volk getrokken hebben maar dan wel vooral lokaal en jong volk en had imo toch niet de uitstraling van een echte "club". Ge kon daar bij binnenkomst ook op de foto enz die ze dan telkens op hun site plaatsten, Netlog- en ASLpage stonden altijd vol met van die foute "kijk hoe cool we hier zijn"-foto's.
 
Juist ja, DJ Elof was de man achter Dance4Mation zeker?
Op Trance Addict (BETA) idd ook lange tijd actief geweest, ook nog naar feestjes geweest enz.
Yep. Ik denk dat D4M ontstaan is uit het forum Fou69 ofzo waar vooral veel ex Zillion volk op zat. Je had toen ook het Partyguide forum dat iets alternatiever van inslag was. Dj2Dj, Legendary Clubs en later Gekkeschijven waren ook van die fora. Al ging het bij Gekkeschijven al eerder puur om setjes delen en was dit al meer eind jaren 2000.
 
Oooh Zillion… Good ol’ times.
Die keet was echt insaaaane, gewoon loco. Decadentie ten top.
Afterclubs ook vaak bezocht, lekker los gaan tot 6h en dan naar de Zino’s in Tilburg lekker viben op de beats van François, enorm gekke tijden gehad ook daar. Seks met twee meiden op een wc was geen arigheid.
 
1992 wegens omstandigheden moest ik alleen met de trein (Hasselt) naar de Cherry moon (berucht voor zijn drugs)
Station Lokeren aangekomen en te voet vertrokken richting Cm, was al vrij donker en er kwam een groepje van 7 Marokkanen men richting uit was wel even slikken en voelde me toch niet gerust (was ook een vrij abnormale buurt in die tijd)
Die hielde me tegen en vroegen wat ik hier deed, verteld dat ik naar de Cm ging en die hebben me allemaal een fijne avond gewenst.
Even later merkte ik dat er een blank meisje achter me liep, plots liep er een blanke man mee met dat meisje en merkte dat ze elkaar kende en had een vrij naar gevoel ineens toen die me in het frans begon aan te spreken, voor dat ik het wist voelde ik een slag op men achterhoofd en ging ik neer, had nog net de kracht om recht te springen en te gaan loop.
Was ook een schoen kwijtgeraakt maar heb die 2 gelukkig kunnen afschudden, politie erbij samen met hun mijn schoen nog liggen zoeken in het donker en dan naar hun kantoor gereden met de combi voor verklaring af te leggen en moest ik nog foto bekijken, vroeg die agent wat ik nu nog ging doen: Naar de Cm antwoorde ik, zei die agent tegen zijn collega we zullen die gast wel naar de Cm brengen, 16 jaar één van de beruchtste Drugs clubs van het land en ik werd er netjes door een politie combie aan de ingang van de parking afgezet :)

Wist je het politiebureau zijn dan, of gewoon den 101 gebeld in een telefoonkotje?
Dat zijn de soort random dingen die door mijn hoofd gaan bij het lezen van zo'n herinneringen... :unsure:
 
Vroeger in de jaren 90 heb ik me wel eens laten meeslepen naar de Illusion in Lier.
Wat wij niet wisten was dat je daar niet om half 12 s'avonds moet binnenstappen want dan ben je praktisch eerste man.
Toen wij na een paar uur naar huis gingen kwam er veel volk binnen die hun avond/nacht pas begon. Dat soort volk stapte dan ook s'morgens vroeg in hunne auto om naar een afterclub te rijden.
Ook 1 x in de Zillion geweest maar vond er niet veel aan. Te druk , te duur en teveel dikke nekken.
 
Terug
Bovenaan