De Atmozfeer van vroeger

De film gaan we volgende week xien, maar al die side events laten we links liggen. Dat is toch gewoon een grote hipster hotspot.
 
Iemand die hier naar toe gaat?


Wel een groot succes precies. Uitverkocht op een paar uur tijd.

Later die maand ook nog een club-versie in de Versuz in Hasselt, eerste datum al meteen uitverkocht en intussen tweede datum toegevoegd.
Ik had in het Sportpaleis ook nog wel een tweede datum verwacht maar op zaterdag is daar blijkbaar al een après-ski party dus daar is geen ruimte mee voor vermoed ik, tenzij ze opnieuw voor een zondagnamiddag/avond-editie gaan zoals paar jaar terug.

Frank Verstraeten is duidelijk z'n verlies aan inkomsten van tijdens de corona-periode proberen goed te maken. Ge kunt hem natuurlijk geen ongelijk geven, het ijzer smeden als het heet is zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eigenaar van de Real in Tongeren ooit gesproken, het was één grote jojo van: nieuwe generatie Luikse mafia maakt het hun stamkeet en smijt er geld over de balk, er komt een conflict, incidenten, sluiting, heropening en alles overnief.
 
Eigenaar van de Real in Tongeren ooit gesproken, het was één grote jojo van: nieuwe generatie Luikse mafia maakt het hun stamkeet en smijt er geld over de balk, er komt een conflict, incidenten, sluiting, heropening en alles overnief.
Ik ben daar eens buitengekomen terwijl er net een man een dodelijke messteek gekregen had aan de ingang.
Wekelijkse kost
 
Iedereen vergeet precies dat er voor covid ook bijna elk jaar Zillion parties waren in het sportpaleis :p

Is dat wel de moeite? Ik heb in m'n jonge tijd ook nog gefeest in't sportpaleis tijdens de Thunderdome feestjes, maar da's toch absoluut niet te vergelijken met een meer "intiemere" discotheek. Gisteren de Zillion film gezien ... 'k had het beter niet gedaan, want ik loop al ne ganse dag rond met een melancholisch heimwee gevoel naar vroeger.
 
Is dat wel de moeite? Ik heb in m'n jonge tijd ook nog gefeest in't sportpaleis tijdens de Thunderdome feestjes, maar da's toch absoluut niet te vergelijken met een meer "intiemere" discotheek. Gisteren de Zillion film gezien ... 'k had het beter niet gedaan, want ik loop al ne ganse dag rond met een melancholisch heimwee gevoel naar vroeger.
Retro house in het sportpaleis basically
 
Ik heb me nog eens laten overhalen.

𝐙𝐈𝐋𝐋𝐈𝐎𝐍 PRESENTS "𝐈𝐋𝐔𝐌𝐈𝐍𝐀𝐓𝐈"
ꜰʀɪᴅᴀʏ 5 ᴍᴀʏ, ꜱᴘᴏʀᴛᴘᴀʟᴇɪꜱ ᴀɴᴛᴡᴇʀᴘ

Brand new immersive party concept by Frank Verstraeten
More than for music or the infamous Zundays, Zillion was best known for its high-tech, state-of-the-art equipment. Frank Verstraeten built a club like it did not exist before. From moving dance floors, to impressive light installations, to a gigantic aquarium for the dance acts. And if that wasn't enough, Zillion added fire eaters, wind tunnels, indoor fireworks and numerous other special acts. Visitors lacked ears and eyes and all their senses were stimulated. Once you entered the club you ended up in another dimension, so to speak.
It is that feeling of stepping into a 'different world and dimension' that Frank Verstraeten wants to push to the limit with ILUMINATI, a brand new party concept that will take place on Friday 5 May at the Sportpaleis.
And to create that world, no expense will be spared. For example, a gigantic black box is being built in the Sportpaleis. With a capacity of 14,000 people, it is the largest of its kind. As a visitor, you will never have the feeling that you are in a concert hall in that black box. 360° light projections, a constant play of light and 3D illusion, scents and wind, heat and cold and even water and snow, all topped with the deep bass of the Zillion Techno Sound. Whoever steps into the Illuminati Blackbox sharpens all his senses.
“20 years ago, we used all the technology we had at the time to blow visitors to Zillion and take them into another world, with a unique interplay of light and sound. Now, so many years later, the technological possibilities are almost unlimited. With this unique concept I want to bring them together in one gigantic black box and thus bring visitors into an almost new world. I realize it's hard to describe what you can expect as a visitor, but people have to trust me and believe that I will show them and experience things they've never experienced before. Not even the Zillion visitors! For a tech geek like me, this is a dream come true.” said Frank Verstraeten.

Tickets are available at www.zillion.xxx/iluminati
> 16.12’22 11:00:00,00 Z-TIME
 
Van't weekend zijn we naar Ikon Antwerp geweest (de voormalige Nox) waar een feestje werd gegeven van Illusion. Ik moet zeggen, 't was wreed de moeite en 't was volledig terug in de tijd met (persoonlijk) Franky Kloeck en Jan Vervloet als hoogtepunten.

Ik heb nu gezien dat ze terug old-school feestjes geven in La Bush. Begin april is het eerste ... misschien ook iets om in't oog te houden. Er is toch wel 't één en 't ander in beweging aan't komen. :)
 
Check de affiche van age of love zaterdag 2 september Open Air in Flanders Expo. Ziet er belachelijk goed uit 👌
 
𝐙𝐈𝐋𝐋𝐈𝐎𝐍 PRESENTS "𝐈𝐋𝐔𝐌𝐈𝐍𝐀𝐓𝐈"
ꜰʀɪᴅᴀʏ 5 ᴍᴀʏ, ꜱᴘᴏʀᴛᴘᴀʟᴇɪꜱ ᴀɴᴛᴡᴇʀᴘ
Ben uiteindelijk ook op deze geweest, op zaterdag, lastminute meegesleurd en totaal niet gepland.
Ik vond het echt een leuke avond/nacht, vooral in de late (vroege) uren toen de grote massa vertrokken was.
Ik weet niet of er nog veel Zillion vibes in de lucht hingen. Je ziet het logo wel op verschillende plaatsen, maar het had perfect een concept onder een andere naam kunnen geweest zijn.
Desondanks topavond!
 
Jan vervloet als dj eigenlijk nooit goed gevonden (uiteraard wel een paar serieuze klassiekers gemaakt waaronder het pareltje: The Oblique ) sets die hij tegenwoordig draait zijn om te huilen.
Franky kloeck Globe/Barocci/Cherry moon periode was echt top maar als ik zijn sets van tegenwoordig hoor flauw afkooksel van wat hij ooit geweest is zeker qua platenkeuze, platen als Big Orgus (ydr zo een top dj in zijn Cm periode draait zo een dingen tegenwoordig ook altijd) daar gaan mijn haren recht van omhoog, ik noem dat kermis muziek

Zillion op zich nog leuke avonden beleeft maar was toch ook al meer commercieel en ik miste daar toch ook wel de sfeer die je in Newbeat/houseclubs had in de periode 89/96, bv zoals in de Montini als je daar naar binnen liep zag je zo een donkere ruimte door een kleine ingang als je daar binnenstapte had je direct zo een speciaal duister niet agressief sfeertje in zaken zoals de Zillion draaide het toch meer om de show en commerce.
 
Laatst bewerkt:
Zillion op zich nog leuke avonden beleeft maar was toch ook al meer commercieel en ik miste daar toch ook wel de sfeer die je in Newbeat/houseclubs had in de periode 89/96, bv zoals in de Montini als je daar naar binnen liep zag je zo een donkere ruimte door een kleine ingang als je daar binnenstapte had je direct zo een speciaal duister niet agressief sfeertje in zaken zoals de Zillion draaide het toch meer om de show en commerce.

Hetzelfde, maar met poging tot meer leestekens... 😉
Niet zeker of ik hem 100% juist heb:

Zillion: op zich nog leuke avonden beleefd, maar was toch ook al meer commercieel en ik miste daar toch ook wel de sfeer die je in Newbeat/houseclubs had in de periode 89/96.
Bijvoorbeeld, zoals in de Montini: als je daar naar binnen liep zag je zo een donkere ruimte door een kleine ingang. Als je daar binnenstapte had je direct zo een speciaal duister, niet agressief sfeertje.

In zaken zoals de Zillion draaide het toch meer om de show en commerce.

Bedoel je de Montini in Zulte?
Ik dacht dat je altijd eerst via dat café binnen moest.
En van daaruit was er inderdaad zo een gang waar ze controle deden op clubkaarten.

Als je echt een donker gat wou, dan kon je ook naar de Biba gaan.
Dat was een obscuur zaakje toch wel.
 
Terug
Bovenaan