De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

En dan hebben we RFK junior nog, waar recent van uitkwam dat hij in 2001 de penis van een dode wasbeer heeft afgesneden terwijl zijn vrouw en kinderen in de auto zaten te wacht, en die meegenomen heeft om hem thuis te bestuderen.

En dan hebben we RFK junior nog, waar recent van uitkwam dat hij in 2001 de penis van een dode wasbeer heeft afgesneden terwijl zijn vrouw en kinderen in de auto zaten te wacht, en die meegenomen heeft om hem thuis te bestuderen.

Bestuderen :oi22: :oi22:

Allee, ik heb weer iets bijgeleerd vandaag. Van alle onbenullige feitjes die een mens kan leren had ik toch liever iets anders geleerd moet ik zeggen.

Maar bon: https://www.independent.co.uk/news/...oon-penis-animals-bear-roadkill-b2958627.html
“I was standing in front of my parked car on I-684 cutting the penis out of a road killed raccoon, thinking about how weird some of my family members have turned out to be,” Kennedy wrote in a 2001 entry, according to the book.
Euh ja het is uw familie die raar is. Natuurlijk dadde.

“My kids waited patiently in the car,” the entry adds.
Moest ik in een auto zitten met een persoon die plots uitstapt om met een mes een penis van een beest af te snijden zou ik ook stijf bevrozen blijven zitten geloof ik.

You have to understand, Bobby wanted to be a veterinarian as a kid. His after-school job was at the National Zoo in Washington, D.C.,” Vincent said. “So he's got a great love and interest in animals and a freezer full of roadkill, I'm sure, where he studies it.”
Nee, dit hoef ik toch echt niet te begrijpen hoor.

Kathleen “Kick” Kennedy, the health official’s daughter, told Town & Country magazine in 2012 that RFK Jr. once used a chainsaw to decapitate a whale carcass that washed ashore near the Kennedy family compound in Hyannis Port, Massachusetts, and strapped the head to the family car for a five-hour drive.

“Every time we accelerated on the highway, whale juice would pour into the windows of the car, and it was the rankest thing on the planet,” she told the magazine.

“We all had plastic bags over our heads with mouth holes cut out, and people on the highway were giving us the finger, but that was just normal day-to-day stuff for us.”
:wtf:

Kortom: geen enkele rode vlag te bespeuren om zo iemand aan het hoofd van healthcare te zetten.

De Kerk reageeert en zet de puntjes op de i wat betreft "theologie":
Die zijn ook vlotjes de kruistochten vergeten.

Paus Urbanus zei toen letterlijk: "Verdedig het land tegen de ongelovige heidenen, die vijanden van Christus zijn en daarom gedood mogen worden zonder te zondigen." Uitspraken die ons nu vooral doen denken aan moslim extremisten, maar wij, en meer bepaald de paus is ermee begonnen...
Bron: How Arabic Nations Teach the Crusades?
Ironisch genoeg waren diezelfde kruistochten dan nog de aanzet van westerse inmenging in het Midden-Oosten, met als gevolg dat moslims ons nog steeds haten (roepen "kruisvaarders!" elke keer ze kwaad zijn op westerlingen) en ambetante situaties zoals Israel dat daar nu de vreemde eend in de bijt is. Dus tover alle pausen weg en het midden oosten zou nu misschien helemaal geen ambras hebben met het westen. Dus als er 1 iemand zijn klep mag houden nu, is het wel de paus.

Ik weet niet wat ik het meest haat in dit geval: georganiseerde religie of politici die ermee dwepen. De typische South Park "giant douche" of "turd sandwich" soort keuze. (noot: ik heb niets tegen gelovigen zelf, daarvan ken ik voorbeelden waar hun geloof hen zeer positief inspireert en dat zijn top mensen, en die acht ik niet verantwoordelijk voor de machtwellust of machtsmisbruik van sommige religieuze leiders)

Laatst bewerkt:
Die zijn ook vlotjes de kruistochten vergeten.

Paus Urbanus zei toen letterlijk: "Verdedig het land tegen de ongelovige heidenen, die vijanden van Christus zijn en daarom gedood mogen worden zonder te zondigen." Uitspraken die ons nu vooral doen denken aan moslim extremisten, maar wij, en meer bepaald de paus is ermee begonnen...
Bron: How Arabic Nations Teach the Crusades?
Ironisch genoeg waren diezelfde kruistochten dan nog de aanzet van westerse inmenging in het Midden-Oosten, met als gevolg dat moslims ons nog steeds haten (roepen "kruisvaarders!" elke keer ze kwaad zijn op westerlingen) en ambetante situaties zoals Israel dat daar nu de vreemde eend in de bijt is. Dus tover alle pausen weg en het midden oosten zou nu misschien helemaal geen ambras hebben met het westen. Dus als er 1 iemand zijn klep mag houden nu, is het wel de paus.

Ik weet niet wat ik het meest haat in dit geval: georganiseerde religie of politici die ermee dwepen. De typische South Park "giant douche" of "turd sandwich" soort keuze. (noot: ik heb niets tegen gelovigen zelf, daarvan ken ik voorbeelden waar hun geloof hen zeer positief inspireert en dat zijn top mensen, en die acht ik niet verantwoordelijk voor de machtwellust of machtsmisbruik van sommige religieuze leiders)
Ik ben nu ook niet de grootste van van religie en zeker niet georganiseerde religie, maar het is niet omdat 500 jaar geleden een paus foute dingen deed dat de huidige paus nu zijn mond maar moet houden als hij oproept om stoppen oorlog te voeren.
Dat hij selectief is in zoeken naar oude quotes om te gebruiken, tja. Dat is bijna zijn jobbeschrijving.

Tover alle pausen weg, welja tover dan ineens alle corrupte en machtsgeile politici weg. Je kan ergens wel stellen dat de meeste pausen mee onder die term vallen. Scheiding van kerk en staat is een relatief recent gegeven.

Ik ben nu ook niet de grootste van van religie en zeker niet georganiseerde religie, maar het is niet omdat 500 jaar geleden een paus foute dingen deed dat de huidige paus nu zijn mond maar moet houden als hij oproept om stoppen oorlog te voeren.
Dat hij selectief is in zoeken naar oude quotes om te gebruiken, tja. Dat is bijna zijn jobbeschrijving.

Tover alle pausen weg, welja tover dan ineens alle corrupte en machtsgeile politici weg. Je kan ergens wel stellen dat de meeste pausen mee onder die term vallen. Scheiding van kerk en staat is een relatief recent gegeven.
Selectief qua quotes / hypocriet, nogal potato potato in dit geval vind ik gezien het topic en de job van paus.
Maar bon, ieder zijn meug, ik heb er in elk geen boodschap aan.

Selectief qua quotes / hypocriet, nogal potato potato in dit geval vind ik gezien het topic en de job van paus.
Normaal gezien luistert er ook niemand naar natuurlijk. Een paus die tegen geweld is, what else is new. Normaal gezien is dat 3e rangsnieuws waar geen mens aandacht aan zou besteden. Maar Trump moest er weer op springen natuurlijk want iemand had kritiek op hem, en dan holt J.D Vance er mee achter ... En zo wordt dat 3e rangsnieuws voorpagina nieuws

Edit crew: Koosnaampje verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal gezien luistert er ook niemand naar natuurlijk. Een paus die tegen geweld is, what else is new. Normaal gezien is dat 3e rangsnieuws waar geen mens aandacht aan zou besteden. Maar Trump moest er weer op springen natuurlijk want iemand had kritiek op hem, en dan holt J.D Vance er mee achter ... En zo wordt dat 3e rangsnieuws voorpagina nieuws

Edit crew: Koosnaampje verwijderd
Wat daar voor mij vooral interessant aan is, is dat Trump hiermee Meloni ook tegen hem in het harnas jaagt.

We mogen natuurlijk ook niet vergeten dat de Paus ook niet alleen een religeuze leider is maar ook een staatshoofd. Dus wat hem uiteindelijk ook een politieker maakt.

:offtopic:
De oproep voor de eerste kruistocht was voornamelijk gekomen omdat de Byzanteinse Rijk steeds meer onder druk kwam te staan door invallen van de Seltsjoekken. De Byzanteinse keizer had de hulp ingeroepen van het Westerse Christendom om de druk op zijn rijk te verlichten. De paus zag er natuurlijk ook een goede gelegenheid in om de invloed van de Rooms Katholieke kerk in het oosten te vergroten.
Dus om de oproep van de (eerste) kruistocht toe te schrijven aan religieuze idiologie is niet helemaal juist. Ging meer over uitbereiding van macht in al zijn vormen.

Wat daar voor mij vooral interessant aan is, is dat Trump hiermee Meloni ook tegen hem in het harnas jaagt.
en zo gaat de USA in sneltempo het meest gehaatte land ter wereld worden -> de impact op het toerisme is al duidelijk en gaat enkel maar erger en erger worden. Ik denk dat Trump zijn vrienden in het buitenland ondertussen op 1 hand kan tellen, Israel en nog een paar landen in die regio en dat zal het ongeveer wel zijn dan.

en zo gaat de USA in sneltempo het meest gehaatte land ter wereld worden -> de impact op het toerisme is al duidelijk en gaat enkel maar erger en erger worden. Ik denk dat Trump zijn vrienden in het buitenland ondertussen op 1 hand kan tellen, Israel en nog een paar landen in die regio en dat zal het ongeveer wel zijn dan.
De VS kon in de brede wereld sowieso al op weinig krediet rekenen lijkt me, maar Trump doet heel hard zijn best om bevriende landen te schofferen om dat tegen oude vijanden gaan aan te schurken. Voor Trump zou het toch ondenkbaar zijn dat de VS openlijk Europa de mantel uitveegt omdat ze extreem-rechts niet genoeg kansen geven, zich mengen bij nationale verkiezingen in Hongarije, ... om dan op andere vlakken Rusland bijna als bevriende natie te behandelen.

Iets helemaal anders, ben op filmpjes in debatten de jonge Adam Mockler tegengekomen, een onafhankelijke politieke commentator. Frisse goeie stem. Legt het altijd helder uit en kan politiekers behoorlijk vastzetten in debatten.

De breinworm is toch ook echt een deplorable.
Dat filmpje doet me nogal sensationeel aan, en mogelijk gebaseerd op een uitgeknipte soundbyte. Nu, het blijft een vreemde snuiter die volgens mij gewoon heel diep in de zakken zitten van allerhande anti-wetenschappelijke lobbygroepen en nooit enige verantwoordelijkheid had mogen krijgen.

Ik vraag me af of ik nu moet onderbouwen dat het algemeen geweten is RFK jr een worm in zijn hersenen heeft gehad waarvan hij zelf heeft aangegeven dat ze zijn mentale capaciteiten aangetast hebben of dat dergelijk racisme, white supremacy en mensenrechtenschendingen van hem het laagste in de maatschappij maakt.

We moeten echt eens leren dat "when they go low, we go high" ons in deze miserie heeft gebracht en we de personen en hun daden gewoon moeten benoemen zoals zij dat ook doen.

Kwestie van te tonen dat hij een beter christen is dan de Paus en absoluut geen zielige haatdragende loser
De grootste president in de geschiedenis van de VS. Zielig, echt zielig, hoe belachelijk, bekrompen en kleinzerig kan je eigenlijk zijn.

Ja, absoluut. Niemand gaat Trump willen schofferen.

De stelligheid waarmee je, alweer, absolute uitspraken poneert is haast aandoenlijk.
Tevens zijn dergelijke uitspraken, wars van enige nuance, natuurlijk ook steeds quasi meteen "ontmaskerd" als zijnde onwaar: ze zijn immers irrealistisch simplistisch.
Ikzelf bv. wil Trump met buitengewoon veel plezier schofferen & ik blijf ook ver weg van komend WK.

Terug
Bovenaan