De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Nu is Meloni het slachtoffer omdat ze het opneemt voor de paus.

Trump heeft nu echt eens 0 zelfinzicht.

Trump bewijst wederom dat hij niet kan omgaan met andere meningen, zelfs als deze van bondgenoten komen.
Hij bewijst hier ook mee dat hij compleet niet kan inbeelden waarom mensen een andere mening toegedaan zijn. Meloni bv, is zwaar katholiek, en is premier van een katholiek land waarin het Vaticaanstad gevestigd is. En toch kan hij helemaal niet begrijpen waarom ze zijn uitspraken naar de Paus toe ongepast vindt.

Ongelooflijk. Dat er mensen zijn die ooit gedacht hebben dat deze man effectief 4D chess speelt op geostrategisch vlak...

Laat die maar mooi zijn eigen ruiten blijven ingooien, dan kan daar bij de midterms al een Orban 2.0 plaatsvinden.

"De paus is het hoofd van de katholieke kerk. Hij heeft het recht en het is fatsoenlijk om op te roepen tot vrede en alle vormen van oorlog te veroordelen."
We zijn toch ver gekomen als de premier van Italië even moet verduidelijken dat de paus toch wel tot vrede mag oproepen.

"Jij bent vriendjes met iemand die IK NIET leuk meer vind. Jij moet die ook niet leuk vinden anders ben jij geen vriendje meer van mij."

Geen akkefietje tussen Tuurtje en Sofietje op de speelplaats van de lokale kleuterklas, maar gesprekken op wereldniveau anno 2026.

"Jij bent vriendjes met iemand die IK NIET leuk meer vind. Jij moet die ook niet leuk vinden anders ben jij geen vriendje meer van mij."

Geen akkefietje tussen Tuurtje en Sofietje op de speelplaats van de lokale kleuterklas, maar gesprekken op wereldniveau anno 2026.
Trump is gewoon volledig maar dan ook volledig van het padje af.

Die "ze is zelf onaanvaardbaar" is toch echt letterlijk kleurniveau? Het is zelfs zo kinderachtig dat ik heel erg luid heb gelachen toen ik het las. 😂

Ongelooflijk. Dat er mensen zijn die ooit gedacht hebben dat deze man effectief 4D chess speelt op geostrategisch vlak...
Die mensen zien we hier ook niet meer tot de volgende kleine "positieve" actie die hij per ongeluk maakt. Uiteraard met het excuus dat het hier eenrichtingsverkeer is, maar dat zal ook wel zijn redenen hebben dat iedereen het erover eens is dat Trump president onwaardig is.

Ik kan niet genoeg herhalen hoe pijnlijk het allemaal is. Moest dit niet de president van een land als Amerika zijn, maar een comedie-show, dan was het nog om eens goed te lachen. Helaas is het niet meer om te lachen, maar nogmaals enorm pijnlijk. Moest ik mezelf herkennen in de politieke ideeën van Trump, zou ik voor mezelf toch eens goed nadenken over mijn waarden en normen eerlijk gezegd.

Ik blijf hem geweldig vinden.
Beste verkoper ever voor groene energie. Beste ambassadeur ooit voor een onafhankelijk Europa. Beste ambassadeur ooit voor handelsdeals met de rest van de wereld voor de EU. Beste vereniger van Europa, beste remedie tegen extreemrechts.
Zonder hem lagen we hier nog altijd in slaap.

trump-giving-pointers-to-europe-regarding-their-energy-v0-vj71bswib6vg1.jpeg

Donald Jesus Trump kent helaas het verschil niet tussen Windmills en Wind Turbines.

En als mensen zich afvragen waarom Donald Jesus Trump eigenlijk zo anti-windmills is, want olie/gas verkiezen boven windenergie is één ding, elke vorm van windenergie gaan blokkeren is iets anders, wel, daarvoor moeten we 15 jaar terug in de tijd toen de Schotse overheid een windmolenpark wou aanleggen naast het golfpark van Trump in Schotland en Donald Jesus Trump daarvoor een rechtzaak aanspon om dit te voorkomen, maar deze uiteindelijk verloor.
Sindsdien zit het diep bij hem en kan hij zich niet beheersen om windenergie voor te stellen alsof het van de Duivel komt. Daarom dat hij ook zo vaak over de energie in UK lult. Vanwege hun focus op windmolenparken voor schonere energie. Dat pikt. Hij koestert 15 jaar na datum nog steeds wrok.

Ik blijf hem geweldig vinden.
Beste verkoper ever voor groene energie. Beste ambassadeur ooit voor een onafhankelijk Europa. Beste ambassadeur ooit voor handelsdeals met de rest van de wereld voor de EU. Beste vereniger van Europa, beste remedie tegen extreemrechts.
Zonder hem lagen we hier nog altijd in slaap.

Ik denk dat velen onderschatten hoeveel zaken die man kapot maakt. Brokkenpiloot met impact op samenwerking, diplomatie, klimaat, veiligheid, morele waarden, en zoveel meer. Gaat decennia duren om dat te herstellen. Zoiets is een tanker, en dat keer je niet snel.

Ik kom in mijn omgeving ook mensen tegen die helemaal in die rabbit hole zitten en daar valt niet meer mee te discussiëren. Je kan daar geen ernstig gesprek meer mee hebben. Die gaan niet straks ineens terug kritisch nadenken en terughoudend nuanceren.

En ja, het is niet hij alleen. Maar hij heeft wel een hele grote voorbeeldrol en enorm veel invloed op denken en handelen.

Ik denk dat velen onderschatten hoeveel zaken die man kapot maakt. Brokkenpiloot met impact op samenwerking, diplomatie, klimaat, veiligheid, morele waarden, en zoveel meer. Gaat decennia duren om dat te herstellen. Zoiets is een tanker, en dat keer je niet snel.

Ik kom in mijn omgeving ook mensen tegen die helemaal in die rabbit hole zitten en daar valt niet meer mee te discussiëren. Je kan daar geen ernstig gesprek meer mee hebben. Die gaan niet straks ineens terug kritisch nadenken en terughoudend nuanceren.

En ja, het is niet hij alleen. Maar hij heeft wel een hele grote voorbeeldrol en enorm veel invloed op denken en handelen.
Jij vergist je. Duidelijk.

De volk heeft wederom hiervoor gekozen! Iets met winkelkar, gas prices, work unemployment ofzoiets! Trump is een man (lol) voor het volk!

Cleaning the swamp!

Moest ik mensen kennen die pro-trump zijn. Ik spreek daar nooit meer tegen..

trump-giving-pointers-to-europe-regarding-their-energy-v0-vj71bswib6vg1.jpeg

Donald Jesus Trump kent helaas het verschil niet tussen Windmills en Wind Turbines.

En als mensen zich afvragen waarom Donald Jesus Trump eigenlijk zo anti-windmills is, want olie/gas verkiezen boven windenergie is één ding, elke vorm van windenergie gaan blokkeren is iets anders, wel, daarvoor moeten we 15 jaar terug in de tijd toen de Schotse overheid een windmolenpark wou aanleggen naast het golfpark van Trump in Schotland en Donald Jesus Trump daarvoor een rechtzaak aanspon om dit te voorkomen, maar deze uiteindelijk verloor.
Sindsdien zit het diep bij hem en kan hij zich niet beheersen om windenergie voor te stellen alsof het van de Duivel komt. Daarom dat hij ook zo vaak over de energie in UK lult. Vanwege hun focus op windmolenparken voor schonere energie. Dat pikt. Hij koestert 15 jaar na datum nog steeds wrok.
Ge zou u afvragen of die mens gewoon den duivel is, hij wilt gewoon de planeet kapotmaken, en zit continu haat en leugens te verspreiden.
Het is één ding om conservatief te zijn maar die wilt gewoon teruggaan in de tijd en alle vooruitgang ongedaan maken.

Ge zou u afvragen of die mens gewoon den duivel is, hij wilt gewoon de planeet kapotmaken, en zit continu haat en leugens te verspreiden.
Het is één ding om conservatief te zijn maar die wilt gewoon teruggaan in de tijd en alle vooruitgang ongedaan maken.
Kerel heeft gewoon héél veel vriendjes in de olie industrie en geen vriendjes in de windenergie, and it's all about making money for vriendjes bij trump

Het probleem is niet eens alleen Trump zelf, maar wat hij genormaliseerd heeft. Die heeft de lat gewoon verlaagd voor wat politiek "oké" is. En eens dat de nieuwe baseline is, kan het altijd nog een stap verder. Daarom hou ik eerder mijn hart vast voor wat hierna komt dan voor hem alleen.

En duivel... Gezien zijn recente AI skills denk ik eerder de Anti-Christ. Of misschien toch gewoon doktoor?

"Fun" fact: Karoline Leavitt had het tijdens een press briefing over een "doctored image" met betrekking tot die foto van hem als Jezus, waardoor Trump het begon te hebben over zichzelf afgebeeld als dokter.

Terug
Bovenaan