De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Blah voetveeg Rutte komt ook weer eens af met zijn nonsens.

De Navo is een defensieve alliantie. Deze dient niet om in Iran of ergens anders oorlog te gaan voeren.
Of gaat Trump ons ook bijstaan als wij als NAVO Europa Oekraïne binnenvallen via Polen om die stoute stoute stoute Russen uit de Krim te jagen en hen te annexeren.
Of gaat hij dan ook eerder zeggen van dat dit niet zijn incident/militaire operatie/oorlog is...
Juist.
Ik begrijp dat Rutte er alles aan wil doen om de NAVO niet tijdens zijn mandaad te zien inéén storten maar die weet toch ook dat NAVO defensief is!
Tijd om de VS los te laten en volledig op een Europese tak te focussen. Hopelijk wil Canada erbij blijven!
Ik voel de Denen hun eigen weer ongemakkelijk voelen want Trump zou weer naar Groenland kunnen gaan kijken.

Onbegrijpelijk hoe Trump zelf Iran sterker maakt met zijn achterlijkheid.

Blah voetveeg Rutte komt ook weer eens af met zijn nonsens.

De Navo is een defensieve alliantie. Deze dient niet om in Iran of ergens anders oorlog te gaan voeren.
Of gaat Trump ons ook bijstaan als wij als NAVO Europa Oekraïne binnenvallen via Polen om die stoute stoute stoute Russen uit de Krim te jagen en hen te annexeren.
Of gaat hij dan ook eerder zeggen van dat dit niet zijn incident/militaire operatie/oorlog is...
JAh, effe gaan verkondigen dat een aantal Euuropese landen hebben gefaald.
Bah humbug...

Dit is toch ook een mooie:
Marjorie “Traitor” Brown’s (GREEN TURNS TO BROWN UNDER STRESS!) seat in Congress has been taken over by a wonderful and talented man, Clay Fuller, who won convincingly, and right from the beginning, despite many people running for that “TRUMP” +37 seat, and despite the stench left by Greene. Congratulations to Clay Fuller, a very large improvement over his deranged predecessor! President DONALD J. TRUMP
“GREEN TURNS TO BROWN UNDER STRESS!” :rofl: Dat verzin je toch niet meer, Trump overstijgt gewoon zijn eigen karikaturen. Dit moet toch een bloedbad worden bij de mid-terms, als er nu geen landslide overwinning komt voor de Democraten (gegeven geen fatale missers van hun kant, wat helaas niet uit te sluiten is) berg ik mijn hoop over het gezond verstand van de Amerikanen definitief op.

Van VRT nws

De druk op de Europese landen wordt intussen verder opgevoerd. Volgens The Wall Street Journal overweegt de Amerikaanse regering om landen die te weinig steun boden in de Iranoorlog te straffen. Regeringsbronnen melden dat Washington overweegt om troepen weg te halen uit die landen en ze te verplaatsen naar bondgenoten die zich loyaler opstelden.
"Die plannen bevinden zich nog in een vroeg stadium, maar binnen de logica van Trump is dit scenario niet ondenkbaar", analyseert Thomas De Graeve. "Loyaliteit is voor hem alles. Rutte zal als Trumpfluisteraar nog veel diplomatieke trucs uit de kast moeten halen om de rust in het bondgenootschap te herstellen."

Dit balletje wordt dus effectief opgegooid en ik zie dit op vandaag toch nog eerder gebeuren dan een vertrek uit de NAVO.
Waarmee de USA dus de interne samenhang in de EU verder probeert los te wrikken.

Waarom zou een Spanje daar bv van wakker liggen? Zijn daar bepaalde, voelbare economische belangen mee gemoeid dat zo een land moeite zou doen om duizenden Amerikaanse troepen op haar grondgebied te behouden, met zo'n irritationele leider aan het hoofd van dat land?

Waarom zou een Spanje daar bv van wakker liggen? Zijn daar bepaalde, voelbare economische belangen mee gemoeid dat zo een land moeite zou doen om duizenden Amerikaanse troepen op haar grondgebied te behouden, met zo'n irritationele leider aan het hoofd van dat land?
Spanje zal daar inderdaad niet erg wakker van liggen. Een Duitsland is al een heel ander verhaal.

Maar dat is nu net natuurlijk. Neen, Spanje zal daar niet wakker van liggen. En wellicht hebben ze ook helemaal geen interesse in een Europese defensie alliantie, moest de NATO imploderen. Het is net die desinteresse die toch weer een bijkomend barstje in de Europese cohesie is. En de USA zal daar aan liggen wrikken om het groter te maken.

Van VRT nws

Dit balletje wordt dus effectief opgegooid en ik zie dit op vandaag toch nog eerder gebeuren dan een vertrek uit de NAVO.
Waarmee de USA dus de interne samenhang in de EU verder probeert los te wrikken.
Hij gaat zijn militairen stationeren bij loyale bondgenoten, in Rusland dan veronderstel ik?

Spanje zal daar inderdaad niet erg wakker van liggen. Een Duitsland is al een heel ander verhaal.

Maar dat is nu net natuurlijk. Neen, Spanje zal daar niet wakker van liggen. En wellicht hebben ze ook helemaal geen interesse in een Europese defensie alliantie, moest de NATO imploderen. Het is net die desinteresse die toch weer een bijkomend barstje in de Europese cohesie is. En de USA zal daar aan liggen wrikken om het groter te maken.
Ja, en dat maakt het eigenlijk nog erger. Want los van die Europese barstjes, is dit toch gewoon weer een teken dat de USA een super onbetrouwbare partner is geworden. Zie die dreigementen alleen al. Zie Vance in Hongarije. Zie hoe de VS zo overduidelijk de Russen indirect aan het helpen zijn. Dat staat toch gewoon haaks op waar wij als EU belang aan hechten.

I mean, call me naïef, maar ik zie die "alliantie" ook niet écht meer.

Het zou toch fijn zijn om je eerst even te informeren vooraleer je zulke statements komt maken. Letterlijk 1 seconde Google:

Spanish Prime Minister Pedro Sánchez called for the creation of a European army to respond to "old imperialist impulses in Russia" and Donald Trump's disengagement from the continent during a speech to the Spanish parliament on Wednesday.

"It is time to create a European army, EU armed forces with troops from all 27 member countries, working under a single flag with the same objectives," he said. "This is the only way that we become a true union and guarantee a lasting peace in Europe."

Spain’s Prime Minister Pedro Sánchez has signalled he is ready to push ahead with a common European army and defence industry – even if not all EU members are on board.

“Europe must move forward in its integration process and equip itself with a truly common defence. And for that we do not need the unanimous agreement of all 27 member states,” he told Spanish daily La Vanguardia in an interview published on Sunday.

Spain is urging the EU to move towards creating a joint army for the bloc as a deterrence measure, Spain’s Foreign Minister Jose Manuel Albares said in comments to Reuters on Wednesday ahead of a day of meetings in Davos.
The region should focus first on bringing together its tangible assets to properly integrate its defence industry, and then mobilising a coalition of the willing, the foreign minister said.

While Spanish poll respondents just pipped the Belgians to being the most enthusiastic in calling for greater European autonomy (at 94 percent compared to 93 percent), the concept was backed by 87 percent of respondents across the six countries, reflecting widespread concern about the continent’s vulnerability to decisions made by other global powers.
People in Spain also indicated a broad willingness to rush to the defense of an EU country under attack from a foreign power, and large backing for a European army.
Spain is also the country whose inhabitants were most willing to go to war in defense of a fellow EU member. Eighty-nine percent of respondents said they would back deploying the Spanish army in support of any member country attacked by a foreign power, just ahead of Belgium and Poland, both on 86 percent.

A majority of Spaniards called for Europe to develop its own defense capabilities, and the country ranked second (77 percent) only to Belgians (83 percent) in expressing support for the creation of an EU army.

Het zal niet aan de Spanjaarden (of aan de Belgen) gelegen hebben.

Het zou toch fijn zijn om je eerst even te informeren vooraleer je zulke statements komt maken. Letterlijk 1 seconde Google:
Je hebt hier inderdaad een terecht punt. Maar waar het mij in mijn post vooral over ging was over de tweespalt die de USA tracht te zaaien binnen Europa. En dat ze de overwegen de NATO (mogelijk) als één van de middelen daarvoor te gaan gebruiken.

Ja, en dat maakt het eigenlijk nog erger. Want los van die Europese barstjes, is dit toch gewoon weer een teken dat de USA een super onbetrouwbare partner is geworden. Zie die dreigementen alleen al. Zie Vance in Hongarije. Zie hoe de VS zo overduidelijk de Russen indirect aan het helpen zijn. Dat staat toch gewoon haaks op waar wij als EU belang aan hechten.

I mean, call me naïef, maar ik zie die "alliantie" ook niet écht meer.
Niet alleen is het een onbetrouwbare partner, het is een actor die tegen onze belangen werkt. En pro actieve acties neemt om de poten onder het Europese project uit te zagen.

Verdeel en Heers. Daar zijn de VS en Rusland al veel langer mee bezig. Nooit subtiel trouwens.
De spelletjes met de Navo zijn daar uiteraard onderdeel van. Ik vind dus dat Rutte zich gewoon belachelijk maakt.

Rutte is een absolute vod, maar ergens moet hij de gemoederen wel proberen bedaren natuurlijk. Je zou kunnen zeggen voet vooruit richting US, maar stel dat ze van vandaag op morgen dan zeggen (en Senaat zou er achter staan) “zoek het uit, toodleoo”.

Dan heb je als rest NATO een serieus probleem lijkt me met de grenzen aan de oostflank. Niet perse qua troops only, maar belangrijker zeker qua logistics (ammunitie, spare parts, transport (airlift capaciteit), comms & intelligence infra, medische voorzieningen, etc).

Lijkt me niet dat EU kant van NATO dat kan opvangen op dit moment :S

Rutte is een absolute vod, maar ergens moet hij de gemoederen wel proberen bedaren natuurlijk. Je zou kunnen zeggen voet vooruit richting US, maar stel dat ze van vandaag op morgen dan zeggen (en Senaat zou er achter staan) “zoek het uit, toodleoo”.

Dan heb je als rest NATO een serieus probleem lijkt me met de grenzen aan de oostflank. Niet perse qua troops only, maar belangrijker zeker qua logistics (ammunitie, spare parts, transport (airlift capaciteit), comms & intelligence infra, medische voorzieningen, etc).

Lijkt me niet dat EU kant van NATO dat kan opvangen op dit moment :S
De VS blijft best bij de Nato ja, dat is duidelijk. Maar de manier waarop Rutte dit aanpakt is op de lange termijn toch totaal niet effectief. Gewoon wat gaan slijmen en zelfs de schuld bij EU landen leggen. Absurd. Er moeten fundamentele redenen gegeven worden waarom het voor de VS een must is om bij de NAVO te blijven. Wat mooie woordjes voor een pedofiele gek zijn geen fundamentele redenen.

Terug
Bovenaan