De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Geen idee wie het hier was die de economische cijfers van Trump zo fantastisch vond maar:

1. -92k niet-agrarische jobs in 02/2026
  2. 01/2026 bijgesteld van 130k naar 126k
  3. 12/2025 bijgesteld van 48k naar -19k
  4. Werkloosheid nog altijd 4,4%
So much winning.
Ja maar "dat is allemaal de erfenis van Biden zijn beleid!" :crazy:

China heeft bijna geen ervaring in supply of war theater. Allemaal mooi en wel op paper enz. Hun vloot kan enkel regionaal opereren. De VS heeft nog altijd veel meer global projection met hun vele basissen en nucleaire aircraft carriers. Kwa luchtmacht staat de VS nog steeds mijlenver in ervaring en aantal top toestellen. Kwa lasertechnologie staan ze nek aan nek. Waar China het inderdaad veel beter doet zijn hypersonische raketten.
China heeft geen intentie om de oorlog tot in de VS te brengen, dus carriers en force projection doen er minder toe. Regionaal opereren volstaat. Een oorlog met de VS is dan ook geen korte 100 meter sprint maar een lange marathon. Ik ben er niet zeker van dat de VS daar aan het langste eind zal trekken.

Dan zwijg ik nog maar over de economische schade.

China heeft geen intentie om de oorlog tot in de VS te brengen, dus carriers en force projection doen er minder toe. Regionaal opereren volstaat. Een oorlog met de VS is dan ook geen korte 100 meter sprint maar een lange marathon. Ik ben er niet zeker van dat de VS daar aan het langste eind zal trekken.

Dan zwijg ik nog maar over de economische schade.
Zijn nochtans carriers aan het biijbouwen om tegen 2035 aan een negental te komen.

Nu volgens mij is de toekomst drone carriers. Gewoon zoveel drone 'spammen' dat de tegenstander de hoeveelheid niet aankan.

Geen idee wie het hier was die de economische cijfers van Trump zo fantastisch vond maar:

1. -92k niet-agrarische jobs in 02/2026
  2. 01/2026 bijgesteld van 130k naar 126k
  3. 12/2025 bijgesteld van 48k naar -19k
  4. Werkloosheid nog altijd 4,4%
So much winning.
het valt inderdaad op dat we bepaalde users al een tijd niet meer gehoord hebben.

Zijn nochtans carriers aan het biijbouwen om tegen 2035 aan een negental te komen.

Nu volgens mij is de toekomst drone carriers. Gewoon zoveel drone 'spammen' dat de tegenstander de hoeveelheid niet aankan.
In containerschepen, zoals bij Operation Spiderweb. Een drone kan geen schip tot zinken brengen, maar wel ernstig beschadigen.

Voert Donald Trump straks ook oorlog tegen de verkiezingen?

Ergens wel een verontrustend artikel. Trump zou overwegen 'non stop' oorlogen te blijven voeren tot voorbij de midterms. Hij zou hierdoor méér leverage hebben om dan de midterms te annuleren. Als dat niet lukt zou hij oa proberen de ICE en zelfs de nationale garde te laten uitrukken om de stembusgang te manipuleren en te beïnvloeden. Mislukt dat en zouden de democraten toch winnen? Dan zal hij de uitslag niet aanvaarden en tot het bot aanvechten. Hij zou hiervoor alle middelen inschakelen. Of ja dat is het grote plan Trump.

Houdt er wel rekening mee: Dit zijn geen feiten maar wel geruchten (die effectief al rond gaan in de VS) en het is maar wat het is: een artikel met opinies, visies en mogelijke scenario's. Het is ook (naar mijn mening) ver gezocht dat Trump nu nog 8 maanden lang triljarden dollars gaat spenderen aan oorlog voeren, heel de Amerikaanse economie kapot gaat maken, talloze mensen gaat laten imtimideren door de ICE enzovoorts, alleen maar voor zijn eigen hachje en daar echt mee weg gaat komen.

Wat zeker is: Trump denkt wél zo (All for me, and all the rest is b*lsh*t) en de manier waarop hij zaken finaal gaat verwezelijken kan hem worst schelen, zolang het maar lukt op een welbepaalde manier en hij er zelf beter van wordt. Je kan je ook afvragen hoe gezond Trump nog is en of hij 100 jaar wordt maar dit ter zijde.

Anderzijds blijf ik er ook bij: De politiekers in de EU zijn al een 'beetje' wakker geworden en minder afhankelijk van buitenlandse invloeden. Echter het is nog 'ochtend', echt heel goed wakker is men nog niet. Dat moet beter. Op dat vlak heeft Trump gelijk: Dop eens meer je eigen boontjes.

Ik kwoot mezelf even uit het Iran topic. Dus mijn post sluit zich niet 100% aan bij je post, maar dekt wel de lading:

Enkel Congress kan Midterms uitstellen en enkel Congress kan formeel de oorlog verklaren.

De VS is officieel niet in oorlog met Iran, dit is net zoals Rusland's invasie in Oekraine een speciale operatie.
Zelfs tijdens WO 2, de oorlog in Korea, in Vietnam, de invasies van Irak en Afghanistan waren er verkiezingen in de VS. Er is dus geen echt precedent daarvoor in de laatste 100+ jaar. Maar gezien de Reps de meerderheid hebben in het Congress, zouden ze het wel zo kunnen doen.

Trump beslist daar niet over, en Trump is ook niet betrokken bij de organisatie ervan.

Dit dus, ik geloof misschien wel dat Trump graag geen midterms heeft en aangenaam verrast was toen hij van Zelensky leerde dat verkiezingen uitgesteld worden door oorlog, maar aangezien er officieel geen oorlog is heeft hij (tot nu toe) geen enkel legaal been om op te staan

En de 'oorlog' die hij nu aan het voeren is, kost hem steun in zijn achterban want het breekt verschillende beloftes die hij gedaan heeft:
- no more wars
- lage prijzen aan de pomp. Waar no more wars enkel families treft die iemand in de familie hebben die dient, is dit wel iets wat elke amerikaan treft.

Sure, genoeg MAGA die hem trouw blijft volgen, maar er zijn er die nu afhaken en de 'undecided' die is hij waarschijnlijk ook wel kwijt.
Intern is er ook een strijd: hij heeft Noem onder de bus gesmeten en die had ook haar volgers.

Met Trump blijft het koffiedik kijken natuurlijk. Hij weet dat hij gaat verliezen en zal er alles aan doen om dat verlies aan te vechten.

Met Trump blijft het koffiedik kijken natuurlijk. Hij weet dat hij gaat verliezen en zal er alles aan doen om dat verlies aan te vechten.
Met een deel Amerikanen dat hem letterlijk als de messias ziet en een ander deel dat even fanatiek is zonder de religieuze invulling, kan je wel het een en ander aanvangen natuurlijk. Er wordt ook continue herhaald dat er verkiezingsfraude werd gepleegd toen Biden werd verkozen en dit opnieuw zal gebeuren.

Ik denk dat die midterms wel zullen doorgaan, maar of de resultaten zullen gerespecteerd worden dat lijkt me minder zeker.

Energiecrisis staat officieel in de startblokken en zal vanaf volgende week het nieuws gaan domineren. Teheran hun productie wordt lamgelegd, golfstaten stoppen productie door te weinig opslag/afzet, Amerikaanse LNG tankers zetten koers richting Azië ivm prijzen die daar al harder stijgen. Lijkt me eerder rondje 1979 te gaan worden dan 2022.

Met een deel Amerikanen dat hem letterlijk als de messias ziet en een ander deel dat even fanatiek is zonder de religieuze invulling, kan je wel het een en ander aanvangen natuurlijk. Er wordt ook continue herhaald dat er verkiezingsfraude werd gepleegd toen Biden werd verkozen en dit opnieuw zal gebeuren.

Ik denk dat die midterms wel zullen doorgaan, maar of de resultaten zullen gerespecteerd worden dat lijkt me minder zeker.
Als die niet gerespecteerd zullen worden lijkt het 2de amendement toch zijn bestaansrecht te gaan opeisen.

Maar het ging allemaal niet zo erg worden met Trump en we overdreven.

Laten we er ondertussen nog eens een pareltje bijhalen van een, ondertussen, gebande Trump-fan:
cijfers en feiten? het enige wat ik hier zie zijn doemdenkerij scenarios en vergelijkingen met dictators. Kzou er jullie er toch nog wel eens aan willen herinneren dat de wereld niet vergaan is toen hij de vorige keer president was.

Als ge leest wat er momenteel 'echt' gaande is in de States op economisch vlak (en Epstein), is Trump maar al te blij dat hij nu Iran in gang gezet heeft en dat dat nog enkele weken de headlines zal domineren. Al is een neveneffect van de oorlog natuurlijk wel de prijzen aan de pomp en dat gaat de Amerikanen snel terug naar de 'echte' headlines brengen, namelijk de prijzen en de economie. Trump zal dus weer wat moeten uitvinden (Cuba?) om daar binnenkort weer wat afleiding te hebben.

Als ge leest wat er momenteel 'echt' gaande is in de States op economisch vlak (en Epstein), is Trump maar al te blij dat hij nu Iran in gang gezet heeft en dat dat nog enkele weken de headlines zal domineren. Al is een neveneffect van de oorlog natuurlijk wel de prijzen aan de pomp en dat gaat de Amerikanen snel terug naar de 'echte' headlines brengen, namelijk de prijzen en de economie. Trump zal dus weer wat moeten uitvinden (Cuba?) om daar binnenkort weer wat afleiding te hebben.
250 jaar viering VS komt er ook aan, hoera hoera!
Met een MMA fight in de tuin van het Witte Huis (of toch iets van die aard) en een autorace in de straten van Washington DC. Hoera!

Profiel van Hegseth. Duidelijk een zeer capabele en betrouwbare persoonlijkheid.

Hegseth, 45, a former Fox News TV host who now commands the world's most powerful military, has this week become the face of Donald Trump's war in Iran. That has set off for alarm bells for critics who warn that the Secretary of Defense – pointedly rebranded "Secretary of War" – has rapidly transformed the Pentagon into the staging ground for an ideological and religious crusade.
After leaving Princeton, Hegseth joined the US army national guard as an infantry officer. His service included deployments to Guantánamo Bay in Cuba and tours of Iraq and Afghanistan. He later revealed in a book that he told soldiers under his command in Iraq to ignore legal advice about when they were permitted to kill enemy combatants under their rules of engagement.
Hegseth became chief executive of Concerned Veterans for America, a conservative advocacy group, but departed in 2016 amid allegations of financial mismanagement, sexual impropriety and personal misconduct. In 2018 Hegseth's mother, Penelope, sent him an email that said: "You are an abuser of women – that is the ugly truth and I have no respect for any man that belittles, lies, cheats, sleeps around, and uses women for his own power and ego. You are that man (and have been for years) and as your mother, it pains me and embarrasses me to say that, but it is the sad, sad truth."
Hegseth subsequently became a familiar face on TV as a contributor and co-host of Fox & Friends on Fox News, frequently interviewing Trump and defending his policies. He once wrote that, in the event of a Democratic election win, “the military and police … will be forced to make a choice” and “Yes, there will be some form of civil war”.
Now, in his first week guiding the nation through a murky new Middle East conflict, Hegseth has largely forgone the solemnity of a traditional defence secretary in favour of the performative antics of a partisan broadcaster revelling in America’s capacity to inflict violence.

For years he had cultivated a hypermasculine “muscleman” aesthetic designed to play to Trump’s sensibilities and the rightwing media ecosystem. Now, faced with a geopolitical crisis that demands nuance and strategic foresight, he appears to many to be out of his depth.
Goldbeck, a Marine Corps veteran who was deployed overseas as a combat engineer officer, commented: "I wish I could say how cavalier, obtuse and hopeless Secretary Hegseth is at leading the Pentagon. I can't even muster the words to describe his self-adulation, matched only in scope by his apparent moral depravity."

She added: "Let's not forget that Pete Hegseth is a former morning-show Fox News TV host, and has this cartoonish persona, speaking what he thinks is tough-guy language, but sounds to me as a veteran and to many of my peers who served in combat like somebody who is completely inept and pretending to have this macho persona.

"Honestly, it's embarrassing. We know this guy is incompetent. I wouldn't feel safe leaving Pete Hegseth in charge of putting together a DoorDash order."
There have been reports of more troubling behaviour. The New Yorker reported that a colleague at Concerned Veterans for America complained that he and another man repeatedly shouted "Kill all Muslims!" during a drunken episode at a bar while travelling for work.

Hegseth is de volgende die door Trump onder de bus wordt gegooid als de Iranoorlog iets te lang blijft duren.

Terug
Bovenaan