De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Is dit ook “waar het volk voor gestemd heeft”, of is dit gewoon weer een geval van wetenschap kapotmaken omdat feiten zich niet aan MAGA's narratief houden?
Dit is gewoon om het MAGA narratief te houden. MAGA gelooft niet in groene energie bijvoorbeeld dus als er een wetenschapper zegt dat er meer moet worden geinvesteerd in groene, hernieuwbare energie gaat dat in tegen MAGA. Stel je voor dat MAGA erin zou moeten investeren omdat een wetenschapper zegt dat klimaatverandering echt is?!

Ik vraag me ook af hoe de Amerikaanse bevolking tegenover de annexatie van Groenland staat? Gaan ze mee in het hele "we hebben het nodig voor onze veiligheid"?

The US Navy will lead the design of these ships along with me because I’m a very aesthetic person,” Trump said.

Die boten gaan dus vol hangen met gouden ornamenten en overal marmer. Ze zinken zodra ze te water gelaten worden.

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon om het MAGA narratief te houden. MAGA gelooft niet in groene energie bijvoorbeeld dus als er een wetenschapper zegt dat er meer moet worden geinvesteerd in groene, hernieuwbare energie gaat dat in tegen MAGA. Stel je voor dat MAGA erin zou moeten investeren omdat een wetenschapper zegt dat klimaatverandering echt is?!

Ik vraag me ook af hoe de Amerikaanse bevolking tegenover de annexatie van Groenland staat? Gaan ze mee in het hele "we hebben het nodig voor onze veiligheid"?
Het is maar één ding: Tina Peters zit vast in Colorado wegens (georganiseerde en door de zittende president aangemoedigde) verkiezingsfraude van 2020, om Bidens kansen te verkleinen, en Trump wil haar een pardon geven, ook al zijn de zeven aanklachten bewezen en staat haar schuld niet ter discussie. Hij kan geen staatsveroordelingen pardoneren, dus is er nu dit machtsmisbruik en schending van de staatsrechten. Een dieprepublikeinse waarde, waarvan ik nog altijd niet snap dat zijn partijgenoten het keer op keer laten gebeuren.

Dat het past in het "climate change is a hoax"-plaatje, zorgt gewoon dat dit een goed middel is voor hem om het aan te wenden, maar de reden is Tina Peters en een staat die niet luistert.

The gift that keeps on giving...
Nu gaat hij weer een klasse militair schip maken.
Uiteraard genoemd "Trump class".

En Groenland ook weer terug op de radar...

Alles om af te leiden van de Epstein files. Timing van dit soort dingen is echt niet toevallig.

Ze gaan werk hebben om in 2028 allles weg te poetsen.

Hopelijk kunnen ze eind volgend jaar al beginnen. Approval ratings worden met de week rampzaliger voor Trump zijn beleid, kans wordt groter en groter dat de Republikeinen bij de midterms een gigantisch pak slaag gaan krijgen.

Hopelijk kunnen ze eind volgend jaar al beginnen. Approval ratings worden met de week rampzaliger voor Trump zijn beleid, kans wordt groter en groter dat de Republikeinen bij de midterms een gigantisch pak slaag gaan krijgen.

Jammer genoeg is dat niet universeel zo. Zijn approval rating was -sinds een all-time low in november- weer aan het stijgen. Alvast tot half december, dus deze laatste Epstein-opstoot zit daar nog niet in. Hij komt trouwens nog altijd niet boven het laagste punt van Biden ooit uit, en heeft in zijn twee ambtstermijnen nooit de approval rating gehaald die Biden heeft gehaald. Maar blijven zakken, lijkt ook niet waar te zijn. Vooral de jobs en de economie spelen hem parten.

Het is maar één ding: Tina Peters zit vast in Colorado wegens (georganiseerde en door de zittende president aangemoedigde) verkiezingsfraude van 2020, om Bidens kansen te verkleinen, en Trump wil haar een pardon geven, ook al zijn de zeven aanklachten bewezen en staat haar schuld niet ter discussie. Hij kan geen staatsveroordelingen pardoneren, dus is er nu dit machtsmisbruik en schending van de staatsrechten. Een dieprepublikeinse waarde, waarvan ik nog altijd niet snap dat zijn partijgenoten het keer op keer laten gebeuren.

Dat het past in het "climate change is a hoax"-plaatje, zorgt gewoon dat dit een goed middel is voor hem om het aan te wenden, maar de reden is Tina Peters en een staat die niet luistert.

Niet snap? Iedere republikein die luidop klaagt over Trump, wordt eigenlijk verbannen. Ze klagen niet omdat ze anders hun post niet houden :p.

Politieke structuur is geen politiek thema niet meer. Zoals hier er eigenlijk niemand geeft om staatshervormingen, geeft de Amerikaanse bevolking hedendage ook geen zak meer om state vs federal in de VS. Types zoals Ron Paul hebben geen ademruimte meer in de republikeinse partij.

Niet snap? Iedere republikein die luidop klaagt over Trump, wordt eigenlijk verbannen. Ze klagen niet omdat ze anders hun post niet houden :p.

Politieke structuur is geen politiek thema niet meer. Zoals hier er eigenlijk niemand geeft om staatshervormingen, geeft de Amerikaanse bevolking hedendage ook geen zak meer om state vs federal in de VS. Types zoals Ron Paul hebben geen ademruimte meer in de republikeinse partij.
Verbannen uit de Republikeinse Partij is geen probleem als de Republikeinse Partij enkel nog uit Trump diehards bestaat. Een deel van de MAGA-Qanon-aanhang laat hem al openlijk vallen. Post behouden is niet hetzelfde als verkiezingen niet winnen. Tot nu toe was het probleem dat Trump verkiezingen wint, en ze dus op zijn elan mee konden voor senaatsverkiezingen/congressverkiezingen. De steun van Trump is nu niet meer nodig, en in sommige gevallen ongewenst.

Het is echt wel niet juist om te stellen dat de Amerikaanse bevolking niks geeft om staat vs federal. Dat is wel degelijk een héél belangrijk issue voor velen en onvergelijkbaar met de staatshervormingen. Het is een core value van de Republikeinse Partij en al van sinds de Burgeroorlog (ja, toen nog onder een andere naam).

Verbannen uit de Republikeinse Partij is geen probleem als de Republikeinse Partij enkel nog uit Trump diehards bestaat. Een deel van de MAGA-Qanon-aanhang laat hem al openlijk vallen. Post behouden is niet hetzelfde als verkiezingen niet winnen. Tot nu toe was het probleem dat Trump verkiezingen wint, en ze dus op zijn elan mee konden voor senaatsverkiezingen/congressverkiezingen. De steun van Trump is nu niet meer nodig, en in sommige gevallen ongewenst.

Het is echt wel niet juist om te stellen dat de Amerikaanse bevolking niks geeft om staat vs federal. Dat is wel degelijk een héél belangrijk issue voor velen en onvergelijkbaar met de staatshervormingen. Het is een core value van de Republikeinse Partij en al van sinds de Burgeroorlog (ja, toen nog onder een andere naam).

Gezien de fratsen van Trump en zijn steun die hij in eigen kamp blijft genieten, is dat blijkbaar niet meer zo'n core value anno 2025-26 voor velen. Als er níks anders zou spelen, zou dat een core value zijn maar in de wereld van woke vs anti-woke heeft dat duidelijk een veel kleinere waarde toegemeten gekregen.

Hebben ze in Canada gewoonweg dat 60 minutes programma over de CECOT gevangenis uitgezonden :)

Met wat zoeken vind je het online, maar zal niet lang meer duren, ze zijn overal copirights aan het enforcen om het off-line te halen.
Ga het hier niet posten, maar met wat googelen vind je het wel (hint, archive.org)

Heb het wel kunnen zien, en echt extreem zwaar beschamend voor Amerika, gewoonweg mensonterend, immigrant zijn, al dan niet illegaal, en je bent gedegradeerd tot een levensvorm die nog ver onder het niveau van een rat zou zitten.
Niet te verwonderen dat dat plots "onuitzendbaar" was geworden.

Laat ons hopen dat met Trump ook de Vancen van deze wereld verdwijnen als machthebbers.

Vicepresident JD Vance noemt Franse en Britse kernwapens mogelijk veiligheidsrisico voor VS

Laat ons hopen dat met Trump ook de Vancen van deze wereld verdwijnen als machthebbers.

Vicepresident JD Vance noemt Franse en Britse kernwapens mogelijk veiligheidsrisico voor VS

Ik noem Trump en Vance ook veiligheidsrisico's voor ons en ergo ook een legitiem doelwit ter beveiliging van onze veiligheid.

Vance is in mijn ogen nog veel gevaarlijker. Trump doet alles vanuit zijn ego. Vance denkt vanuit een katholiek fundamentalisme.

Vance is in mijn ogen nog veel gevaarlijker. Trump doet alles vanuit zijn ego. Vance denkt vanuit een katholiek fundamentalisme.
Ik heb het nog gezegd: Vance is veel gevaarlijker dan Trump, Trump handelt uit overtuiging gedreven door (kapitalistisch) opportunisme, Vance z´n overtuiging is gefundeerd op ideologie, dat is nog moeilijker om te counteren (cru gezegd: Trump kunt ge afleiden gelijk een peuter met vleierij en shiny new baubles, vance niet).

Ik denk dat Vance momenteel meer in check wordt gehouden door Trump dan andersom.
Mijn grote "troost" is wel dat ik betwijfel of Vance in staat gaat zijn om de maga-movement met al z´n diverse splintergroepen samen te houden. De grote gemene deler in de huidige republikeinse machtsbasis is toch echt wel Trump en z´n charisma die er blijft in slagen om al die verschillende standpunten aan te spreken zonder anderen (te fel) tegen de haren te strijken.

Vance is absoluut gevaarlijker dan Trump, maar hij heeft Trump zijn draagvlak gewoon helemaal niet. Nul charisma, nul uitstraling,... Als Trump verdwijnt en Vance neemt over, zit die binnen het half jaar op de sneltrein richting impeachment.

Dat gezegd zijnde denk ik niet dat Trumpt veel controle heeft over wie dan ook binnen zijn administratie. Dat interesseert hem gewoon ook niets.

....

Dat gezegd zijnde denk ik niet dat Trumpt veel controle heeft over wie dan ook binnen zijn administratie. Dat interesseert hem gewoon ook niets.
Ook mijn gedacht.
The Heritage Foundation zou alles kunnen runnen. Ze fluisteren Trump iets toe waarvan zijn ogen gaan fonkelen (en hij zijn zakken kan vullen). We leven bijna een jaar in een B-film waar slapstick, slechte smaak en ongeloofwaardigheden door mekaar lopen.

Het voorbije jaar werden de lijnen uitgezet. Komend jaar verwacht ik dat dit tot escalatie gaat leiden. Richting de midterms (Musk is terug aan boord, wat is hem beloofd?) en richting Europa waarop de aanval is ingezet (zie document ivm nationale veiligheid VS, annexatie Groenland, het niet meer toelaten van EU personen die fake news en dergelijke aan de kaak stelden enz...).
We dachten dat 2025 een wilde rit was, hier komt 2026... .

Terug
Bovenaan