De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Niet ontkend trouwens. De daden vragen hier om de actie. Het feit dat Trump in een ongezien manoeuvre na zijn verkiezingsfraude ook nog eens machtsmisbruik wilde plegen om de verkiezingen alsnog te stelen en toen dat niet gelukt was een hoop geheime documenten heeft meegesmokkeld, zorgt voor de raid.
Om hier toch nog even op terug te komen, deze aantijgingen zijn uiteindelijk toch allemaal nooit bewezen? Ze zijn allen wel voor de rechtbank gebracht, maar geen enkele zaak heeft uiteindelijk tot een veroordeling geleid.

Ik veronderstel daarbij dat je het over deze zaken hebt nav de verkiezingen van 2020:

Mar-A-Lago raid: United States v. Trump (FL district)
"Niet ontkend" is niet hetzelfde als een guilty plea. Integendeel, zijn plea was not guilty in die case.
Noot: de warrant voor de raid werd ondertekend door Merrick Garland, de rechter die jaren eerder door Trump/Republikeinen een positie in SCOTUS misliep.
Case werd dismissed omdat Garland in deze zaak een inbreuk beging op Art II van de Grondwet.

Georgia Racketeering: State of Georgia v. Donald J. Trump et al.
Plea was not guilty.
Case werd dismissed.

J6/Federal Election Interference: United States v. Trump (DC district)
Plea was not guilty.
Case werd dismissed.

In deze zaken nav de verkiezingen van 2020 staat het vermoeden van onschuld van Trump vandaag m.i. dus nog steeds overeind. Trump's plea was telkens not guilty. Nooit heeft een rechtbank of jury het bewezen geacht dat er effectief "daden" waren die "om actie" vroegen. Het is altijd bij aantijgingen van politieke tegenstanders gebleven. Alle zaken zijn ondertussen dismissed.

Dat geldt evenzeer voor de raid op de woning van de grootste politieke tegenstander van de zittende President. Nooit heeft een rechtbank of jury het effectief bewezen geacht dat hij een "hoop geheime documenten heeft meegesmokkeld". De zaak is dismissed.

Echt benieuwd hoe dit gaat eindigen, denk dat dit misschien wel eens de lont aan het kruidvat zou kunnen steken en een zware interne rift & onrusten kan veroorzaken binnen het militaire establishment. Misschien zelf maatschappelijk .. :unsure:
Dat is iets dat we veel gehoord hebben, maar in het laatste jaar sinds z'n herverkiezing nog niet voorgevallen is. Telkens zou het "nu" wel het moment moeten zijn.

Mijn mening: zolang de rijken rijker worden, zolang de rest allemaal aan het werk is of op school zit, gaat dit m.i. helemaal niet gebeuren. Men heeft het te goed en heeft teveel te verliezen. Dit sluit niet uit dat je eens een zaterdag/zondag protestje kan zien, dat tegen de volgende maandag weer weg is - en dat vooral in de zomermaanden, want in de winter is het te koud daarvoor. Maar als je rijk bent, zag je in het laatste jaar je rijkdom sterk toenemen en heb je niets te klagen. Als je niet rijk bent en leeft van paycheck to paycheck, ga je je job niet gaan opgeven om te protesteren tegen Trump.

De zaken die je vermeldt zijn zeker niet onmogelijk, maar zullen zich m.i. pas voordoen als er plots grote werkloosheid zou ontstaan. Tot dan hebben de Amerikanen daar m.i. gewoon geen tijd voor, veel te druk bezig met geld verdienen en het weer even snel uit te geven aan hun veel te grote huis, hun veel te grote gas-guzzler van een wagen, aan DoorDash, Uber en Amazon, en aan intresten op hun kredietkaarten.

Grote werkloosheid zal daarbij niet plots ontstaan uit de Amerikaanse economie zelf, daarvoor is ze veel te sterk en Trump kan artificiële maatregelen gebruiken om ze aan te zwengelen (wat hij ook al doet met tarievenpolitiek en het verbergen van werkloosheidscijfers). Ze kan m.i. wel plots ontstaan door een "extern evenement" - zeer breed te definiëren als: iets waar Trump geen enkele controle over heeft.

Laatst bewerkt:
Om hier toch nog even op terug te komen, deze aantijgingen zijn uiteindelijk toch allemaal nooit bewezen? Ze zijn allen wel voor de rechtbank gebracht, maar geen enkele zaak heeft uiteindelijk tot een veroordeling geleid.

Ik veronderstel daarbij dat je het over deze zaken hebt nav de verkiezingen van 2020:

"Niet ontkend" is niet hetzelfde als een guilty plea. Integendeel, zijn plea was not guilty in die case.
Noot: de warrant voor de raid werd ondertekend door Merrick Garland, de rechter die jaren eerder door Trump/Republikeinen een positie in SCOTUS misliep.
Case werd dismissed omdat Garland in deze zaak een inbreuk beging op Art II van de Grondwet.

Plea was not guilty.
Case werd dismissed.

Plea was not guilty.
Case werd dismissed.

In deze zaken nav de verkiezingen van 2020 staat het vermoeden van onschuld van Trump vandaag m.i. dus nog steeds overeind. Trump's plea was telkens not guilty. Nooit heeft een rechtbank of jury het bewezen geacht dat er effectief "daden" waren die "om actie" vroegen. Het is altijd bij aantijgingen van politieke tegenstanders gebleven. Alle zaken zijn ondertussen dismissed.

Dat geldt evenzeer voor de raid op de woning van de grootste politieke tegenstander van de zittende President. Nooit heeft een rechtbank of jury het effectief bewezen geacht dat hij een "hoop geheime documenten heeft meegesmokkeld". De zaak is dismissed.
Die zaken zijn inderdaad allemaal dismissed, maar je redenatie klopt niet helemaal. Eigenlijk is het gewone klassieke misleiding om te doen alsof er 'niks aan de hand is'.

De Mar-a-Lago-warrant werd niet door Garland getekend maar door een federale rechter, en de zaak viel uiteindelijk op procedure (aanstelling special counsel), niet omdat 'er niks aan was'. Dat bevel heeft dus nul komma nul te maken met Artikel II. Je verwijzing daarnaar komt omdat jij, net zoals de MAGA-gang online, een speculatief politiek argument verwart met de feitelijke reden van dismissal. De zaak werd niet gedismissed door een Art. II-schending, en al helemaal niet door iets wat Garland deed. Het ging puur om de aanstellingskwestie rond Jack Smith.

De federale J6- en verkiezingszaak zijn stopgezet omdat DOJ nu eenmaal geen zittende president vervolgt… dat is geen vrijspraak. En het is gewoon feit dat de FBI daar geclassificeerde documenten heeft meegenomen; 'nooit bewezen' slaat dus nergens op.

Btw, dismissed betekent niet 'inhoudelijk onschuldig verklaard', maar dat nuance-verschil verdwijnt precies conveniently in je verhaal.

Als je hier zaken komt uitleggen, doe dat dan graag met feiten, niet met verzonnen framende verhaaltjes.

Plea was not guilty.
Case werd dismissed.

Plea was not guilty.
Case werd dismissed.

Die zaken zijn gestopt omdat hij president werd en zo goed als onvervolgbaar.
Dat de zaken niet tot een veroordelingen hebben geleid is dus niet volledig correct. Ze zijn nooit kunnen doorgaan waardoor men er zich niet over kon uitspreken.

Dat is iets dat we veel gehoord hebben, maar in het laatste jaar sinds z'n herverkiezing nog niet voorgevallen is. Telkens zou het "nu" wel het moment moeten zijn.

Mijn mening: zolang de rijken rijker worden, zolang de rest allemaal aan het werk is of op school zit, gaat dit m.i. helemaal niet gebeuren. Men heeft het te goed en heeft teveel te verliezen. Dit sluit niet uit dat je eens een zaterdag/zondag protestje kan zien, dat tegen de volgende maandag weer weg is - en dat vooral in de zomermaanden, want in de winter is het te koud daarvoor. Maar als je rijk bent, zag je in het laatste jaar je rijkdom sterk toenemen en heb je niets te klagen. Als je niet rijk bent en leeft van paycheck to paycheck, ga je je job niet gaan opgeven om te protesteren tegen Trump.

De zaken die je vermeldt zijn zeker niet onmogelijk, maar zullen zich m.i. pas voordoen als er plots grote werkloosheid zou ontstaan. Tot dan hebben de Amerikanen daar m.i. gewoon geen tijd voor, veel te druk bezig met geld verdienen en het weer even snel uit te geven aan hun veel te grote huis, hun veel te grote gas-guzzler van een wagen, aan DoorDash, Uber en Amazon, en aan intresten op hun kredietkaarten.
Lol. Het zijn niet 'de rijken', maar de superrijken die een enorme stijging in vermogen hebben gezien. De mediane Amerikaan heeft net reëel koopkrachtverlies geleden door inflatie, hogere woonkosten, hogere rente, duurdere leningen, etc. De gemiddelde Amerikaan zit historisch met hoge schulden en lage spaarbuffers, dus jouw 'men heeft het te goed om te protesteren' is gewoon feitelijke onzin.

Dat Trump zogezegd 'artificiële maatregelen' kan gebruiken om de economie op te krikken is al helemaal economische onzin. Als je met 'tarievenpolitiek' bedoelt wat ik denk, dan is dat juist slecht voor consumenten en jobcijfers

Je beeld van 'Amerikanen zijn te druk met consumeren om te protesteren' is gewoon ronduit belachelijk en borderline een belediging lol.
Grote werkloosheid zal daarbij niet plots ontstaan uit de Amerikaanse economie zelf, daarvoor is ze veel te sterk en Trump kan artificiële maatregelen gebruiken om ze aan te zwengelen (wat hij ook al doet met tarievenpolitiek en het verbergen van werkloosheidscijfers). Ze kan m.i. wel plots ontstaan door een "extern evenement" - zeer breed te definiëren als: iets waar Trump geen enkele controle over heeft.
The Great Depression, de dot-com crash, de financiële crisis van 2008 en zelfs deels de COVID-crash spreken je volledige verhaal tegen. De belangrijkste drijvers van werkloosheid zijn meestal interne economische factoren, niet vage 'externe evenementen'.

Ik heb ook nergens geschreven dat hij veroordeeld is. Ik schreef:
"Niet ontkend trouwens. De daden vragen hier om de actie. Het feit dat Trump in een ongezien manoeuvre na zijn verkiezingsfraude ook nog eens machtsmisbruik wilde plegen om de verkiezingen alsnog te stelen en toen dat niet gelukt was een hoop geheime documenten heeft meegesmokkeld, zorgt voor de raid."

Hij heeft nooit ontkend dat hij documenten heeft meegenomen. Die zijn gevonden. Zijn 'not guilty' ging over andere documenten op grotere schaal.
Zijn machtsmisbruik om de verkiezing te stelen achteraf is ook bewezen, in een rapport van 845 pagina's gestaafd met interviews, documenten, e-mails en berichten. Waarbij hij valse electors heeft gestuurd.

Een tweede geval van machtsmisbruik haal je zelf aan, waarbij hij de Secretary of State heeft opgebeld, die tapes zijn er. De zaak is dismissed nadat er al 4 schuldig hadden gepleit en waarbij er alle bewijzen zijn. Echter, een zittende president aanklagen is quasi onmogelijk. Opnieuw: ik zeg niet dat hij veroordeeld is.

Het vermoeden van onschuld staat volgens de wet. Het feit dat de rechtszaken voortijdig worden afgebroken, is juist een voorbeeld van politiek dat doorsijpelt: was hij geen zittende president, was hij nu al veroordeeld. Maar zelfs als je dat negeert, is de "raid op de woning van een politieke tegenstander" helemaal niet dat. Het is een huiszoeking na een door de rechtbank gegrond geachte klacht, in een legitiem onderzoek. Wat daar achteraf ook uitkomt, wat de uitspraak ook was. Het blijft een juridisch geoorloofd en rechtvaardig onderzoek waarin je helemaal geen politiek moet gaan bespeuren, omdat het totaal verklaarbaar is erzonder. Het is puur door de timing dat het gaat om de politieke tegenstander van een zittende president, omdat hij het gedaan heeft nadat hij uit het Witte Huis is moeten vertrekken. Anders was het nooit gebeurd.

De Mar-a-Lago-warrant werd niet door Garland getekend
Bron
De zaak werd niet gedismissed door een Art. II-schending, en al helemaal niet door iets wat Garland deed.
Bron (Appointment Clause = Art. II)
De aanduiding van Smith gebeurde door Garland. Bron waarin Garland de dismissal betwist.
The Great Depression, de dot-com crash, de financiële crisis van 2008 en zelfs deels de COVID-crash spreken je volledige verhaal tegen. De belangrijkste drijvers van werkloosheid zijn meestal interne economische factoren, niet vage 'externe evenementen'.
De Amerikaanse economie vandaag totaal grondig verschilt met die van 2008. Er zijn hoegenaamd geen recessies meer geweest (tenzij COVID, wat je aanhaalt, maar dat was geen organische recessie) - terwijl die voordien om de zoveel jaar voorvielen. In 2007 bereikte DJIA haar hoogste waarde in haar 22-jarig bestaan: 14.000 punten. Vandaag staat ze op 47.500 punten en breekt ze dag na dag records. Je kan absoluut niet vergelijken. Na de recessie van 2008 nam de Amerikaanse economie een enorme vlucht vooruit zonder organische recessies die tot grote werkloosheid geleid hebben, en het is nog steeds niet afgelopen. Amerika is in de laatste 15 jaar een pak rijker geworden dan de rest van de wereld.

COVID bewijst mijn punt. Het duurde alleen niet lang. Maar hier had je effectief extern evenement => enorme werkloosheid => steden stonden in 2020 in brand. Het duurde uiteindelijk niet lang genoeg om nog verder te ontaarden, ook weer omdat de Amerikaanse economie zo sterk was dat ze snel kon herstellen. Als er opnieuw zo'n "extern evenement" voorvalt, met opnieuw plots grote werkloosheid, zal je m.i. opnieuw de onrusten krijgen.
Zijn machtsmisbruik om de verkiezing te stelen achteraf is ook bewezen, in een rapport van 845 pagina's gestaafd met interviews, documenten, e-mails en berichten. Waarbij hij valse electors heeft gestuurd.
Dat rapport werd niet geschreven door een rechtbank of jury, maar door politieke tegenstanders uit het Congres, onder meer Adam Schiff en Liz Cheney. Zij hebben hun bevindingen aan de DOJ doorgegeven. DOJ heeft op basis van dat rapport geen verdere vervolging ingesteld naast wat er al was. Wat er in dat rapport staat, werd nooit bewezen geacht door een jury of rechtbank.

Daarmee beweer ik niet dat het allemaal onwaar zou zijn wat daarin staat, enkel dat het niet bewezen geacht werd door een jury of rechtbank en het vermoeden van onschuld dus staande blijft. Het is niet omdat Adam Schiff en Liz Cheney beweren dat Trump verkeerde dingen gedaan heeft, dat we dat als "bewezen" moeten aanvaarden in de zin dat het vermoeden van onschuld niet meer van toepassing zou zijn. We kunnen Adam Schiff en Liz Cheney niet gelijkstellen aan een rechtbank of jury. Als ik het goed begrijp, kunnen we ons daarin dan wel vinden.

Laatst bewerkt:
Dat rapport werd niet geschreven door een rechtbank of jury, maar door politieke tegenstanders uit het Congres, onder meer Adam Schiff en Liz Cheney. Zij hebben hun bevindingen aan de DOJ doorgegeven. DOJ heeft op basis van dat rapport geen verdere vervolging ingesteld naast wat er al was. Wat er in dat rapport staat, werd nooit bewezen geacht door een jury of rechtbank.

Daarmee beweer ik niet dat het allemaal onwaar zou zijn wat daarin staat, enkel dat het niet bewezen geacht werd door een jury of rechtbank en het vermoeden van onschuld dus staande blijft. Het is niet omdat Adam Schiff en Liz Cheney beweren dat Trump verkeerde dingen gedaan heeft, dat we dat als "bewezen" moeten aanvaarden in de zin dat dat sterker is dan het vermoeden van onschuld. Als ik het goed begrijp, kunnen we ons daarin dan wel vinden.
Nogmaals: ik claim ook nergens dat hij veroordeeld is. Ik zeg alleen dat er een gestaafd document is vol bewijzen. Ik zeg zelfs letterlijk dat het vermoeden van onschuld juridisch inderdaad geldt. Ook in die zaak. Wat niet wil zeggen dat ik verplicht ben om te geloven dat hij onschludig is, of zelfs dat dat voldoende is om mij te overtuigen dat hij niet schuldig is. Maar wat ik vind, doet er niet toe.

Het gaat erom dat jij in een heel kromme vergelijking de "raid op het huis van een politieke tegenstander" verkeerd voorstelde als een soort: iedereen pakt zijn politieke tegenstanders daar aan door machtsmisbruik en politieke vervolgingen. Terwijl dat dus niet het geval is. Mar-A-Lago is juist het bewijs dat het politieke ambt Trump heeft gered, in plaats van heeft gezorgd voor de legitieme huiszoeking.

Nogmaals: ik claim ook nergens dat hij veroordeeld is. Ik zeg alleen dat er een gestaafd document is vol bewijzen. Ik zeg zelfs letterlijk dat het vermoeden van onschuld juridisch inderdaad geldt. Ook in die zaak. Wat niet wil zeggen dat ik verplicht ben om te geloven dat hij onschludig is, of zelfs dat dat voldoende is om mij te overtuigen dat hij niet schuldig is. Maar wat ik vind, doet er niet toe.
Daar kan ik me inderdaad in vinden.

Ik denk persoonlijk niet dat het rapport uit het Congres neutraal genoeg beschouwd kan worden om als "bewijs" aanzien te kunnen worden - voor mij is dat rapport "hearsay". Equivalent: mochten Ted Cruz en Mike Johnson zo'n rapport over Biden schrijven zou ik dat evengoed als hearsay zien. Maar wat ik vind zal er evenmin toe doen.
Mar-A-Lago is juist het bewijs dat het politieke ambt Trump heeft gered, in plaats van heeft gezorgd voor de legitieme huiszoeking.
Ik weet niet als ik deze zin goed begrijp, maar de Mar-A-Lago zaak werd niet dismissed omdat Trump opnieuw President werd. Ze werd op 15 juli 2024 - enkele maanden voor de verkiezingen dus - dismissed nav de constitutionele overtreding van Garland met de aanduiding van de Special Counsel.

Je quotes kloppen, maar je interpretatie doet echt de vreemdste mentale gymnastiek.
Garland autoriseerde dat DOJ een huiszoekingsbevel mocht aanvragen. Dat is letterlijk zijn taak als Attorney General. Jij gebruikt dit alsof Garland het bevel heeft ondertekend, of alsof Garland 'illegaal' iets deed. Alsof dit betekent dat Garland de raid ongrondwettelijk heeft bevolen.

Autoriseren is bureaucratisch, niet constitutioneel.
Bron (Appointment Clause = Art. II)
De aanduiding van Smith gebeurde door Garland. Bron waarin Garland de dismissal betwist.
Je plakt twee totaal verschillende Wikipedia quotes naast elkaar alsof ze één verhaal vormen, maar dat klopt gewoon niet. Cannon’s uitspraak over de 'Appointments Clause' gaat enkel over de aanstelling van Jack Smith, niet over de Mar-a-Lago-raid of het warrant zelf. Dat is een procedurepunt uit 2024, niets wat Garland in 2022 heeft gedaan.

De raid werd legaal uitgevoerd op basis van een warrant ondertekend door een federale rechter, niet door Garland.
Garland’s quote is geen schuldbekentenis maar exact omgekeerd: hij zegt letterlijk dat hij niet akkoord gaat met Cannon’s interpretatie.

De dismissal had dus te maken met een technisch punt rond de special counsel, niet met een 'Art. II-schending door Garland'. Je koppelt simpelweg twee losse zaken aan elkaar om een verhaal te maken dat niet bestaat.
De Amerikaanse economie vandaag totaal grondig verschilt met die van 2008. Er zijn hoegenaamd geen recessies meer geweest (tenzij COVID, wat je aanhaalt, maar dat is bijzonder) - terwijl die voordien om de zoveel jaar voorvielen. In 2007 bereikte DJIA haar hoogste waarde in haar 22-jarig bestaan: 14.000 punten. Vandaag staat ze op 47.500 punten en breekt ze dag na dag records. Je kan absoluut niet vergelijken. Na de recessie van 2008 nam de Amerikaanse economie een enorme vlucht vooruit zonder organische recessies, en het is nog steeds niet afgelopen.
Het maakt zelfs niet uit waarvoor een recessie ontstaat. Elke recessie telt. Dus ik snap nog altijd niet zo goed op wat je probeert te doelen of wat je punt is. DIJA is geen maatstaf voor recessies of macro-economische gezondheind btw. Zijn 30 mega bedrijven... Puur de beursprijs, niet de economie. Realiteit na 2008 spreek je nog altijd tegen. Historisch lage spaarbuffers, hoge schuldgraad, hoge ongeleidheid, stijgende housing costs, loonstagnatie, hoge afhankelijkheid van krediet, en ik kan nog véél meer opnoemen als je wil... Wat jij beweert is gewoon een borderline religieuze beursmythe. Recessies zijn cyclisch, iedereen met een héél klein beetje economisch verstand weet dat.
COVID bewijst mijn punt. Het duurde alleen niet lang. Maar hier had je effectief extern evenement => enorme werkloosheid => steden stonden in 2020 in brand. Het duurde uiteindelijk niet lang genoeg om nog verder te ontaarden. Als er opnieuw zoiets voorvalt, zal je opnieuw de onrusten krijgen. De werkloosheid is m.i. dus wel een vereiste.
Grote protesten hebben quasi niets te maken met werkloosheid? George Floyd, Women's March, Tea Party protesten, BLM, etc. Werkloosheid is geen vereise voor protest. Ik zie het écht niet. Je ziet correlatie waar geen causaliteit is, en zelfs de correlatie klopt niet.

Daarmee beweer ik niet dat het allemaal onwaar zou zijn wat daarin staat, enkel dat het niet bewezen geacht werd door een jury of rechtbank en het vermoeden van onschuld dus staande blijft.
Welcome to congress en zijn commissies denk ik dan? Dat is toch normaal daar? Het rapport is gebasseerd op getuigenissen under oath, documenten, video's, verhoren EN veel getuigen waren Republikeinen waardonder Trump's eigen staffleden...

Dat het niet door een jury bewezen is, is toch totaal geen argument? Rapporten worden nooit door jury's geschreven. DOJ heeft wel vervolgingen ingesteld op basis van bewijzen uit dat rapport. Je wilt laten blijken alsof het rapport politieke lucht is, terwijl het een gedocumenteerd onderzoeksrapport is.

Dus nogmaals: Die zaak is niet gedismissed wegens gebrek aan bewijs, maar omdat Trump opnieuw president werd, en DOJ geen zittende president vervolgt. Dat is juridisch beleid, geen vrijspraak, geen bewijsgebrek.

Jouw argument is gewoon juridisch onjuist.

Daar kan ik me inderdaad in vinden.

Ik denk persoonlijk niet dat het rapport uit het Congres neutraal genoeg beschouwd kan worden om als "bewijs" aanzien te kunnen worden - voor mij is dat rapport "hearsay" - maar wat ik vind zal er evenmin toe doen.

Ik weet niet als ik deze zin goed begrijp, maar Mar-A-Lago is de zaak die niet dismissed werd omdat Trump opnieuw President werd. Ze werd op 15 juli 2024 - voor de verkiezingen dus - dismissed nav de constitutionele overtreding van Garland met de aanduiding van de Special Counsel.
Hearsay is informatie die van een derde, niet betrokken partij komt. Het hele document van 850 pagina's bestaat uit niet-gecontesteerde berichten uit eerste hand.

Een bijzonder rare voorstelling van de zaak, als je denkt dat de definitieve dismissal voor de verkiezingen gebeurde en zonder dat die verkiezingen daarop een invloed hadden (=politiek). Vooral omdat die dismissal op 15/07 inderdaad is uitgesproken en meteen daarna is er beroep aangetekend. Hangende zaak, dus op dat moment nog geen uitspraak volgens je eigen criterium. Pas in november is het beroep ingetrokken, omdat... jawel, Trump verkozen was en je een zittende president amper kunt veroordelen al heb je trucks vol bewijzen.

Dus de zaak is dismissed in juli, en het beroep heeft gelopen tot het is ingetrokken in november. Er waren genoeg precedenten waarin een special counsel is aangeduid zonder problemen, en aangezien de VS precedentrecht heeft, was de kans op succes bijzonder groot voor een beroep (zeker als we Trump z'n juridische kwaliteiten mee in beschouwing nemen). Tot Trump won.

Alsof dit betekent dat Garland de raid ongrondwettelijk heeft bevolen.
Cannon’s uitspraak over de 'Appointments Clause' gaat enkel over de aanstelling van Jack Smith, niet over de Mar-a-Lago-raid of het warrant zelf.
Zoals uitgelegd, de aanduiding van de Special Counsel door Garland werd door een rechter ongrondwettelijk beschouwd; de raid niet.
Grote protesten hebben quasi niets te maken met werkloosheid? George Floyd, Women's March, Tea Party protesten, BLM, etc. Werkloosheid is geen vereise voor protest. Ik zie het écht niet. Je ziet correlatie waar geen causaliteit is, en zelfs de correlatie klopt niet.
Werkloosheid is een voorwaarde voor grootschalige civil unrest zoals we in 2020 zagen. Werkloosheid biedt de tijd en energie om te protesteren. Werkloosheid is echter niet hetgeen waar men tegen protesteert, dat zijn andere triggers, waarvan je er enkele hebt aangehaald.

Nogmaals mijn punt herhalen: mijn inziens ga je een nieuwe golf van civil unrest/grootschalige protesten (meer dan een weekendje) pas zien als er opnieuw grote werkloosheid optreedt. Tot dan zal je het volgens mij niet gebeuren.
Dat het niet door een jury bewezen is, is toch totaal geen argument?
Het is wel degelijk het argument dat het juridisch vermoeden van onschuld overeind blijft.
Die zaak is niet gedismissed wegens gebrek aan bewijs, maar omdat Trump opnieuw president werd, en DOJ geen zittende president vervolgt.
De Mar-A-Lago case werd op 15 juli 2024 dismissed. Trump liep voorop in de polls maar was nog niet verkozen. Biden was toen nog de tegenkandidaat.
Ik zou uw eigen bron wat beter lezen, het is wel degelijk getekend door Bruce Reinhart, federale rechter. Jij zei dat hij getekend was door Garland, dat is gewoon een leugen.
Zoals vermeld in de bron aangehaald, gaf Garland de toestemming. De handtekening voor die toestemming ga je inderdaad niet terugvinden op de warrant zelf, gezien de warrant door een rechter ondertekend wordt. Garland was de aanklager.

Zoals uitgelegd, de aanduiding van de Special Counsel door Garland werd door een rechter ongrondwettelijk beschouwd; de raid niet.

Werkloosheid is een voorwaarde voor grootschalige civil unrest zoals we in 2020 zagen. Werkloosheid biedt de tijd en energie om te protesteren. Werkloosheid is echter niet hetgeen waar men tegen protesteert, dat zijn andere triggers, waarvan je er enkele hebt aangehaald.

Nogmaals mijn punt herhalen: mijn inziens ga je een nieuwe golf van civil unrest/grootschalige protesten (meer dan een weekendje) pas zien als er opnieuw grote werkloosheid optreedt. Tot dan zal je het volgens mij niet gebeuren.

Het is wel degelijk het argument dat het juridisch vermoeden van onschuld overeind blijft.

De Mar-A-Lago case werd op 15 juli 2024 dismissed. Trump liep voorop in de polls maar was nog niet verkozen. Biden was toen nog de tegenkandidaat.

Zoals vermeld in de bron aangehaald, gaf Garland de toestemming. De handtekening voor die toestemming ga je inderdaad niet terugvinden op de warrant zelf, gezien de warrant door een rechter ondertekend wordt. Garland was de aanklager.
Dus Garland heeft dat document niet ondertekent? Blij dat we het eens zijn dat wat je oorspronkelijk zei, gewoon niet klopt.

Dus Garland heeft dat document niet ondertekent? Blij dat we het eens zijn dat wat je oorspronkelijk zei, gewoon niet klopt.
Hij heeft - zoals hij letterlijk zelf zei - de toestemming ondertekend die noodzakelijk was om de search warrant aan te bieden aan de rechter.

Als aanklager kan en mag hij inderdaad niet de warrant zelf ondertekenen. Dat zou een Grondwettelijke schendig zijn. Uiteindelijk heeft hij dan later wel zo'n schending begaan.

Hij heeft - zoals hij letterlijk zelf zei - de toestemming ondertekend die noodzakelijk was om de search warrant aan te bieden aan de rechter.

Als aanklager kan en mag hij inderdaad niet de warrant zelf ondertekenen. Dat zou een Grondwettelijke schendig zijn. Uiteindelijk heeft hij dan later wel zo'n schending begaan.
Uw letterlijke quote:

"Noot: de warrant voor de raid werd ondertekend door Merrick Garland, de rechter die jaren eerder door Trump/Republikeinen een positie in SCOTUS misliep.".

"Noot: de warrant voor de raid werd ondertekend door Merrick Garland, de rechter die jaren eerder door Trump/Republikeinen een positie in SCOTUS misliep.".
My bad, ik bedoelde daar dus inderdaad de toestemming voor de warrant. Hier is de correcte versie (3 woorden toegevoegd):

"Noot: de toestemming voor de warrant voor de raid werd ondertekend door Merrick Garland, de rechter die jaren eerder door Trump/Republikeinen een positie in SCOTUS misliep."

In de bron die ik daarop aangehaald heb stond wel meteen correct dat het de toestemming betrof.

Je kiest een arbitrair eindpunt, want op dat moment is ook het beroep opgestart. De zaak liep tot in november. Ik kies toch ook niet de startdatum van de rechtszaak als het moment waarop hij schuldig is bevonden?

Dus je vergelijking over het aanpakken van politieke concurrenten door politieke processen klopt in dit geval niet.

Jij gebruikte de Art. II-uitspraak om te suggereren dat de raid ongrondwettelijk was. Je verandert gewoon het onderwerp om je eerdere fout te maskeren 🤷‍♂️
Dit is 100% fout. Zowel historisch en empirisch lol. Het idee dat werkloosheid een voorwaarde is, is gewoon verzonnen. De grootste protestbewegingen in de VS worden gedragen door studenten, middeklasse, werkenden, activisten, vakbonden, noem maar op. Werkeloosheid leidt doorgaans tot verlamming, stress en gebrek aan protestcapaciteit, niet tot massaprotesten.
Lees boven en eerder waarom dat niet zo is. Als je je punt moet herhalen is dat meestal omdat het punt geen fundament heeft.
Smokescreen. Niet meer. Niet minder. Obviously blijft het vermoeden van onschuld gelden, maar dat ontkracht geen van de feiten. Jij zegt: 'niet veroordeeld' = 'er was niets aan de hand' --> Juridische nonsens. Een rechtszaak die wordt gestopt om procedurele redenen =/= 'de feiten zijn niet gebeurd'. Je misbruikt gewoon het concept.
De Mar-A-Lago case werd op 15 juli 2024 dismissed. Trump was niet eens verkozen. Harris liep voorop in de polls.
Irrelevant? Je probeert een punt te maken dat niets bewijst, niets ontkracht en geen enkel inhoudelijk argument verandert. Ik had het over de federale J6 zaak, niet over Mar-a-Lago. Je gooit dus twee volledig andere onderzoeken op één hoop.

Terug
Bovenaan