Dat is steeds hetzelfde plaatje dat wordt afgespeeld, zoals bij zijn balzaal. Maar dit gaat de gewone Amerikaan toch vroeg of laat betalen? Wat met onderhoudskosten? Veiligheidskosten?Zou met privé geld worden betaald.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is steeds hetzelfde plaatje dat wordt afgespeeld, zoals bij zijn balzaal. Maar dit gaat de gewone Amerikaan toch vroeg of laat betalen? Wat met onderhoudskosten? Veiligheidskosten?Zou met privé geld worden betaald.
Grootste reden waarom de "gewone" Amerikaan het gelag gaat betalen, voor al dat geld dat big business en tech business betaalt aan zulke zaken gaan ze een return on investment losweken van Trump.Dat is steeds hetzelfde plaatje dat wordt afgespeeld, zoals bij zijn balzaal. Maar dit gaat de gewone Amerikaan toch vroeg of laat betalen? Wat met onderhoudskosten? Veiligheidskosten?
Toch ergens wel. Er werden dekens uitgedeeld aan de lokale bevolkingen vol met ziektekiemen.En qua ziektes: het is niet alsof de Europeanen daar 'controle' over hadden: de pokken, mazelen, griep en andere ziektes hebben zo mogelijk het grootste deel van de uitroeiing gedaan.
ik denk dat je gelijk gaat hebben.Dat is steeds hetzelfde plaatje dat wordt afgespeeld, zoals bij zijn balzaal. Maar dit gaat de gewone Amerikaan toch vroeg of laat betalen? Wat met onderhoudskosten? Veiligheidskosten?
Toch ergens wel. Er werden dekens uitgedeeld aan de lokale bevolkingen vol met ziektekiemen.
But officials have privately made clear that the main goal of the troop increase — which Mr. Trump said this week could also include covert C.I.A. operations — is to drive Venezuela’s authoritarian leader, Nicolás Maduro, from power.
Heb nog het boek van Bernal Diaz gelezen.Het ging over Columbus niet over (tot dusver overigens ook grotendeels onbewezen) verhalen die gaan over ruim 300 jaar later (1492 vs. 18 à 19e eeuw: https://en.wikipedia.org/wiki/1837_Great_Plains_smallpox_epidemic).
Zelfs al is/zou dit deels gebeurd zijn, is dat maar een zéér kleine fractie van de gigantische impact die de verbinding van de continenten gecreëerd heeft, en kwam het bovendien eeuwen later dus. Het klopt gewoonweg niet qua tijdsframe, impact en cijfers.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Columbian_exchange#Of_diseases

White House’s Karoline Leavitt and Stephen Cheung say ‘Your mom’ when asked who suggested Hungary for Putin-Trump meeting
White House press secretary Karoline Leavitt argued that the Democratic Party’s “main constituency” is composed of Hamas terrorists, illegal aliens, and violent criminals” during a fiery appearance on Fox News Thursday afternoon.
Kan allemaal zijn, maar ze doen het wel, komen er mee weg en niemand blijkt in staat hen tegen te houden.Elk lid van de administratie is een cartoon. Hegseth is voor mij op kop de grootste debiel, maar mensen als Kristi Noem, Stephen Miller, Pam Bondi, RFK Jr, .. moeten niet onderdoen. Er is echt niemand aanwezig deze keer die niet oerdom of met plezier een enorme eikel is. Hier onlangs twee keer Karoline Leavitt :
![]()
Karoline Leavitt says ‘Your mom’ when asked who picked Hungary for Putin-Trump talks
Trump said he will meet with the Kremlin leader in Budapest to discuss an end to the war in Ukrainewww.independent.co.uk
![]()
‘Hamas Terrorists, Illegal Aliens, and Violent Criminals’: Trump Spox Karoline Leavitt Describes Democrats’ Base
Karoline Leavitt argued that the Democratic Party's "main constituency" is composed of Hamas terrorists, illegal aliens, and violent criminals."www.mediaite.com
Maar als een Democraat niet beleefd is staan ze allemaal te schuimbekken.
Dat gevoel heerst hier ook. Ik kan niet blijven verontwaardigd zijn. Het is gewoon het ene na het andere, elke dag opnieuw zoveel domheid en hufterigheid. Dat land is aan het rotten; spijtig dat ze zoveel invloed hebben op de wereldpolitiek.Kan allemaal zijn, maar ze doen het wel, komen er mee weg en niemand blijkt in staat hen tegen te houden.
Het kan me allemaal nog bitter weinig schelen, eens met lachen en de schouders ophalen, het is op 9 maanden genormaliseerd.
Dat de Amerikaan het maar oplost, het is op de eerste plaats hun probleem. Ze hebben ervoor gestemd. Nu ja, diegenen die gaan stemmen zijn natuurlijk. Wie weet wanneer ze nog eens echt 'vrij' kunnen gaan stemmen na deze machtsgreep.
Alleen jammer dat de machtsgreep van die clown en company ook op ons afstraalt en we ook gevolgen moeten dragen.
Ik weet dat. Gegarandeerd. Trump kan dit niet veranderen. En zelfs al doet hij het wel, kan hij er niets mee winnen, want z'n termijn eindigt hoe dan ook in 2029, of er nu verkiezingen waren of niet. Dus:Wie weet wanneer ze nog eens echt 'vrij' kunnen gaan stemmen na deze machtsgreep.
Behalve dan dat via het hertekenen van de kieskaarten (geryymandering) eens een staat solide in de handen van een partij is, ze het quasi onmogelijk kunnen maken voor de andere partij om daar ooit nog te winnen.Leuk om hun "No King" protestjes nog eens te zien. Maandag is dat weer gedaan want work/school calls: iedereen heeft een job of zit op school. Zondagavond is het zelfs al gedaan. Daar gaan ze nooit iets mee bereiken.
Ik weet dat. Gegarandeerd. Trump kan dit niet veranderen. En zelfs al doet hij het wel, kan hij er niets mee winnen, want z'n termijn eindigt hoe dan ook in 2029, of er nu verkiezingen waren of niet. Dus:
Op 4 november 2025 (special)
Op 3 november 2026 (general)
Op 2 november 2027 (special)
Op 7 november 2028 (general)
etc.
Om de democratie wat in perspectief te zetten: de eerstvolgende keer dat WIJ in dit land nog eens "vrij" mogen gaan stemmen, is pas in 2029, tegen dan hebben de Amerikanen al 2 keer mogen stemmen (en sommigen nog meer)!!! Tenzij de federale vroegtijdig zou vallen.
Het grote voordeel van ons land tegenover de VS is dat het hier eenvoudiger is om je stemrecht te gebruiken. Het grote nadeel is dat wij het veel minder mogen gebruiken. Nochtans voel ik mij betrokken genoeg dat ik graag om de 2 jaar zou gaan stemmen, ik vind dat niet "te veel" - om de 5 jaar vind ik wel te weinig, de wereld verandert te snel daarvoor.
Ik weet dat. Gegarandeerd. Trump kan dit niet veranderen. En zelfs al doet hij het wel, kan hij er niets mee winnen, want z'n termijn eindigt hoe dan ook in 2029, of er nu verkiezingen waren of niet.
"Protestjes" zou ik het niet noemen. Zouden zelfs grootste betoging ooit kunnen zijn. 7 miljoen mensen. Heel Vlaanderen op straat. Dat is geen protestje.Leuk om hun "No King" protestjes nog eens te zien. Maandag is dat weer gedaan want work/school calls: iedereen heeft een job of zit op school. Zondagavond is het zelfs al gedaan. Daar gaan ze nooit iets mee bereiken.
In ieder geval een voorbeeld voor iedere Amerikaan. Vroeger zei men dat je merkwaardige capaciteiten nodig had om president van de VS te worden. De huidige bewijst wel dat daar niks van aan is.Van een reuzenkleuter kan je natuurlijk enkel een kleuterantwoord verwachten.
Je hebt merkwaardige capaciteiten nodig...In ieder geval een voorbeeld voor iedere Amerikaan. Vroeger zei men dat je merkwaardige capaciteiten nodig had om president van de VS te worden. De huidige bewijst wel dat daar niks van aan is.