De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Dat iemand het ging moeten ontgelden vandaag was evident na de Nobelprijs aankondiging. Alleen wie of wat was nog de vraag. Die vraag is bij deze beantwoord.

Eerste ontslagen tijdens de shutdown van Amerikaanse ambtenaren zou in gang gezet zijn.

Waarschijnlijk iets dat hij binnen 6 maanden weer met hangende pootjes van moet terugkomen. Net zoals zijn dreigement om de back pay niet te moeten uitbetalen. Een wet die voorzien is in 2019.

Tegelijkertijd doet de verhoging van de gezondheidsfactuur de ronde doordat de bijdrage die de overheid doet hiervoor door Trump is afgeschaft met zijn BBB en de gemiddelde Amerikaan nu soms 6 - 20k moet zien bijeen te harken in een omgeving waar ze die reserves al niet hebben.
Ik ben en blijf blij dat ik in België woon waar dit betaald wordt met ons belastinggeld. Ipv via belachelijke private bijdrages.

"De persoon die daadwerkelijk de Nobelprijs heeft gekregen, belde me vandaag op en zei: 'ik aanvaard deze prijs ter ere van jou, want jij verdiende hem echt'", zei de president in het Witte Huis tegen de pers.

:rofl: heerlijk toch dat hij continu zo'n dingen zit te zeggen tegen de pers en dat iedereen daarin meegaat.

Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer...In een interview met de BBC staat duidelijk dat:

''An obstacle for Trump is that nominations for the prize – there were 338 this year – closed at the end of January, to give the committee time to assess them. The president only returned to office that month.

But if his peace plan for Gaza materialises and holds - Trump announced on Thursday evening that Israel and Hamas had agreed the first phase - Ms Graeger believes he could be a contender next year. "I think it would be difficult not to look in his direction then," she says.''

Dus hij kon hem bijna onmogelijk winnen dit jaar. Waar was het gelobby dan voor? Het gekneut achteraf? De teleurstelling...Ze kennen in de White House de regels niet omtrent de nominaties, dat lijk me zo duidelijk als wat.

Het draait dan ook niet om de waarheid. Genoeg leugens verkondigen dat mensen het als de waarheid zien. En daarmee bedoel ik zijn achterban en anderen die nog makkelijk beïnvloedbaar zijn.

Trump en de zijnen laten al 9 maanden blijken geen moer om regels en wetten te geven, mag dus niet verbazen dat ze denken door genoeg druk uit te oefenen dat hier ook een "uitzondering" had kunnen plaatsvinden.

Eerst een 747 vliegtuig krijgen van Qatar. Daarna mag je in Qatar een golf-resort bouwen. En vandaag...

Defense Secretary Pete Hegseth on Friday announced an agreement to build a Qatari Emiri Air Force facility at a U.S. Air Force Base in Idaho.

Hegeth said the facility at the Mountain Home Air Force Base will allow pilots from Qatar’s air force to train with American military personnel.
The Defense secretary made the announcement at a Pentagon press conference with Qatari Defense Minister Sheikh Saoud bin Abdulrahman Al Thani.

Zelfs vurige supporters (Loomer) van Trump zijn 'not amused':
“Never thought I’d see Republicans give terror financing Muslims from Qatar a MILITARY BASE on US soil so they can murder Americans.”

"De persoon die daadwerkelijk de Nobelprijs heeft gekregen, belde me vandaag op en zei: 'ik aanvaard deze prijs ter ere van jou, want jij verdiende hem echt'", zei de president in het Witte Huis tegen de pers.

:rofl: heerlijk toch dat hij continu zo'n dingen zit te zeggen tegen de pers en dat iedereen daarin meegaat.
ook speciaal omdat de persoon in kwestie het dikwijls ook hoort en reageert. Het is niet de eerste keer dat iemand zegt dat er helemaal geen contact is geweest.
Het is ook toch ook gewoon zo kinderachtig van hem. Hoe kan je zo oud zijn en constant kijken wat je nog niet hebt en daar zo neuterig over doen. Heeft die constant validatie nodig of is die gewoon hebberig? Moest ik zijn geld en bezittingen hebben, man, ik zou op mijn privé-strand of meer zitten en gewoon elke dag genieten van wat ik heb qua luxe en nog over heb qua tijd. Zo pathetisch dat ge om alles uzelf moet proberen verheerlijken en dan nog op de domste en doorzichtige manieren ook.

Anyway, op de vraag waarom ze het niet aan T. hebben gegeven:
"This committee sits in a room filled with the portraits of all laureates and that room is filled with both courage and integrity. So, we base only our decision on the work and will of Alfred Nobel," - Jørgen Watne Frydnes, chair of the committee
Sommigen beschouwen het als een steek onder water. Volgens mij is dat een beetje afhankelijk of je T. goedgezind bent, want het spreekt gewoon over hoe zij te werk gaan, niet persé een verwijzing dat T. deze twee zaken mankeert (wat hij volgens mij zeker mankeert, maar hier dus niet de basis is). Goed dat ze zich niet onder druk laten zetten van buitenaf (of laten we dat hopen dat dit werkelijk zo is, want PR is nog altijd een ding)

Heeft Machado ondertussen die woorden ontkend? Ze is net zoals Trump conservatief en ze hebben een gemeenschappelijke vijand. Op dat vlak is het niet zo vergezocht dat ze gaat slijmen, want iedereen weet ondertussen dat je daarmee wat gedaan kan krijgen van de man. Hiermee praat ik dat kinderachtig gedrag niet goed, want in zijn speech voegde hij er op kleuterlijke wijze nog aan dat hij niet ging proberen om hem af te pakken.

" De persoon "

Hij weet dus niet eens de naam van de winnares. :oi22:

Deze administratie is zo openlijk crimineel en zo corrupt dat schaamteloze insider trading gewoon nog amper nieuws is.

A newly created crypto trading account placed a large Bitcoin short minutes before U.S. President Donald Trump announced 100% tariffs on Chinese imports, triggering suspicion of insider trading.

The trader made an estimated $192 million in under two hours as Bitcoin fell sharply after the announcement, according to on-chain data.

To this end, Blockchain records linked to Hyperliquid, a decentralized derivatives exchange, show the account was opened only hours before the trade.

Shortly after, the trader opened a heavily leveraged Bitcoin short position roughly 30 minutes before Trump revealed the tariff policy. The timing aligned precisely with the announcement that triggered the largest crypto liquidation event of 2025.

Deze administratie is zo openlijk crimineel en zo corrupt dat schaamteloze insider trading gewoon nog amper nieuws is.

Dat is gewoon opgezet spel hé. Tariffs aankondigen om crypto te doen crashen, even een short openen, en dan goedkoper inkopen.
En dan binnen enkele dagen/weken het op een akkoordje gooien zodat de prijzen weer omhoog kunnen.

En ze kunnen niet achterhalen wie daar achter zit?
Een organisatie zoals de FBI zou de transacties kunnen volgen tot op het moment dat de BTC worden omgezet in geld of goederen.
Als je dat kan linken heb je de fysieke persoon.
192miljoen is wel zeer moeilijk om weg te werken zonder professioneel netwerk. Het is niet dat je 192milj kan afhalen bij een bankautomaat in Azerbaijan.

Terug
Bovenaan