De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Dat er compensaties worden uitgedeeld tot daaraan toe, maar nu lijkt het meer op een lotterij waarbij sommige aanklagers de jackpot winnen (al dan niet terecht) en het gros van de mensen die het product ooit gebruikt hebben niets krijgen. Vroeger heeft ooit een US rechtbank $23,6 miljard toegewezen aan een Cynthia Robinson wiens echtgenoot overleden was aan longkanker (in beroep gelukkig volledig verworpen). Dat ze die bedragen al eens cappen tot 1 miljoen max per persoon.
Die monsterbedragen dat naar 1 specifiek persoon gaan mogen inderdaad beperkt worden, al zou ik meer dan 1 miljoen zeggen - afhankelijk van wat het slachtoffer juist moet doorstaan. Sommige aandoeningen kunnen voor meer dan 1 miljoen in behandelingskosten zorgen, zeker in de VS.

Ik zou zeggen cap op 5 miljoen aan schadevergoeding + alle medische kosten terugbetaalt zonder discussie voor de rest van het leven, + alle rechtskosten.

En vervolgens, monsterboete op de dader erbij. Daar waar een bedrijf bewust mensen in gevaar brengt of medische schade doet oplopen en dit negeert uit puur winstbejag, die moeten effectief gestraft worden. En bij sommige bedrijven is een tiental miljoen schadevergoeding geen straf, maar gewoon de 'cost of doing business'.
Wat geeft bv. een Tesla om een boete van enkele miljoenen als ze Musk ettelijke miljarden kunnen betalen?

En degene zonder talent wordt door disney terug in dienst genomen en zijn talkshow wordt terug opgestart vanaf dinsdag.
Allez Trump kan weer effe slecht gezind worden op disney en abc en de FCC achter hen aansturen...

Ik ben zelden zo benieuwd geweest naar een openingsmonoloog als nu.

en de FCC achter hen aansturen...

Disney zal wel zeker van zijn stuk zijn. Het probleem van Trump en Carr (FCC) is dat ze een aantal publieke statements gemaakt hebben die gewoon overduidelijk maken dat ze gewoon media-bedrijven afpersen zonder wettelijke basis. Statements die in een rechtzaak sterk tegen hen gebruikt kunnen worden,
Het zou alleszins een publieke vernedering voor Trump en Carr zijn als de Kimmel show gewoon verder gaat met Trump-bashing alsof er niets gebeurd is. Ik voorspel nu al dat Carr het geen maand meer uitzingt.

6AGuxXi.jpeg

😢

Ge moet u altijd afvragen: waarom noemt Trump dit zo huge? Wat heeft hij te verbergen dat momenteel uitgevoerd wordt? Wil hij de aandacht afleiden van iets dat het daglicht niet mag zien?

En degene zonder talent wordt door disney terug in dienst genomen en zijn talkshow wordt terug opgestart vanaf dinsdag.
Allez Trump kan weer effe slecht gezind worden op disney en abc en de FCC achter hen aansturen...

Zeer vreemd, Jimmy Kimmel was toch geannuleerd wegens de slechte ratings en kijkcijfers? En dan plots na minder dan een week weer reinstated. Kop noch staart :confused:

Een president die een aankondiging doet over "autisme", dat doet me ook wel een beetje aan als zo'n Afrikaanse dictator die een nieuwe ingeving heeft en dit wereldkundig wil maken.

Toch compleet geschift en gevaarlijk dat Trump daarover nu wat loze uitspraken komt doen, dat hadden ze natuurlijk nodig in de VS: minder vertrouwen in de wetenschap/gezondheidszorg.

Een president die een aankondiging doet over "autisme", dat doet me ook wel een beetje aan als zo'n Afrikaanse dictator die een nieuwe ingeving heeft en dit wereldkundig wil maken.

Toch compleet geschift en gevaarlijk dat Trump daarover nu wat loze uitspraken komt doen, dat hadden ze natuurlijk nodig in de VS: minder vertrouwen in de wetenschap/gezondheidszorg.
Het einddoel daarvan is me niet helemaal duidelijk, maar het lijkt me wel zonneklaar dat het net dat is dat Trump en Co beogen: het vertrouwen daarin onderuit halen.

Het is gewoon publiek wantrouwen creëren tegen "onderzoekers en wetenschappers".
Dat is de strategie hierachter.

Als mensen wetenschappers en onderzoekers niet meer geloven, kan je als politicus veel meer wijsmaken natuurlijk.
En voor conservatief Amerika, zijn wetenschappers en onderzoekers te links. Dus voor hen past het beter om hen te beschrijven als "ongeloofwaardig" of "in hetzelfde bed met de pharma.

Ze noemen dat dan kritisch zijn als ze één onderzoek vinden die in hun voordeel uitpakt maar dan de 1.000 andere negeren :p. Maar in feite is het gewoon proberen iedereen te overtuigen dat wetenschappers niet te vertrouwen zijn. Wat is er wel te vertrouwen? DE BIJBEL.

6AGuxXi.jpeg

😢

Ge moet u altijd afvragen: waarom noemt Trump dit zo huge? Wat heeft hij te verbergen dat momenteel uitgevoerd wordt? Wil hij de aandacht afleiden van iets dat het daglicht niet mag zien?
Trump noemt alles huge, the greatest, the best... In zijn ogen komt hij nooit met iets klein of mediocre af. Aan dat woordgebruik zou ik dus niet te veel aandacht geven
Zeer vreemd, Jimmy Kimmel was toch geannuleerd wegens de slechte ratings en kijkcijfers? En dan plots na minder dan een week weer reinstated. Kop noch staart :confused:
Ondanks dat het populair is om op Kimmel te bashen als slechte grappenmaker die fake lacht, is er een redelijk grote backlash geweest rond zijn ontslag en is er ook een petitie geweest waarbij ongeveer 400 celebrities hun handtekening hebben gezet en er dus serieuze druk op ABC/Disney is uitgevoerd.
https://www.tvinsider.com/1216907/jimmy-kimmel-disney-boycott-hulu-abc-petition/

Trump die loze beweringen doet, dat zou zijn zoals een president die suggereert dat bleekwater injecteren wel eens een goede oplossing kan zijn tegen covid... oh wait.

't is echt gewoon allemaal de zoveelste belachelijke statement/leugen in het lijstje hoor.

Trump die loze beweringen doet, dat zou zijn zoals een president die suggereert dat bleekwater injecteren wel eens een goede oplossing kan zijn tegen covid... oh wait.

't is echt gewoon allemaal de zoveelste belachelijke statement/leugen in het lijstje hoor.
Daar twijfel ik niet aan, ik vind het gewoon nog gekker dat er zonder een aanleiding zo een aankondiging de wereld wordt ingestuurd. Ik snap dat "autsime linken aan vaccins" bij een bepaald segment van MAGA-mensen zeer populair is, maar dat Trump dat zo prominent lijkt te steunen is toch een nieuwe stap (de afgrond in)?

Onder COVID was de situatie wat ze was, en moest Trump daar natuurlijk zijn (onbeholpen) duit in het zakje doen nadat de volwassenen zoals Fauci hun nuttige mededelingen deden.

Los uit de duim gezogen zoals zijn ‘bleach’-verhaal is het niet. Hij vertelt het wel ongenuanceerd zodat het in zijn kraam past. Tegelijk zie ik de media hier ook in falen: slechts een handvol vermeldt dat er effectief een studie is.
De grote nuance is dat een observatie studie waar er een verband gelegd kan worden tussen paracetamol en autisme niet wil zeggen dat er direct een oorzakelijk bewijs is. (wat de studie dus niet is)

@Thin Liz

Veel plezier in de apotheek met de leuke vragen over paracetamol en MBR vaccins binnenkort :p
In de apotheek vallen de vragen over vaccinaties best mee hoor. Mensen die twijfelen komen meestal voor andere zaken (lees: bijna altijd ouderen) en dan proberen we eerlijk op hun vragen te antwoorden. Ouderen zien meer het nut van vaccinaties in (ze staan ook minder bloot aan complotten via het internet).
Jongeren zien we sowieso minder, hebben minder medicatie nodig, en zullen dus bij twijfel bijna nooit naar een apotheek komen op zoek naar eerlijke antwoorden op hun vragen. Hun smartphone biedt hen alle antwoorden, of die nu correct zijn of niet. Zeer spijtig soms.

Ik verwacht eigenlijk meer vragen over paracetamol. En dan is het jammer dat een impulsieve jackass die aan de andere kant van de oceaan woont zoveel invloed kan hebben op mensen. Een deel van de zwangere vrouwen gaan nu hun paracetamol laten en als er één ding dan wel bewezen is, is het dat het niet onderdrukken van koorts en pijn net WEL andere zaken kan induceren die niet gunstig zijn voor de ontwikkeling van de ongeborene.

Trumps toespraak tot de VN zal weer puur comedy worden. Nog maar 3 minuten bezig en al volop de loftrompet van zijn eigen administratie aan het luiden. EDIT: en al na 4 minuten sneren naar Biden.

LOL: nu laat hij terloops vallen dat COVID uit een lab komt.

Laatst bewerkt:
Onafhankelijk zijn vele onwaarheden & niet-aflatende loftrompet, wel een dik punt met energie import uit Rusland natuurlijk, slaan maar tegelijk blijven zalven en de oorlog financiëren.

En uiteraard kan Europa niet dag op dag zeggen we stoppen met import uit Rusland, want er is amper een alternatief door decennia lang 0 LT visie aan infrastructuur. (8 kerncentrales in belgië :oi22: )

Tel daar nog eens de compleet gefaalde immigratie policy, ontspoorde public debt; en een EU, dat eigenlijk amper resources heeft, staat op imploderen...

Terug
Bovenaan