De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Die tampering is nooit bewezen 🙄. En het ging me om de voorgeschiedenis van dat merk dat ik wel snap dat mensen argwaan hebben.
Dus je punt is dat het eenvoudig is om mensen bang te maken voor paracetamol omdat er meer dan 40 jaar geleden een zaak was waar er kaliumcyanide in terecht is gekomen, wat zeer waarschijnlijk kwam omdat een of meerdere gekken mensen wilden vermoorden?

Is de visa shit hier al gepasseerd? Vanaf maandag is een buitenlands werkvisum 100k per jaar ipv 2k.

Kwestie van de weinige sectoren die nog goed draaien finaal de kop af te draaien. Byebye big tech ... -_-

Is de visa shit hier al gepasseerd? Vanaf maandag is een buitenlands werkvisum 100k per jaar ipv 2k.

Kwestie van de weinige sectoren die nog goed draaien finaal de kop af te draaien. Byebye big tech ... -_-
Koop dan gewoon een paar goldcardjes he seg.

Wel met dit handig detail in de volledige tekst:
(c) The restriction imposed pursuant to subsections (a) and (b) of this section shall not apply to any individual alien, all aliens working for a company, or all aliens working in an industry, if the Secretary of Homeland Security determines, in the Secretary’s discretion, that the hiring of such aliens to be employed as H-1B specialty occupation workers is in the national interest and does not pose a threat to the security or welfare of the United States.
Ze kunnen dus zelf gewoon kiezen om uitzonderingen te maken als het hen goed uitkomt. Gewoon weer een extra drukmiddel om loyaliteit af te dwingen. Bedrijven die braaf in het gareel lopen en Trump volgen zullen dat niet moeten betalen.

Gisteren ook bevestiging gekregen bij ons op het werk (Amerikaanse multinational). We krijgen op een groot deel van onze bestaande producten een extra productie stap bij die normaal in de VS uitgevoerd wordt. Wat vooral een optimalisatie van cost/shipping/tariffs zal zijn uiteindelijk.
En daarnaast gaan ze een productie site in de VS sluiten om heel die lijn met x-aantal producten naar ons over te brengen. Tariffs hebben hun effect niet gemist om meer in de VS te gaan produceren. :unsure:

Ze kunnen dus zelf gewoon kiezen om uitzonderingen te maken als het hen goed uitkomt. Gewoon weer een extra drukmiddel om loyaliteit af te dwingen. Bedrijven die braaf in het gareel lopen en Trump volgen zullen dat niet moeten betalen.

Dat is inderdaad weer een ferme stok die hij daar gemaakt heeft waar je iedereen die niet in de pas loopt praktisch mee kan doodslaan. 😬

Was initieel 5k/jaar zoals ik lees.
En 7/10 van die mensen met een visum zijn van indische origine.

Kans lijkt mij groter dat ze diezelfde mensen dat werk nog zullen laten doen, maar dan vanop afstand. Ik heb mijn twijfels dat men hierdoor Amerikanen gaat werven zoals het de hoop is van Trump.
Ik zie ze nog eerder die zaken afstoten naar buiten Amerika.

Het wordt nog beter:

"Big Tech and finance companies are telling H-1B employees to get to the US in under 24 hours.
The order, which takes effect on September 21 at 12:01 a.m. ET, effectively bars H-1B workers from reentering the country after that deadline unless their sponsoring employer pays the fee.”

Stel je voor dat je op vakantie bent, of naar je thuisland je familie gaan bezoeken...en je gezin zit nog in de VS en je geraakt niet terug binnen, omdat je werkgever die 100k niet kan of wil betalen.

Het wordt nog beter:

"Big Tech and finance companies are telling H-1B employees to get to the US in under 24 hours.
The order, which takes effect on September 21 at 12:01 a.m. ET, effectively bars H-1B workers from reentering the country after that deadline unless their sponsoring employer pays the fee.”

Stel je voor dat je op vakantie bent, of naar je thuisland je familie gaan bezoeken...en je gezin zit nog in de VS en je geraakt niet terug binnen, omdat je werkgever die 100k niet kan of wil betalen.

At the secretary 's discretion.

Romeinse keizers zijn jaloers op die duim naar boven of beneden. I am the king.

Lees ik nu dat Trump zijn ministerie van justitie de opdracht geeft om zijn politieke tegenstanders te gaan vervolgen? :wtf:
Hij probeert het zelfs niet meer te verstoppen.

En hij bedreigd nu ook de Taliban, tot zo ver de " vredespresident"

Lees ik nu dat Trump zijn ministerie van justitie de opdracht geeft om zijn politieke tegenstanders te gaan vervolgen? :wtf:

Hij probeert het wel te verstoppen want hij heeft het gedelete daarna en veranderd door een lief berichtje. Die mens heeft echt geen filter wat betreft sociale media.

Een aantal toch...
Per de NYT (géén Trump vrienden ;) ), wel achter paywall denk ik:
Mr. Trump named James B. Comey, the former F.B.I. director; Senator Adam B. Schiff, Democrat of California; and Letitia James, the New York attorney general

En tegelijkertijd heeft Tump (en de DOJ) het onderzoek naar de 50,000US$ die Homan (zijn "border tsar") onder tafel heeft aangenomen van undercover FBI agenten stilgelegd...

Van de Taliban niet echt iets gelezen buiten dat Trump Bagram airbase zou willen "terugnemen", wat door de Taliban geweigerd is...

Trump presenteerde daarnaast een opvallend nieuw visaprogramma, de zogenoemde "Trump Gold Card", dat hij eerder al aankondigde. Voor een bedrag van 1 miljoen dollar kunnen buitenlanders hiermee een verblijfsvergunning in de VS verkrijgen.

Bedrijven krijgen zelfs de mogelijkheid om voor 2 miljoen dollar per werknemer een verblijfsvergunning te kopen. Binnenkort volgt ook een platinumversie van de kaart: die kost 5 miljoen dollar en geeft de houder het recht om jaarlijks tot 270 dagen in de Verenigde Staten te verblijven, zonder belasting te hoeven betalen over inkomsten die buiten de VS zijn verdiend.

Dat lijkt mij nu niet zo'n goed idee om iemand vrij te stellen van belastingen te betalen voor geld verdiend buiten de VS. Ook al krijg je er 5 miljoen voor...

Geen zorgen, dit is allemaal normaal. Politieke druk zetten om je critici monddood te maken, je politieke vijanden proberen te laten arresteren en criminele feiten van je politieke medestanders laten verdwijnen. Heel normale, niet dictatoriale gezonde democratie dingen. Mijn gehemelte staat ondertussen al vol blaren.

In tussentijd in de Amerikaanse landbouwsector: A once-in-a-generation economic crisis in rural America means this year could be the last one for many farmers as Trump-Xi call offers no relief

Faillissementen waren vorig jaar ook al omhoog, dus het is niet helemaal een nieuw gegeven. Maar het compleet wegvallen van bijvoorbeeld de export van soya naar China zal ook niet bepaald helpen.

Die exports zijn goed voor ongeveer 25-30 miljard dollar van wat ik vind, en de helft daarvan gaat normaal naar China en moet nu in verlengde opslag.

De 59 miljard dollar aan steunmaatregelen dat wordt vermeld is gespreid over 10 jaar en zal pas volgend jaar in effect gaan. Veel zal dat niet helpen gezien het probleem zich niet beperkt tot één gewas.

Wat betreft een eventuele brain drain in de USA.
Dit bericht op VRT doet toch vermoeden dat daar in zekere zin sprake van is:

Goed, in de MAGA hoofden kan je klimaatwetenschappers beter kwijt dan rijk zijn, dat dan weer wel.

Wat betreft een eventuele brain drain in de USA.
Dit bericht op VRT doet toch vermoeden dat daar in zekere zin sprake van is:

Goed, in de MAGA hoofden kan je klimaatwetenschappers beter kwijt dan rijk zijn, dat dan weer wel.
Er werkt bij ons ook iemand uit Florida en die is toch niet van plan terug te keren als er een alternatief is. Dat is dan een wetenschappelijk onderzoeker in een gebied waar veel minder politiek speelt, maar zoals velen (de meesten?) zijn mensen in die sector niet zo'n voorstander van de huidige ontwikkelingen.

In tussentijd in de Amerikaanse landbouwsector: A once-in-a-generation economic crisis in rural America means this year could be the last one for many farmers as Trump-Xi call offers no relief

Faillissementen waren vorig jaar ook al omhoog, dus het is niet helemaal een nieuw gegeven. Maar het compleet wegvallen van bijvoorbeeld de export van soya naar China zal ook niet bepaald helpen.

Die exports zijn goed voor ongeveer 25-30 miljard dollar van wat ik vind, en de helft daarvan gaat normaal naar China en moet nu in verlengde opslag.

De 59 miljard dollar aan steunmaatregelen dat wordt vermeld is gespreid over 10 jaar en zal pas volgend jaar in effect gaan. Veel zal dat niet helpen gezien het probleem zich niet beperkt tot één gewas.
Moeilijk om compassie met die Amerikaanse boeren te voelen. You get what you vote for.

Terug
Bovenaan