De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Maar sowieso klopt die hele claim toch op niets? Alsof elke persoon binnen het Amerikaans sociaal stelsel 1800$ per maand zou krijgen. Als je met imaginaire cijfers gaat gooien, kan je alles imposant doen lijken. Venten weten waarover ik spreek.

Maar sowieso klopt die hele claim toch op niets? Alsof elke persoon binnen het Amerikaans sociaal stelsel 1800$ per maand zou krijgen. Als je met imaginaire cijfers gaat gooien, kan je alles imposant doen lijken. Venten weten waarover ik spreek.

Ik voel me niet aangesproken :unsure:

Misschien omvatten die cijfers invaliditeitsuitkeringen, of postzegels die in omloop zijn, who knows wat het is zonder iets van deftige context of source gegevens ...

Illustreert gewoon hoe makkelijk average john & jane kan gevoederd en -manipuleerd worden met zever informatie,
het wordt allemaal als zoete koek aangenomen, no questions asked.

Democratie is best angstaanjagend tbh :S

Die cijfers van de tweet hierboven zijn al in februari uitgeplozen en ongegrond verklaard:

Toen ze met die nummers begonnen was de "standaard" invulwaarde wanneer de geboortedatum onbekend was "20 mei 1875". Uiteraard is het de bedoeling om die datum actief en accuraat in te vullen maar bij sommige records is dat niet gebeurd. Er zijn ook werkgevers die een nummer invullen voor migranten en dan maar iets heel oud pakken zodat die "uniek" genoeg is. Mocht iemand het gebruiken is het iemand met een hartslag en onder de 100 jaar, geen spook van 160 jaar die decennia zit te cashen.

Het blijkt ook dat die nummers niet echt werden uitbetaald dus die back of the envelope berekeningen van miljarden zijn ver naast de realiteit.

Die cijfers van de tweet hierboven zijn al in februari uitgeplozen en ongegrond verklaard:

Toen ze met die nummers begonnen was de "standaard" invulwaarde wanneer de geboortedatum onbekend was "20 mei 1875". Uiteraard is het de bedoeling om die datum actief en accuraat in te vullen maar bij sommige records is dat niet gebeurd. Er zijn ook werkgevers die een nummer invullen voor migranten en dan maar iets heel oud pakken zodat die "uniek" genoeg is. Mocht iemand het gebruiken is het iemand met een hartslag en onder de 100 jaar, geen spook van 160 jaar die decennia zit te cashen.

Het blijkt ook dat die nummers niet echt werden uitbetaald dus die back of the envelope berekeningen van miljarden zijn ver naast de realiteit.

En het feit dat zulke dingen nooit vanuit Whitehouse/Presssec publiekelijk wordt rechtgetrokken is werkelijk misdadig. Dat er fouten gemaakt worden sure, maar het dan ook niet rechttrekken, dat is gewoon moedwillig het kiesvee blijven manipuleren?!

Zelfde met de communicatie rond die constante tariffs changes, iemand anders haalde het hier ook correct aan, pure markt manipulatie.

Elke normaal andere persoon zit gewoon los in de gevangenis, maar deze admin komt er gewoon allemaal mee weg.
Snap ook niet dat er van Dem kant niet meer tegengas komt, da kan toch ni meer? :confused:

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat de boel redelijk op barsten staat. China geeft de middelvinger en Trump is weeral vergeten dat hij de tarifs ging verlagen. Ze spreken over een 2tal weken dat er lege rekken gaan beginnen komen en ik denk dat zijn polls dan echt gaan beginnen kelderen (en ze zijn nu al dramatisch). Burgeroorlog met al die wapens, het gaat daar nog schoon worden!

"Minder aantrekkelijk, wel gezonder": voedingsexpert positief over Amerikaanse strijd tegen synthetische kleurstoffen

FDA zal onder aansturen van de Amerikaanse minister van Volksgezondheid Robert F. Kennedy synthetische kleurstoffen viseren die in de voedingsindustrie worden gebruikt. Denk maar aan M&M's. Volgens bepaalde studies bestaat er een link tussen hyperactiviteit bij kinderen en die kleurstoffen, maar men is daar niet 100% zeker van. Om die reden zou Europa het niet hebben verboden, maar is het wel verplicht om op de verpakking te melden dat het de activiteit of oplettendheid van kinderen negatief kan beïnvloeden. En dat weerhoudt producenten ervan om die op de markt te brengen.

Als het goed is mag het ook worden gezegd.

Justitie heeft duidelijk tijd teveel sinds ze geen fraude of corruptie meer mogen vervolgen, dus ze gaan achter wetenschappelijke journals aan. Er zijn minstens 5 journals waaronder New England Journal of Medicine die brieven van DOJ gekregen hebben met vragen over hun bias. Ik hoop dat de hoofdzetels van deze journals snel verhuizen, want het gaat er nog van komen dat artikels over gender (en klimaatverandering) uit het archief verwijderd zullen moeten worden.

Met Steve Witkoff heeft men in de regering Trump toch ook een hoofdvogel afgeschoten imo - die krijgt letterlijk niets voor elkaar als je het mij vraagt, Gaza is een ramp, die eenzijdige onderhandelingen met Rusland een klucht - heeft niets eens door dat Rusland hem als speelbal behandeld. Benieuwd wat die in Iran gaat klaarspelen.

Met Steve Witkoff heeft men in de regering Trump toch ook een hoofdvogel afgeschoten imo - die krijgt letterlijk niets voor elkaar als je het mij vraagt, Gaza is een ramp, die eenzijdige onderhandelingen met Rusland een klucht - heeft niets eens door dat Rusland hem als speelbal behandeld. Benieuwd wat die in Iran gaat klaarspelen.
Met Witkoff en de pro-Russische kaart gokt Trump op een snelle afhandeling vanuit het perspectief vanuit Washington. Het is de miserie van Europa en laat de Europeanen het daar maar oplossen, terwijl de VS de mineralen binnenrijft.

Met Witkoff en de pro-Russische kaart gokt Trump op een snelle afhandeling vanuit het perspectief vanuit Washington. Het is de miserie van Europa en laat de Europeanen het daar maar oplossen, terwijl de VS de mineralen binnenrijft.

Maar het lijkt allemaal nogal doorzichtig te zijn, bijkomend ook een pak vragen:
  • hoe realistisch is een akkoord (eender welk) zonder Europa?
  • een mineralendeal tussen VS-Oekraïne en mss Rusland lijkt me ook een streep door de rekening van Europa? Zou dit zomaar passeren?
  • Veiligheidsgaranties?
  • Dat Oekraïne de Krim zou verliezen is imo logisch, maar de andere gebieden lijken me een veel grotere aderlating gezien locatie, havens, grondstoffen, landbouwgebied? Al zie ik niet meteen een reden/manier hoe delen van veroverde gebieden terug naar Oekraïne zouden kunnen vloeien? Rond een tafel gaat het nog niet gebeuren en op het slagveld beweegt er ook niet veel de laatste tijd - mss tekenen dat beiden stilaan toch de laatste fase naderen?

Maar het lijkt allemaal nogal doorzichtig te zijn, bijkomend ook een pak vragen:
  • hoe realistisch is een akkoord (eender welk) zonder Europa?
  • een mineralendeal tussen VS-Oekraïne en mss Rusland lijkt me ook een streep door de rekening van Europa? Zou dit zomaar passeren?
  • Veiligheidsgaranties?
  • Dat Oekraïne de Krim zou verliezen is imo logisch, maar de andere gebieden lijken me een veel grotere aderlating gezien locatie, havens, grondstoffen, landbouwgebied? Al zie ik niet meteen een reden/manier hoe delen van veroverde gebieden terug naar Oekraïne zouden kunnen vloeien? Rond een tafel gaat het nog niet gebeuren en op het slagveld beweegt er ook niet veel de laatste tijd - mss tekenen dat beiden stilaan toch de laatste fase naderen?
Rusland zou klaar zijn voor een akkoord, zegt Lavrov. Maar it takes two to tango en een Amerikaanse erkenning van de Krim is voor Oekraïne onverteerbaar.

Volgens Russisch minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov is Rusland echter klaar om een akkoord te sluiten met Oekraïne over een einde van de oorlog. “Maar er moeten nog enkele specifieke punten gefinetuned worden”, verklaarde Lavrov donderdag in een interview met de Amerikaanse zender CBS.

Dinsdag berichtte de krant The Financial Times op basis van welingelichte bronnen dat Russisch president Vladimir Poetin bereid zou zijn om de Russische invasie van Oekraïne te bevriezen langs de huidige frontlijn, in ruil voor Amerikaanse erkenning van de annexatie van de Krim.

Het Kremlin leek die berichtgeving te ontkennen. “Er wordt veel nepnieuws gepubliceerd”, klonk het vanuit Moskou. Maar Trump lijkt nu toch te bevestigen dat Moskou bereid is om vrede te nemen met zowat één vijfde van het Oekraïense grondgebied. Tijdens een persmoment in het Witte Huis verklaarde Trump donderdag dat Rusland “een behoorlijk grote toegift” heeft gedaan in de vredesgesprekken door niet langer te ambiëren om heel Oekraïne te veroveren.

Over die mineralendeal die deze week getekend zou worden horen we trouwens ook niets. Trump gaf weer eens een sneer aan Zelensky.

Dat zijn nu toch grove fouten, die kerel moest al lang ontslagen geweest zijn. Het Pentagon zou zowat het meest beveiligde gebouw moeten zijn van de US.

Dat zijn nu toch grove fouten, die kerel moest al lang ontslagen geweest zijn. Het Pentagon zou zowat het meest beveiligde gebouw moeten zijn van de US.

Hoe gaat zoiets in de praktijk vraag ik me af?

Hé Jos, tis Pete hier hé - seg, als je eens een uurke tijd heb - kom dan eens een kabelke trekken, zo off the record hé - want ik heb geen zin hier al die procedures te doorlopen.

Hoe gaat zoiets in de praktijk vraag ik me af?

Hé Jos, tis Pete hier hé - seg, als je eens een uurke tijd heb - kom dan eens een kabelke trekken, zo off the record hé - want ik heb geen zin hier al die procedures te doorlopen.
Ik vermoed dat het zo is gegaan. Het is wel op zijn persoonlijke computer, dus als die niet in het netwerk zit van het Pentagon zelf is dat niet zo gevaarlijk lijkt me. De vraag is wat zit hij daar te doen met zijn persoonlijke computer, ik vind dat toch allemaal verre van professioneel.
Het is pas een probleem als die persoonlijke computer van Hegseth ook connectie maakt met het interne netwerk van het Pentagon zelf.

Terug
Bovenaan