De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Een nieuwe week is in zicht, dus mogen we ons ook verwachten aan nieuwe aanvallen op vanalles en nog wat.
De eerste aanval is alvast ingezet:

Een openbaar aanklager heeft namens de regering-Trump een brief gestuurd naar de Wikimedia Foundation, waarin de belastingvrije status van de non-profitorganisatie in twijfel wordt getrokken. De aanklager beticht de stichting ervan dat deze 'propaganda' op Wikipedia toelaat.
Het hele artikel staat hier.

-----------------

Volgende week gaat er in het resort van Trump een evenement door voor conspiracy wappies.

Donald Trump’s private golf resort in South Florida will next week host one of the world’s leading purveyors of chlorine dioxide, a potentially life-threatening form of industrial bleach that is claimed without evidence to be a cure for cancer, Covid and autism.

Andreas Kalcker is among 50 listed speakers at the “Truth Seekers Conference”, a two-day event opening on Thursday at the US president’s resort, Trump National Doral Miami. The event features several anti-vaxxers and other conspiracy theorists who have been brought together by the far-right commentator Charlie Ward.
Bron

Laatst bewerkt:
En dan waren nog mensen die beweerde dat de uitspraak over "bleach" in de covid-periode "niet zo bedoeld was :unsure:

Lijkt me een broodje aap verhaal van AP tbh :wtf:

Uit ervaring, al die US militaire & intelligence branches (DOD, Navy, Airforce, NSA, etc) hebben om te beginnen al Managed SD WAN/(LAN/SEC & private 5G eventueel) contracten met 1 enkele Tier I ISP (eventueel managed LAN ook), en dat wereldwijd.

Verizon heeft bijvoorbeeld alles van connectiviteit voor DoD & Navy wereldwijd in handen, van SHAPE in Mons tot domestic stuff. Je hebt speciale security clearance nodig om op zulke sites binnen te mogen als contractor, en alles wat er van equipment binnen en buiten gesleurd wordt, moet voordien aangemeld worden. (Het gaat zelf zo ver dat je als ISP employee je orders langs provision kant systeemmatig niet eens kan lezen zonder de juiste sec clearance)

Het is niet dat Pete even op nen blauwe maandag T-Mobile of Xfinity gaat bellen om een broadband lijntje (wired of 5G bb) te komen installeren in het Pentagon, vergeet het, zelf al zou ie Verizon B-to-C bellen, die raken daar niet eens binnen.

En op zich mag hij nog zijn persoonlijke computer aan het DoD netwerk hangen, dan gaat die op een of ander Guest (SSID) netwerk zitten in nen VLAN die waarschijnlijk niet eens access heeft tot het publiek internet. Als die poorten al niet geblokkeerd zijn op switch niveau of bepaald MAC filteren.

- Er is geen enkele reden om te denken dat DoD geen captive portals heeft waar users, de MACs moeten linken (van devices die niet approved of managed zijn), aan een Active directory/Azure ID voor access tot een minder beveiligd netwerk met publiek internet access
- Er is ook geen enkel reden om te denken dat DoD geen Deep packet inspection doet dat gebruik van Signal blokkeert.

Het enigste waarmee ze Verizon NOC misschien technisch kunnen blindsiden (als ze bepaald spectrum of frequencies gewoon al niet jammen uit veiligheidsredenen), is dat ie van thuis zou nen 5G broadband wifi router zou proberen hebben binnensmokkelen, maar alles moet daar gewoon door X-ray scanners en metaal detectors. Totaal niet realistisch tbh, kunde even goed simpeler nen tweede GSM als hotspot opzetten :scream:

Conclusie: Volgens mij heeft die misschien ooit de vraag gesteld hoe ie access kon hebben tot signal en is daar dan een verhaal rond gemaakt door AP (zonder voldoende kennis of bepaalde uitlatingen wel steek houden) in combinatie met een disgruntled DoD employee ofzo, maar voor deze I call BS tbh :S

Ik vraag me af of je kennis (die je zeker hebt) wel van toepassing is op waar jij mee bezig bent:

Het gaat dus niet over een lijntje installeren die er nog niet is, het gaat (simpel gezegd) over een bestaand lijntje doortrekken.

Gewoon zeggen dat het bullshit is en AP broodje aap verhalen vertelt, op basis van een (niet-technisch)stuk van het verhaal, lijkt me iets te eenvoudig redeneren.

Ik vraag me af of je kennis (die je zeker hebt) wel van toepassing is op waar jij mee bezig bent:

Het gaat dus niet over een lijntje installeren die er nog niet is, het gaat (simpel gezegd) over een bestaand lijntje doortrekken.

Gewoon zeggen dat het bullshit is en AP broodje aap verhalen vertelt, op basis van een (niet-technisch)stuk van het verhaal, lijkt me iets te eenvoudig redeneren.

Dan nog is het raar om te denken dat het verlengd lijntje dat dekking geeft in de gang een simpel onbeveiligd lijntje is in die omgeving.

Als Dat effectief klopt heeft de it manager daar boter op zijn hoofd. En hegseth minder, daar hij een bestaande functionaliteit heeft licht uitgebreid.

Al zou hij in die functie beter moeten weten.

Het is niet omdat je een kabel in de muur/RJ-45 poort/patch paneel steekt dat je connectiviteit heb hé JPV, laat staan "internet access" (RADIUS/AD auth nodig), laat staan "unfiltered internet" access, die trafiek passeert nog FW & WAF etc om un-approved applicaties te blokkeren.

Wat blijft er dan over, direct op nen Verizon NID patchen? Ik heb toevallig al op DoD sites geweest, waar ze met demarc & meet-me-rooms werken, aparte secured spaces voor edge switches, met elk zijn eigen access niveau. Pentagon zal wrs nog een pak strenger zijn.

Pete Hegseth gaat daar niet efkes binnenlopen met nen rol cat-5 in zijn pollen om rechtstreeks op nen carrier NID* te patchen, vergeet het, die gaat daar geen access toe hebben, onafhankelijk of die Sec van Defense is. Least privilege principe.

(*Er vanuit gaande dat hij dan ook nog eens weet waarmee ie bezig is)

Als ze al Signal access hadden ,wat ik niet persé in twijfel trek, dan is dat omdat het toegelaten was op een "bepaald netwerk", maar geen cowboy verhaal van zotte Pete die een lijntje doortrekt of rogue infra installeert zonder medeweten. Daar gebeurt niks op die (W/L)AN infra zonder approval/medeweten van higher-ups en Verizon.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat je een kabel in de muur/RJ-45 poort/patch paneel steekt dat je connectiviteit heb hé JPV, laat staan "internet access" (RADIUS/AD auth nodig), laat staan "unfiltered internet" access, die trafiek passeert nog FW & WAF etc om un-approved applicaties te blokkeren.

Wat blijft er dan over, direct op nen Verizon NID patchen? Ik heb toevallig al op DoD sites geweest, waar ze met demarc & meet-me-rooms werken, aparte secured spaces voor edge switches, met elk zijn eigen access niveau. Pentagon zal wrs nog een pak strenger zijn.

Pete Hegseth gaat daar niet efkes binnenlopen met nen rol cat-5 in zijn pollen om rechtstreeks op nen carrier NID* te patchen, vergeet het, die gaat daar geen access toe hebben, onafhankelijk of die Sec van Defense is. Least privilege principe.

(*Er vanuit gaande dat hij dan ook nog eens weet waarmee ie bezig is)

Als ze al Signal access hadden ,wat ik niet persé in twijfel trek, dan is dat omdat het toegelaten was op een "bepaald netwerk", maar geen cowboy verhaal van zotte Pete die een lijntje doortrekt of rogue infra installeert zonder medeweten. Daar gebeurt niks op die (W/L)AN infra zonder approval/medeweten van higher-ups en Verizon.
Gewoon random 4G routertje zetten toch, nee? :unsure:

Gewoon random 4G routertje zetten toch, nee? :unsure:

Daar moet je geen kabel voor trekken natuurlijk, heeft ook geen hol met het DoD network zien dan,
maar alles moet daar door x-ray/metaal detectors anyway.

Een spare GSM als hotspot opzetten is simpeler, ganse verhaal houdt gewoon geen steek :S

Trump is intussen begonnen met het verkopen van "Trump 2028" merch. Met als tagline "rewrite the rules".

De bedoeling is duidelijk, of het zal lukken is nog iets anders natuurlijk.

DOGE employees gain accounts on classified networks holding nuclear secrets
Luke Farritor, a 23-year-old former SpaceX intern, and Adam Ramada, a Miami-based venture capitalist, have had accounts on the computer systems for at least two weeks, according to the sources who also have access to the networks. Prior to their work at DOGE, neither Farritor nor Ramada appear to have had experience with either nuclear weapons or handling classified information.
Because... why not? 🤷‍♂️

Volgens Trump waren het de beste 100 eerste dagen van een Amerikaanse president ooit. Wel treffend dat er maar twee presidenten zijn die een negatieve rating hadden na die eerste 100 dagen, in de laatste 70 jaar:

ZRj4o4y.png

Zelfs op Fox News scoort hij amper 44%.

Dat kan natuurlijk niet zonder gevolg, want uiteraard is daarmee gesjoemel. Everybody loves the Donald, everybody knows.

Terug
Bovenaan