De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Als die kerel daar sterft is het toch een gigantisch schandaal? Zou me niet verwonderen dat er dan protest en rellen uitbreken.

Dus me dunkt toch beter om hun fout toe te geven dan en hem terug te halen.
Tjah, is het nu al geen gigantisch schandaal? Of ja het zou een gigantisch schandaal moeten zijn. Heel Amerika zou hiervoor schreeuwend moeten buitenkomen.

Mij lijkt de kans ook groot dat hij effectief al dood is want waarom anders stribbelt men zo hard tegen om hem toch niet terug te moeten halen?
Uiteindelijk is het imago gewijs veel beter om even snel toe te geven dat ze een fout gemaakt hebben en hem terug te halen zodat dit zo snel mogelijk uit het nieuws verdwijnt, dan heel deze affaire uit te rekken zoals nu gebeurd.

Tjah, is het nu al geen gigantisch schandaal? Of ja het zou een gigantisch schandaal moeten zijn. Heel Amerika zou hiervoor schreeuwend moeten buitenkomen.

Mij lijkt de kans ook groot dat hij effectief al dood is want waarom anders stribbelt men zo hard tegen om hem toch niet terug te moeten halen?
Uiteindelijk is het imago gewijs veel beter om even snel toe te geven dat ze een fout gemaakt hebben en hem terug te halen zodat dit zo snel mogelijk uit het nieuws verdwijnt, dan heel deze affaire uit te rekken zoals nu gebeurd.
Als hij nog zou leven kan je hem terughalen, fout toegeven en een paar miljoen dollar schadevergoeding geven en klaar is kees denk ik.
Ik begrijp inderdaad niet dat er niet meer protest op komt.
Maar om een fout toe te geven moet je enige nederigheid kunnen hebben en dat is ver te zoeken al bij Trump.

Als hij nog zou leven kan je hem terughalen, fout toegeven en een paar miljoen dollar schadevergoeding geven en klaar is kees denk ik.
Ik begrijp inderdaad niet dat er niet meer protest op komt.
Maar om een fout toe te geven moet je enige nederigheid kunnen hebben en dat is ver te zoeken al bij Trump.

Maar de fout werd toch al toegegeven, niet? Met daarbij 'ja sorry we kunnen hem nu niet meer terughalen, hij is al weg'.
Wat een logica ook. 1 gevangene die naar het buitenland gestuurd is terughalen kan niet, maar bv Groenland of Canada annexeren ligt wel op de tafel der mogelijkheden.

En nu proberen ze het bevel van de supreme court te ontduiken door te zeggen dat het een bevel was om de terughaling te ondersteunen maar niet om de terughaling effectief uit te voeren ( :sarcastic: echt, het stukje advocaat/PR persoon dat deze reactie bedacht heeft ... anaal verkrachten met een kaktus aub).
In de reactie van Trump's administratie wordt niet gesproken over of die persoon al dan niet in die gevangenis thuishoort. Dat impliceert dat ze goed beseffen dat ze een fout gemaakt hebben. Enkel willen ze die fout niet rechttrekken.

Dit kan 2 kanten uitgaan: of Trump gaat akkoord (kleine kans), of Trump negeert het order, en verliest misschien hiermee de coulance van het SC (grotere kans), en de US is een feitelijke dictatuur/absolute monarchie.

Dit dus Supreme court uitspraak wordt gewoon genegeerd :x

Als het al niet scary was begint nu toch scary vormen aan te nemen!

Best de komende jaren de VS mijden als vakantieland/werkdoeleinden. En al helemaal wanneer je 'een kleurtje' hebt. Ze kunnen je oppakken en in een buitenlandse cel stoppen, omdat het gevoel juist is en omdat het kan.
Probeer je nu eens voor te stellen dat je van de een op de andere dag in een buitenlandse cel zit zonder zicht op je normale leven terug op te nemen. Zonder criminele feiten te plegen. Dat is toch om zot te worden?
Terwijl je kind thuis zit, niet wetende wat er gaande is en of hij je ooit nog zal zien.

Best de komende jaren de VS mijden als vakantieland/werkdoeleinden. En al helemaal wanneer je 'een kleurtje' hebt. Ze kunnen je oppakken en in een buitenlandse cel stoppen, omdat het gevoel juist is en omdat het kan.
Probeer je nu eens voor te stellen dat je van de een op de andere dag in een buitenlandse cel zit zonder zicht op je normale leven terug op te nemen. Zonder criminele feiten te plegen. Dat is toch om zot te worden?
Terwijl je kind thuis zit, niet wetende wat er gaande is en of hij je ooit nog zal zien.

Niets eens in een normale buitenlandse cel, maar in een zwaarbeveiligde gevangenis met de zwaarste gangsters ter wereld waarmee je als vee opgepropt zit in een veel te kleine ruimte. Die kerel is van dag 1 iemand's bitch geworden en die komt hier waarschijnlijk niet levend uit.

Homegrowns are next
Gewoon kwestie van het ongewenst volk op te pakken en direct naar ginder sturen vóór iemand het kan tegenhouden. Eens ze daar zijn is er blijkbaar niets meer aan te doen.

Klinkt best wel plausibel dat het volgende keer inderdaad wat journalisten of politieke tegenstanders zijn :unsure:

Ik was de historiek van Kilmar Abrego Garcia eens aan het nalezen.

Initieel verbleef die blijkbaar illegaal in de US en is ie dus in 2019 opgepakt door county police op verdenking van gang membership.

Uiteindelijk in een ICE detention centrum terecht gekomen waar men getracht heeft via een CI getuigenis te bewijzen dat hij deel uitmaakte van MS-13.

Moeilijk het eigenlijke court hearing docs hiervan te vinden, maar blijkbaar werd de 2019 informatie van de CI, rond zijn so-called MS-13 membership van Garcia, door de rechtbank wel als ontvankelijk & credible aangenomen.

Op zich is dat nog geen veroordeling natuurlijk.

Heb ergens op X het volgende gevonden (originele court source vind ik niet weer jammer genoeg :frown: ):

Gog9-G9-IXk-AAUwh-E.png

Kan niks terugvinden dat er finaal een vonnis uitgesproken geweest is tho

Tijdens zijn periode dat ie vast zat in een ICE detention center, is zijn aanvraag voor asiel geweigerd, maar uiteindelijk is ie niet gedeporteerd naar zijn thuisland uit concerns voor zijn veiligheid ginds. Tussendoor is die dan getrouwd met US citizen en deed ie jaarlijks een check-in bij ICE, en blijkbaar had die ook al een work permit in tussentijd.

Het feit dat die nog jaarlijks een check-in bij ICE moest doen, wilt waarschijnlijk wel zeggen dat die nog altijd te boek stond bij homeland security met de "tag van MS-13", terecht of niet :S

In die optiek is deze shitshow eigenlijk wel niet zo opzienbarend, maar dat executive branch een SCOTUS uitspraak gewoon negeert is natuurlijk nog iets compleet anders uiteraard!

Kerel is gewoon dik geschoren lijkt me :shutup:

Klinkt volledig plausibel dat het volgende keer inderdaad was journalisten of politieke tegenstanders zijn :S
Oh, dat hebben ze al gezegd vandaag hoor.

In response to questioning by Fox anchor Bill Hemmer, Miller asserted that Khalil would be and went on to claim that everyone else who preached hate towards the country would also be at risk.

"Yes he will, as will anyone who preaches hate for America," Miller said. "Under this country, under this administration, under President Trump, people who hate America, who threaten our citizens, who rape, who murder, and who support those who rape and murder are going to be ejected from this country."
Da's gewoon het 1e amendement met de voeten treden.

en ook nog:

"President Donald Trump said that he asked his counterpart Nayib Bukele if El Salvador could build more prisons to jail as many American criminals as possible — US citizens included.

Seated next to President Bukele in the Oval Office on Monday, Trump said the US could help the Central American nation add more prisons, praising them as “great facilities.”

Bukele has one of the highest domestic approval ratings among world leaders thanks to his aggressive policing and mass incarceration efforts. He routinely shares videos on social media from the nation’s mega-prison Cecot, which has the capacity to hold 40,000 inmates."

Dit is gewoon "de Endlösung II". Ik begin een beetje te vrezen voor AOC. Buitenlandse naam, verzet tegen het regime, zweept de massa op...

Laatst bewerkt:

Da's gewoon het 1e amendement met de voeten treden.
Dit toch vooral hé.
Als je jaren zit te toeteren dat wokeists je het zwijgen opleggen en opkomt voor de freedom of speech dan zou iedereen de meest haatvolle dingen mogen zeggen die ze willen over Amerika, de vlag in brand steken,...
Nu zit je zelf anderen te bedreigen omdat ze "hate speech" gebruiken, de ironie kon niet echt veel groter dan dat.

“If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all.”​

― Noam Chomsky

Ondertussen 2 miljard federale steun aan Harvard ingetrokken omdat ze niet willen buigen. Gaat Trump nu echt tegen Harvard Law School hun schenen schoppen? Ik zie de docenten daar nog zeggen: “alright, vergeet jullie thesis maar, er is een nieuw groepswerk: Harvard vs Trump”

Ze blijven maar lager en lager zakken:
- onschuldigen deporteren naar El Salvador zonder proces
- hooggerechtshof negeren die unaniem besliste dat ze die onschuldige moeten terughalen
- tariff shit: dan weer wel tariffs , dan weer niet, dan een uitzondering voor elektronica en chips. Wie kan nog volgen?
- US economie aan een snel tempo naar de vaantjes helpen
- Russische propaganda verspreiden
- grondwet negeren
- Harvard Freeze
- freedom of speech geldt enkel voor wie pro-Trump is
- de media niet normaal hun werk laten doen

Wat wordt de volgende low van die bende schurken? Op den duur zal een burgeroorlog inderdaad nog de enige oplossing zijn, aangezien Trump en zijn clan doen wat ze willen los van wat de wet zegt.

Ondertussen 2 miljard federale steun aan Harvard ingetrokken omdat ze niet willen buigen. Gaat Trump nu echt tegen Harvard Law School hun schenen schoppen? Ik zie de docenten daar nog zeggen: “alright, vergeet jullie thesis maar, er is een nieuw groepswerk: Harvard vs Trump”

Zelfde modus operandi als Orban in Hongarije. Werkt prima.

Terug
Bovenaan