De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Klinkt best wel plausibel dat het volgende keer inderdaad wat journalisten of politieke tegenstanders zijn :unsure:

In die optiek is deze shitshow eigenlijk wel niet zo opzienbarend, maar dat executive branch een SCOTUS uitspraak gewoon negeert is natuurlijk nog iets compleet anders uiteraard!

Kerel is gewoon dik geschoren lijkt me :shutup:
Sorry, maar dit is toch op halve kruimels van informatie een heel luchtkasteel bouwen?
De man is niet veroordeeld, dus onschuldig. Punt.

Da's gewoon het 1e amendement met de voeten treden.
Het wordt natuurlijk alsmaar dunner, die grens. Maar haatspraak is niet beschermd door vrijheid van meningsuiting. Absolute vrijheid van meningsuiting bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dezelfde misvatting die doet spreken over 'censuur' door woke, geeft in dat hier sowieso het eerste amendement met de voeten wordt getreden. Het hangt er alleen af hoe hij die 'haat' gaat invullen. De kans is groot dat hij er zelf onder zou zijn gevallen met zijn oproepen voor en tijdens de Capitoolbestorming.

Het neemt echt sektarische proporties aan. Straks komt men met het verhaal dat hij geboren is op Mt. McKinley, en dat er op dat moment een nieuwe ster aan het firmament verscheen...

Voor de geïnteresseerden, hier is het officiële statement van SCOTUS: https://www.supremecourt.gov/opinions/24pdf/24a949_lkhn.pdf m.b.t. KILMARARMANDO ABREGO GARCIA.

The only argument the Government offers in support of its request, thatUnited States courts cannot grant relief once a deporteecrosses the border, is plainly wrong. See Rumsfeld v. Padilla, 542 U. S. 426, 447, n. 16 (2004); cf. Boumediene v.Bush, 553 U. S. 723, 732 (2008). The Government’s argument, moreover, implies that it could deport and incarcerate any person, including U. S. citizens, without legal consequence, so long as it does so before a court can intervene.See Trump v. J. G. G., 604 U. S. ___, ___ (2025)(SOTOMAYOR, J., dissenting) (slip op., at 8). That view refutes itself.
Lol duidelijker taalgebruik kan toch gewoon niet. Dit komende van een 6-3 R-D verdeling waarbij ze unaniem achter dit bericht staan.
Het enigste is dat de uiterlijke deadline van 07/04 werd verwijderd, maar er wordt wel degelijk gezegd vanuit het Hooggerechtshof dat de Amerikaanse overheid geen onbeperkte tijd heeft, waardoor de overheid verplicht is om snel en wettig te handelen in het aanpakken van Abrego Garcia's situatie.

Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste dagen niet alles gevolgd van Bully Trump, maar is dit onderstaande filmpje real? Of is dit standup comedy met een AI face swap op? Serieuze vraag...

Ik heb de laatste dagen niet alles gevolgd van Bully Trump, maar is dit onderstaande filmpje real? Of is dit standup comedy met een AI face swap op? Serieuze vraag...

Dit is, helaas, echt.

Wel mooie afsluiter met “some of the trade deals negotiated by my predecessors .. they were either stupid or crooked”. Mogelijk een zeldzaam moment van zelfreflectie. :unsure:

Het grappige vind ik dat Ursula von der Leyen deze week iets gelijkaardigs heeft gezegd, weliswaar in volwassenere termen.
Maar het kwam er op neer dat er heel wat landen momenteel de deur plat lopen bij de EU in de hoop betere en nauwere handelsbanden op te bouwen. En dat is puur het gevolg van het beleid van Trump.

Ik kan me voorstellen dat Trump tegen het plafond hangt als hij dat leest. En wellicht zal er dan binnenkort ook wel weer een uithaal naar de EU volgen of naar Ursula zelf.

Net een deel van de speech van Biden over de sociale zekerheid gezien. Die praat toch veel coherenter dan Trump, gewoon veel zachter/ minder agressief. Hij heeft zijn inzinkingen al gehad maar over het algemeen lijkt die toch beter bij de pinken dan nr 47.

Net een deel van de speech van Biden over de sociale zekerheid gezien. Die praat toch veel coherenter dan Trump, gewoon veel zachter/ minder agressief. Hij heeft zijn inzinkingen al gehad maar over het algemeen lijkt die toch beter bij de pinken dan nr 47.
Beter iemand die zich 10% van de tijd vergist dan iemand die 100% van de tijd liegt.

q
Net een deel van de speech van Biden over 9de sociale zekerheid gezien. Die praat toch veel coherenter da n Trump, gewoon veel zachter/ minder agressief. Hij heeft zijn inzinkingen al gehad maar over het algemeen lijkt die toch beter bij de pinken dan nr 47.

Die reacties van het witte huis & aanhangers erop.
Zulke mensen beheren dan u land, niet dens in staat kritiek op een deftige manier zonder schelden te weerleggen.

Durf wedden als ik zo reageer op mijn job dat ik ontslagen word

Trump doet alsof hij de president is van de EU en dat hij de baas is over ons. Die vent is ongelooflijk.
Nee dat heb je verkeerd verstaan, de president van de EU stelt niet veel voor.

Trump is president van de wereld, alleen heeft nog niet iedereen dat door.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan