De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

of wij doen mee met de boycot en Trump wordt onder druk gezet om wat te kalmeren, in heel dit dispuut lijkt China me wel de partij die een goede langetermijn visie heeft… visie van de US lijkt me niet verder te reiken dan dit kalenderjaar en dan ben ik nog zeer genereus
Zou ook liever Trump boycotten maar jammer genoeg hebben we LNG nodig om aan onze energievoorziening te voldoen. Toch nog liever van de VS kopen dan terug van Rusland.

Zou ook liever Trump boycotten maar jammer genoeg hebben we LNG nodig om aan onze energievoorziening te voldoen. Toch nog liever van de VS kopen dan terug van Rusland.
En misschien actief inzetten om andere energiebronnen te promoten. Voor de industrie via waterstof. Voor de particulier via warmtepompen..en dan actief windmolens/kernreactoren bouwen.

En misschien actief inzetten om andere energiebronnen te promoten. Voor de industrie via waterstof. Voor de particulier via warmtepompen..en dan actief windmolens/kernreactoren bouwen.
Je krijgt mijn stem :fingerguns_r:

Inzetten op kernenergie en hernieuwbare en dan volop warmtepompen,...
Kunnen we af van Poetin en Trump hun energie!

Ik denk dat die agencies niet de reden zijn van de security breach. Het zal eerder musk of een van zijn doge goons zijn die gehackt zijn.

Moeilijk te zeggen, bij elke meer mature IT organisatie die een audit krijgt of vraagt zou je toch verwachten dat er bepaalde OP SEC standard operating procedures worden gevolgd:

- volledige Azure tenant owner rights geven
- Network watcher afzetten
- MFA afzetten voor mobile access

Lijken me geen acties te zijn die je zou verwachten van dat soort organisaties. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat overheids IT org volledig de bal misslaat wat betreft IT Compliance/Governance/Best practices etc.

Mij klinkt het vooral alsof DOGE overal binnenkomt as a bull in a china shop. Beetje in lijn met de average Trump gedragingen, i.e. binnenkomen (met carte blanche), doen waar ze zin in hebben (zonder veel infra expertise), chaos creëren en een puinhoop achterlaten.

Wat in dit ganse verhaal echter bizar is, stel dat er inderdaad een compromised DOGE asset is, is het dan plausibel dat een malicious actor zijn origin niet gaat proberen maskeren via proxy/vpn multi chaining. Mogelijk uiteraard, maar ik vind het wat amateuristisch overkomen.

Alternatief, is het een false flag operatie om Rusland in discrediet te brengen?
Erger, het is geen flag, maar een breach met medeweten van iemand binnen een US agency? (Maar ze vergeten dan wel de geo-fencing policies of firewall rules af te zetten)

In any case whatever het ook moge zijn, US zijnde zou ik toch lichtjes beginnen panikeren over andere agencies waar DOGE al is langs gekomen :S

Laatst bewerkt:
Mogelijk zou Kilmer Abrigo Garcia toch een MS-13 member zijn, afgaande op tattoos:

M- marihuana
S - sonrisa
1 - depicted door ✝️
3 - depicted door 💀, 3 holes

Vergezocht, maar wat me eigenlijk ook over de streep trekt is zijn initiële aanhouding in 2019 waarin beschreven staat dat hij een bulls cap draagt.

Als je onderstaande vid van 2018 bekijkt spreken ze ook van slachtoffers in Maryland door Virginia gangs, hoorn signs, rode caps.

Online vind je ook veel ms-13 devil sign foto’s die ze maken met hun vingers, die bulls cap is gewoon subtielere manier.

Elk element apart lijkt thin foil hat toestanden, maar gooi alles bij elkaar en wordt wel veel om toevallig te zijn.

Misschien was hij ooit een member wie zal het zeggen. Deel uitmaken van een gang wilt natuurlijk nog niet zeggen dat je an sich strafbare feiten verricht, maar immigratie laws staan daar los van natuurlijk en zijn iets heel fragiel vooral dan voor iemand die eigenlijk illegaal in een land is, maar er dan nog was vanwege withhold.

Ma onafhankelijk, op zich maakt het member zijn of niet, in feite geen enkel verschil & is het issue natuurlijk het straal negeren van SCOTUS uitspraak door executive branch, checks and balances, due process, ondanks de nieuwe info.

Niettegenstaande dat hij in de US als asylum seeker nergens geboekt stond zonder enige crimes, buiten wat traffic fines en er in 2019 finaal een withholding is uitgesproken op uitlevering naar El Salvador (omwille van gevaar voor zijn leven vanwege Barrio-18) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat hij ooit nog terug in de US in zijn vorige situatie geraakt, kerel is te verbrand.

Best case scenario vliegen ze hem terug en wordt hij direct terug aangehouden. Vanuit een constitution pov moet je hopen dat hij misschien naar spanje kan, want el Salvador is een oude kolonie en citizens van een ex-kolonie hebben recht om naar Spanje te komen :S

Laatst bewerkt:
Mogelijk zou Kilmer Abrigo Garcia toch een MS-13 member zijn, afgaande op tattoos:

M- marihuana
S - sonrisa
1 - depicted door ✝️
3 - depicted door 💀, 3 holes

Vergezocht, maar wat me eigenlijk ook over de streep trekt is zijn initiële aanhouding in 2019 waarin beschreven staat dat hij een bulls cap draagt.

Als je onderstaande vid van 2018 bekijkt spreken ze ook van slachtoffers in Maryland door Virginia gangs, hoorn signs, rode caps.

Online vind je ook veel ms-13 devil sign foto’s die ze maken met hun vingers, die bulls cap is gewoon subtielere manier.

Elk element apart lijkt thin foil hat toestanden, maar gooi alles bij elkaar en wordt wel veel om toevallig te zijn.

Misschien was hij ooit een member wie zal het zeggen. Deel uitmaken van een gang wilt natuurlijk nog niet zeggen dat je an sich strafbare feiten verricht, maar immigratie laws staan daar los van natuurlijk en zijn iets heel fragiel vooral dan voor iemand die eigenlijk illegaal in een land is, maar er dan nog was vanwege withhold.

Ma onafhankelijk, op zich maakt het member zijn of niet, in feite geen enkel verschil & is het issue natuurlijk het straal negeren van SCOTUS uitspraak door executive branch, checks and balances, due process, ondanks de nieuwe info.

Niettegenstaande dat hij in de US als asylum seeker nergens geboekt stond zonder enige crimes, buiten wat traffic fines en er in 2019 finaal een withholding is uitgesproken op uitlevering naar El Salvador (omwille van gevaar voor zijn leven vanwege Barrio-18) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat hij ooit nog terug in de US in zijn vorige situatie geraakt, kerel is te verbrand.

Best case scenario vliegen ze hem terug en wordt hij direct terug aangehouden. Vanuit een constitution pov moet je hopen dat hij misschien naar spanje kan, want el Salvador is een oude kolonie en citizens van een ex-kolonie hebben recht om naar Spanje te komen :S
Maar daar draait het toch niet om? Het gaat er om dat hij zonder zomaar naar een gevangenis in El Salvador wordt gestuurd. Bewijs al die zaken via de procedure en deporteer dan. Niet zoals nu gewoon vliegtuig op naar een buitenlandse gevangenis.

Maar daar draait het toch niet om? Het gaat er om dat hij zonder zomaar naar een gevangenis in El Salvador wordt gestuurd. Bewijs al die zaken via de procedure en deporteer dan. Niet zoals nu gewoon vliegtuig op naar een buitenlandse gevangenis.

Dit dus.

Ik volg het kanaal LegalEeagle op YouTube, stevige aanrader.
Het gaat niet om of hij een bendelid is/was, het gaat om due process.
Zelfs een door Reagan (toch de Republikeinse patroonheilige pre-Trump, niet?) appointed rechter wijst hierop.

Feitelijk is deze zaak een zéér goede lakmoesproef of we Trump niet stilaan in het hokje dictator gaan moeten steken of niet.
Je kan overheidsdiensten hervormen/afschaffen op manieren die je tegenstanders (terecht) destructief vinden, je kan handelsoorlogen starten op basis van dubieuze bevoegdheden (die eigenlijk aan het Congress zouden moeten toebehoren) ... maar dit is gewoon flagrant de grondwet van de V.S. (nochtans ooit een voorbeeld voor de rest van de wereld) schenden én alle rechtbanken tot het allerhoogste negeren...

Mooi de Trump propaganda overgenomen @Eagle` 🥴

Een of andere neonazi post de theorie en Trump neemt die over op z'n officieel kanaal.
In welke wereld zijn we beland? 🥲
In een wereld waar een foto, video of lijn tekst zonder context of nuance op social media geplaatst kan worden en een gevoel kan voeden. Zo wordt een deel van de bevolking in een bepaalde richting geduwd.

Social media was om leuke zaken te delen met vrienden en familie.
Nu is het een officieel kanaal geworden van overheden die het niet zo nauw nemen met context en waarheden.

Dit dus.

Ik volg het kanaal LegalEeagle op YouTube, stevige aanrader.
Het gaat niet om of hij een bendelid is/was, het gaat om due process.
Zelfs een door Reagan (toch de Republikeinse patroonheilige pre-Trump, niet?) appointed rechter wijst hierop.

Feitelijk is deze zaak een zéér goede lakmoesproef of we Trump niet stilaan in het hokje dictator gaan moeten steken of niet.
Je kan overheidsdiensten hervormen/afschaffen op manieren die je tegenstanders (terecht) destructief vinden, je kan handelsoorlogen starten op basis van dubieuze bevoegdheden (die eigenlijk aan het Congress zouden moeten toebehoren) ... maar dit is gewoon flagrant de grondwet van de V.S. (nochtans ooit een voorbeeld voor de rest van de wereld) schenden én alle rechtbanken tot het allerhoogste negeren...

Ik ontken de belangrijkheid toch niet, ik zeg letterlijk volgende:

Maar hoe je het ook draait of keert, met de nieuwe informatie (En begrijp me niet verkeerd, trial by media is geen goeie evolutie), is het puur resultaat gewijs weinig waarschijnlijk dat Kilmar Garcia ooit nog bij zijn familie geraakt. Als ze uitspraak volgen en ie wordt gerepatrieerd, dan wordt die per direct terug opgepakt eens op US Soil lijkt me.

Belangrijker nieuws, SCOTUS heeft nieuwe uitspraak gedaan die deportaties tijdelijk geblokkeerd door de Alien Enemie Act.
Als executive branch dit opnieuw met de voeten treedt, is US toch gewoon defacto bananen republiek, Duitsland jaren 30 zowat. (In zoverre dat dat nu al niet het veval is natuurlijk :shutup:)

Artikel II, sectie 4 voor impeachment aanwenden lijkt me, burgeroorlog?

Laatst bewerkt:
Nog zo'n goeie vanuit het Witte Huis na het betoog van RFK Jr. i.v.m. autisme (zie hierboven):
Ontstaan als complottheorie (vanaf dag 1), nog steeds geen bewijs of het wel/niet daar ontstaan is, maar het spel van 'ons gevoel zegt/in mijn grote gelijk' meespelen. Niet als ordinair beerput materiaal, maar als officieel beerput materiaal.

Het Witte Huis onthulde vrijdag een vernieuwde website die de omstreden theorie propageert dat het coronavirus uit een Chinees laboratorium is ontsnapt en de "ware oorsprong" van de pandemie zou zijn. De website, covid.gov, richtte zich voorheen op het bieden van vaccin- en testinformatie, maar bevat nu een afbeelding van de Amerikaanse president Donald Trump en bekritiseert het pandemiebeleid dat onder voormalig president Joe Biden werd gevoerd.
Bron: HLN

Nog zo'n goeie vanuit het Witte Huis na het betoog van RFK Jr. i.v.m. autisme (zie hierboven):
Ontstaan als complottheorie (vanaf dag 1), nog steeds geen bewijs of het wel/niet daar ontstaan is, maar het spel van 'ons gevoel zegt/in mijn grote gelijk' meespelen. Niet als ordinair beerput materiaal, maar als officieel beerput materiaal.

Het Witte Huis onthulde vrijdag een vernieuwde website die de omstreden theorie propageert dat het coronavirus uit een Chinees laboratorium is ontsnapt en de "ware oorsprong" van de pandemie zou zijn. De website, covid.gov, richtte zich voorheen op het bieden van vaccin- en testinformatie, maar bevat nu een afbeelding van de Amerikaanse president Donald Trump en bekritiseert het pandemiebeleid dat onder voormalig president Joe Biden werd gevoerd.
Mijn god, dat ziet er uit als de gemiddelde goedkope poster van een History Channel "docu".

95% kans dat hij al dood is, of in een vegetatieve status is “vanwege een zware aanval van Malaria”.

Ik zie het zelfs nog zo pervers dat ze de aankondiging doen dat hij dood is op 19/4, de dag waarop er grote protesten gepland zijn. De potjes gaan overkoken, casus belli, en de 20e wordt de noodtoestand uitgeroepen.
Hij leeft dus nog. Tot zover uw 95%.

Meet Kilmar

Zo vermoeiend. Nog maar 3 jaar en 9 maanden. Als hij daarvoor ook de grondwet niet aan zijn laars lapt natuurlijk.

Zo vermoeiend. Nog maar 3 jaar en 9 maanden. Als hij daarvoor ook de grondwet niet aan zijn laars lapt natuurlijk.
Volgens Steve Bannon werken ze er al aan om hem een 3de termijn te geven.

Heel dit past natuurlijk ook in de hele China tarievenoorlog.

My God... We leven echt in een simulatie.

Terug
Bovenaan