De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Kan mogelijk een doordachte strategie achter zitten om Vance heel prominent, als hardliner, in beeld te brengen als VP voor volgende presidentiële kandidatuur.

Als Vance zou winnen en vervolgens resignen met DT als runnng mate,
zou DT zo immers 22nd amendement kunnen omzeilen voor een derde termijn :unsure:

Laatst bewerkt:
Had Trump zelf onlangs de legitimeit van Zelensky niet in twijfel getrokken?

Wat een circus is dat toch allemaal.
Ik begrijp trouwens niet goed waarom Poetin nieuwe verkiezingen wil?
Nieuwe verkiezingen? Zelensky wint (zijn 2de termijn) volgens de laatste polls. Net omdat de bevolking razend is door het spelletje van Trump en Poetin.

Dus nieuwe verkiezingen zijn voor Rusland momenteel waardeloos.
Of is het plan dan 'fake' honderdduizenden stemmen vanuit de veroverde gebieden ook in de stembusgang te gooien? Mmm ...

Ik begrijp trouwens niet goed waarom Poetin nieuwe verkiezingen wil?
Nieuwe verkiezingen? Zelensky wint (zijn 2de termijn) volgens de laatste polls. Net omdat de bevolking razend is door het spelletje van Trump en Poetin.

Dus nieuwe verkiezingen zijn voor Rusland momenteel waardeloos.
Of is het plan dan 'fake' honderdduizenden stemmen vanuit de veroverde gebieden ook in de stembusgang te gooien? Mmm ...

Verkiezingen organiseren kost tijd = Rusland kan zich herbewapenen?

Hij zal wel een plannetje hebben om op die manier een Russisch gezinde handpop te installeren, moet je niet aan twijfelen.

Had Trump zelf onlangs de legitimeit van Zelensky niet in twijfel getrokken?

Wat een circus is dat toch allemaal.
Ach, dat doet er vandaag de dag allemaal niet toe. Trump doet niets anders dan anderen betichten (en uitmaken) van / voor zaken die hij zelf nog overtuigender doet. Alle fatsoen is overboord gegooid en cynisme zegeviert. Ik word er echt mottig van…

Freedom of speech in action:

Sample a):

Sample b):
https://newrepublic.com/post/192946/french-scientist-denied-us-entry-trump-criticism

(moeilijk effectief te valideren, zelf via article LeMonde)

Ma herinner me dat dat het in het verleden je social media accounts moest aangeven oa voor Visa waiver,
zou me niet verbazen dat Homeland securty daar effectief zit in te grasduinen,
komt er dus op neer dat elke vorm van kritiek volledig monddood wordt gemaakt, Gestapo toestanden!

De ICE reporting line staat waarschijnlijk ook roodgloeiend dezer dagen..

Laatst bewerkt:
Jd Vance is nu wel niet zo populair in de vs, maar je weet maar nooit in de vs natuurlijk.
De meest rechtlijnige/waarschijnlijke manier om het presidentischap te laten overgaan in een soort dictatuur, is Vance laten runnen als overduidelijke stropop voor de dan nog populaire Trump. De huidige GOP staat of valt met die laatste, dus als die niet meer populair is, is het sowieso voorbij voor hen. Indien niet,wordt Vance de kandidaat die na 2w opzijstapt voor Koning Trump.

Maart is nu voorbij. Ik heb eigenlijk altijd gewezen naar de eerste drie maanden als de typische periode waarin er heel veel posturing is via EO's, die uiteindelijk (bijna) allemaal weerlegd worden door rechters. Dat is nu gebeurd. Maar dan breekt nu ook normaal de periode aan dat het via wetgeving gaat, en vanaf nu kan de oppositie beginnen wegen. Misschien laten ze Trump nog een beetje verder z'n eigen graf delven en hopen ze dat het snel vanzelf instort, terwijl ze zich kunnen bezighouden met goed bestuur. Maar dat lijkt me ijdele hoop en het wordt tijd voor daadkrachtige actie. 'Wie staat op', lijkt wel steeds luider te klinken.

De meest rechtlijnige/waarschijnlijke manier om het presidentischap te laten overgaan in een soort dictatuur, is Vance laten runnen als overduidelijke stropop voor de dan nog populaire Trump. De huidige GOP staat of valt met die laatste, dus als die niet meer populair is, is het sowieso voorbij voor hen. Indien niet,wordt Vance de kandidaat die na 2w opzijstapt voor Koning Trump.

Maart is nu voorbij. Ik heb eigenlijk altijd gewezen naar de eerste drie maanden als de typische periode waarin er heel veel posturing is via EO's, die uiteindelijk (bijna) allemaal weerlegd worden door rechters. Dat is nu gebeurd. Maar dan breekt nu ook normaal de periode aan dat het via wetgeving gaat, en vanaf nu kan de oppositie beginnen wegen. Misschien laten ze Trump nog een beetje verder z'n eigen graf delven en hopen ze dat het snel vanzelf instort, terwijl ze zich kunnen bezighouden met goed bestuur. Maar dat lijkt me ijdele hoop en het wordt tijd voor daadkrachtige actie. 'Wie staat op', lijkt wel steeds luider te klinken.
Ik denk dat de Democratische Partij zich gaat moeten heruitvinden. Een beetje zoals de Tea Party beweging de Republikeinse Partij in een richting heeft geduwd.

En ondertussen zelf links zwart zitten te maken omdat ze (zogezegd) betaald worden, oa door Soros, om te komen protesteren.

Musk is echt compleet van het paadje af. Allez ja, we weten het al lang, maar ik dacht nog lang dat hij, zoals zovelen daar, gewoon het publiek zitten te liegen en bedriegen voor eigen gewin. Maar ik begin me steeds meer en meer af te vragen of hij toch niet echt alles gelooft wat hij zegt, en dus compleet delusional is.
Hier bvb over de vandalenstreken tegen Tesla, waar hij ervan overtuigd is dat die gewoon opgeruid zijn door linkse propaganda en leugens (de ironie) :
.

Terug
Bovenaan